رنگ Plum Crazy را برای داج چلنجر و چارجر

آخر همین هفته همایش Woodward Dream Cruise (که در ایالت میشیگان برگزار شد) میزبان دو دستگاه داج چارجر 2016 و چلنجر 2016 با یک رنگ جدید بود. این رنگ محدود با نام Plum Crazy شناخته می‌شود و پیش‌ازاین نیز در خودروهای قدرتمند داج عرضه‌شده؛ حالا هم برگشته تا روی بدنه تعداد کمی از مدل‌های خوش‌اقبال 2016 قرار گیرد.

2016 Dodge Charger, Challenger Add "Plum Crazy" Paint Option
2016 Dodge Charger, Challenger Add “Plum Crazy” Paint Option

Plum Crazy در تمامی نسخه‌های چارجر و چلنجر 2016 که شامل 707 اسب بخاری‌های هِل‌کت هم می‌شود قابل‌دسترسی خواهد بود. تولید آن از ماه نوامبر آغاز می‌شود و خریداران می‌توانند از اواخر امسال (حدود ماه اُکتبر) ثبت سفارش خود را انجام دهند.

Dodge Challenger Plum CrazyPaint Option
Dodge Challenger Plum CrazyPaint Option

Dodge Challenger Plum CrazyPaint Option
Dodge Challenger Plum CrazyPaint Option

آقای تیم کُنیس‌کیس (Tim Kuniskis) رئیس کمپانی می‌گوید: همایش وودوارد پر است از خودروهای عضلانی آمریکایی با رنگ‌های خاص، متفاوت و توی چشم، به همین خاطر برای نمایش رنگ جدیدی که برای آخرین نسل چارجر و چلنجر در نظر گرفته‌ایم فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود.


سابقه ارائه چنین رنگی در محصولات داج به سال 1970 برمی‌گردد. اخیراً هم در سال‌های 2007، 2013 و 2014 برای چارجر و سال‌های 2010، 2013 و 2014 برای چلنجر در فهرست سفارش وجود داشت. رنگ‌های متفاوت دیگر نیز که در سال‌های اخیر در دسترس قرارگرفته شامل گومَنگو (Go ManGo) برای چارجر 2006، فیورِس فاشیا (Furious Fuchsia) برای چلنجر 2010 و نارنجیِ هیدِر (Header Orange) برای چلنجر 2014 می‌شود.

2016 dodge challenger various models
2016 dodge challenger various models

2016 dodge challengervarious models
2016 dodge challengervarious models

درمجموع فقط 11% از دو مدل چارجر و چلنجر که از 2006 تاکنون ساخته‌شده‌اند رنگ‌بندی خاص و شاخص داشتند؛ همین موضوع ‌نوعی ارزش کلکسیونی به آن‌ها داده و بعید نیست در مدل‌های 2016 نیز باعث افزایش قیمت نمونه‌های دارای رنگ Plum Crazy نسبت به بقیه بشود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

18 دیدگاه

  1. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    چقدر این دوتا ماشین زیبا و چشم نواز طراحی شدند …
    خصوصا با این رنگ آمیزی که وحشتناک عالی شده ..
    ولی در کل این قضیه داستان بلندی داره .. از همون اوایل تولید چلنجر و چارجر ، رنگ بندی خیلی جذابی براشون درنظر گرفته شد .. این رنگ ” آلو دیوانه ” از همون اول ، جزو پرطرفدار ترین رنگ بندی های چلنجر بود که بعدها به چارجر هم رسید ….
    هر چند من خودم به شخصه اول از همه از رنگ Furious Fuchsia خوشم اومده …

    تشکر ویژه هم از آقا امین عزیز دارم

    پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      ماستانگ و کامارو خیلی تغییر کردن و یکمی از حالت ماسل کار خارج شدن،من که اصلا دوست ندارم سوار یه ماسل کار 2/4لیتری بشم،ماسل کار واقعی الان بنظرم چلنجر،هم حجم موتور بالا کنار قدرت زیادش ،هم چهره ی کلاسیکش یه چیز دیگست،اگه موتور هل کت هم روش باشه که دیگه عشقه

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        بله سجاد جان موافقم داداش.خیلی زیبا رنگ آمیزی شدن.
        ولی من دوست دارم چلنجر نسل جدیدش معرفی بشه.قرار بود اندازش در حد ماستنگ کنونی باشه و وزنش هم کمتر بشه و واقعاً لازمه به نظرم تمام این اتفاقات بیفته.
        به جرات میشه گفت کمتر ماشینی پیدا میشه که اصالت خودشو مثل این سه پونی کار افسانه ای حفظ کرده.
        به نظرم اصالت در بحث خودرو یعنی شما هر وقت ماشینو نگاه کردی تشخیص بدی چه مدلیه و این ویژگی در کامارو،چلنجر و ماستنگ صادقه.
        چلنجر بیشترین تغییرات سایز بدنه رو در بین این ماسل ها تجربه کرده.به طوری که از نظر سایز ابتدا در حد کامارو و ماستنگ بود و بعد ها حتی به اندازه ای کوچک شد که در رده ی Subcompact ها قرار گرفت یعنی چیزی در اندازه ی سمند خودمون!!!
        و درآخر چلنجری که امروز شاهد هستیم به طول 5 متر و 2 سانت رسیده و از هر دو رقیبش سنگین تر و بزرگتره و به نظرم باید داج یه تغییراتی روی اون اعمال کنه.
        به نظرم حتی پیشرانه ی 2 لیتری برای یک ماسل کار هیچ اشکالی نداره و قدرتش مهمه.الان کامارو از 2.0 لیتری توربو 272 اسب و 400 نیوتون متر گشتاور میگیره.
        ماستنگ با 2.3 لیتری اکوبوست 310 اسب و 434 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه.این بی نظیره!
        چلنجر هم که همیشه پا به پای رقباش اومده و با نسخه ی هلکت همه ی طرفدار هاشو رو سفید کرده.
        هیچی تو دنیای خودرو برام جذاب تر از رقابت این سه برادر نیست…

        پاسخ
        1. آرمااااان
          سوابق: (335 دیدگاه) ,

          ماسل کار یعنی یه خودرو با بدنه ی بزرگ سپر و گلگیرای عضلانی و یه موتور شش یا هشت سیلندر که وقتی استارتش میزنی اون صدای خاصش از اگزوزاش بزنه بیرون

        2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          آرمان جان حرف شما درسته اما همیشه این طور نیست.
          کامارو پلتفرم نسل پنجمش بر اساس هولدن کومودور بود یعنی یه سدان فول سایز در حالی که به حالت کلی بخش اعظمی از بازار خودرو که شامل خودروهای تقریباً هم اندازه ی کامارو میشه و هم چنین ماستنگ در واقع Mid Size هست حتی اگه به نظر ما بزرگ محسوب بشن.
          اگرم بخوام در کل ماسل کار را تعریف کنم باید بگم که
          خودروهای دیفرانسیل عقبی هستن که صندوق عقب کوتاه و کاپوت کشیده دارن اغلب دو در هستن و تنها ماسل کار سدان چارجر هست و حجم موتور معمولاً زیاده و قدرت زیادی از این خودروها به دست میاد و موتور هشت سیلندر یکی از بارز ترین ویژگی هاشونه .
          مخلص شما هم هستم.
          ارادت

        3. سجاد
          سوابق: (203 دیدگاه) ,

          دقیقاً داش باربد عزیز … من چند وقتی که کامنتای شما رو دنبال کردم ، دیدم چقدر نظرات من و شما به هم نزدیکه ( خصوصاً در زمینه ماسل کارها و توضیحات مبسوط و کاملی که ارائه دادید )
          اگر قرار باشه که SRT نسخه جدید چلنجر رو که مدت هاست قول میده ، مثل پروژه سال 2006 پیش ببره ( که از حدود 1990 قرار بود عرضه بشه ) ، واقعا وحشتناک میشه !!! تا جایی که بنده می دونم ، ماستنگ و کامارو قبل از حدود 1970 تا حال حاضر ، تقریبا هر چند سال یه بار یه مدل جدید داشتند .. درحالی چلنجر مدتی بیش از 15 سال متوقف بود پروژه اش….
          در حقیقت عده ای از صاحب نظران اساساً معتقدند که هلکت ( چه چلنجر باشه و یا چارجر ) خیلی در رنج مقایسه با کامارو و یا ماستنگ استوک نیستند ( چون کلاً عده ای این مدل هارو تیون شده به حساب میارند ..) ….

          اما اون جمله آخرتون رو واقعاً دوست داشتم ( نظر خودم هم دقیقاً همینه )
          “” هیچی تو دنیای خودرو برام جذاب تر از رقابت این سه برادر نیست… “”
          این سه تا برادر به قدری جذاب و عالی هستند ، که واقعا نمیشه از نظر طراحی یکی رو برتر دونست .. مثل تابلو های نقاشی که هر کدوم یه منظره خاصی هستش و نمیشه گفت کدوم یکی زیبا تره
          مرسی داش باربد ؛ اطلاعاتتون حرف نداره

        4. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          قربونت برم داداش سجاد عزیز.
          شما لطف داری.من کوچیک شما هم هستم .
          همین که افتخار تبادل نظر با بزرگوارانی چون شما،فریا،شروین،شلبی و بسیاری از دوستانی که بنده یادم رفت ذکر کنم رو دارم باعث خوشحالیه.

        5. آرماااان
          سوابق: (335 دیدگاه) ,

          لایک باربد جان،از اطلاعاتت بهره بردم ????

        6. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          من کوچیکتم باربد جان. شما لطف داری به ما.

  2. تصویر پروفایل فردین بهادری نژاد
    فردین بهادری نژاد
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    تنها ماسل کاری که تونسته اصالت قدیمش رو کامل حفظ کنه چلنجره
    از نظر من بهترین ماسل کاره
    تاکید میکنم از نظر من

    پاسخ
  3. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    دوستان عزر میخوام که بى ربطه

    دیشب براى اولین بار سوار یه پورشه پانامرا شدم لذت رانندگى که داشت رو نمیشه با کلمات بیان کنم یه نیش گاز که بش میدادم میخواست پرواز کنه

    پاسخ
    1. M.R.K
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      خب برادر عزیز ، انتظار داشتی با یک نیش گاز چیکار کنه به پراید هم نیش گاز بدی راه میره اون ۱۵ ثانیه این ۵ ، ۶ ثانیه .
      اما ۱۵ دقیقه در رسیدن به مقصد ارزش ۱ ملیارد بیشتر رو نداره ، اگه بحث نرمی و سواری هم باشه که پانامرا مثل …
      در مورد رنگ ، ماشین های قلچماق باید رنگ سرد داشته باشن و بلعکس در بقیه

      پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این دو تا واقعا فوق العاده هستن عاشق دو تاشونم چارجر عالیه چلنجر فوق العاده مخصوصا رنگ ابی یا نقره ای

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.