خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    این اتومبیل رقیبی برای Geely Emgrand EC718, Roewe 350, FAW-B50 و Changan Zhixiang CV8 و دیگر سدانهای خانوادگی سطح متوسط تعریف شده است.
    مطابق متن توان C30 برابر 105 اسب بخار یا 77 کیلو وات در 6000 دور و گشتاور 138 نیوتن متر در دور 4200 بدست اومده.جالبه بدونین شرکت گریت وال تنها شرکت چینی بوده که در نمایشگاه اتومبیل Sofia بلغارستان در 10 ژوئن 2011 شرکت کرده.
    شرکت فوق در این نمایشگاه کلاً 9 محصول خودش رو در سه کلاس طبقه بندی شده Haval SUVs و ماشینهای Voleex و وانت های Wingle به نمایش گذاشته بود.
    شرکت گریت وال در طی سالهای 2009 الی 2010 سریعترین رشد رو از نظر کل فروش داشته که برابر 763482 در سال 2010 مطابق نمودارهای منتشر شده می باشد.
    بهرحال به نظر میرسه شرکت کرمان خودرو اینبار دنبال یه شرکت بزرگ چینی رفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    بهتر بود کرمان خودرو به جای این مدل سراغ مدل های SUV می رفت چون با توجه به قیمت و امکانات نمی تواند با لیفان 620 و ام وی ام 530 رقابت کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی سرزعیم

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      you’re wrong

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amin

    ۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (384 ديدگاه)

    امیدوارم جایگزین خوبی برای محصولات هیوندای باشد.حداقل بتواند بازار را که پر محصولات از رده خارج پژو و محصولات مونتاژی گران قیمت شده تکانی بدهد.ام سوال اینجاست که تا کی مونتاژ به نام تولید و افتخار ملی ادامه دارد؟
    و چرا هیوندای از بازار داخلی می رود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رفیق

    ۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اگر این خودرو با امکانات کامل وبدون حذف آپشنها به بازار عرضه شود میتواند رقیبی برای بعضی تولیدات وطنی باشد . به هر حال ورود خودروهای چینی با برندهای عجیب وغریبشان میتوانند تنوع را به بازار برگردانند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    24 تا 28 میلیون با توجه به کلاس این خودرو و 1500 بودنش و مونتاژ داخل خیلی بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. azizi

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      قیمت 30سی 26میلیون می باشد و در ایران اتومات با این قیمت وجود ندارد لذا احتمالآ باید فروش خوبی داشته باشد در ضمن اگر دوستان خریدار باشید یک حواله رنگ نقره ای تحویل یکماه موجود است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (55 ديدگاه)

    با سلام به نظر من ماشین خوبی به نظر میرسه و ظاهر مناسب و جذابی داره اما خداییش داخلش به پای 620 نمیرسه تازه اگر قیمتش زیر 20 باشه شاید بهتر بتونه وارد رقابت با خودروهای سطح خودش بشه چون اگر اینطور نباشه به علت سابقه 620 و 530 تا بیاد خودش رو جا بندازه کلاش پس معرکه است تازه از طرفی دنا و رانا همتاهای ایرنیش در حال ورود به بازار هستند که با توجه به اینکه خودروهای داخلی نیز مشتریان مخصوص به خودش رو داره کار برای کرمان موتور که میشه گفت به واقع یکی از تولید کنندگان خوب داخله و محصول جدیدش سخت وحساس باشه با تشکر علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir

    ۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ظاهراماشین خوبی است.اگه کسی درموردثبت نام وقیمت نهائی آن اطلاع داردممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدي

    ۱۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عقب خودرو کپی کاری از سراتوی کیا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منظورت اپتیماست دیگه آره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. اسد

    ۲۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عقب خودرو کپی کیا اپتیما و جلوشم کپی کیا ریو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Pingback: جانشینی یک خودروی چینی بجای ورنا | پدال
  11. علی

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    من طرفدار پر و پا قرص ماشینای چینی هستم. نه بخاطر چینی بودنشون بلکه بخاطر توپوزی به ایران خودرو و سایپا. آخ اگه این تعرفه ها برداشته بشه… آخ اگه قیمت اینا بیاد پایین. آخ چه حالی میده.

    تا کی میخوان با این تعرفه ها از این تولیدات وطنی طرفداری الکی بکنن.

    برای رشد باید به چالش کشیده شد. باید سختی کشید. باید رقابت ایجاد بشه. همین بنده حقیر که دارم اینا رو میگم چون دارم میبینم. قبلا کار آزاد داشتم. خیلی فعال بودم، به روز بودم، چون به چالش کشیده شده بودم،اما حالا چی 5 ساله که کارمند شدم و دارم فسیل میشم، شاید راحت تر پول در میارم و کارم ساده تر شده و خداروشکر …
    اما سوادم، میزان تلاشم برای زندگی بهتر و… به صفر داره میره.
    ایران خودرو و سایپا هم همینن. تا وقتی با بالا نگه داشتن تعرفه ها، ماشینای بی کیفیت خودشونو می فروشن به مردم بیچاره، پیشرفتی هم نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کاش دولت اعلام میکرد که آیا تعرفه واردات ماشین روزی حذف میشه یا نه
    البته به عمر من 25 ساله فکر نکنم قد بده
    آخه هم خر و هم خرما
    هم سود تولیدات بی کیفیت داخلی هم سود تعرفه گمرگ
    مردم را هم که کسی به فکرشون نیست
    خدایا آرزو کردن در ایران کی به واقعیت تبدیل میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena

      ۵ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حذف گمرک واردات خودرو یعنی از دست رفتن بخش مهمی از درامد دولت واین مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران است و ما تا ابد باید محصولات بی کیفیت خودروسازان داخلی که پس از سی سال عملا پیشرفت قابل توجهی نداشتند را خریداری کنیم زیرا که وجود 108% گمرک با هزینه پلاکگذاری را پول زور میدانیم پس از رویاهایت بیرون بیا وازتماشای132و111وسمندو405و…درخیابان ها لذت ببر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ESI

    ۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    فعلا 111 رو عشق است و بعد از حذف گمرکی ائودی ای وان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بچه ها راستی یه نکته جالب در مورد دنده اتوماتیک این ماشین اینه که از نوع گیرباکسهای CVT هست. این نوع گیرباکس ها بجز موارد ایراد جزئی اما بسیار نرم هستن و مثل گیرباکسهای 206 که لگد میزنن، بخاطر عدم استفاده از چرخ دنده اصلا از اینجور اتفاقا براشون متصور نیست. اگر یه سرچی توی اینترنت بکنین فیلمهای جالبی از طرز کار این نوع گیرباکس ها خواهید یافت. اینها یهجورایی گیرباکس های سکوئنشال هستن.
    وای اگه بیاد حتما دوست دارم یدونه اتوماتیکشو امتحان کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. اميد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از دارندگان هیوندای ورنا می باشم.و فکر می کنم جایگزین کردن تولیدات چینی با کره ای از اشتباهات مجموعه کرمان موتور می باشد.محصولات چینی تا رسیدن به حد قابل قبول کیفیت باید راه درازی را طی کنند اگرچه آپشن های زیادی همراه با خودرو ارائه می کنند ولی از نظر بدنه و موتور و سیستم تعلیق و همچنین دوام ، بخصوص قطعات آهنگری شده و ریخته گری شده حرفی برای گفتن ندارند. ای کاش کرمان موتور به همکاری خود با هیوندایی ادامه می داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرزین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پیگیری کردم از کرمان موتور قیمت حدودا 20-19 میلیون می باشد.اگر یاد بگیریم استقبال الکی از این خودرو ها نکنیم مطمئن هستم این خودرو سازها خودروهایی مثل لوبو تو این کشور تولید نمی شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرهاد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام بر دوستان
    بنظرم اگر با قیمت مناسب عرضه بشه با توجه به امکانات و ظاهر زیبا میتونه جا بیافته . حداقل بین چینی های تازه وارد از همه جذابتروبا امکانات خوبی بنظرمیرسه. البته شرکت گریت وال گویا از شرکتهای معتبر چینی در عرصه خودرو سازی است . بیاد ببینیم چی میشه کسی دقیق از تاریخ عرضه به بازار این ماشین خبری داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شیدا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید ظاهرش که خوشگله امیدوارم ازنظر موتوری و کیفیت داخلی هم خوب باشه شاید مصمم شیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. reza

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من این ماشینو تو نمایشگاه یزد از نزدیک دیدم ولی سوارش نشدم چون درو پنجرش قفل بود ههههه
    ولی ظاهرش خدایش جالبه و زیباست
    از شیشه اتومبیل که داخلشو دیدم امکاناتش نسبت به قیمتش و رقباش در ایران سرتره قیمتشم گفتن 23میلیون تومن دنده اتوماتش هااااا
    بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. كيارش

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی

    به نظر خودرو مناسبی میاد ولی به شرطی که قیمتشو

    رو هم مناسب در نظر بگیرن نه مثل خودرو ال 90 که

    اولش قرار بود 8میلیون باشه ولی در عمل 16 میلیون شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. agira

    ۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش بالای 26 میلیونه
    کیفیت قطعاتش نسبت به چینی بودنش خیلی خوبه
    اما در برایر 620 حرفی واسه گفتن نداره

    راستی همگی منتظر باشید!!!
    SUV کرمان موتور در راه است
    تا چند ماه آینده این پدیده فوق العاده رو خواهید شناخت
    فقط امیدوارم قیمتشو الکی بالا نکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بنده ای از بندگان خدا

    ۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    برای خودروساز خوشنام دیروز اما آشفته و سر در گم امروز فقط میتونم متاسف باشم
    شرکتی که روزگاری با امثال دوو هیوندای فولکس واگن و… همکاری داشت امروز به چه روزی افتاده…

    مسولینی که همیشه از این دم میزنند که ایرانی شایسته ی بهترین هاست کاش الان پاسخگو بودند

    اوایل دهه ی 90 کشور ما محلی جهت آزمون و خطای برندهای کره ای بود ظاهرا الان باید برای چینی ها این نقش رو ایفا کنیم…

    شاید هم روزی برسه که این نقش رو تا سالهای آتی برای خودروسازان هندی . یا پاکستانی ایفا کنیم…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    اگه مردم برای خرید ماشین های از رده خارج داخلی هول نمیشدند و نمیخریدند هی هرروز گرونتر نمیشد
    مثلا سایپا دیگه بابای پراید 20سال پیش کره را سوزوند
    هر روز یه مدل چراغ جدیدواسم جدیدو قیمت گرونتر
    البته باید هم به حال خودمون تاسف بخوریم که سمندی که بیگانه ها توی کشورهای دیگه 7 – 8 میلیون میخرند خودمون 17 بخریم
    از اونطرف آزرای 30میلیونی اونا را حدود 80 م بخریم
    —-از ماست که بر ماست—–

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اسدالله شیشه بر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا به شرکت ام وی ام تذکر بدهید در مورد فک پلاک هائی که از مشتری ها میگیرد بعد از اتمام بدهی انهارا به مشتریانش پس بدهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بنده خدا به چی مینازی که فکرمیکنی کشورهای دیگه نباید ترقی کنند.ما شاید50سال از هندی ها عقب باشیم.بر فکر نون باش خربزه آبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرزند بم(ایمان)

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام/بعضی از عزیزان گفته بودن ای کاش کرمان موتور همکاریشو با هیوندای ادامه میداد.در اینجا لازم میدونم اینو بگم که کرمانموتور از خداشه که با کره ای ها همکاری کنه ولی به دلیل فشارهای آمریکا به کره برای تحریم اقتصادی ایران بلاخره کره تن به خواسته ی آمریکا داد و در تحریم شرکت کرد و دیگه قطعه نداد به ایران. واسه همین تولید ورنا بعد از مدت کوتاهی متوقف شد و تولید آونته هم به روزی متوقف خواهد شد، تولید آونته در روز حد اکثر 7 یا 8 خودرو کاهش پیدا کرده که همینم بعد از اتمام قطعات اندکی که در انبارها باقی مونده متوقف خواهد شد و احتمالا جایگزین آونته نیز یه خودروی چینی باشه. برای دوو و فلکس واگن هم همین اتفاق افتاد که بجای گل،لوبو و بجای سیلو و ماتیز دو مدل لیفان تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. آرش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من چند روز پیش نمونه ی آزمایشی شو تو خیابون دیدم خوشگله بد نیست ولی واقعا متاسفم برای تولید کننده های داخل (مسلما سایپا و ایران خودرو ) البته صنعتمون هم مانند بقی چیزا ابزار سیاسی هستش مثلا نزدیکای یه روز خاص تولید بالا بره. تا وقتی این شرکتها دولتی هستن همینه که هست لگن فرانسوی خداد میلیون میخای بخا نمیخای بازم بخا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی سرزعیم

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    chinese cars may hurt Iran ‘s car market

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر فقط نیمی از مردم با هم متحد میشدند واین خودروهای داخلی را برای زمانی خریداری نمی کردند 100در100 کیفیت میرفت بالا ما هم که از خدامونه هر چه داریم از خود ایران داشته باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ehsan.k

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا صحبت 28 میلیون پوله چرا سراغ این ماشینهای زباله چینی میاین .یا 9 تومن بدین پراید بگیرین یا 36 تا بدین مگان 2000 بگیرین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا