ZXauto سازندهٔ وانت کاپرا، پیک‌آپ جدیدی را معرفی کرد

شرکت چینی «Zhongxing Automobile» که به‌صورت مخفف ZXauto نامیده می‌شود، خودروسازی است که صرفاً به ساخت وانت و SUV در چین می‌پردازد. یکی از وانت‌های تولیدی این شرکت که «Grand Tiger» نام دارد برای ما ایرانیان آشناست چراکه توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ شده و بانام کاپرا در نسخه‌های تک کابین و دو کابین و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می‌گردد.

zhongxing-terralord-3

ZXauto در طراحی کاپرا یا همان گرند تایگر نگاه کاملی به نسل اول تویوتا تاندرا داشته است به‌گونه‌ای که قسمت جلویی کاپرا شباهت فراوانی با تاندرای نسل اول دارد. حال این شرکت چینی پیک‌آپ جدیدی را بانام ترالورد (Terralord) معرفی کرده است که بازهم طراحی آن با نگاهی به تویوتا تاندرا صورت گرفته است اما این بار از نسل دوم این پیک‌آپ فول سایز ژاپنی الهام گرفته‌شده است.

zhongxing-terralord-1

بااینکه ترالورد وانتی میان اندازه محسوب می‌شود اما بزرگ‌ترین وانتی است که تاکنون توسط ZXauto ساخته‌شده است. همان‌طور که گفته شد طراحی این وانت خصوصاً در قسمت جلو تحت تأثیر نسل دوم تویوتا تاندرا انجام‌گرفته است درحالی‌که تأثیراتی از طراحی دوج رم نیز در آن دیده می‌شود (همانند فرم جلوپنجره). البته این الهام گیری‌ها بیش‌ازحد نیست و به همین دلیل طراحی ترالورد برای یک وانت چینی به نظر خوب می‌رسد.

zhongxing-terralord-2

ترالورد وانت بزرگی است به‌گونه‌ای که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 5.34، 1.88 و 1.81 متر بوده و فاصلهٔ بین دو محور آن نیز معادل 3.25 متر است؛ اما مهم‌تر از ابعاد، اندازهٔ قسمت بار آن است که 1.53 متر طول، 1.62 متر عرض و 51 سانتیمتر ارتفاع دارد. همچنین ترالورد دارای بهترین طراحی داخلی‌ای است که تاکنون از ZXauto دیده‌ایم. یک طراحی منظم، متناسب و زیبا؛ اما متأسفانه صفحه‌نمایش آن کوچک بوده و بدتر از آن لمسی هم نیست درحالی‌که فرمان نیز کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

zhongxing-terralord-4

نیروی موردنیاز این پیک‌آپ جدید چینی توسط یک موتور 2.5 لیتری توربودیزل چهار سیلندر تأمین می‌شود که 130 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. البته خروجی این پیشرانه برای چنین وانت بزرگی کمی نامید کننده است. ترالورد هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودروی چنگدو برای اولین بار رسماً رونمایی شده و از ماه اکتبر امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این پیک‌آپ نیز از حدود 100 هزار یوآن (15 هزار دلار) آغاز خواهد شد.

zhongxing-terralord-0

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. سعید
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    اگه یه شرکت پیدا میشد که یه توپ و تشر درست حسابی میزد به این چینی ها اینقدر دیگه به خودشون اجازه نمیدادن از رو هر محصولی از هر شرکتی کپی کنن.
    نیازی به نام بردن هم نیست مشخصه کامل از رو چی کپی کردن…..

    شورشو در آوردن دیگه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3639 دیدگاه) ,

      کاش کیفیتش رو هم تقلید میکردن.
      هایلوکس از عقب پراید با سرعت 40 کیلومتر زد خودش همچین داغون شده بود که به حالش باید اشک میریختی. تویوتا فقط سپرش فرو رفته بود. نیروی تصادف خیلی خیلی کم به بدنه منتقل شده بود.
      از آشناها کاپرا خریده بود بچش پاشو گذاشت روی سپر که بره عقب بشینه. سپر ماشین کنده شد و افتاد !

      پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (142 دیدگاه) ,

      کاپرا تو ایران زیاد طرفدار داشت البته به خاطر قیمت پایینش ولی ماشین خوبی نبود من سوارش شدم خیلی سر و صدا میده خرابیش هم زیاد

      پاسخ
  2. شاهین
    سوابق: (3131 دیدگاه) ,

    خوشم میاد که توی کپی هم گام به گام میرن جلو و حق تقدم رو توی کپی کردن نسل ها رعایت میکنن! 🙂

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      هیچ قانونی نیست بگه حق کپی ندارن؟؟؟؟؟؟؟
      یا دنیای دنیای رقابت

      پاسخ
    2. ارمان
      سوابق: (993 دیدگاه) ,

      اره قشنگ وایمیستن خودرو بیاد بیرون یه فیس لیفت هم بده که کپی فیس لیفتشو بدن بیرون بیچاره ما ایرانیا که باید تو سایتامون در مورد ماشینایی بخونیم که تو گوگل سرچ کنی عکس کلم پلو با سالاد شیرازی میاره

      پاسخ
  3. مهرداد
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    در شرایطی که تو این کلاس بهترین پیکاپهای روز دنیا حضور دارن یه همچین افتضاحی فقط به درد بازارهای تحریم شده ای و محدودی مثل ایران میخوره که برا ی هایلوکس باید دویست ملیون بدی ،،اینو میشه با مثلا صد ملیون خرید ..

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      البته بهتره بگیم خود تحریمی
      یعنی مسئولین ، ایران رو تحریم کردن

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        کاوه جان عجب چیزی گفتی
        دمت گرم

        پاسخ
        1. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          قربونت uss جان ، بهر حال چیزیه که مشخصه و همه میدونن

  4. دوچرخه سوار
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    ینی از آریسان هم بهتر نیست و یا پراید بار؟ !!!!

    پاسخ
  5. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    آقا یکی حساب کنه ۱۵ هزار دلار می ارزه یا نه؟

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    کپی تویوتا توندرا دیگه شورشو در اوردن

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    دیگه هرشرکتی میخواد هر چیزی رو تولید کنه.

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    ظاهرش کپی برداری صدردصدی از تویوتا هست

    پاسخ
  9. امین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    دوستان یه نگاه به طراحی مدلای جدید همه ی کمپانیها بندازید همشون شدن آئودی
    سال 2008 آئودی یه کانسپت داد بیرون و الان همه ماشینایی که شما تو خیابونا میبینید از همون فرم پیروی میکنن حتی چینی ها.
    الان توی طرح جهان دیگه شرکتا کاری ندارن کی میسازه چون ایده آل گرایی هست و چیزی که ایده آل باشه مشخصه. به این کار دارن که چی میسازه

    پاسخ
  10. وحید اصغرنژاد
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام، کاپرا ماشین خوب و دوستداشتنی هستش، که درواقع میتونه نیاز خانواده های ایرانی رو برطرف کنه. یک ماشین با قیمت مناسب و کاربری خوب و قابلیتهای آفرودی مناسب و البته نرمی رانندگی. اکثر ایراداتشم به علت مشکلات مونتاژ هست وگرنه مدلهای 89 و 90 ش خیلی راحت کارکردهای بالاتر از 200 هزار کیلومتر رو تجربه کردند. از نظر ظاهری هم طراحی پخته و بی نقصی رو داره. به نظرم اگه خدماتف پس از فروشش بهتر باشه و کمی برای مکانیکها شناستر بشه، بی رقیبه. چون بیس طراحی و جلوبندی و موتورش، همه ژاپنی و کم استهلاکه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.