کوروس GT، سدان کراس‌اوور!

سام کاویانی: امروزه رانندگی در ارتفاع به‌صورت یک مد فراگیر و جهانی درآمده و از این لحاظ، رقابت سختی میان کمپانی‌های ریزودرشت دنیا برقرار است. در این کارزار پرهیاهو، هر خودرویی می‌خواهد ولو چند سانتی‌متر هم که شده بلندقامت‌تر گردد! و به نظر می‌رسد که این رویه از هاچ‌بک‌ها هم گذر و سدان‌ها را نیز به خود آلوده کرده است؛ و ازآنجایی‌که سازندگان چینی همواره داوطلبانی مشتاق جهت ایفای نقشی تازه و نوین بوده‌اند، لذا این بار آنها پیش‌قدم شده و سدانی کراس‌اوور را به جهانیان معرفی نموده‌اند، سدانی که به‌راحتی قادر است از روی ناهمواری‌ها و جداول موجود در خیابان‌ها عبور نماید. سدانی به نام کوروس GT کراس‌اوور.

qoros-3-gt-04
چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA» به معرفی این خودرو مبادرت نمود که در اینجا برگردان آن را از نظر می‌گذرانیم.
آنچه ملاحظه می‌کنید تصاویر مربوط به خودروی QOROS 3 GT سدان است. 3 GT یک کراس‌اوور است که بر مبنای کوروس 3 سدان تکوین و توسعه یافته است. پیش‌تر، طرح این خودرو در هیئت کانسپتی به نام 3Q.LECTRIC روئیت شده بود، ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی پکن. این خودرو به ویژگی‌های متعارف یک کراس‌اوور مجهز شده که ازجمله می‌توان به افزایش ارتفاع سواری، یک جلوپنجره مشکی و قوس‌های مشکی پلاستیکی پیرامون چرخ‌ها، اشاره داشت. همچنین، ازآنجایی‌که این خودرو به پسوند GT هم مزین است، برخی از ظواهر اسپرتی هم در آن مشاهده می‌شوند من‌جمله آرم GT، رینگ‌های پنج پره آلومینیمی، آینه‌های جانبی با قاب مشکی و یک باله کوچک بر روی درب صندوق عقب.

qoros-3-gt-03
رنگ به کار رفته در داخل آن خیلی خاکستری است، خیلی بیش از آنچه باید باشد، به‌ویژه در محل نشیمنگاه و محل استقرار ران‌ها، حتی سایه‌ای از رنگ متفاوتی هم در کابین دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که شرکت کوروس برداشت و تعبیر اشتباهی از بازار دارد، زیرا که خریداران خودرو در چین رنگ‌ها و تریم های متفاوت را در درون یک کابین طالب‌اند و نه فقط رنگ خاکستری صرف. آرم GT هم که بر روی روکش صندلی‌ها دوخته شده تا اندازه‌ای پژمرده به نظر می‌آید اما با این حال، این آرم ته رنگی از نارنجی را در دل خود جای داده است! اگر کمی دقیق‌تر شوید می‌بینید که در قسمت پایه حرف T این رنگ دیده می‌شود. در ردیف عقب، پشتی صندلی همچون دیوار راهروهای ساختمان تخت و قائم بوده و بیشترین تنوع رنگی هم که در این بخش دیده می‌شود مربوط به نگه‌دارنده‌های سگک کمربند ایمنی هست. درمجموع، این کابین، خسته‌کننده‌ترین و ملال‌آورترین کابینی بود که در طی سال جاری مشاهده نمودیم. حتی فولکس‌واگن هم این روزها کابین هیجان‌انگیزتری دارد. حتی فولکس‌واگن!

qoros_3_interior


طرح بیرونی این خودرو بیشتر خنثی به نظر می‌آید و تنها اندکی از عنصر هیجان در آن تزریق شده است. چراغ‌ها برای یک خودروی مدل 2016 کمی بزرگ هستند ولی در این بین، به‌خوبی نمای ظاهری یک کراس بر روی این خودروی سواری اعمال شده است.

qoros-3-gt-3
پیشرانه به کار رفته در این خودرو همان نسخه 1.6 لیتری توربوست که با توانی معادل 156 اسب بخار به دیگر خودروهای ساخت کوروس هم نیرو می‌دهد. این پیشرانه مشترک از اواخر سال 2013 میلادی در خودروهای این شرکت به کار رفته و تاکنون نیز تحت بهسازی و ارتقاء قرار نگرفته است. البته مقداری توان اضافی برای چنین خودرویی امری پسندیده است، به‌خصوص آنکه پسوند GT را با خود یدک کشیده و میزانی از تزیینات پلاستیکی را هم پیرامون بدنه خود حمل می‌نماید.

qoros-3-gt-2


کوروس 3 GT CROSS OVER در ماه نوامبر سال جاری در نمایشگاه شهر چنگدو به نمایش در خواهد آمد و به‌زودی روانه بازار خواهد شد.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

15 دیدگاه

    1. کامیاب
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      من همیشه به تلفیق شاسی بلند و سدان فکر میکردم،تنها کلاس خودرویی هست که بصورت رسمی وجود نداره،ولی همونطور که میبینید تلفیقش واقعا هیجان انگیزه.

      پاسخ
      1. AK_007
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        بی ام و تقریبا این کارو کرده

        پاسخ
        1. کامیاب
          سوابق: (458 دیدگاه) ,

          بی ام دبلیو ،کوپه رو با اس یو وی ترکیب کرده.
          چیزی که من دلم میخواست،کاپوت عقب کامل در ارتفاع شاسی بلند بود.

  1. محمد
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    ولی الان که سمند و پارسی که تولید میکنن هم کم از این نداره از بس که تو کارخونه شاسیشو میدن بالا که سواریش مثلا نرم باشه

    پاسخ
  2. reza342
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    دیگه شورشو درآوردن. اه اه اه ه ه ه ه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    پس خودروی GT این شکلی بوده و این مشخصات رو داشته، ما یه عمر اشتباه میکردیم …

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    جالبه خلاقانه هست ولی فکر نکنم خیلی ازش استقبال بشه و اینکه من فکر میکردم فقط چینیا از موتور 1/5 لیتری استفاده میکنن این موتور با این قدرت برای چین خیلی خوبه

    پاسخ
  5. منصور
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    چینیا جای ارتفاع لامصب سایز لاستیکو اصلاح کنن خیلی بهتره

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      قبول دارم اکثریت چینیها سایز لاستیک و رینگشون کوچیکه ولی سایز لاستیک این یکی به نظرم خوبه ها !!! دیگه رینگ و لاستیک هم از یه حد بزرگتر بشه ضایع میشه

      این یکی بیاد ایران ملت میرن ارتفاع میزنن میشه همون سدان 😀

      پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این نوع ماشین ها در روسیه خیلی وقته تولید میشه حتی قبل به وجود آمدن کراس اوور ها

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    به هر حال، این هم یه نوعیه.

    پاسخ
  8. پدرام
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ب ام و یک بار یه شکری خودرو x6 رو ساخت حالا همه می خواهن تقلید کنند به نظر من جالب نیست که یک سدان شاسی بلند باشه ولی ب ام و x6 خوب طراحی شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.