خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد ع - تهران

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (841 ديدگاه)

    آشنایی با ECU :

    واژه ECU مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد .همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، تقریبا در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد.

    واژه ECU مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد .همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، تقریبا در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد.

    ای سی یو با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده و پاسخهای لازم را به خروجیها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و … اعمال می کند. سنسورها کیت های مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ای سی یو بهتر می تواند شرایط موتور را درک کند.

    سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از: سنسور دور یا RPM، سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP، سنسور موقعیت دریچه گاز یا TPS، سنسور دمای آب یا CTS، سنسور دمای هوا IAT، سنسور اکسیژن یا لامبدا، سنسور ضربه.

    به طور کلی واحدهای کنترل الکترونیکی توانایی انجام سه کارکرد زیر را دارند:

    نظارت (Monitoring) بر کارکرد های خودرو و آگاه کردن راننده از آن ، مانند نظارت بر مصرف سوخت و آگاه کردن راننده از مصرف لحظه ای یا میانگین سوخت ، یا نظارت بر موقعیت درها و آگاه کردن راننده از باز بودن آنها.

    تنظیم (Regulating) کارکردهای خودرو به وسیله بهینه کردن همواره ی آنها ، مانند تنظیم مصرف سوخت موتور توسط واحد کنترل الکترونیکی سیستم انژکتوری.

    کنترل (Controlling) کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، (مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل ترمز) در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل همزمان وجود دارند.

    در داخل ECU دو نوع حافظه موجود است: حافظه موقت و حافظه دائم.

    حافظه موقت: این نوع حافظه با قطع برق باطری از بین می‌رود اما مجددآ قابل استحصال است. به روش برگرداندن حافظه، روش تجدید حافظه و یا Initialize می‌گویند.

    حافظه موقت شناسایی استپر موتور، دنده‌ها و حالات عملی موتور و محاسبات لحظه‌ای برای تنظیمات لحظه‌ای را به عهده دارد و محلی برای نگهداشت معایب موقت و دائم سیستم انژکتور است. اگر هر یک از سه کار زیر را انجام دهید حافظه موقت موجود در ECU پاک شده و خودرو تا مدتی به دلیل از دست دادن برخی از پارامترهای لحظه‌ای موتور بد کار می‌کند: جدا کردن کابل باطری بیش از 15 دقیقه، جدا کردن سوکت های ECU بیش از 15 دقیقه، جدا کردن سوکت رله دوبل در خودروهای غیر مالتی‌پلکس و سوکت‌های BSM در خوردوهای مالتی ‌پلکس بیش از 15 دقیقه.

    در چنین حالتی باید خودرو دوباره تجدید حافظه شود. در این حالت خودرو سکته‌های بی‌دلیل و نا به ‌هنگام نموده و در هنگام تعویض دنده و به خصوص در هنگام معکوس کشیدن راننده احساس می‌کند که خودرو لحظه‌ای دچار مکث می‌شود. البته این در خودرو های نو زیاد محسوس نیست ولی در هر صورت تجدید حافظه ECU کاملآ مفید خواهد بود.

    روش تجدید حافظه ECU :

    اصولآ با توجه به این‌که در کارخانه‌های مختلف روش‌ها و متدهای مختلفی برای تولید وجود دارد و نیز نظر به استفاده خودرو در کشورها و مناطق مختلف با شرایط متفاوت، در ECU نوعی قابلیت سازگاری و یکسان‌سازی وجود دارد که این توانایی بر مبنای چهار عنصر پایه‌گذاری می‌شود: سنسور اکسیژن، سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور ضربه (ناک) و سنسور استپر موتور.

    برای تجدید حافظه موقت ECU شرکت پژو اینگونه پیشنهاد کرده است که سوئیچ را به مدت حداقل 10 ثانیه ببندید. سوئیچ را به مدت حداقل 10 ثانیه باز کنید. خودرو را روشن کنید و به مدت حداقل 10 ثانیه گاز ندهید. دنده ها را یک به یک معرفی کنید.

    حافظه دائم :

    این نوع حافظه مانند سیستم‌ عامل و Setup کامپیوترهای PC است و با قطع برق از بین نمی‌رود؛ اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نبوده و می‌توان گفت ای سی یو سوخته است. حافظه دائم شامل جدول بزرگی به نام Look Up Table است که در این جدول به مانند جدول ضرب ردیف‌ها و ستون‌ها و خانه‌هایی وجود دارد. با این تفاوت که تعداد ردیف‌ها و ستون‌های این جدول برابر تعداد سنسورهای موجود در سیستم موتور می‌باشد.

    مواردی که برای حفاظت از ECU نباید انجام دهید :

    1 – جدا کردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است :

    همان‌طور که می‌دانید ولتاژ تولیدی دینام حدود 14 ولت است اما باید دانست که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است. پیک تولید ولتاژ دینام بر حسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به 16 ولت نیز می‌رسد. در حالت عادی که کابل‌های باطری متصل است این نوسان به خاطر خاصیت خازنی باطری تعدیل می‌شود اما اگر کابل باطری در هنگام روشن بودن خودرو باز شود، این نوسانات می‌تواند بر روی قسمت‌های حساس خودرو (کلیه کنترل یونیت‌های الکترونیکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد. حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژی این قطعه به طور استاندارد 16 ولت است. اگر هنگامی که خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ECU وجود دارد! طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن، این کار عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

    2- امتحان جرقه از روی وایر شمع با اتصال آن به بدنه :

    وقتی سر شمع‌ها را می‌کشید و برای امتحان برق ارسالی به سر شمع ها توسط وایر مربوطه به بدنه جرقه ایجاد می‌کنید، ممکن است که مقدار جریان نابهنگام غیر قابل کنترلی را در ثانویه کویل ایجاد کنید. برق ثانویه کویل با برق سیم پیچ اولیه آن دارای تاثیر متقابل هستند. سیم پیچ اولیه کویل نیز برق خود را مستقیمآ از ECU می‌گیرد. این کار ممکن است موجب ایجاد نوسانات برق در شبکه برق خودرو و اسیب رسیدن به قسمت‌های حساس به‌ خصوص ECU شود. در صورت تمایل به چک کردن برق سر شمع‌ها از یک شمع فیلرگیری شده یدک استفاده کنید تا میزان جریان دهی ثانویه کویل تحت کنترل باشد.

    3 – آب زدن به ECU :

    اگر پشت جعبه این قطعه را باز کنید خواهید دید که برای جلوگیری از نفوذ آب؛ قسمت فیبر مدار چاپی و حتی پین‌های داخلی با ماده‌ای موم مانند پوشیده شده اما در هر صورت پین‌های نری خارجی سوکت ECU بدون محافظ هستند و خیس شدن آنها موجب اتصال کوتاه خارجی شده و ممکن است به احتمال بالا به ECU آسیب برسد.

    4 – دست زدن به پین های ECU :

    یکی از مواردی که اغلب با آن ناآشنا بوده و یا مورد غفلت قرار می‌گیرد دست زدن به پین‌های ECU است که به دلیل ریسک الکتریسیته ساکن بدن می‌تواند موجب آسیب زدن‌های جدی به آن شود. الکتریسیته بدن گاهی اوقات تا هزارها ولت می‌تواند بالا برود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد ع - تهران

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (841 ديدگاه)

    پنچرگیری لاستیک خودرو :

    پنچر شدن، خروج هوای داخل لاستیک‏های خودرو است که ممکن است در اثر وارد شدن میخ یا یک شی تیز داخل تایر، اتفاق بیفتد. لاستیک‌هایی که بافت فولادی دارند مقاومت بیشتری دارند. بیشتر وقت‌ها پنچر شدن موجب کاهش فشار هوای داخل تایرها شده و آنها را از رینگ جدا می‌کند. میانگین عمر لاستیک‌ها معمولا ۹۶ هزار کیلومتر است ولی در برخی شرایط مانند ترمزهای شدید، رانندگی در هوای گرم، رانندگی با سرعت‌های زیاد، باشتاب زیاد شروع به حرکت کردن و رانندگی در راه‌هایی با شرایط بد کمتر می‌شود.

    پنچر شدن لاستیک خودرو اتفاق خوشایندی نیست اما وقتی پیش می‌آید لازم است بدانیم چطور آن را برطرف کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه شوید.

    پنچر شدن، خروج هوای داخل لاستیک‏های خودرو است که ممکن است در اثر وارد شدن میخ یا یک شی تیز داخل تایر، اتفاق بیفتد. لاستیک‌هایی که بافت فولادی دارند مقاومت بیشتری دارند. بیشتر وقت‌ها پنچر شدن موجب کاهش فشار هوای داخل تایرها شده و آنها را از رینگ جدا می‌کند. میانگین عمر لاستیک‌ها معمولا ۹۶ هزار کیلومتر است ولی در برخی شرایط مانند ترمزهای شدید، رانندگی در هوای گرم، رانندگی با سرعت‌های زیاد، باشتاب زیاد شروع به حرکت کردن و رانندگی در راه‌هایی با شرایط بد کمتر می‌شود.

    این نکته را در نظر داشته باشید که جفت تایر های جلو وعقب از نظر سطح آج لاستیک باید شبیه هم باشند اگه یکی از لاستیکهای جلو نو باشه واون یکی کهنه باشه ماشین ممکنه یه طرف بکشه ولاستیک نو رو هم زود فرسوده میکنه پس موقع تعویض لاستیکها دقت کنید که جفت لاستیک جلو وجفت لاستیک عقب شبیه هم باشند

    هرگز زمان تعویض تایر را تا موقعی که کاملا ساییده و سطح آنها صاف شده یا رویه آنها ترک خورده باشد به تعویق نیندازید. به‌طور منظم با کنترل فشار هوای داخل لاستیک‌ها، بالانس کردن لاستیک‌ها و میزان کردن فرمان می‌توان عمر لاستیک‌ها را افزایش داده و از پنچر شدن آنها جلوگیری کرد.

    طرز تعویض لاستیک خودرو :

    اگر خودرو دنده اتوماتیک است، دنده را در حالت پارک قرار دهید و اگر سیستم دنده دستی است، آن را در وضعیت دنده عقب قرار دهید. فلاشرهای عقب را روشن کرده و ترمزدستی را بکشید. مطمئن شوید که همه سرنشینان از خودرو پیاده شده‌اند. سپس پشت خودرو، مثلث خطر یا یک شیء منعکس‌کننده نور قرار دهید؛ به طوری که حداقل از ۴۵ متری دیده شود.

    برای آنکه مطمئن شوید که ماشین سر نمی‏خورد و از روی جک خارج نمی‌شود یک تکه آجر، سنگ، چوب یا چوب چرخ به عنوان مانع جلو یا عقب تایر ماشین به صورت مورب قرار دهید. گذاشتن مانع برای جلوگیری از حرکت در سطوح شیب‌دار است. در سطح صاف هم بهتر است اگر چرخ عقب نیاز به تعویض دارد زیر چرخ جلو و اگر چرخ جلو نیاز به تعویض دارد زیر چرخ عقب مانع گذاشته شود.

    جک را در محل مناسب که در راهنمای خودرو مشخص شده، زیر ماشین قرار دهید. به آرامی جک بزنید تا ماشین بلند شود. مطمئن شوید که جک به خوبی با ماشین درگیر شده است. جک زدن را تا جایی ادامه دهید که ماشین به اندازه کافی از زمین بلند شود و بتوان پیچ‌های لاستیک را که در تماس با زمین است باز کرد.

    اگر رینگ دارای قالپاق است برای دسترسی به پیچ‌ها آن را بردارید. همه پیچ‌ها را شل کنید اما به طور کامل درنیاورید. اگر پیچ‌ها مدت زیادی است که باز نشده‌اند ممکن است باز کردن آنها مشکل باشد. اگر روغن ترمز همراه دارید کمی از آن را روی پیچ‌ها بریزید و چند دقیقه صبر کنید. پیچ‌ها را به صورت متقاطع و دایره‌ای باز کنید.

    جک زدن را ادامه دهید تا چرخ به‌طور کامل از روی زمین بلند شود. مهره‌ها را از روی پیچ‌ها باز کنید. لاستیک را به‌طور کامل از محل خود در آورید و در محل امنی قرار دهید که در صورت در رفتن جک آسیبی به ماشین نرسد. سوراخ‌های رینگ زاپاس را در امتداد پیچ‌ها قرار داده و با کمی فشار و به آرامی لاستیک را جا بزنید. پس از جا زدن لاستیک‌ها مهره‌ها را ابتدا با دست ببندید و به صورت یکی در میان و ضربدری با استفاده از آچار سفت کنید.

    برای سفت کردن مهره‌ها، اهرم جک را در جهت مخالف پیچانده و خودرو را پایین بیاورید. مطمئن شوید که خودرو به طور کامل روی زمین قرار گرفته است. لاستیک پنچر را در پوشش زاپاس قرار دهید. پس از اتمام کار اشیایی را که برای اطمینان در جلو یا عقب خودرو قرار داده‌ بودید، بردارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بابک

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام .دوستان 1.مقدار گپ دهانه شمع برای ولیکس چند میلیمتره؟یعنی بهترین تنظیم چیه؟
    2کلاچ را چطور باید رگلاژ کرد مثل کلاچ سیمی نیست درسته؟3 برای گریس زنی به قفل در بهترین قسمت کجاست اون میله فلزی یا خود قفل4.پدال گاز چطور تنظیم میشه تا اون تاخیر گاز دادن کمتر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      تاخیر از پدال گاز نیست در واقع سیستم VVT هست که با مکث عمل میکنه و کاهش مصرف رو در بر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علی

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام
    علی اقا اینکه چطوری 20 لیتر رو حساب کردی جای سوال داره اما نمایشگر بنزین میزان کیلومتر بر لیتر موجود در با ک را نشان میدهد ) km/litr ( وقتی به حالت — رسید بنزین بزنید سپس مقدار بنزین تقسیم بر عدد نمایشگر km/litr ضربدر 100 مقدار مصرف در 100 کیلومتر را نشان میدهد . ( البته در وضعیت — حدود 3 لیتر بنزین در باک وجود داره )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان در پدال بخصوص ولیکس سواران
    جناب علی اقای عزیز عرض ادب و احترام همیشه اون شمارنده معکوس مسافتی که شما با توجه به میزان بنزین میتونید طی کنید بصورت میانگین رو نشون میده بعنوان مثال من وقتی باک رو پر میکنم عدد 592رو نشون میده در صورتی که من مسافتی بین 650تا 670رو میتونم بهاش طی کنم و وقتی به حالت —رو نشون میده حدود 3تا 4لیتر بنزین تو باک میباشد مجدد از دقت نظر جنابعالی کمال تشکر را دارم ارزوی بهروزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      جناب آقای علیرضا با سلام و تشکر عرایض شما کاملا درسته اما برای تکمیل مطلب باید بگم که عدد شمارنده برااساس کارکرد قبلی توسط ecu محاسبه میشه . ضمنا خودروی شما فوق العاده است چون برای ما باک پر 520 نمایش میده و 500 هم راه نمیره .( مدل 93 )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یکی به من بگه وقتی کولرش روشنه چجوری ببرمش روی HI آخه همیشه روی LO مونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      سلام روی hi واسه چی کولر فقط در حالت اوتوماتیک low داره و هرچی چرخونه دما رو به راس بچرخونی دما بالا میره و از 26 که رد کنی میره روی بخاری دیگه… اصلاً چیزی به عنوان hi نه این داره نه هیچ ماشین دیگه خوب low میشه حداقل دما یعنی بیشترین حالت کولر گرفتن دیگه که زیر 17 درجه هست و کمپرسور کلا درگیر میمونه تا یخ کنی :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه ولیکس سواران ایران زمین
    سلام.احمد هستم.از اعضای انجمن ولیکس سواران جوان ایران.یه مدت پیش از اعضا در مورد سطح تحصیلاتشون پرسیدم.58 نفر جامعه آماری من بودن.نتایج برای خودم بسیار جالب بود.از این تعداد 3 نفر دیپلم؛33نفر لیسانس؛18 نفر فوق لیسانس و3نفر دکتراداشتن.به عبارتی تمامی این جامعه آماری دارای تحصیلات عالیه هستن.این یه وجهه فوق العاده ای برای ولیکس محسوب میشه که دارندگان این خودرو همه از قشرتحصیل کرده هستند.و طبیعتا این قشر هرگز بدون مطالعه و تحقیق دست به خرید این خودرو نزدن.
    این امار توسط جناب وصال از اعضا گروه ولیکس سوار جمع اوری شده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. بابک

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام .چرا کسی نیست جواب سوالات ما رو بده؟
    1.در سرویس اولیه چه کارایی انجام میشه ایا رایگانه یا خیر؟
    2.مدل دنده ای ولیکس تسمه تایم داره یا زنجیر ؟
    3.گپ دهانه شمع چند میلیمتره؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      بابک عزیز ببخشید کمتر وقت میکنم سر بزنم به پدال
      در 2000 فقط آچارکشی هست و چیز دیگه ای نداره فقط حتما در سیستم خدمات پرستو ثبت بشه.
      موتور زنجیر تایم هست در استارت اولیه صدای تنظیمش رو دقت کنی میشنوی.
      گپ دهانه شمه رو نمیدونم ببخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من مدتی هست که واقعا از بس نظرهای مختلف شنیدیم گیج شدم .راسش بین ماشین جک (البته دستیش ) ، وماشین ولکس تردید دارم جدای از شکل ظاهری واقعا کیفت واسم مهمه . ممنون میشم راهنماییم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (841 ديدگاه)

      امیر خان در مورد جک اطلاعی ندارم اما در مورد ولیکس که خودم سه ساله دارم فقط می تونم بگم 95 درصد افرادی که دارند بی نهایت از ماشین از هر نظر راضی هستند و اینهایی که می بینی چرت و پرت می نویسند یا نظر بد میدن اصلا این ماشین را نداشتند و فقط از سر عقده یا بد بینی به ماشین های چینی می نویسند

      با انرژی و ذهن مثبت بخر و بیخودی بدی ها رو جذب نکن ایشالا که مبارکت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        سلام آقا محمد
        من مصرف ماشینم بالاست ( 8% بودن کولر و 10% با کولر مصرف میکنه)
        تا حالا 11000 کیلومتر هم باهاش رفتم
        میخواستم ببینم طبیعیه یا نه
        تنها عیب ماشینم همینه فعلا
        ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید
        من از کاشان هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حامد.س.61

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      امروز فرصتی دست داد تا یه جک جی 5 که هفت ماهه تحویل دوستم شده و 9500 کیلومتر راه رفته رو تست کنم…اول که ایشون زنگ زد و گفت کشش ماشین به نظرش خیلی کمه و صدای موتور خیلی داخل میاد به خصوص زمان معکوس کشیدن،در ضمن از صداهای زیاد قطعات داشبورد و پلاستیک های داخل و همچنین سیستم تعلیق مینالید به خصوص عقب خودرو…با توجه به دیدی که دوستان اوتوماتیک نرونده دارن و البته دید منفی روی محصولات چینی مطمئن بودم که داره مته به خشخاش میزاره و ازش خواستم در اولین فرصت بیاره تا چکش کنم و به خیال خودم بهش دلگرمی بدم….خلاصه اومد امروز ظهر، اول توی دست اندازهای ریز چکش کردم فرمونش بد نبود و شروع حرکتش هم کم صدا و جون دار بود تا اینکه بردیم توی بلوار و تستش کردیم موقع دنده معکوس واقعاً صدای موتور نعره میزد البته در مقایسه با ولیکس تو دور های حتی خیلی بالاتر،از اون که بگذریم عقبش خیلی میکوبید و کمک سمت شاگرد عقب بسیار بیشتر و.حاکی از یک خرابی داشت.
      هر چه بیشتر میروندم صداهای داشبورد و قطعات پلاستیکی بیشتر میشد و یه صدای سینی پر از عدس که مدام پایین بالا بشه از عقب میومد که آزار دهنده بود…با دست قطعات به ظاهر کربنی رو فشار دادم در تمام قسمتها صدای قرچ قروچ میداد و واضح بود حین حرکت این قسمتها صدای زیادی تولید میکنن به خصوص کل مجموعه داشبورد که واقعاً روی اعصاب بود…دست آخر نتونستم توصیه خاصی به نگه داشتنش کنم و فقط گفتم تا الان ولیکس و صاحبانش چنین مشکلی رو گذارش نکردن و خودم که حدود 6000 تا با ولیکس رفتم فکر نمیکنم توی 3500 تای باقیمونده تا ماشین ایشون قرار باشه وضع اینقدر خراب و لق و لوق بشه…امیدوارم کمکی کرده باشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه ولیکس سوارا ن ایران زمین
    بنده با نظر محمد-ع کاملا موافقم وضریب کیفی و کیفیتی ولیکس نسبت به جک بالاتره و سوختش کمتر من خودم مدت 11ماه هست که ولیکس دارم
    جناب بابک عزیز تو سرویس اولیه فقط اچار کشی و بازدید سطح مایعات انجام میشه
    و موتور ولیکس زنجیر تایم داره نه تسمه و فیلر دهنه شمه ولیکس فکر کنم 0.7میلیمتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بابک

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حامد و علیرضای عزیز ممنونم که سوالاتمو پاسخ دادین.دوستان نمیدونید که این زنجیر تایم چه نعمتیه واقعا ادم ارامش داره باور کنید مزیت این ماشین همین زنجیرشه.من ماشین قبلیم ریو بود تسمه تایمی بود من بعد از 60 تا رفتم تسمشو عوض کنم و از این دزدا یه تسمه خریدم انداختم رو ماشین 15 تا نرفته تسمه پاره شد موتور داغون شد.بعد یک ماه که ماشینو تعمیر کردم دیگه با ترسو لرز پشت ماشین میشستم کلا اعصاب ما به فنا رفت از دست این بازار دزد لوازم یدکی غلابی .الان که فهمیدم این ماشین تسمه نداره واقعا اعصابم راحته.1000 تا رفتم باهاش محشره .میخوام یه مسافرت عید فطر برم میترسم از 2000 تا بگذره گارانتیش باطل بشه واسه همین میخوام ببرم سرویس اولیه که خیلی شلوغ پلوغه کاش واسه سرویس اولیه یه تسهیلاتی میزاشتن تا زود کارمون انجام بشه واسه یکشنبه وقت گرفتم گفتن 6 صبح باید بیایی اخه واسه یه اچار کشی این همه الافی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ممنون از انرژی خوب ومثبتتون جناب محمد ع – تهران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (841 ديدگاه)

      خواهش می کنم دوست عزیز

      راستی این گپ دهانه شمع چیه که دقیق شدید راجع بهش و چرا اندازش رو می خواهید بدانید؟ میشه برامون توضیح بدید تا ما هم آشنا بشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. jilux

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من یه پرشیا elx فول لوازم دارم و میخوام عوضش کنم،به نظر شما دوستان عزیز c30 سوار،آیا ولکس بگیرم خوبه؟از لحاظ جاداری عقب و جلو به اندازه پرشیا هست یا کوچکتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (841 ديدگاه)

      بله صندوق ولیکس خیلی بزرگه و حتی جادار تر از پرشیا هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد.س.61

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      سلام اصلا قابل قیاس نیستن هم از لحاظ فضای سرنشین عقب و هم صندوق بسیار جادارتر و صد البته راحت تر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه ولیکس سواران
    از یک جامعه اماری 80نفری که عضو یک گروه بنام ولیکس سواران جوان هستند پرسیدیم چرا ولیکس رو انتخاب کردید تعدادی از جوابها رو اینجا میزارم
    من خودروهای زیادی در کلاسهای مختلف داشتم از پراید 87 تا مگان ومزدا3 و از روی علاقه ای که به خودرو داشتم و دارم از هر فرصتی برای تست خودروهای مختلف که دور و برم پیدا میشه استفاده میکنم
    مهر پارسال مشکلاتی پیش آمد که مگان و 206 تیپ3 رو فروختم و بعدش مجبور شدم واسه کارهای روزمره یه تیبا ثبت نام کنم که خیلی تاخیر داشت و یواش یواش دستم باز شد از روی کنجکاوی سری به نمایندگی شهرمون زدم که 5 تا ولیکس داخلش از عید امسال خودنمایی میکرد رفتم پشتشون نشستم از مقایسه کیفی قطعات داخلیش بت جک که خیلی معقول بود دیدم خیلی بهتره و مشکلات مونتاژی ندیدم البته در ظواهر….خانومم خیلی از ظاهرش خوشش اومد شروع به تحقیق در پدال کردم دیدم به جز چند نظر مخالف و اعتراض که از خدمات بود وبا سابقه خدمات از هیوندای و بهمن دیدم به قیمتش می ارزه دوستان راهنمایی کردن منم با یاریس رانندگی کرده بودم و در مورد شتاب و تنلبی انتظارش رو داشتم خلاصه بعد از خرید نقدی با اصرار 15 روزه با مدارک تحویل گرفتم و الان از خیلی چیزاش راضیم…کولرش معرکس،صدای کم موتور، عایق بندی معرکه و کیفیت معقول روکش صندلی و فرمان و ضبط با کیفیت و خیلی چیزای دیگش اما یه چیزش من رو کشته مرده خودش کرده اونم تعادل و پایداری بالای سر پیچ هاست

    منم مثل بقیه دوستان خیلی تحقیقات کردم در مورد همه ماشینا حتی کیا و هیوندا و تویوتا ، کاتالوگ و شرایط فروش همه رو مقایسه کردم، همون اول قید ماشینای ایرانی مثل ارابه مرگو زده بودم، چون هم زورم میومد ماشین بدون ایمنی و کیفیت سوار شم هم زورم میاد باج الکی به سندبادا بدم(ماشینو چند برابر قیمت واقعی بخرم) ، به هر حال بعد از کلی تجزیه تحلیل های متفاوت و نگاه کردن به جیب مبارک دیدم فقط میتونم برم سمت ماشینای ایرانی و چینی که فقط مونده بود ماشینای چینی، از طرفی به ماشین نیاز داشتم از طرفی هم با جو سنگینی که علیه ماشینای چینی وجود داشت خیلی مردد بودم برا خرید و همش تحقیقاتمو بیشتر میکردم تا اینکه با آقای یوسفی داخل نمایندگی آشنا شدم و راهنماییم کرد و همون روز تو نمایندگی یه ماشین لیفان چپی دیدم که خیلی کم صدمه دیده بود وقتی ایمنی بالای ماشینای چینی رو دیدم و آقای یوسفی گفت تازه لیفان کیفیت بقیه رو هم نداره دیدم کامل نسبت به ماشینای چینی عوض شد و از اونجا تصمیم به خرید گرفتم

    سلام به همه دوستان گلم. اولش میخواستم جک جی ۵ بگیرم. ولی از روزنامه تبلیغ فروش ولیکس رو دیدم و همون شب در یوتیوپ سرچ کردم و کل ویدیوها رو که اکثرا روسی بودند رو نگاه کردم و حتی ویدیوتست ضربه و تصادفش رو هم دیدم و سپس سرچ در گوگل و مقایسه با جک و mvm315 وmvm530 به این نتیجه رسیدم که ولیکس بگیرم. البته فعلا تنها ولکس موجود در نیشابورم که هم در نزد دوستان باعث افتخاروهم تنها بدی هست که با اون درگیرم چون نمایندگی در این شهر نداره .خوش فرمون٬ تندو تیز٬قرص و محکم و شیک امیدوارم پیروز و موفق باشید.

    دلیلی من برای خرید این خودرو در درجه اول تحقیقاتی بود که کردم و دیدم از نظر فنی و کیفی ماشین خوبیه دوم هم به دلیل شرایط خرید و پرداختش بود که به نظر من خوب اومد
    آهان یادم رفت بگم که کلا دوست دارم ماشینی را سوار شم که خاص باشه و کمتر دیده بشه اگر توانایی مالیش را داشته باشم الان این را میفروختم و یه دونه i8 میگرفتم که خاص باشه (دست ما کوتاه و خرما برنخیل)البته ولکس هم داره زیاد میشه
    ریکسی هم در کار نبود من معتقدم آدم تا زنده است باس زندگی کنه ماشین میخری که ازش استفاده کنی و در رفاه باشی نه اینکه بذاریش گوشه پارکینگ که کیلومترش نره بالا و ارزشش کم نشه این که هیچ اگر الان همون i8 بالا را هم داشتم روزانه باهاش میرفتم سر کار و میومدم

    سلام از جلو نمایندگی رد میشدم دکور وقیافه خوبی توبقیه ماشینا داشت رنج قیمتی خوبی که من برا خریدماشین داشتم داشت . تا الان بعد ۴ ماه روز به روز بیشتر ازش خوشم میاد واقعا خوش رکابه. مطمعنا به خاطر تنوع هم که شده مردم در اینده حتما این خودرو را امتحان میکنند واستفاده مینمایند . واقعا ولیکسم رو دوست دارم????

    سلام به همه
    من زمستان پارسال تصمیم گرفتم ماشینم رو عوض کنم از طریق اینترنت وخصوصا سایت پدال زیاد تحقیق کردم نهایتا بین جک و ویلکس شک داشتم نظرات کاربران را مقایسه کردم متوجه شدم ولیکس ماشین نجیب تر وبی آزاری است وخرابی کمتری دارد بعنوان نمونه یکی از اشکالات جک رو انتقال تکان و لرزش نا همواری ها به داخل خودرو ذکر میکردند (البته من خودم بعدا ماشین جک همکار م رو سوار شدم، وهمین اشکال رو حس کردم) و…… در نهایت توی یک سایت دیدم ینفر درتبریز قصد فروش ولیکس صفر رو دارد وحاضره 4.5میلیون زیر قیمت بفروشه از یزد رفتم تبریز وفردا اونرروز ماشین روخریدم وسوار شدم، و1250kmتا یزد اومدم و روز به روز از خرید خودم راضی ترم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (841 ديدگاه)

      نظرات بقیه هم میگذاشتید . کار جالبی کردید
      منتظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علیرضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    ادامه نظرات دوستان ولیکس سوار
    علیرضا, [۲۶.۰۶.۱۵ ۱۱:۱۰]
    [Forwarded from قائدی]
    سلام به همه دوستان ولیکس سوار.بنده قصد خرید رانا داشتم اما پس از اندکی پرس وجو و تحقیق از دارندگان این خودرو متوجه شدم تصمیمم اشتباه بوده .به پیشنهاد برادرم بر روی 3 گزینه لیفان 620 و mvm515و ولیکس متمرکز شدم.با تحقیقاتی که انجام دادم این خودرو رو انتخاب کردم و اینبار از تصمیمم اصلا پشیمان نیستم.بنظرم ارزش اینو داره که نسبت به ماشینای ایرانی یه مقداری بیشتر پول بدی.هم از لحاظ ظاهری و هم کیفیت.
    و در صورت بهبود خدمات آینده درخشانی رو برای این خودرو پیش بینی میکنم

    علت انتخابم ظاهر و شرایط فروش مناسب بود.اما پاسخ دوم با توجه به رقبای قدری که داره مثل لیفان و جک و ام وی ام و با توجه به تیراژ و ناشناش بودن و خدماتی که داره فکر نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه.البته با این شرایط.در صورتی که کرمان موتور حتی برای x50 که هنوز نیومده این همه تبلیغات و برنامه داره.و فکر کنم فروش اینهم از وولیکس بیشتر خواهد بود..

    علیرضا جان بنده دو تا ماشین از ایران خودرو طی سه سال خریدم و به دلیل بی کیفیتی این دو ماشین که مثلاً از خوبهای ایران خودرو هم بودند تصمیم گرفتم باز هم مثل قبل از این دو ماشین که دوو اسپیرو و تویوتا داشتم برم به سمت ماشین خارجی. خب با توجه به توان مالی که داشتم نمیتونستم ماشینهای برند رو بخرم به این ترتیب رو آوردم به ماشینهای چینی. تحقیقاتی گسترده کردم دیدم لیفان اصلا. ام وی ام هم بینابین توانسته بودن صاحبانشان را راضی کنند. جیلی هم به نسبت توانش قیمتش تقریباً برای من سنگین بود. رو آوردم به گریت وال خودمون و حدود یک ماه و نیم تحقیق کردم از سایت خود گریت وال چین گرفته تا سایتهای داخلی. متوجه شدم ولیکس جزو خودروهای درجه یک چین هست و اولین ماشین چینی هست که اجازه صادرات و نصب خط مونتاژ در اروپا را دارد. این یکی از بهترین دلایل برای خرید بود. بعد هم دیدم اگر چه قیمت کمی زیاده ولی هم شرایط فروش متنوع داشت هم اینکه با امکاناتی که این ماشین داره میشه با قیمتش کنار اومد. سوم هم اینکه فهمیدم این ماشین رو همون شرکتی مونتاژ و ساپورت میکنه که دوو رو ساپورت میکرد و من هم راضی بودم. بنابراین به رغم دیدن مشکلات جزیی که خوانده بودم و میدونستم باهاش مواجه میشم تصمیم به خرید گرفتم. الان هم به شدت راضی هستم. اگر هم در آینده بتونم شاسی بلند بخرم شاسی بلند همین ماشین عالی هست. این رو هم در نظر بگیریم طبق همون مقاله ای که چند روز قبل گذاشتم حتی بهترین کارخانجات تولید خودرو هم ماشینهای دارای معایب زیاد تولید میکنن.

    من اصلا از ماشین های داخلی خوشم نمیومد و با توجه به اینکه پسر خالم لیفان 620 داشت و راضی بود ترسی از خرید خودروهای چینی نداشتم و با توجه به سقف بودجم برای داشتن خودروی زیبا و با امکانات مناسب راهی جز خرید خودروی چینی هم نداشتم به طور اتفاقی در اینترنت با ولیکس اشنا شدم و بعد از تحقیق به خاطر سابقه خوب راین در تولید ماشین های قبلی و اینکه دو سال اولین شرکت مشتری مدار شده بود اعتمادم جلب شد و ربسک کردم و خریدم
    اما اینده خودرو از نظر فروش به دو عامل بستگی داره
    اول بهتر شدن خدمات پس از فروش
    دوم تبلیغات بیشتر شرکت مخصکصا تیزر تلویزیونی
    اگر دو عامل فوق به خوبی انجام نشه من فروش بالایی براش متصور نیستم

    من خیلی اتفاقی با توجه به رنج قیمت جزو یکی از انتخاب هامقرار گرفت. رفتم نمایندگی دیدم. بعد از طریق سایت باما یه کم کارکرد پیدا کردم و خریدم. حقیقتش بعد از خرید از درست بودن خریدم اطمینان پیدا کردم????

    سلام.منم رفتم پرشیا بردارم.اتفاقی ولیکس رو دیدم از ظاهر و تیپش خوشم اومد با کمی تحقیق خریدمش.وبه جز خدمات که نداریم تو بندر از ماشین راضیم

    من تا اردیبهشت 93 اصلا این ماشین رو نمی شناختم تا حدی که فکر میکردم جایزه چای محسن که ولیکس بود المانی میباشد????پس از اشنایی با جناب یوسفی از ایشان مشاوره گرفتم ابتدا اتنخاباتی مثل ام وی ام 530 یا ایکس 33یا لیفان ایکس 60 یا 620 داشتم تو جمع بندی خودم به ایکس 60 نزدیک شدم اب اینکه با مشاوره جناب یوسفی که خدا خیرش بده ولیکس بهم معرفی شد ماشینی که اطلاعات در مورد صفر مطلق بود به مدت دو ماه تحقیق گسترده از دارندگان این خودرو و سایت باما به نتیجه نهایی رسیدم و در تاریخ 16 تیر 93 یکروز قبل از تغییر قیمت از 45 به 48 ثبت نام کردم و در تاریخ 28 مرداد93 تحویل گرفتم و الان هم رضایت کامل دارم و همیشه دعاگوی جناب یوسفی هستم

    من چون با خانم حامد یونسی همکارم یه روز وقتی تصمیم به خرید ماشین گرفتم قصد خرید 206 و داشتم که حامد اومد دنبال خانمش شرکت.
    منم از فرصت استفاده کردم و رفتم ماشینو از نزدیک دیدم.
    از همون نگاه اول خیلی به دلم نشست.
    رفتم تو پدال تحقیق کردم و باتوجه به شرایط فروشش انتخابمو کردم و خریدمش.
    الان بجز صدای داشبورد که نمیدونم واقعو چکارش باید بکنم هیچ مشکلی ندارم و از خریدم راضیم.

    من رفتم سراتو کوپ بگیرم ولی به پشنهاد همسرم رفتیم به نمایندگی بعدی تا اکتیون را هم ببینیم و اونجا بود که
    ولیکسو دیدیم وخوشمون اومد وچرب زبانی نماینده هم کارخودشو کرد و خریدیم والانم خیلی راضی هستم ازاین انتخابم

    من با تحقیق از چندی دوستان که استخونی تو استفاده از ماشین هایی چینی ترکونده بودند ولیکس رو انتخاب کردم و از همه مهمتر این باور رو داشتم شرکتی که یک ماشین انم با تیراژ کم تولید می کنه دقت و کنترل بیشتری رو کیفیتش داره.

    من با مقایسه خودروهای تولید داخل و تحقیق در رابطه با چند خودرو مثل ال90 اتومات و ولیکس، اقدام به خرید کردم

    علیرضا, [۲۷.۰۶.۱۵ ۱۱:۰۳]
    [Forwarded from nasrolahii]
    منم مثل بقیه دوستان خیلی تحقیقات کردم در مورد همه ماشینا حتی کیا و هیوندا و تویوتا ، کاتالوگ و شرایط فروش همه رو مقایسه کردم، همون اول قید ماشینای ایرانی مثل ارابه مرگو زده بودم، چون هم زورم میومد ماشین بدون ایمنی و کیفیت سوار شم هم زورم میاد باج الکی به سندبادا بدم(ماشینو چند برابر قیمت واقعی بخرم) ، به هر حال بعد از کلی تجزیه تحلیل های متفاوت و نگاه کردن به جیب مبارک دیدم فقط میتونم برم سمت ماشینای ایرانی و چینی که فقط مونده بود ماشینای چینی، از طرفی به ماشین نیاز داشتم از طرفی هم با جو سنگینی که علیه ماشینای چینی وجود داشت خیلی مردد بودم برا خرید و همش تحقیقاتمو بیشتر میکردم تا اینکه با آقای یوسفی داخل نمایندگی آشنا شدم و راهنماییم کرد و همون روز تو نمایندگی یه ماشین لیفان چپی دیدم که خیلی کم صدمه دیده بود وقتی ایمنی بالای ماشینای چینی رو دیدم و آقای یوسفی گفت تازه لیفان کیفیت بقیه رو هم نداره دیدم کامل نسبت به ماشینای چینی عوض شد و از اونجا تصمیم به خرید گرفتم
    الان هم خدا رو شکر و صد هزار مرتبه شکر که ولیکس خریدم چون واقعا زندگیمو بهش مدیونم
    اگر هر ماشین دیگه ای بود الان داشتن بدن تیکه تیکمو دفن میکردن

    منم داشتم ام وی ام می خریدم که از فضای داخلیش خوشم نیومد و به پیشنهاده یکی از دوستان رفتم سراغ ولیکس تا اونوقت ندیده بودم حدود 2 ماه تحقیق کردم تو سایتها و اونهایی که تو شهر داشتن 99 درصد راضی بودن که این تحقیقات باعث شد از 48 تومن به 51 تومن برسه چون تصمیم گرفته بودم خریدمش و تا الان شکر خدا مشکل خاصی نداشتم یه مدت نگران قطعات بودم که الان خیالم از هر نظر راحته و بیش از حد راضیم از این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستداران ولیکس و ولیکس سواران
    از قدیم تا حال که دارم این مطلب رو می نویسم همه شرکتهای تولیدی شعار مشتری ولی نعمت ما هست رو دادند ولی تعداد کمی تونستند بهش عمل کنند حالا چرا تعداد کمی خودش جای تعمل و بررسی داره ولی بیشتر شرکتهایی که به این شعار سعی دارند عمل کنند خصوصی میباشند یکی از این شرکتها خودرو سازان راین میباشد با توجه به تغییرات مدیریتی که تو این شرکت اتفاق افتاد بعضی از واحدها دارند به این نکته که باید مشتری رو ولی نعمت بدونند عمل می کنند بعنوان مثال بخش فروش با ایجاد بسته های متنوع فروش وبا در نظر گرفتن جیب خریدار توانسته خریداران رو راضی نگه داره ولی باید در مورد تحویل خودرو و مدارک ان کمی بیشتر تلاش کنه تا بروز بشه .فروش راین سعی کرده با تبلیغات این خودرو بطور وسیع کمکی هم به من دارنده این خودرو بکنه تا به اینده امیدوار بشم و خودرو رو مردم بیشتر بشناسند و بازار خرید فروش دست دوم هم کمی گرم شود این نکته رو هم بگم فعلا بازار خرید فروش همه خودرو ها بی رونق هست
    ولی ایا دیگر واحد های راین هم به مانند فروش به این شعار عمل می کنند ایا واقعامشتری ولی نعمت انها هست یا که نه ولی در عمل مشاهده شده که نیست وقتی دوستی از راهی طولانی مسافت 1000کیلومتر رو به شوق دیدار شما طی میکنه جهت عرض ادب می یاد خدمت شما ولی متاسفانه شما اجازه ملاقات به ایشان نمی دید و به خلاف واقع گویی متوسل میشید کار درستی میکنی فکر نکردی که با اینکار شما لطمه بزرگی به سازمانی که داری در ان خدمت میکنی خواهد زد چرا ما باید لحظه ای فکر کنیم پس شعار مشتری ولی نعمت هست کجاست دوست عزیز وقتی شما روش خلاف واقع صحبت کردن رو به کارمند زیر دست خود می اموزی یعنی مجوز این عمل رو به کارمندان داده اید تا مشتریان رو بقولی سرکار بزارند شما باید الگو باشی نه الگوی بد بلکه الگوی خوب
    دوست عزیز خدا کنه متوجه عرایض بنده شده باشی و خودت را اصلاح کنی
    امیدوارم .پس این نکته رو بدان که شما با یک قشر تحصیل کرده و افرادی سرکار داری که هر کدام تو سازمان خودشو داری پستهای مدیریتی بالایی هستندو متوجه همه کارهای شما میشوند به امید بهروزی و عمل به شعار مشتری مداری در همه سازمانهاوشرکتها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بابک

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام امروز که برای سرویس اولیه رفتم.علاوه بر کارت گارانتی .کارت سرویس هم ازم میخواستند.ولی کسی کارت سرویسی به من نداده.با شرکت تماس گرفتم شماره اداره تحویل رو دادند که متاسفانه کسی جوابگو نیست انگار کسی اونجا نیست هیچ بخشی جواب تلفن نمیده .از دوستان کسی میتونه راهنماییم کنه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      یه چیزی شبیه کارت اعتباری بانکه که روش اطلاعات خودرو تاریخ شروع گارانتی روش هست البته با کارت گارانتی واسه من اومد به هم منگنه شده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حامد.س.61

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام به همه همین الان در نمایندگی کرمانشاه هستم جایی که نمایندگی دیار خودرو و راین به طور همزمان هست.جالب بود الان هم سابرینا اوتوماتیک، هم سنگواره اونم اوتوماتیک و توربوشارژ و یه دونه M4 گریت وال اینجاست. فرصتی شد تا دارن سرویس ماشین رو انجام میدن یه چرخی توی این خودرو ها بزنم.اول از هر چیز سنووای 110 میلیون که واقعا زیباست و روش کار شده رینگ 17 با لاستیک هانکوک 235، سنسور موانع در جلو وعقب و خیلی امکانات دیگه در کنار زیبایی و صندلی راننده با حالت تنظیم الکتریکی و دو حافظه مجزا،اما کیفیت قطعات داخلی و دکوراتیو زیاد بالایی نداره مثلا دستگیره های باز کننده در از داخل اصلا با ولیکس قابل قیاس نیست.سابرینا که رسما از داخل تو دریهایی با کیفیت پراید داره ولی داشبورد بدی نداره و صندلی هاش پارچه ای هست و با اینکه دنده اوتوماتیک هست قیمتش با M4 یکیه و یعنی با کم کردن 8 تا 9 میلیون بابت قیمت گیربکس میشه گفت در مدل مشابه 50 میلیون قیمت گذاری میشه که اصلا نه با ولیکس و نه با گریت والM4 قابل قیاسه!!! وقتی درب M4 رو باز میکنی کیفیت ارتقا یافته در ولیکس رو شاهد هستین از جنس خشک رو دری ها که با i20 دقیقاً یکی هست تا رنگ با کیفیت که ضعف اساسی ولیکس در برابر اون هست!!!! ولی صندوق بار کوچک شما رو به سمت استفاده از جعبه باربند سوق خواهد داد. فضای پا و سر برای سرنشین عقب در ولیکس بسیار مناسبتر و اصطلاحا جادار تره و در آخر زیبایی و خاص بودن هر دو خودرو ستودنی…البته ضعف فضای سرنشین عقب و صندوق بار M4 رو از حالت یک کراس اوور جمع و جور تبدیل شده به یه اسپرت مینی شهری که مناسب حال جوانان و یا کسانی که دنبال خودرو دوم جمع و جور و زیبایی برای مصارف شهری هستند،هست.
    در کل کیفیت محصولات گریت وال دوام و زیبایی بیشتری از غالب خودرو های چینی دیگه در بازار ایران رو به نمایش گذاشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. عمو سیبیلو

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    سلام
    فاضلی در بگشود و رخت در آینه بی پرده بدیدم
    وای برما که همه چیزمون را داریم از دست میدیم
    قدیما یادمه مهمان نوازی یکی از ویژگی های پر رنگ ما ایرانی ها بود ولی وای برما که این را هم داریم از دست میدیم یه زمانی وقتی که سر زده میرفتیم جایی و نبودن یه یادداشت میذاشتیم که آمدیم نبودید و یا اینکه با مداد یا خودکار روی در خونه مینوشتیم
    یاده حتی بعضی وقتا اگر از شهرستان مهمون داشتیم و خونه نبودیم همسایه میومد و مهمون ما را می برد خونه خودش و از ش پذیرایی میکرد تا مابیام یعنی مرام داشتیم تا این حد
    حالا بماند که چی بودیم و چی شدیم
    حالا بماند که واسه اینکه همدیگه را ببینیم باید با منشی های همدیگه هماهنگ کنیم تازه
    ولی این را کجای دلم بذارم که وقتی میری طرف را ببینی بعد اون دوستت با سبیل های بناگوش در رفته به منشیه فاضل و فرهیختش میگه که بگو نیست تو هم میگی که لابد نیست که اگه بود حتما می شد ببینمش اون که از من روگردان نمیشه اصلا مگه میشه که یه آدم بزرگواری مثل اون از این کار ها بکنه
    سرت را میندازی پایین که بری ولی یهویی
    فاضلی در بگشود و رخ ات در شیشه بی پرده بدیدم
    خلاصه ادیبانه بدرودی میگی و ادیبانه بدرقه ات میکنن
    غافل از اینکه بداند آمده بودم حال واحوالش را به رسم ادب بپرسم
    کاش بهش گفته باشند که آمدم و بودند و نبودند
    مرقومه عموسبیلو
    در گرمای بیست ودومین روز تیرماه هزار و سیصد و نود و چهار خورشیدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با نمایند گی قم {نمایندگی اخوندی } تماس گرفتم که مسول مربوطه با بد عنقی کامل وچاشنی بی ادبی نه تنها جوابم را نداد بلکه عقلم را هم زیر سوال برد که چرا از نمایندگی کاشان که خدمات پس از فروش ندارد ماشین خریده ای دیدم با تمام بی ادبیش درست می گوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      امشب رفتم یک سورن خریدم و ولکس را یک چادر کشیدم روش تا زمانی که مسولین این شرکت محترم با خدمات این ماشین درکاشان موافقت کنند و من سورنم اگر مشکل پیدا کرد نمایندگیش باخانه ام 60 متر فاصله دارد نه 120 کیلومتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      توصیهام به تمام کسانی هم که میخواهند ماشین از چنین شرکتهایی بخرند تامل بیشتری بکنند تا بعدا ماشینی که 5000کیلومتر کار کرده و مشکل پیدا کرده است هیچکس جواب گو نباشد و فقط اعصاب خوردی و هزینه ی زیاد برای شما به جا بگذارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد.س.61

        ۲۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        بسیار ناراحت شدم البته مشکل من و شما یکی هست تازه کرمانشاه نمایندگی داره اونم یه جک کامل ندارن اومده سوسماری زده زیر ماشین بلد نیست فکر کرده جای جک چرخدنده ای با سوسماری یه جا میخورن اونوقت ورق زیر ماشین رو کج کرده میگم چرا اونجا زدی میگه اینجا جای جک دیگه…خلاصه بعد از سه ماه هنوز جک چهار شاخه نصب نکرده فقط به درد تعویض روغن میخوره…متاسفانه راین و پرستو خلاف میلم باید بگم دروغگو،رفیق جیب مردم،بی نهایت بینزاکت هستند و دروغ‌گویی اونها از همه جا بدتر و بیشتره چون تعداد و کیفیت نمایندگی هاش بسیار پایینه شکستش رو در امر فروش در کنار خدمات پس از فروش اونم به زودی بهشون تسلیت میگم…حیف ولیکس….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۲۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (18 ديدگاه)

          واقعا حیف ولیکس که این شرکت بی کفایت مونتاژش میکنه این ماشینه با کیفیت و بی آزار رو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آرش

          ۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          کدوم حیف اقای امیر؟ خودش هم مفت ارزش نداره با اون همه ایراداتش , الان که تحریم هم برداشتن و فولکس واگن و رنو و پژو و … میان که دیگه چه کسی این ماشین چینی پر ایراد و ضررده رو میخره ؟!!! قبلش فروش نداشت چه برسه به الان و آینده

          موافقم 0
          مخالفم 2
        3. سیاوش

          ۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (5 ديدگاه)

          جناب آرش عزیز. چرا در مورد ولیکس قضاوت ناجوان مردانه میکنید؟ شما یا این خودرو را نداشته اید که در این صورت بر چه اساسی گمانه زنی میکنید و اطلاعات اشتباه به افرادی القا میکنید که شاید برای خرید این ماشین جهت تحقیقات به این سایت مراجعه کرده اند؟ وقتی این ماشین را نداشته اید ایرادات آن را از کجا میدانید؟ چه کسی گفته این ماشین فروش نداشته ؟ با توجه به تبلیغات کم این خودرو خب طبیعی هست که فروشش هم کم باشه. دومین حالت این هست که شما این ماشین را داشته اید! در این صورت علت اینکه از ایرادات این ماشین به این بدی یاد میکنید چیه؟ چه ایرادی در این ماشین وجود داره که اون را در این حد بزرگنمایی میکنید؟ در کل چند ماهی که این خودرو رو خریداری کردم و تا الان حدود 8300 کیلومتر در شرایط آب و هوایی بسیار گرم به طور مداوم دارم ازش استفاده میکنم. تنها دو ایراد دیدم که یکی مربوط به صدای کمک عقب بود که اون هم از طریق گارانتی رفع شد دوم هم تعداد کم مراکز خدمات بعد از فروش که خدا رو شکر در حال بهبود هست. بنابراین بهتره قبل از پیش داوری یا قضاوت ناصحیح در یک مورد خاص اطلاعات کاملی داشته باشید. در ضمن حتما به خاطر داشته باشیم که حتی بزرگترین کارخانه های خودروسازی دنیا هم دارای ایرادات زیادی در تولیداتشون هستند. و نکته بعدی این که اگرچه ضرب المثل هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری در زبان ما رایج هست ولی به شخصه معتقد هستم با اوضاع نابسامان ماشینهای داخلی ، پولی که بابت ولیکس میدیم حداقل این هست که امکانات و کیفیت یک ماشین به روز دنیا را در اختیار ما قرار میده. شما از قرار گرفتن پشت فرمان این خودرو لذت رانندگی را حس میکنید. خصوصا ایستایی این ماشین با سرعت مطمعنه در سر پیچها در مقایسه با هم کلاسیهای وطنی فوق العاده هست. سومین نکته اینکه ما باید توجه کنیم که موتور این ماشین 1500 هست ولی بعد از کیلومتر 4000 به شدت بر قدرت این ماشین افزوده میشه و این بسیار جالب و راضی کننده خواهد بود. در انتها آرزو میکنم حضرت عالی سوار بر ماشینهای به روز دنیا باشید و مثل من که قبل از ولیکس هم ماشینهای بسیار بهتری داشته ام و در حال حاضر هم به شدت از ولیکس خودم راضی هستم ؛ ماشین چینی سوار نشی که دچار ایرادات نبوده نشوید. با آرزوی موفقیت برای شما

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. حامد.س.61

          ۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          شما رو نمیدونم ولی خودم و چند تا از دوستان که این ولیکس رو داریم که راضی هستیم آنچنان ایرادی هم جز ایرادات مونتاژ توش ندیدیم!
          داستان اینه که شما و خیلی ها توهم زدین…. الان ارزان ترین خودرو های روز دنیا که به پول ما بدون گمرک و شماره گذاری 40 تا 50 میلیون هستند و بعیده قیمت ارز هم آنچنان تکانی بخوره پس هیچ خودرو اروپایی با کیفیت رقابتی با ولیکس زیر 70 تا 80 میلیون نیست و نمیاد کما اینکه رنو کپچر فسقلی البته با کیفیت و زیبا 105 میلیون قیمت خورد که در بازار از 115 به بالا قیمت داره…داستان اینه که سرنوشت بازه قیمتی 50 تا 80 تومن دست چینی هاست و گل سرسبدش هم ولیکسه…حالا میمونه ال90 و 206 و چندتا ماشین آرزوی قیمت که اونم ساز گروهی رو با افزایش کیفیت کوک کردن…یه سره به مصاحبه های خودرویی بزنین درست بعد از توافق…سایپا چینی آورده از 60 تا 100 به نظرت داستر رو چند میده که اونا رو بتونه بفروشد کم و زیاد میکنه ولی نهایتا این مشتری و توان خریدش هست که تعیین کننده هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. آرش

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          ظاهرا شما لیفان X50 و MVM 550 و JAC J5 و دنا و L90 و 206 و خیلی ماشین های برتر دیگه این رنج رو ندیدید که ولکس C30 رو بهترین این رنج میدونید ! ولکس در مقابل اون ها هیچ حرفی برای گفتن نداره چه آپشن , چه خدمات و موجود بودن لوازم یدکی و تعمیرکار, چه کیفیت مونتاژ و رنگ , چه توان موتور و کولر و سربالایی و شتاب , و خیلی موارد دیگه که ولکس قابلیت رقابت با این خودروهای فعلی هم نداره چه برسه به ماشین های آینده با اجرایی شدن توافق هسته ای و تولید خودرو های بروز و در رنج قیمتی این از جمله همین 50-60 تومن

          موافقم 0
          مخالفم 2
        6. مهرزاد

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (17 ديدگاه)

          آرش عزیز اگر این ماشینهایی رو که اسم بردین برتر میدونین فکر نمیکنم جای هیچ گپ و گفتی باقی مونده باشه چون آن چیز که عیان است چه حاجب به بیان است.
          اما در خصوص تاثیر توافق هسته ای در قیمت خودروهای رنج پایین قیمت بازار و جایگزینی با اتومبیلهای روز اروپا هم باید خدمتتون عرض کنم توی این گروه محصولات عملا هیچ تغییر قیمتی بوجود نخواهد اومد چون قیمت ارتباط مستقیم با نرخ ارز، عوارض گمرکی و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تولیدی داره که هیچ کدوم در ایران روند نزولی نداشته و با توجه به راندمان تولیدی شرکتهای ایرانی قطعا قیمت تمام شده بیشتری رو شاهد خواهیم بود مضاف بر اینکه تغییر خط تولید از محصولات فعلی به جدید، چیزی حدود دو سال زمان نیاز داره . امیدوارم همیشه بدون تعصب و با دیدی عاری از حب و بغض در مورد مسائل مختلف قضاوت کنیم چون هیچ چیزی بدتر از رفتار احساسی در برخورد با مسائل منطقی نیست. پاینده باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. حامد.س.61

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          سلام من نمیخواستم جوابی به این دوستمون بدم چون یه جورایی فقط با ولیکس مشکل داره تکلیفش معلومه اومده تو این صفحه فقط اذیت کنه عیبی نداره ولی زشته بدون اطلاع حرف زدن اونم جلوی چند نفر که هم دیدن هم دارن،نه ولیکس بلکه هر چی شما اسم بردی،من جک جی5 اوتوماتیک رو صفر رد کردم دوستم یکیش رو داره بعد از 9500 تا کارکرد آورد که فلانی یه تست ازش بگیر نه جون داره نه آرامش و خیلی میکوبه و صدای اضافه داره اول که بردمش بیرون چیزی نبود که در حرکت اولیه آزار بده ولی چشمتون روز بد نبینه موقع دور گرفتن صد رحمت به پیکان صدای موتور مغز آدم رو میپوکوند خیلی دیر شتاب بود از تاقچه عقب انواع صدا میومد و کمک های عقب به خصوص سمت راستی میکوبید.یه جایی تو شهرمون هست که سانتافه با دنده یک بالا میره و واسه تست سربالایی اغلب میرم اونجا که ولیکس با کولر و دنده یک میره بالا ولی دنده دو اصلا راه نمیره البته وضع مشابه برای ال90 و 207 و مزدا3 و2،.i20, و البته یه کم بهتر برای مگان و سانتافه هست.خلاصه هر کاری کردیم صاف بالا بریم نشد و با بریدن پیچ یه جوری رفتیم بالا،ترمزش بهتر از زمان صفرش شده ولی به ولیکس نمیرسه….خلاصه اسم لیفان و ام وی ام رو نمیارم چون هرکی تو ولیکس بشینه به راحتی متوجه تفاوتش میشه…میمونه خودرو روز پسا تحریم که فرمودند اونم با قیمت 50 تا60، عزیز دل وقتی سراتو 1600 نسل قبل با رینگ فولادی و بدون سانروف با صندلی پارچه ای رو آوردن 75 میلیون میدن به نظرت چه چیزی زیر 60 میارن که هم اروپایی باشه هم شرایط کلاس خودرویی ولیکس رو داشته باشه و هم زیبایی و کیفیت ولیکس رو، در ضمن مزاحم فروش s300، برلیانس ها،ایدو و غیره نشه؟؟؟ نهایتش یه ساندرا میزنن با قیافه قدیمی نه فیس لیفت اونم واست خراب نشدن بازار ال90 و 206 که تا 30 سال دیگه قراره بندازن به مردم،با 4،5 تومن گرونتر از اونا.
          خلاصه یه سری به سایت مجله ماشین بزنی بد نیست!
          در ضمن تابلو! نمیخواد دلواپس مردم باشی شما اول یه پراید بخر بعد برو تو صفحه مربوط به پراید داخل پدال نظر بده عزیز دل

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. آرش

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          سلام.خیلی جالبه شما از شتاب جک بد گفتید ولی ولکس که شتابش بسیار پایینه و پراید گاز سوز روی CNG شتاب خیلی بیشتری از ولکس داره رو عیب نمیدونید !
          اون سراتو هم چون قبل برداشتن تحریم ها اومده قیمتش تنده وگرنه الان که رقابتی میشه و رنو و پژو و فولکس واگن و فیات و … میان که دیگه اینطور نیست . مخصوصا پژو که ماشین فوق العاده ای مثل 301 رو قراره مونتاژ بشه قیمت تقریبی کمی بیش از 60 تومن ! 208 که ارزانتره یا مدل های ارزان رنو و فیات و فولکس بماند (یعنی شما فکر میکنید فقط ماشین 80 به بالا میاد ؟ خود شرکت های مطرح مذکور گفتن برای زیر 60 تومن هم ماشین میارن! ) پس ولکس رقیبی برای اون ها نیست و در حدشون نیست . دوست صمیمی من ولکس داشت به بیچارگی با 11 تومن ضرر فروخت (یک ماه داشت کلا صفر خریده بود!) و تمام زیر و روش رو با خبرم و بار ها ماشینش رو تست کردیم و باهاش جاده هم رفتیم 2 بار که اصلا ماشین جاده نیست و بدرد فقط شهر میخوره مثلا!
          در ضمن من این چینی مینی ها رو نمیخرم و تو شهر 405 دوگانه کارخانه چندین ساله دارم و بسیار عالیه و کمری هم برا جاده دارم که حرف نداره ولی ولکس دوستم خودش رو کشت روی بنزین نمیتونست 405 روی گاز من رو بگیره !
          در ضمن شما انگار از بازار بی خبرید … کافیه با ولکستون برید 4 تا بنگاه یا مراکز خرید و فروش ماشین ببینید چی میگن ! اول من میخواستم ولکس دوستم رو برای تو شهری خودم بگیرم که یک تنوعی باشه ولی وقتی هر بنگاهی رفتیم هیچکس این ماشین رو نمیخرید و اصلا طرفدار نداشت و همه هم میگفتن این رو نخر! و وقتی دیدم دوستم سر قطعه ای که میخواست چند ماه معطل بود و وقتی ایرادات دیگش رو دیدیم بیخیالش شدم و کلا بیخیال ماشین چینی شدم که خدا رو شکر نخریدمش و اشتباه نکردم .
          تعریف ازاین ماشین و بد راهی دادن به افراد کار درستی نیست که باعث ضرر افرادی که از نظرات شما اینو میخرن بشین ! من اگر بخوام ایرادات ولکس رو که من و دوستم دیدیم رو اینجا بنویسم باید کلی تایپ کنم ! حداقل کنار تعریفتون واقعیات و نقاط ضعف هاش هم بگید که نقاط ضعفی داره که اگر نقاط قوت داشته باشه هم تحت تاثیر قرار میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. مهرزاد

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (17 ديدگاه)

          آرش جان گویا شما اصلا به عرایض بنده و توضیحات دیگران هیچ توجهی نمیکنی، متاسفانه نه سطح اطلاعات علمی و فنی شما رو میدونم و نه شغل شریفتون رو، اما به عنوان یک عضو کوچیک از جامعه صنعتی این مملکت که خدا رو شکر هیچ سابقه ای هم در صنعت خودرو ندارم توضیحات کوتاهی رو در خصوص قیمت تمام شده محصولات صنعتی در تاریخ 11 مرداد خدمتتون عرض کردم. اگر عنایت میفرمودید در عرایضم گفتم قیمت ارتباط موثری با رفع تحریمها نداره و عوامل عدیده دیگری بر اون موثره. هم من و هم تمام مردم این مملکت خواستار حضور خودروهای روز دنیا با قیمت جهانی و امکان خرید آسون هستیم اما وقتی این مهم برامون فراهم نیست آیا شایسته است بیایم و دیگران رو به خاطر اینکه توانایی خرید خودروی اروپایی و یا ژاپنی ندارن مورد تمسخر قرار بدیم؟ من به یاد ندارم هیچ دارنده پرایدی کمتر از مالک مرسدس بنز برای خودرو خودش مزایا مطرح کنه! شما پژو و تویوتا کمری داری، مبارک باشه براتون و چرخشون همواره بچرخه اما واقعا این ماشینها هیچ ایرادی ندارن؟! تو آخرین مطالعه ای که در آمریکا انجام شد پورشه (میلیاردی در ایران) با اعلام 80 ایراد از طرف مالکین در صدر بهترینها قرار گرفت. خواهشا کمی منصف باشید. از نگاه شما پراید گازسوز بهتر از ولیکسه، باشه اما این دلیل بر ندیدن نقاط قوت ماشین دیگه ای نیست. متاسفانه هجمه ای که علیه ماشینهای (کالاها) چینی ایجاد شده قوه استدلال و تفکر رو در ایرانی ها خشک کرده. ببخشید زیاده گویی کردم اما یک نکته رو هم به عنوان کلام پایانی خدمتتون عرض کنم که خود چینی ها اعتقاد دارن آمریکایی که به محصولات اپل مینازه در واقع داره به تولیدات چین افتخار میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. حامد.س.61

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          چند تا نکته درباره این آقای دلسوز…
          اول اینکه کل دیدگاه های ایشون 7 تا هست در پدال و فقط ضد ولیکس
          دوم اینکه ایشون از ضرر ده بودن ولیکس به عنوان خودرو چینی فرمودن بعد برای اثبات ادعاشون از خودرو های دیگر چینی که از نظرشون از ولیکس بهتره نام بردن
          سوم اینکه اونایی که من میشناسم ولیکس دارن خیلی هاشون دو خودرو دارن و به استناد حرف خودشون راحتی سواری ولیکس رو بیشتر می‌پسندند و البته اسم خودرو های دیگه که دارند رو نمی آرم تا آقای وحید با کلا یک نظر در پدال دانسته های من رو هم زیر سوال نبره…
          چهارم اینکه اثبات حقانیت حرف های من ولیکس سوار با حرف نیست در عمل هست چرا که ایشون بنده و دوستان رو متهم به بد راهی! دادن کردن و پیشنهاد بدون گفتن حقایق و مشکلات این خودرو؟؟؟؟ دوستان این آرش خان حتی زحمت خوندن 10 صفحه آخر پدال رو به خودش نداده که ببینه بنده و دیگر دوستان ایرادات رو هم بیان کردیم مثل خدمات ضعیف یا ایراد کوتاهی و صدای فرمان که در یاریس هم شایع بوده یا ضخامت رنگ که ایراد زیاد وارد نبود…منتهی ایشون با بیان این مطلب چیزی رو نشانه رفته به نام صداقت که به راحتی در حرفهای ولیک سواران در این صفحات قابل اثبات و دفاع هست…کسی که کلا 7 نظر در پدال اون هم فقط همین صفحه و درباره این خودرو اون هم با ضد و نقیض فراوان و مثالهایی غیر قابل راستی آزمایی زدن پر واضح هست که دارن مغرضانه تایپ میکنند.
          پنجم اینکه خودرو یی مثل 405 دوگانه که فرمودند داخل شهر استفاده میکنند و عالیه ؛ داستان اینه بنده راحتی و کم صدایی این خودرو رو ملاک شهری بودن اون میدونم نه شتاب و توانایی درگ و گرفتن 405 مگه شما ماشین میخری باهاش تو شهر کورس بزاری؟؟؟ بماند من بود از 7000 کیلومتر رانندگی تازه نفس ماشینم باز شده که کمی طول کشید و داشت دلسردی میکرد…خلاصه منم اندازه خودم خودرو های گوناگون داشتم و الان هم در کنار این یه 207 اوتوماتیک 89 و یه i20 با موتور 1600 دارم که به طرز جالبی ابن رو از اونا بیشتر دوست دارم…حالا ربطی به کشش یا توانایی درگ و این حرفها نداره یه چیزی داره آدم رو میگیره کیفیت سواری یه تویوتا با 50 میلیون واقعاً یه جور جذابیت هست که نمیشه برای کسی توضیحش داد.
          ششم کسی که این ماشین رو برای زیر پاش خریده چه برای ماشین دوم و چه کلا همین یه دونه رو داره به این راحتی دل ازش نمیکنه که بخواد با بازار دست دومش مقابله کنه و البته اونایی که به عنوان ماشین دوم و سوم دارنش که اصلا براشون مهم نیست بازار چی میگه….
          راین داره تبلیغ میکنه و با زیاد شدنش و بهتر شدن خدماتش بازار هم انشاءالله از اشتباه در میاد…
          راستی آقای محترم از دستتون که اول صفر فروخته بودش بعد یه قطعه هم در عالم صفر بودن سفارش داده بود و دیر بهش دادن بپرسین چه قطعه ای بوده که ماشین صفرشون نیاز به تعویضش پیدا کرده؟!؟!؟!
          خوب تابلو هست با 7 تا نظر در کل پدال اونم فقط در این صفحه و باز بدون در نظر گرفت نوشته های پیشین دوستان فقط ولیکس رو بکوبی یه چیزی هست…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. آرش

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          ببینید من آمار دقیق روز ماشینو ندارم که دقیقا چند روز دستشون بوده که بگم دقیقا یک ماه دستش بود ولی حدودا کمتر از دو ماه بود و وقتی خواست از درب خونه همون روزی که پلاک کرد بیاره پارکینگ , اینقدر که کفش پاییه جلوش به برامدگی درب گرفت (البته ورودی درب شیب زیادی هم داره) و چراغ روی سپرش ترک خورد و نتونست اون چراغ رو گیر بیاره و چراغ و … که جز گارانتی هم نیست . دوما بحث 405 رو الکی وسط نکشید چون شما گفتید پراید بخر من این 2 ماشینم رو نوشتم و کاری به اون ندارم و بنظرم 405 ماشین بسیار خوبیه و زمان خودش ماشین سال اروپا بوده و اصلا این چینی پینی ها رو با پژو و ماشین اروپا و ژاپن و … مقایسه نکنید . سوما بازار دست دو مورد مهمیه که کلا چینی ها تو این زمینه مشکل دارند و ولکس بدتر . یعنی اگر مثلا جک و mvm و لیفان و … به سختی مشتری پیدا کنه و مثلا 15 تومن ضرر بده , ولکس مشتری پیدا نمیکنه و اگر پیدا کنه باید چند برابر اون ها ضرر بده و آدم که همیشه یک ماشینو نداره و اومد و مشکلی پیش بیاد و… و نیاز به فروشش بشه . چهارما اسم تویوتا به این ماشین نبندید که خود تویوتا بارها از Great Wall بخاطر کپی کاریش از تویوتا شکایت کرده و کلا ماشین های این شرکت کپی بی کیفت از تویوتاست و همکاری ای چیزی نداره که الکی گفته میشه موتور یاریسه یا …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. امیر

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (18 ديدگاه)

          دوست عزیز و دانشمند آرش محترم
          الان تو پژوهایی که شمت میتونین بخرین اعم از 206 و 405 و پرشیا هییییییییچ اثری از قطعات فرانسوی و اروپایی وجود نداره. یعنی خود ایرانخودرو هم تو خیلی از سایتها بصورت رسمی اعلام کرده که چند سالیه ( از سال90) قطعات پژوها رو داره چین میخره یعنی چینی ها میزنن چون از جانب پژوی فرانسه شدیدا تحریم بودیم و قراره اگه تحریمها برداشته شد پژو بیاد با ایرانخودرو برای محصولات جدید قرارداد ببنده. حتی شما اگه تو یه 405 یا 205 مدل 85 تمیز بشینی بعد سوار یه مدل 90 به بالای همون ماشین بشی میبینی که چقدر صداهای اضافی و اذیت کننده ای به گوش میرسه و حتی یه آدم ناوارد هم متوجه افت کیفیت ماشینا میشه.
          ولی محصولی مثل ولیکس یا لیفان یا جیلی یا جک که با برند خود چین وارد کشور میشه کیفیت خیلی بهتری نسبت به ماشینی مثل پژوهای 90 به بالا که قطعاتش بصورت جدا از چین خریداری و به هم بسته شده داره. چون چینی ها هم به دنبال افزایش شهرت و اعتبار خودشون هستن و برنامه ریزی طولانی مدت برای جهانی شدن برند های خودشون دارن. پس یک ماشین چینی مثل ولیکس با برند یک کارخانه چینی خیلی بهتر از پژوی شما با برند فرانسوی با قطعات چینی هستش.
          در ضمن همین کپی کاری گریت وال از محصولات تویوتا بخاطر کامل بودن کپی کاری و بی عیب و نقص بودن اون حرص تویوتارو درمیاره و باعث شاکی شدنش میشه وگرنه اگه کارخانه گریت وال بیاد یه کپی ناقص و معیوب از تویوتا بزنه تویوتا هیچ اعتراض و شکایت و حساسیتی نسبت به گریت وال نشون نخواهد داد. کپی بی نقص و دقیقا مشابه موتور یاریس 100 تومنی روی ولیکس 50 تومنی با همون کیفیت مطمئنا حرص کارخانه تویوتا رو در میاره.
          دوست عزیز ما واقعیت هارو گفتیم حالا شما خود دانی خواه پند گیر خواه ملال.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. عمو سیبیلو

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (64 ديدگاه)

          با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
          تا بی خبر بمیرد با درد خود پرستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. حامد.س.61

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          بارک الله…ماشاءالله… هزار آفرین…
          منم میخواستم خودت بگی چقدر از این ماشین بی اطلاع تشریف داری فقط همین بس که میگی چراغ جز گارانتی نیست…مگه چراغ چه ماشینی تو دنیا گارانتیه یا اینکه اینقدر نمیدونی که ارتفاع این ماشین خیلی دقیق با یاریس یکی هست و خیلی از مزدا3 بیشتره پس الکی از ایرادات چیزی که به قول خودت آمارش رو نداری حرف نزن…در ضمن قطعات این خودرو با کیفیتی بسیار نزدیک به نمونه ژاپنی خودش یعنی یاریس ساخته شده و با دست زدن به اونا و مشاهده و مقایسه از نزدیک این رو میفهمی…حالا داستان این نیست که کی اشتباه میکنه، فقط موضوع تهمتی هست که به ولیکس دارها زدی که مردم رو به بیراه میبرن و توهینی که به شعور بقیه کردی که ما میتونیم با آبنبات گلشون بزنیم…منم تا الان اصلا ماشین چینی نداشتم یه جک جی 5 ثبت نام کردم و صفر فروختم دلیلشم گفتم قبلا، ولی این ولیکس اصلا برازنده واژه چینی نیست…ایراداتشم گفتیم و واقعاً خودمون پیگیری که مشکلات مونتاژ و خدماتش رو حل کنیم که راین هم گامهایی برداشته تا سابقه خوب خودش رو در گذشته احیا کنه ولی ما منتظر نتیجه هستیم.
          بازم با کمال احترام از اونایی که اطلاعات مفید دارن میخوام منت بزارن و با بقیه به اشتراک بزارن و از اون دسته از عزیزانی که معلوم نیست چشونه و چه نفعی در حرف زدن بدون اطلاع و صلاحیت کافی، بخوام که بیشتر بخونن تا بهتر بدونن و بعد نظر بدن….ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. امیر

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (18 ديدگاه)

          دوست عزیز و دانشمند آرش محترم
          الان تو پژوهایی که شمت میتونین بخرین اعم از 206 و 405 و پرشیا هییییییییچ اثری از قطعات فرانسوی و اروپایی وجود نداره. یعنی خود ایرانخودرو هم تو خیلی از سایتها بصورت رسمی اعلام کرده که چند سالیه ( از سال90) قطعات پژوها رو داره از چین میخره یعنی چینی ها میزنن چون از جانب پژوی فرانسه شدیدا تحریم بودیم و قراره اگه تحریمها برداشته شد پژو بیاد با ایرانخودرو برای محصولات جدید قرارداد ببنده. حتی شما اگه تو یه 405 یا 206 مدل 85 تمیز بشینی بعد سوار یه مدل 90 به بالای همون ماشین بشی میبینی که چقدر صداهای اضافی و اذیت کننده ای به گوش میرسه و حتی یه آدم ناوارد هم متوجه افت کیفیت ماشینا میشه.
          ولی محصولی مثل ولیکس یا لیفان یا جیلی یا جک که با برند خود چین وارد کشور میشه کیفیت خیلی بهتری نسبت به ماشینی مثل پژوهای 90 به بالا که قطعاتش بصورت جدا از چین خریداری و به هم بسته شده داره. چون چینی ها هم به دنبال افزایش شهرت و اعتبار خودشون هستن و برنامه ریزی طولانی مدت برای جهانی شدن برند های خودشون دارن. پس یک ماشین چینی مثل ولیکس با برند یک کارخانه چینی خیلی بهتر از پژوی شما با قطعات چینی هستش.
          در ضمن همین کپی کاری گریت وال از محصولات تویوتا بخاطر کامل بودن کپی کاری و بی عیب و نقص بودن اون حرص تویوتارو درمیاره و باعث شاکی شدنش میشه وگرنه اگه کارخانه گریت وال بیاد یه کپی ناقص و معیوب از تویوتا بزنه تویوتا هیچ اعتراض و شکایت و حساسیتی نسبت به گریت وال نشون نخواهد داد. کپی بی نقص و دقیقا مشابه موتور یاریس 100 تومنی روی ولیکس 50 تومنی با همون کیفیت مطمئنا حرص کارخانه تویوتا رو در میاره.
          دوست عزیز ما واقعیت هارو گفتیم حالا شما خود دانی خواه پند گیر خواه ملال.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        16. علی

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          اقای ارش خان ظاهرا که ولکس نداری ؟ حالا اینقدر که جنابعالی اینجا وقت برای عرض ایراد از ولکس گذاشتی مشکوک میزنی ! ضمنا جهت اطلاع رتبه فروش ولکس در چین 70 و لیفان و جک بالای 100 میباشد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        17. آرش

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          خوبه علی اقا خودتون میفرمائید رتبه ی 70 ! تو خود چین اکثرا خودروهای برند معتبر نظیر فولکس واگن و آئودی و … میخرند و سهم بازار این برندهای معتبر اروپایی بالاست و تو خیابان هاشون هم ماشین های برند معتبر زیاده. نمیگم ماشین چینی بده ولی به شرطی که قیمتش پایین باشه . نمونش همین ولکس اگر 30-40 تومن بود میتونست راحت سهم زیادی از بازار رو بگیره
          ولکس که الان قیمتی نداره دست دومش تو بازار . چند وقت پیش تو عبدل آباد بعد پل رو گذرش که بنگاه ها هستن یک بنگاه اوایل بعد روگذر دیدم که یک ولکس دست دوم مدل امساله دیدم داره که خیلی کم هم کار کرده بود در حد 6 هزارتا اگر اشتباه نکنم روی کیلومترش نوشته بود و میشه با چندین میلیون زیر قیمت صفرش خرید و قیمت آنچنانی نداره و چون بازار وضعیتش خوب نیست راحت میشه بسیار زیاد زیر قیمت خرید .ماشینه هم بیچاره مثل صفر بود حتی یک خش هم نداشت. قیمت صفرش هم که اصلا برای این ماشین ارزش نداره و 51 تومن خیلی براش زیادیه . البته شنیدم مدل اتوماتش هم با 2-3 تومن بیشتر اومده که اگر کسی بخواد صفر بخره بنظرم قطعا اتوماتش ارزش خریدش خیلی بیشتر از دنده manual اش هستش با توجه به اختلاف قیمت کم صفرهاشون و کشش بازار به دنده اتومات بودن. ولی تو این بازار بنظرم خرید مخصوصا ماشین چینی دست دومش عاقلانه تره به شرطی که ماشین تمیز و مرتب باشه چون حداقل ضررش موقع فروش خیلی کمتر از صفر خریدن هست .
          از حق نگذریم کیفیت ساختش بدک نیست ولی واقعا موتورش ضعیف و حجم کمه و به محض نشستن پشتش متوجه تنبلی شدید ماشین میشید که اصلا جون نداره و تو بازار هم طرفدار نداره و دوستم هم که داشت از وضعیت خدمات و نداشتن لوازمش شاکی بود که حتی داشتن یکی از این موارد در هر ماشینی میتونه بازارش رو خراب کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        18. علیرضا

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (14 ديدگاه)

          در این خصوص من به عنوان یک دارنده ولیکس که از خود ماشین کاملا راضیم از خلف وعدهای پرستو کاملا ناراضیم و رسما اعلام میکنم پرستو در خدماتش صحیح العمل نیست بنابراین نتیجه میگیریم ایکاش گریت وال میتوانست بفهمد که این ماشینهای خوبش را دست چه شرکای بدی داده و لذا برای ابروی گریت وال دلم میسوزد و برای مردم و اون دوست عزیزم که اسیر پرستوی خاکی شده و ماشین معیوبش رو ازلحاظ رنگ بدلش را نمیدهند در حالیکه از لحاظ حقوقی مال معیب باید یا عین یا بدل حیلوله اش داده شود القصه الموت البرستو الآبی;-);-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        19. علیرضا ست

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (14 ديدگاه)

          ببخشید بقول قدیمیها شتر در خواب ……
          ارش جان اخه بادلار سه هزارو …..کجا به من و جنابعالی فولکس و …..میدن چقدر عزیزم تو خوشخیالی وانگهی اگه نداری ولیکس بخری و یا … اینقدر بدگویی و سعایت نکن من تموم کامنتهات رو دیدم معلومه یا نمیتونی بخری و سوارشی یا یکی تیرت کرده که بدگویی کنی امابهرحال دست خودت نیست تعجبی هم نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه ولیکس سواران
    جناب علی اقای عزیز من بخاطر برخورد بد نمایندگی قم بسیار متاسف شدم به ایشان چه ارتباطی داره که شما از کجا ماشین خریدی باید به وظیفه خودش عمل کنه
    لطفا با واحد خدمات پس از فروش راین بشماره تماس 02188811766 تماس و مشکلتو با این دوستان مطرح کن ضمنا شماره بنده حقیر 09380222667با من تماس بگیر
    واقعا متاسف شدم متاسف جناب اقای جعفری لطفا پیگیری کنید جناب علی اقا اگر تمایل داری عضو گروه ولیکس سواران در تلگرام بشی به من پیام بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حامد.س.61

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام
    لذت بردن یه چیزه آرامش یه چیز دیگه… من رفیقی دارم که یه بیتل 2013 خریده 220 میلیون!!! داره لذت میبره ولی به نظر شما بدون گارانتی و خدمات و حتی تعمیرکار بسیار کم و انگشت شمار در تهران آرامشم داره؟؟؟
    بحث ما اینه که من هم میتونم با نصف قیمت برم بیرون سرویس کنم هم به جای هر 5000 تا هر 8000 تا برم سرویس… تازه قطعات مشترک با تویوتا بسیار زیاد و موتورش که 2007 هست و برای تعمیر کتر ها آشناست، سیستم تعلیق هم واقعاً چیز سخت و پر دردسری نیست.
    مشکل اینجاست اگه بخوام زیر 2 سال بفروشمش خریدار نمیگه گارانتیش کو؟!؟!؟
    وگرنه به جان پسرم میرفتم دنبال کارم اصلا با پرستو و راین هم کاری نداشتم…
    روی صحبتم با عزیزان غیر مسئول و خدمتنگذار در راین و پرستو هست؛
    خدا رحمت کنه پدر و مادر اون مسئول قبلی خدماتتون رو کاری کرد که بهترین خدمت رسان باشید ولی الان فقط کلک رسان شدید من فقط از خودرو ولیکس استفاده و لذت میبرم ولی با این دروغ هایی که میگید فقط از اهدافتون در بازار دور میشین مردم اکثراً خدمات گسترده رو می‌پسندند کما اینکه با کیفیت پایین و قیمت گزاف تعداد بیشتری از محصولات ایران خودرو مثل دنا رو میخرند البته با وضع تفاهم هسته ای و دست درازی سایپا و ایران خودرو برای خودرو های چینی احتمالاً نفسهای آخرین رو میکشید….تاسف من رو بپذیرید و یادتون باشه لباس لکه شده رو میشه شست و پاک کرد ولی آبروی لکه دار شده رو نه!!!
    حالا شما بنز مونتاژ کن ما که بیکار ننشستیم، تا آخرش در خدمتتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حامد.س.61

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    دوستان راین و پرستو متاسفانه داره دیر میشه احتمال زیاد با شروع تبلیغات ولیکس آبروی شرکت شما هم رسانه ای میشه حالا میخوام ببینم توان این فشار رو دارین؟ حیف از پولی که واسه لحظه لحظه اون تبلیغ دارین میدین….
    فاتحه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. داود ت

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من داود عضوی از گروه ولیکس سواران جوان هستم واقعاً از برخورد اقایون از خود راضی ناراحت شدم چرا باید ایشون ۵٠ میلیون بده و نتونه از ماشینش استفاده کنه چرا مسولین محترم راین وعده و وعید الکی و دروغ به مشتری میدن ؟حداقل مرد باشید و به قولتون عمل کنید اینه شعار کیفیت را گران نخرید!نه عزیزان بهتره شعار شرکت رو عوض کنید خدمات پس از فروش نداریم بهتره ! چرا اقای جوان باید سر کارباشه؟مگر نه اینکه ایشون از دادگاه حکم دارن که ایراد رنگ از شرکت بوده و باید خودرو ایشون تعویض بشه چرا به قانون احترام نمی گذارید و تمکین نمی کنید؟البته من خودمونی نوشتم و بلد نیستم مثل شما ها مسولین قشنگ صحبت کنم و عمل نکنم !راستی جلسات شما کی تموم میشه که اگه دوستی از مشتریان خواست با شما صحبت کنه گوش شنوای این عزیز باشید؟حداقل با منشی هماهنگ باشیدوقتی عزیزی به شرکت مراجعه میکنه نگن نیستن و در باز بشه و شما رو توی دفتر ببینه زشته که مسؤلی به زیردستش دروغ یاد بده خدا پدر کورش رو بیامرزه یه چیزی میدونست که میگفت خدایاکشور ما رو از دروغ حفظ کن امیدوارم روزی برسه که مدیری مثل اون مدیر سابق خدابیامرز سرکار بیاد و هدفش خدمت به مشتری و مشتری مداری باشه زیاده عرضی نیست ٢۴ تیرماه ١٣٩۴ و ٢٨ رمضان ١۴٣۶ بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب علی اقا من منتظر تماس شما بودم و هستم چونکه در رابطه با مشکل شما با دوستان راین وپرستوی ابی صحبت شد و ایشان اذعان داشتند اگر مطالب عنوان شده شما در این رسانه صحت داشته باشد با نمایندگی قم برخورد قانونی خواهند کرد خواهشمندم تماس بگیرید تا با هم صحبتی داشته باشیم باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام مطالبی تو گروه ولیکس سواران مطرح شد که لازم دونستم اینجا به اشتراک بزارم

    دوستان یک مطلب رو بگم چون متوجه شدم تعدادی از دوستان ولیکس سوار نسبت به خدمات این خودرو نگرانی دارند اولا ما اینجا تلاش می کنیم شرایط بهتر بشه ولی مجدد عرض کنم این خودرو نسبت به بقیه خرابی کمتری داره و بحث ما خدمات سریعتر مثلا دوستی از اردستان جهت خدمات تشریف نبرد به اصفهان یا دوستی از کرمان نیاد رفسنجان یا دوست دیگری از ایلام مسیری رو طی نکنه بیاد همدان یا کرمانشاه و……
    این به این معنی نیست که شما از سواری ولیکس خودتون لذت نبرید
    دوستان اگر یادتون باشه بهروز از یزد که سفری رفته بود مشهد هم تو مشهد دوستان محبت کردند براش نوبت سرویس گرفتند و هم تو مسیر که دچار مشکل شده بود تا یزد همراهیش کردند این یعنی شما بدون نگرانی از ولیکس لذت ببر
    دوستان همه ما ولیکس سواریم و برای بهتر شدن باید تلاش کنیم اگر مطلبی عنوان میشه نه برای مکدر کردن خاطر شما عزیزان هست خیر برای بهتر شدن میباشد
    الان نمایندگیهایی مثل رفسنجان یزد اصفهان کارشون خوبه
    همدان هم میگن خوبه گرگان و بابل هم خوبه
    ولی بحث ما هماهنگی بیشتر واحد خدمات با نمایندگیهاست وقتی قطعه تو انبار هست چرا طبق درخواست نمایندگی برای یک قطعه خدمات تهران دیر اقدام میکنه بحث اینجاست
    اگر من بجای راین و پرستوی ابی بودم روی هر ماشین بصورت هدیه یک دیاگ بلوتوثی میدادم قیمتی نداره برای شرکت شاید دستگاهی 30000تومن هم نیوفته ولی میدونید چه اثری داره
    یا روغن با بسته بندی جدید میدادم برام تولید کنند به چه صورت ظرف 3.5لیتری و بهمراه نیم لیتر اضافه که در هر 7سرویس یک سرویس رایگان تعویض روغن داشتم
    اینا میشه شگرد تبلیغاتی
    اگر بد میگم بگید
    من خودم بعنوان کسی که حداقل 17سال تو صنعت هستم تجربه کسب کردم فقط مشتری راضی مشتری میاره
    امروز بحثی با یکی از نمایندگیها داشتم و خدمتش عرض کردم شما دارید در حق همه خیانت میکنید چه راین چه من ولیکس سوار . چون می گفت کسانی که میخواهد این خودرو رو بخرند به پدال مراجعه میکنند و پس از مطالعه موارد مطرح شده در پدال از خرید منصرف میشن چون شما می گید خدمات ضعیفه من عرض کردم چرا به شرکت این موارد رو منتقل نمی کنی که امروز مشتری بخاطر مطالب مطرح شده در پدال منصرف شد. عرض کردم خدمتش که اگر شما این موارد رو به فروش منتقل کنی اون هم به مدیران بالادستش منتقل میکنه و چاره ای پیدا می کنند این نوعی فشار غیر مستقیم هست برای بهبود
    همه ما ولیکس سواریم و از خودروی خودمون راضی هستیم و هیچ استرسی هم نداریم
    ولی متاسفانه پل ارتباطی ما با راین مشکل داره نمایندگیها اذعان دارند که راین زیاد به گفت هاشون ارزش قایل نمیشن
    منظورم اینه که ارتباط خوبی بین نمایندگیها و راین برقرار نیست
    این خیلی مهم هست نمایندگی منعکس کنند نظرات مشتریان هست پس راین باید به صدای نمایندگی گوش کنه و نمایندگی هم طبق سیاست اونا پیش بره
    نه جناب سیا این موارد بعلت این پیش اومده که مدیران قبلی در حق همه خیانت کردند من مدیر از راین میشناسم که الان روزانه 20ساعت داره دوندگی میکنه چون میگه هیچه سر جای خودش نیست
    دوستا ن من رو ببخشید که زیاد نوشتم ولی خلاصه کلام با پیگیری های همه ما فکر می کنم شرایط بهتر خواهد شد ولی باید این مورد رو بخاطر بسپاریم که تلاش همه ما هست که داره ثمر میده پس دوستان مجدد عرض می کنم خاطر مبارک تونو مکدر نکنید و از رانندگی با ولیکس تون لذت ببرید یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان خصوص علیرضای عزیز
    هدف من از طرح مطالب بالا مخدوش کردن چهره یک نمایندگی یا یک خودرو یا یک شرکت نبود چون خود این دوستان هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. voleex

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت تمام کاربرهای عزیز و ولکس سوار منم جزو یکی از شما هستم که واسه خرید این خودرو چند ماه تحقیق کردم و روی اکثرمدلهای چینی تحقیق کردم تا این خودرو رو گرفتم میشه گفت چون این ماشین زیاد شناخته نشده و تبلیغات اون خیلی کمه منم با توجه به نظرات دوستان در همین سایت و دیگر سایتها اقدام به خرید کردم تا الان با این خودرو 5000 رفتم اصلا قصد این رو ندارم با یه خودرو دیگه مقایسه کنم و اون چیزی که در مورد این خودرو هست رو مینویسم تا شاید بدرد کسی که میخواد تازه اقدام به خرید این خودرو بکنه بخوره .از لحاظ ظاهری بستگی به سلیقه شما داره .تو این چند ماهه تجربه رانندگی و مسافرتی که داشتم این ماشین میشه گفت ماشین کم صدا و دارای سوخت مناسبه همچنین خوش دسته و روکش صندلیهای در نوع چرمش خوبه وضبط با کیفیتی داره و جا نمایی خوبی داره ترمزهای خوبی داره ودندها به راحتی تعویض میشه وکورس مناسبی داره کیفیت چراغهای بسیار خوبی داره و سیستم تعلیق مناسب و نرمی داره میشه گفت شتاب اولیه ماشین بدلیل برقی بودن گاز تقریبا کمه و ماشین زمانی که کولر میگیرید واسه راه افتادن باید یه کم گاز جون داری بهش بدین تا شتاب خودشو حفظ کنه و در شتاب ثانویه واقعا عالیه و به راحتی سرعت میگیره که خودم به راحتی تا سرعت 180 بردمش .البته میشه گفت این خودوری خوب متاسفانه داری یک سری نقص ها میباشد که اونم بدلیل عدم دقت و در زمان مونتاژ میباشد مواردی که من با اونها برخورد کردم رو اینجا میگم از همون روز اول فرمان ماشین یک خلاصی کمی داشت که در سرعت گیرها و موجهای کم خیابان و خاکی صدای تق تق از زیر پا میومد که بردم نمایندگی پیچای چهار شاخ و چند پیچ دیگه که زیر گاز بود و مربوط به فرمان سفت کرد که بهتر شد ولی قطع نشد که خودم اقدام کردم ومجددا تمام پیچ ها رو سفت کردم ولی بازم در بعضی مواقع در سرعتگیرها یا چاله های یه صدایی میاد ولی نه همیشه که نماییندگی گفت مهم نیست چیز خاصی نیست . مورد بعدی زمانی بود که داشبورد را جدا کردم و دیدم متاسفانه د رزمان مونتاژ کنسول بعضی از پیچها رو کامل نبستن یا واشر زیر انها نبود که خودم اقام به انداختن واشر کردم و یک پیچ رو هم عوض کردم چون پیچ و مهره بکار رفته با هم جور نبودن ونتونسته بودن ببندن نیمه باز بود .مورد بعد هم اقدام به سفت کردن مهره مربوط به میکروسویچ بالای کلاج بود که در حین رانندگی مدام صدای وز وز میکرد که یه مدت رو اعصابم بود همچنین عدم کیفیت رنگ خودرو که همچین چنگی به دل نمیزنه و چند مورد از دوستان ولکس سوار هم از این مورد شاکی بودن .از لحاظ جا نمایی داخلی باید به عدم جای مناسب ساعت اشاره کرد که زیاد تو دید راننده نیست و همچنین عدم نور زیاد عدوات داخل کیلومترها مثل آمپر وغیره که در روز زیاد نمایان نیستن و همچنین عدم وجود روشنایی برای سرنشیان عقب که در شب واسه من حداقل مشکل سازه همچنین به صدا در امدن کمکهای عقب که بردم نمایندگی واسم تنظیم کردن و از اون رو به بعد هنوز به صدا نیومدن وعمل کرد خوبی دارن .میشه گفت ارتفاع خودرو کمه و با کامل بودن ظریفت ماشین در زمان عبور از سرعت گیرها باید دقت کنی والا مگیره یکی از موردهای دلنگرانی من نداشتن آمپر آب این خودرو هستش که در زمان خنک بودن نشونگرش به رنگ آب میباشد و در زمان عادی خاموش میشه و اگر زمانی جوش بیاره به رنگ قرمز در میاد . همچنین ماشین فاقد سینی زیر موتور میباشد که باید از بیرون تهیه کنید خیلی ها نمیبندن و میگن لازم نیست خیلی هم مثل خودم لازم دونستم و بستم که 230 هزار تومان هزینه کردم وکف پوش یا همون زیرپا هم نداره که باید تهیه کنید .
    یکی از مشکالاتی که در واقع اکثر دوستان در شهرستانها با اون مواجه هستن عدم وجود قطعات یدکی و خدمات اون هستش .
    این ماشین داری دوره های گارانتی هستش که باید حتما سر کیلومتر مورد نظر به نمایندگی مراجعه بشه و اون سرویسها رو انجام داد والا کل گارانتی باطل میشه جالبه زمانی که واسه کمکهای عقب بردم هزینه رفع صدا شده بود 50 هزار تومان که گفت چون روی گارانتیه شما نباید چیزی پرداخت کنید ولی اگه این مشکل مجددا بوجود بیاد باید خودتون هزینه رو پرداخت کنید .
    تمام مشکالاتی که تا الان باهاشون برخورد کردم همش مربوط به زمان مونتاژهستن و به راحتی قابل حل که اگه کمی وقت بذارید به راحتی قابل حل هستن ولی در مجموع از خردیدش راضی هستم و نسبت به تمام خودروهای که قبلا داشتم بهتره و از رانندگی باهاش لذت میبرم .
    امید وار در آینده نزدیک راین خودرو اقدا به گسترش خدمات و افزایش قطعات خودرو در بازار بکنه تا قرار نباشه واسه یه قطعه ماشین کسی داخل نمایندگی معطل بمونه البته ناگفته نباشه این ماشین بدلیل کیفیت خوب قطعاتش به این راحتی خراب نمیشه .
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بابک

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام بر همگی دوستان.امیدوارم تعطیلات عید فطر خوش گذشته باشه.من 1000 کیلومتر دوم ماشین رو با جاده چالوس و مسافرت به شمال طی کردم.از قبل مسافرت از سر بالایی های جاده میترسیدم ولی به سلامت این ماشین سر بالایی ها رو گذراند و سر بلند شد.البته من کولر نگرفتم چون میدونستم با کولر بهش فشار میاد و نخواستم تو سر بالایی بهش فشار بیارم.خلاصه که چه جاده چالوس چه جنگلای کلاردشت چه ارتفاعات تنکابن دو هزار و سه هزار و جواهر ده در رامسر را با سربلندی گذراند و خیلی کیف کردم واقعا نرم بی صدا در مه و باران ترمزها عالی شتاب ثانویه محشر ماشین شیک و باکلاس در حد هیوندایی .تازه ماشین پر بود از وسایلو باره مسافرت.تنها ایراد برف پاک کن سمت شاگرد بود که پله میکرد و صدا میداد و با طوفانی که برگشت جاده چالوس رو وحشتناک کرده بود این صدا هم رو مخ و روان ما بود که همیشه باید یه یادی از این دوستان مونتاژ کار و خدمات بکنیم دیگه .نمیشه یه مسافرت با خوشی کامل تموم بشه همیشه این خودروسازان راین باید یه راهی رو اعصاب ما برند.خلاصه که ولیکس سربلند شد.ولی به نظر شما واسه این صدای برف پاک کن چه کنم باید تعویض بشه یا رگلاژ؟تو رو خدا نگین نمایندگی چون من حاضرم از جیب پول بدم ولی الافه نمایندگی نشم شلوغه باید از صبح بری ماشینو بزاری بعد از ظهر بری بگیریش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرزاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بابک جان در ابتدا خوشحالم که سفر خوبی داشتی هر چند از دوستان راین هم یادی کردی، البته من فکر نمیکنم پله کردن تیغه برف پاک کن ارتباطی به نحوه مونتاژ داشته باشه و بیشتر به جنس لاستیک تیغه برمیگرده. در خصوص حرکت توی جاده چالوس بدون کولر هم باید بگم شاید هیچ ولیکسی این جاده رو بیشتر از ماشین من طی کرده باشه و در تمام 15 ماهی که این ماشین رو دارم همیشه بدون دغدغه این جاده رو طی کردم و با توجه به اینکه امسال دومین تابستونیه که این ماشین رو دارم همیشه جاده رو با کولر طی میکنم بدون نگرانی از فشار به موتور حتی در شدیدترین سربالایی ها. فکر میکنم شما فقط خودت رو از لذت هوای خنک محروم کردی. امیدوارم همواره سفرهایی سرشار از شادی و لذت در پیش داشته باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (23 ديدگاه)

        مهرزاد جان ممنونم از شما.من گفتم سر بالایی کولر نگرفتم .بقیه جاها کولر گرفتم.برف پاک کن هم به هر حال اگه دوستان یه چکی میکردند و قبل تحویل برف پاک کن را چک میکردند این طور نمیشد پس باز مقصرند .حالا پوست من باید کنده بشه تا این برف پاک کن تعویض بشه .ولی ماشین خوبیه من دوسش دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ع - تهران

          ۳۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (841 ديدگاه)

          چرا پوستت کنده بشه؟ تیغه برف پاک کن خیلی از ماشین ها بهش میخوره کافیه بری دم هر لوازم یدکی فروش میاد نگاه میکنه اندازه هاش رو خیلی راحت بهت میده . نگران نباش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  30. بابک

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام لاستیک زاپاس من تو صندوق فیکس نمیشه گویا میله کمی کوتاه و لق میخوره و پیچ نمیشه .ماله همه همینه یا ماله من اینجوریه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا