معرفی کارما ریوِرو با سقف پنل خورشیدی

«کارما اتوموتیو» این هفته در قالب یک ویدیو از خودروی جدیدش با عنوان «ریوِرو» رونمایی کرد. این سدان بیشتر از هر چیز به فیسکر کارمای مدل ۲۰۱۲ شبیه است؛ مدلی که طراحی آینده‌نگرانه‌اش، هم‌اکنون نتیجه خود را پس می‌دهد.

Karma-Revero-Preview
علی‌رغم شباهت‌های ظاهری به مدل گذشته نگون‌بخت، کارما ریوِرو ایده‌های هوشمندانه‌ای را دریافت کرده است. به گفته کارما، ریوِرو اولین مدلی در بازار امریکا خواهد بود که از یک سقف خورشیدی برای تأمین نیروی پیشرانه وسیله نقلیه استفاده می‌کند. البته در فیسکر کارما نیز یک پنل خورشیدی به کار رفته بود که به جای اینکه برای پیشرانه خودرو به کار بیاید، برای روشنایی و تجهیزات داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بنابر گزارش اتوموتیو نیوز، این خودرو قبل از اینکه موتور بنزینی به کار بیفتد، در حالت EV می‌تواند مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را بپیماید. ریوِرو همچنین از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ساده‌تر و یک سری قابلیت‌های موسوم به «سوپر شارژینگ» بهره می‌برد.

but-the-most-innovative-feature-is-its-solar-roof-the-karma-revero-2
برای مشتریان امکان رزرو مدل جدید «ریوِرو» به صورت آنلاین درنظر گرفته شده که از ۸ سپتامبر در دسترس قرار می‌گیرد. ضمن اینکه اولین نمونه از خودرو که تعداد آنها در سال اول به ۹۰۰ دستگاه می‌رسد، در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ تحویل داده خواهند شد. جیم تیلور (Jim Taylor)، مدیر ارشد درآمدهای کارما در این زمینه می‌گوید:

ارائه محصول به یک بازار گسترده، هرگز هدف ما نبوده و نخواهد بود. «ریوِرو» برای گروهی از مشتریان فهمیده و اندیشمند است که می‌خواهند وسایل نقلیه‌ای زیبا و تمیز داشته باشند و یک مالکیت خاطره‌انگیز را تجربه کنند.


فیسکر قبل از اینکه تولید خود را کاملاً متوقف کند، نزدیک به ۲ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند. فیسکر کارما که در فنلاند تولید می‌شد، از فراخوان‌ها و ورشکستگی تأمین کننده باتری‌اش، یعنی «A123 سیستمز» رنج می‌برد. این کمپانی پس از اینکه به گروه چینی «واکسیانگ گروپ» در سال گذشته فروخته شد، به «کارما اتوموتیو» تغییر نام داد. در همین زمان، این خودروساز یک قرارداد اجاره برای یک کارخانه در «مورنو ولی» کالیفرنیا امضا کرد و همچنین به نظر می‌رسد که برای ساخت خودرو در چین برنامه‌ریزی کرده است.

[دانلود ویدئو]
منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    والا این تکنولوژی سقف خورشیدی خوراکه شهرهای کویری و آفتابیِ ایرانه
    اما حیف که تنها سهم ما از تکنولوژی ، پژو پرشیا با داشبورد جدیده …

    پاسخ
    1. محمد جواد
      سوابق: (38 دیدگاه) ,

      تازه ما بهای تکنولوژی رم میپردازیم!!
      لامصبا نیمدن به خودشون زحمت بدن ضایعات پلاستیکای کابینه این داشبورد جدیدا رو بگیرن.پرشیای عموم و هر وقت سوار میشم موقع پیاده شدن پلاستیک دستگیرش دستمو زخم میکنه و خون میاد.فک کنم این داشبورد جدیدا به عنوان یکی از راه های انتقال ایدز شایسته ی بررسی باشن!!

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    هر روز ایده های جدیدی میان که به واقعیت تبدیل میشن.

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      جدیدا حتی شبها هم ایده های جدید میدهند احمِد

      پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    این ماشین طراحی قشنگی داره به نسبت تسلا امیدوارم مثل گذشته نباشه و موفق باشه من دوستم تو دبی سوارش شده بود میگفت داخلش خیلی تنگه به خاطر باطری ها ولی تو مقالاتی که دربارش خوندم گفتن همین باعث شده مرکز ثقلش پایین باشه و هندلینگ خوبی داشته باشه اما محدودیت برد و شارژ داشت مخصوصا اگه بهش فشار بیاری

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.