سدان جهنمی؛ دیدار با دوج چارجر هلکت

707 دلیل برای اینکه عاشق چارجر هلکت شوید!

ما معمولاً فقط چند روز را برای بررسی یک خودرو صرف می‌کنیم اما ماجرای دوج چارجر هلکت، قوی‌ترین سدان حال حاضر دنیا متفاوت است. من با این خودرو بیش از 1600 کیلومتر را پیموده و در سراسر جنوب غربی آمریکا با آن رانندگی کردم؛ بنابراین به‌اندازهٔ کافی اطلاعات در رابطه با آن کسب کرده‌ام. چارجر هلکت خودرویی است که M5 آلمانی‌ها را به مبارزه دعوت می‌کند. اعداد و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور این خودرو در حد و اندازهٔ سوپر اسپرت‌ها است و جالب‌ترین ماشینی است که تا به امروز در جاده‌ها به حرکت درآمده است. چارجر هلکت بزرگ و خشمگین است و من عاشق این ماشین هستم.

2016-dodge-charger-srt-3

محاسن

هفتصد و هفت اسب بخار. دوباره تکرار کنید، هفتصد و هفت اسب بخار قدرت خالص. من نباید دربارهٔ اینکه چرا این موضوع را در صدر محاسن این ماشین ذکر کرده‌ام توضیح دهدم چون قطعاً شما خودتان بهتر میدانید. در چارجر هلکت آن‌قدر قدرت در اختیار دارید که بتوانید هر وقت که خواستید لاستیک‌های عقب را به چرخش درآورید. حتی هنگامی‌که کنترل کشش به‌طور کامل فعال است و فقط نیمی از دریچهٔ گاز باز می‌شود.

مهم نیست که آن را در کدام حالت رانندگی قرار داده‌اید. هلکت همواره پنجه‌های تیز خود را نشان می‌دهد. سوپرشارژر صدای ثابت و بلندی دارد و اگزوزها هم باقدرت سمفونی می‌نوازند. همانند جهنم به‌پیش می‌رود و صدایی مثل صدای خود شیطان دارد.

2016-dodge-charger-srt-12

من عاشق رنگ آبی B5 این خودرو هستم. بخصوص به همراه رینگ‌های سفارشی برنزی رنگ آن‌ که 995 دلار قیمت دارند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد چلنجر هلکت خودروی موردعلاقهٔ بچه‌ها باشد که پوستر آن را روی دیوار اتاقشان می‌چسبانند اما درواقع چارجر هلکت بهتر است. این سدان آمریکایی با حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت، سریع‌تر است و می‌تواند پنج بزرگ‌سال را به‌راحتی حمل کند.

حتی اگر قدرت دیوانه‌وار چارجر هلکت را در نظر نگیریم، چارجر ماشینی واقعاً خوب و بروز است. در داخل با صندلی‌های بزرگ، راحت و مجهز به گرم‌کن، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی Uconnect با صفحه‌نمایش لمسی 8.4 اینچی، تجهیزات ایمنی کامل و صندوق بار بسیار بزرگ برای جای دادن همهٔ چیزها، چارجر هیچ کم و کسری ندارد. بعلاوه موارد مذکور مربوط به مدل‌های غیر هلکت هستند درحالی‌که هلکت قطعاً از این هم بالاتر است چراکه یک هلکت است.

2016-dodge-charger-srt-10

معایب

در ادامهٔ توضیحات قبلی باید بگویم که چارجر در داخل بسیار عالی عمل کرده است اما شما باید قیمت 66 هزار دلاری هلکت را فقط برای یک موتور بزرگ‌تر پرداخت کنید. چراکه داخل خودرو احساس یک ماشین 66 هزار دلاری را ندارد. طراحی کلی داخل خودرو بسیار ساده است و در ساخت آن از پلاستیک استفاده‌شده درحالی‌که مواد بکار رفته در کابین کیفیت بالایی هم ندارند.

نکتهٔ منفی دیگر مصرف سوخت بالای آن است به‌گونه‌ای که به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 14.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته این رقم برای سدان فوق‌العاده‌ای با 707 اسب بخار قدرت چندان زیاد نیست اما به‌هرحال برای استفادهٔ روزمره احتمالاً موجب نگرانی راننده می‌شود.

2016-dodge-charger-srt-7

 

مشخصات فنی

2016 Dodge Charger SRT Hellcat
پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت 707 اسب بخار
گشتاور 881 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا 96 3.5 ثانیه
حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 14.7 لیتر (ترکیبی)
وزن 2073 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 467 لیتر
قیمت پایه 65,945 دلار
قیمت مورد آزمایش 72,573 دلار

 

رقبا

ب‌ام‌و M5

کادیلاک CTS-V

مرسدس بنز E63 AMG

لکسوس GS F

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

40 دیدگاه

    1. amin
      سوابق: (115 دیدگاه) ,

      دلمون به این خوش بود که حداقل تو مناطق آزاد میتونیم این ماشین هارو زیارت کنیم که آقایون مدیر و مدبر اینم ازمون گرفتن
      فقط دارم دعا میکنم با این ضربه ی مهلکی که خودرو سازی امریکا از ایران خورد برشکسته نشن!

      پاسخ
    2. فقط انگلستان
      سوابق: (434 دیدگاه) ,

      عاشق دوجم یعنی اگر پولشو داشته باشم حتما می خرمش حالا دوستان هر چی دوس دارن بگن بده با حرف اونا این ماشین حتی اسمش بد نمی شه چه برسه به خودش همیشه گفتم بازم می گم صفا از سر و روی ماشین های امریکایی می باره حتی از تراک هاشون

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1297 دیدگاه) ,

        ممنون از شما دمتم گرم
        ماشین امریکایی همش عشق و حاله
        اونایی که تجربه کردن متوجه میشن

        پاسخ
  1. حامد
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    آیا این همه قدرت و گشتاور به جز دودکردن لاستیک استفاده دیگه ای هم داره؟
    فکرنکنم تو شتاب و هندلینگ به پای M5 برسه.به نظرم تو آمریکایی ها CTS-V رقیب بهتری برای سدان های پرتوان اروپایی باشه.
    قبل از اینکه دوستان آمریکایی باز شمشیربکشن ، پیشنهاد می کنم این پست پدال رو دوباره ببینن :
    http://goo.gl/KOxH5E

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      باز شروع شد
      عزیزم شما اینطور فکر میکنید
      اگه این حرف شما درست باشه همه باید پیکان 63 اسبی سوار شن چون به قدرت بیشتر احتیاجی نیست دیگه
      همه دنیا دوج رو تحسین کردن با این شاهکارش بعد شما میگی این همه قدرت چیه؟؟؟؟
      دلیل نمیشه چون شما از ماشین امریکایی خوشتون نمیاد همچین ایراد غیر منطقی بگیرید
      تا حالا نشنیده بودم از قدرت بالای یه ماشین کسی شاکی بشه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل DODGE
      DODGE
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      من یه چیزی رو بگم :
      هرکسی میتونه طرفدار هر ماشینی باشه حتی اگه این ماشین بدترین باشه ولی این مهمه که اون فرد اون ماشینو دوست داره.
      وبه نظر من هر کس به دنبال این باشه که کدوم ماشین بهترینه و طرفدار اون بشه اون لذت ماشینی رو تجربه نخواهد کرد و بیشتر داره کار بچه های 6 ،7 ساله رو انجام میده!!

      پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سلام قسمت مصرف سوخت فکر کنم باید اصلاح بشه.نیز=>نیست

    پاسخ
  3. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    اگه کابینش بهتر بود خیلی خوب میشد طراحی ظاهری هم یکم کلیشه ای شده
    اما به هر حال نمیتونیم تو ایران ملاقاتش کنیم چون ساخته ی شیطان بزرگ است!
    والله شیطان خودشو میکشت نمیتونست اندازه پراید آدم بکشه

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      مایکوباکتریوم توبر کلوسیز جان احسنت خخخ

      پاسخ
  4. ali
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    لا ت ترین .قلدر ترین و ارزون ترین سدان دنیا همین هلکت که با قیمت بسیار مناسب اندازه یه کاتر پیلار 797 قدرت و گشتاور هدیه میده به صاحب خوش بختش
    ای جونم هیولاهای گردن کلفت امریکایی

    پاسخ
  5. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    من این ماشینو از نزدیک دیدم و روندم . جالبه همه رنگ بهش میاد الی آبی که متاسفانه تو این مقاله از این رنگ استفاده شده.

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    واقعا انتظار زیادیه که 66 هزار دلار بدی و قدرتی در حد لامبورگینی و فراری دریافت کنی و در عین حال داخل ماشین از بهترین چرم و سیستم صوتی استفاده شده باشه. در مورد استفاده روزمره هم که انتظاری نمیشه داشت

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    بزرگواران یه چیز من بگم
    من نمیدونم چرا هر زمان یه خبر در مورد ماشین امریکایی منتشر میشه فقط و فقط دوستان المانی باز شروع میکنند به بحث های فرسایشی در مورد اون
    تا حالا ندیدم یه زاپنی باز یا اینگلیسی باز این رفتار رو داشته باشه
    اصلا اقای المانی بازماشین امریکایی بد خوب نی اصلا و المانی ها بهتر از هر جهت
    کسی که مثل من عشق امریکایی هست حتی اگه شما بر حق هم صحبت کنی هیچ فرقی در نظر امثال من نداره و بازهم ماشین امریکایی عشقه ماهاس و همین طور که میبینید امریکاییها در 2015 و 2016 از لحاظ موفقیت ترکوندن
    پس بحث فرسایشی راه ندازیم چون هیچکدوم قانع نمیشیم پس بزاریم هرکی با هرچی حال میکنه خوش باشه
    یا علی

    پاسخ
  8. volvo fh
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش از پیکان کمتره

    پاسخ
    1. Hamid
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      واقعا نویسنده فکر کرده 14.7 لیتر مصرف برای حجم موتور 6.2 لیتر زیاده.؟!!
      اگه ماشین آلمانی سوار میشد چی میگفت مثلا bmw سری 3 و5 وx3 باحجم موتور 1997 سی سی 11لیتر بنزین مصرف میکنند حالا فکر کن شرکت bmw بیاد با حجم 6.2 لیتر خودرو تولید کنه مصرفش میشه بالای 30 لیتر.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1471 دیدگاه) ,

        داش مشکل از بنزین ایرانه
        چلنجر مدل پایه با موتور3.6 لیتری 6 سیلندر 305 اسبی اگه پر گاز برونی بالای 15 تا مصرفشه (تو ایران )
        مطمئن باش با این بنزین هلکت رو پرگاز برونی 25 تایی میسوزونه

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1297 دیدگاه) ,

          دقیقا درسته
          این بنزینی که ما استفاده میکنیم برای ماشینهای مدرن امروزی راحت بگم مثل زهر مار میمونه و در مدتی چند پدر اون موتور رو در میاره این مکملهایی هم که تو بازاره هیچکدوم به درد نمیخوره

  9. شایان
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا تحسین برانگیزه…

    پاسخ
  10. ali
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    اگه جو سایت درست بشه میخوام یه بار برا همیشه این سوال که چرا حجم موتور ماشین امریکاییها زیاده ولی قدرت اسب بخارشون کمه جواب بدم و از طرف دوستان جواب منطقی همگی بشنویم و این نبوده که فناوریشون پایین بوده
    ماها ادمهای مختلف با سلیقه های مختلف در اینجاییم اما تو یه چیز باهم مشترکیم اونم ماشین و ماشین بازی هستش و همه میخوایم دوتا چیز از هم یاد بگیریم
    اگه پدال یه مطلب خوبم بزاره در مورد انجین های امریکایی معرکس مثل 454 شوی.455 پونتیاک. 440 دوج یا 460 فورد این موتورها بیگبلاگ های امریکایی و از قدرتمند ترین انجینهای دنیا هستند که تا نزدیک600 اسب در دهه های 60 و 70 تولید میکردند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      على جان نزدیک ۶٠٠ اسب چیه!!
      توى دهه ۶٠ موتور شلبى کبرا همون طور که اطلاع دارین موتور فورد هست که 427 کدش هست و 428 اینچ مکعب حجمش این ماشین از 400-800 اسب بخار قدرت داشته اتمسفریک و نمونه 800 اسب بخاریش سوپرشارژ بوده (دهه ۶٠) و اسطوره موتور هاى بیگ بلاک جنرال موتورز موتور 454 LT2 هست که اتمسفریک(بدون توربو و سوپرشارژر) توانش 710 اسب بخار بود که توى 454 مین پستم دربارش توضیح دادم! این موتور روى کوروت 1970 استفاده شده که اولین کوروتى بود که 200 مایل یا 322 کیلومتر بر ساعت تونست بره. اما یه توضیح مختصر درباره بازده و حجم آمریکایى ها میدم. اول بگم که چندین دلیل داشته. اولیش بحران نفتى آمریکا بود که دولت خودروسازى هارو مجبور کرد توان ماشین رو براى کاهش مصرف سوخت پایین بیارن! مثال: موتور 350 شورولت از 405 اسب بخار تا 145 اسب بخار توان هاى متفاوت داشته!! که از سال ١٩٧٢ به شدددت توان موتور هاى آمریکایى افت داشت! دلیلش اول بحران نفتى که گفتم و بعدیش استاندارد اندازه گیرى اسب بخار بود! که توى آمریکا به وجود اومد و براى موتورى مثل 454 توانش توى ١ سال چیزى حدود 100 اسب بخار کم شد. استاندارد هاى اندازه گیرى این بود SAE gross که تبدیل به SAE net شد! و دلیل دیگه کمتر اعلام کردن توان موتور ها توسط خودروساز ها بود براى کاهش مالیات و هزینه ها.مثال: موتور 427 شورولت قدرت اعلامى 430 اسب بخار ولى در عمل روى داینو و درایو شده روى ماشین 510 اسب هست! مورد دیگه که توان ماشیناى آمریکایى رو پایین آورد اجبارى شدن استفاده از کاتالیزور اگزوز بود توى سال 1974 که اختراع خود جنرال موتورز بود. ولى چون نمونه اولیه بود توان خودرو رو خیلى میگرفت!(الانم میگیره) و مورد دیگه که توان ها پایین بود براى کاهش هزینه هاى نگهدارى بود که استهلاک موتور پایین بیاد. چندین مثال براتون بزنم از دوام موتور هاى آمریکایى: ١.موتور ٣۵٠ در حالت تخته گاز بدون آب و روغن ٢ ساعت کار کرده. ٢.موتور اولدزمبیل کاتلاس 3.1 لیترى گارانتى 500.000 کیلومترى داشته که اتفاقا توى ایران از بعضیا که میشناسن بپرسین به کاتلاس ها میگن موتور پلمپ(دلیلش اینه) ٣.موتور هاى نورث استار کادیلاک که به عنوان کم استهلاک ترین ساخته بشر شناخته شدن.!!!
      چندین دلیل دیگه هم هست که واقعا گفتنش خیلى طولانى میشه.
      آها یه نکته: موتور هایى که به سفارش هاى اروپایى ساخته میشد توانش بسیار بیشتر از نمونه هاى مصرفى خود آمریکا بود. براى مثال موتور 250 شورولت توى سال 1976 توانش از 90 اسب بخار براى بازار کالیفرنیا شروع میشده و 105 اسب براى آمریکا (خودرو سدان) و 115 اسب براى (کوپه ها) و 145 اسب براى سفارشات آرژانتین و ١۶٠ اسب براى سفارشات سایر اروپا و ١٧۵ اسب از همون موتور و همون بلوک توى همون سال براى بازار استرالیا و آفریقاى جنوبى.(پس میبینین که اگر بخوان میشه- فقط استاندارد هاى آمریکا دستشون رو بسته)

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Lord Cezar
        Lord Cezar
        سوابق: (305 دیدگاه) ,

        ممنون از توضیح کاملتون.
        این قسمت رو میشه کمی بیشتر توضیح بدین ؟ چه تفاوت هایی وجود داره بینشون؟<>

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          استاندارد هاى اندازه گیرى این بود SAE gross که تبدیل به SAE net شد

      2. ali
        سوابق: (1297 دیدگاه) ,

        سلام به رفیق خوبم نیما
        شما درست میگی

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1297 دیدگاه) ,

          نیما جان ببخشید اشتباه از من بود ولی بین 600 تا 800 اسبی که شما گفتی بوده
          حالایه نکته من بگم
          حدودا در سالهای 1955 به بعد حجم موتور امریکاییها زیاد میشه اما قدرتشون از نظر یه سری ها میگن کم بوده (منظور اسب بخارشون)
          مثلا انجین 455 بیوک در حوالی سال 72 با 7.5 لیتر حجم 205 اسب بوده که خوب میگن با این حجم خیلی کمه اما شما دقت کنید امریکاییها از دهه ی 50 بیشتر رو گشتاور بالا توجه داشتن تا همین الان
          شما ببینید الان این بنزهای کامیون که جلوشون گرده با 15 تن وزن در مدل 2628 فقط 280 اسب قدرت دارن اما 800 خورده ای گشتاور تولید میکنه موتورشم 26 لیتره حالا نگید اون مال 40 سال پیشه بحث یه چیز دیگس
          موتورهای حجیم برای گشتاوربالا طراحی شدن مثل موتور 250 شوی نوا که تو ایران فراوونه این موتور با حجم 4100 سی سی فقط 115 اسب قدرت داره اما گشتاورش250 نیوتن هست و 20 خورده ای سال رو انوای ماشینها استفاده میشده حتی بلیزر و ایمچالا چون موتوری قدرتی و پر کششی بوده یا همین موتور دوج وایپر با 8.4 لیتر حجم به صورت اتمسفریک 640 اسب میده با گشتاور وحشتناک نزدیک به900 نیوتن اینجور موتورها چون از تمام شیره جونش قدرت نمیگیرند به قول معروف سگ جونن مثلا شما با یه شوی نوا 6 سیلندر تا 1 ساعت تخته گاز با دنده 1 برونی اخ نمیگه این موتور
          ولی بر عکس ایتالیایها اینطور نبودند ماشین بازای قدیمی همه میگن ماشینهای قدیمی ایتالیای همیشه خراب بودند میدونید برا چی چون از یه موتور بر فرض 2 لیتری 200 اسب میگرفتن و اون موتور بعد یه مدت پدرش درمیومد حتی این حرفه من رو چند ساله پیش مجله ماشین هم گفت در تست یه فیات 130 کوپه

  11. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    بله حتما براتون توضیح میدم:
    ببین تا قبل از ١٩٧٢ توان خروجى خالص موتور ها اندازه گیرى میشد. یعنى بدون اتصال دینام و گیربکس و دیفرانسل و … (یعنى خود موتور روى پایه با دستگاه تست داینى مخصوص. بعد از اون از دستگاه هاى داینو جدید که نیرو رو از چرخ ها محاسبه میکرد شد استاندارد(که البته اشاره کنم چندین سال طول کشید تا توى اروپا هم استفاده بشه) روش محاسبه جدید بر این اساس بود که یه ماشین رو با تمام تجهیزات روشن و نیرو رو از چرخ ها محاسبه میکردن. یعنى موتور به گیربکس و بعد گاردان و بعد دیفرانسیل و چرخ ها همه در جریان بودن و اتلاف انرژى هم بوده به غیر از اینا دینام به خودرو وصل بوده با حداکثر استفاده یعنى چراغ ها و ضبط خودرو و هیتر شیشه عقب(میدونین که آمپر بالایى میخواد) همه روشن بوده به اضافه اینا کولر هم روشن میکردن که دیگه تمام فشارى که میتونستن به موتور بیارن رو میاوردن بعد اعداد رو بدست میاوردن.براى همین این اختلاف توان وجود داره. ولى تو زندگى روزمره قطعا همه اینا با هم استفاده نمیشه و توان بیشتره.(و مورد دیگه این که خودرو هاى آمریکایى با گیربکس اتومات تست میشدن که باز اتلاف انرژى بیشتره داشته)

    امیدوارم کامل بوده باشه.

    پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1297 دیدگاه) ,

        حالا نیما من میدونی چی شنیدم
        میگفتن با تغییر محاسبه هاندازه گیری قدرت موتور ها ماشینهای امریکایی رو با کولر روشن حتی تست میکردند و همین باعث کمتر شدن قدرت موتور بوده حالا نمیدونم این حرف درسته یانه
        حالا یه چیز دیگه بگم که در اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 امریکاییها برای فرار از مالیات قدرت موتورها رو کمتر میگفتن مثل 302 شوی کاماروی 1968 در تیپz28 که کمپانی گفته 290 اسب قدرت داشته در صورتی که این موتور در واقعیت بیش از 400 اسب بوده
        حالایه چیز جالب تر بگم اینو چند سال پیش خوندم
        در اوایل دهه ی 70 یکی از مهندسای پونتیاک به کمپانی کرایسلر میره تا از 426 همی کرایسلر که خیلی موتور قوی بوده دیدن کنه تو این بازدید میفهمه این موتور که کرایسل گفته 425 اسبه خیلی بیشتر قدرت داره و اونرو تا 600 اسب تخمین زده بوده از این کارها تو اون دوره خیلی میکردند امریکاییها برای فرار از مالیات سنگین

        پاسخ
        1. Nima
          سوابق: (794 دیدگاه) ,

          علی جان کاملا درسته منم به این نکات اشاره کردم. شما هم لطف کردی گفتی. یه مورد ماشینای ایتالیایی هم کاملا قبول دارم.فیات که فوق العاده استهلاکش بالاس.

  12. مهدی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    یدونه قرمزشو تو تهران دیدم با پلاک سیاسی اگه قبول نمیکنید عکسشم دارم

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      داداش نیما ما داریم درس پس میدیم پیش امثال شما

      پاسخ
  13. ali
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    این چه حرفیه داداش من
    اما عکسشو بزار صفا کنیم
    من 2 نسل قبلشو از نزدیک دیدم انگار دوج کورنت 1972 رو داشتم میدیدم به همون هیکل و ابهت بود

    پاسخ
  14. بنتلی
    سوابق: (1043 دیدگاه) ,

    واقعا این خودرو فوققق العادس! البته تا حالا ندیدمش ولی نسخه معمولی قبل فیس لیفت چارجرو دیدم! این خودرو خییلی خوفه! حییف شد دیگه آمریکایی وارد نمیشه! ولی اصن دوس ندارم ک توش شبیه چلنجر باشه! گفتم چلنجر،امیدوارم نسل جدیدش اصالتشو ب عنوان ی ماسل کار واقعی حفظ کنه! نیما و علی عزیز واقعا اطلاعاتتون عالیه،حتی درمورد خودروهای کلاسیک آمریکایی هم کوچیک ترین جزئیاتو میدونید! البته علی جان یکم دارید کم لطفی میکنید ب خودرو های ایتالیایی،فراری مهارت زیادی در تولید انجین داره،ب فیات زیاد توجه نکن،همین الانشم ب نظر من اصن در حد اندازه بقیه خودروسازای ایتالیایی نیس

    پاسخ
  15. ali
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    نه نه من چیزی رو گفتم که قبلا مجله ماشین هم گفته بود و حرف من نیست
    وگر نه چندین باره فراری جایزه های متعددی گرفته من مدل قدیمیهاش رو گفتم

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    من تجربه سوارى چارجر آقاى عابدى(مقام اول اسلالوم اصفهان) رو دارم. سوارى عالى حیف اون موقع شرایط جمع آورى اطلاعات و نوشتن مقاله نداشتم وگرنه حتما براى پدال مقاله رو مینوشتم. چارجر ایشون نمونه ۶ سیلندر ولى تقویت شده(بیش از ۴٠٠ اسب) با رینگ هاى AMG بود. مدل هم 2010.
    وقتى ماشین رو استارت زدم تمام وجودم قدرت حس کرد.

    پاسخ
  17. USA & JAPAN
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    به مولا عاشق چارجر بودم از اول
    مخصوصا مدل 1968 vin diesel

    پاسخ
  18. سهیل
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    جدای از قدرت عالیش و پرفومنسش انصافا رخ ماشین اصلا خوب نیس
    نسل قبلیش واقعا دلچسب و با ابهت بود و بااون اخم هاش و دهن بازش میخواست جاده رو قورت بده

    پاسخ
  19. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    در نوع خودش، شاهکار محسوب میشه.

    پاسخ
  20. TTRS
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    همون مواد بی کیفیت کابینش ازبا کیفیت
    کره،فرانسه هم بهتره

    پاسخ
  21. پوریا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    با سلام.
    من بشخصه طرفدار ب ام وهستم.ولی هر چقدر تلاش کنی نمیتونی به بعضی امریکایی ها بگی نه مثل همین نمونه و داداشش . به شخصه cts-v رو ترجیح میدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.