دوج

سدان جهنمی؛ دیدار با دوج چارجر هلکت

۷۰۷ دلیل برای اینکه عاشق چارجر هلکت شوید!

ما معمولاً فقط چند روز را برای بررسی یک خودرو صرف می‌کنیم اما ماجرای دوج چارجر هلکت، قوی‌ترین سدان حال حاضر دنیا متفاوت است. من با این خودرو بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر را پیموده و در سراسر جنوب غربی آمریکا با آن رانندگی کردم؛ بنابراین به‌اندازهٔ کافی اطلاعات در رابطه با آن کسب کرده‌ام. چارجر هلکت خودرویی است که M5 آلمانی‌ها را به مبارزه دعوت می‌کند. اعداد و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور این خودرو در حد و اندازهٔ سوپر اسپرت‌ها است و جالب‌ترین ماشینی است که تا به امروز در جاده‌ها به حرکت درآمده است. چارجر هلکت بزرگ و خشمگین است و من عاشق این ماشین هستم.

2016-dodge-charger-srt-3

محاسن

هفتصد و هفت اسب بخار. دوباره تکرار کنید، هفتصد و هفت اسب بخار قدرت خالص. من نباید دربارهٔ اینکه چرا این موضوع را در صدر محاسن این ماشین ذکر کرده‌ام توضیح دهدم چون قطعاً شما خودتان بهتر میدانید. در چارجر هلکت آن‌قدر قدرت در اختیار دارید که بتوانید هر وقت که خواستید لاستیک‌های عقب را به چرخش درآورید. حتی هنگامی‌که کنترل کشش به‌طور کامل فعال است و فقط نیمی از دریچهٔ گاز باز می‌شود.

مهم نیست که آن را در کدام حالت رانندگی قرار داده‌اید. هلکت همواره پنجه‌های تیز خود را نشان می‌دهد. سوپرشارژر صدای ثابت و بلندی دارد و اگزوزها هم باقدرت سمفونی می‌نوازند. همانند جهنم به‌پیش می‌رود و صدایی مثل صدای خود شیطان دارد.

2016-dodge-charger-srt-12

من عاشق رنگ آبی B5 این خودرو هستم. بخصوص به همراه رینگ‌های سفارشی برنزی رنگ آن‌ که ۹۹۵ دلار قیمت دارند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد چلنجر هلکت خودروی موردعلاقهٔ بچه‌ها باشد که پوستر آن را روی دیوار اتاقشان می‌چسبانند اما درواقع چارجر هلکت بهتر است. این سدان آمریکایی با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت، سریع‌تر است و می‌تواند پنج بزرگ‌سال را به‌راحتی حمل کند.

حتی اگر قدرت دیوانه‌وار چارجر هلکت را در نظر نگیریم، چارجر ماشینی واقعاً خوب و بروز است. در داخل با صندلی‌های بزرگ، راحت و مجهز به گرم‌کن، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی Uconnect با صفحه‌نمایش لمسی ۸.۴ اینچی، تجهیزات ایمنی کامل و صندوق بار بسیار بزرگ برای جای دادن همهٔ چیزها، چارجر هیچ کم و کسری ندارد. بعلاوه موارد مذکور مربوط به مدل‌های غیر هلکت هستند درحالی‌که هلکت قطعاً از این هم بالاتر است چراکه یک هلکت است.

2016-dodge-charger-srt-10

معایب

در ادامهٔ توضیحات قبلی باید بگویم که چارجر در داخل بسیار عالی عمل کرده است اما شما باید قیمت ۶۶ هزار دلاری هلکت را فقط برای یک موتور بزرگ‌تر پرداخت کنید. چراکه داخل خودرو احساس یک ماشین ۶۶ هزار دلاری را ندارد. طراحی کلی داخل خودرو بسیار ساده است و در ساخت آن از پلاستیک استفاده‌شده درحالی‌که مواد بکار رفته در کابین کیفیت بالایی هم ندارند.

نکتهٔ منفی دیگر مصرف سوخت بالای آن است به‌گونه‌ای که به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۱۴.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته این رقم برای سدان فوق‌العاده‌ای با ۷۰۷ اسب بخار قدرت چندان زیاد نیست اما به‌هرحال برای استفادهٔ روزمره احتمالاً موجب نگرانی راننده می‌شود.

2016-dodge-charger-srt-7

 

مشخصات فنی

۲۰۱۶ Dodge Charger SRT Hellcat
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۸۸۱ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۰۷۳ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۶۷ لیتر
قیمت پایه ۶۵,۹۴۵ دلار
قیمت مورد آزمایش ۷۲,۵۷۳ دلار

 

رقبا

ب‌ام‌و M5

کادیلاک CTS-V

مرسدس بنز E63 AMG

لکسوس GS F

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

    1. amin

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (118 ديدگاه)

      دلمون به این خوش بود که حداقل تو مناطق آزاد میتونیم این ماشین هارو زیارت کنیم که آقایون مدیر و مدبر اینم ازمون گرفتن
      فقط دارم دعا میکنم با این ضربه ی مهلکی که خودرو سازی امریکا از ایران خورد برشکسته نشن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      عاشق دوجم یعنی اگر پولشو داشته باشم حتما می خرمش حالا دوستان هر چی دوس دارن بگن بده با حرف اونا این ماشین حتی اسمش بد نمی شه چه برسه به خودش همیشه گفتم بازم می گم صفا از سر و روی ماشین های امریکایی می باره حتی از تراک هاشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        ممنون از شما دمتم گرم
        ماشین امریکایی همش عشق و حاله
        اونایی که تجربه کردن متوجه میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  1. حامد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    آیا این همه قدرت و گشتاور به جز دودکردن لاستیک استفاده دیگه ای هم داره؟
    فکرنکنم تو شتاب و هندلینگ به پای M5 برسه.به نظرم تو آمریکایی ها CTS-V رقیب بهتری برای سدان های پرتوان اروپایی باشه.
    قبل از اینکه دوستان آمریکایی باز شمشیربکشن ، پیشنهاد می کنم این پست پدال رو دوباره ببینن :
    http://goo.gl/KOxH5E

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ali

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      باز شروع شد
      عزیزم شما اینطور فکر میکنید
      اگه این حرف شما درست باشه همه باید پیکان 63 اسبی سوار شن چون به قدرت بیشتر احتیاجی نیست دیگه
      همه دنیا دوج رو تحسین کردن با این شاهکارش بعد شما میگی این همه قدرت چیه؟؟؟؟
      دلیل نمیشه چون شما از ماشین امریکایی خوشتون نمیاد همچین ایراد غیر منطقی بگیرید
      تا حالا نشنیده بودم از قدرت بالای یه ماشین کسی شاکی بشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. DODGE

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (279 ديدگاه)

      من یه چیزی رو بگم :
      هرکسی میتونه طرفدار هر ماشینی باشه حتی اگه این ماشین بدترین باشه ولی این مهمه که اون فرد اون ماشینو دوست داره.
      وبه نظر من هر کس به دنبال این باشه که کدوم ماشین بهترینه و طرفدار اون بشه اون لذت ماشینی رو تجربه نخواهد کرد و بیشتر داره کار بچه های 6 ،7 ساله رو انجام میده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام قسمت مصرف سوخت فکر کنم باید اصلاح بشه.نیز=>نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگه کابینش بهتر بود خیلی خوب میشد طراحی ظاهری هم یکم کلیشه ای شده
    اما به هر حال نمیتونیم تو ایران ملاقاتش کنیم چون ساخته ی شیطان بزرگ است!
    والله شیطان خودشو میکشت نمیتونست اندازه پراید آدم بکشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (32 ديدگاه)

      مایکوباکتریوم توبر کلوسیز جان احسنت خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    لا ت ترین .قلدر ترین و ارزون ترین سدان دنیا همین هلکت که با قیمت بسیار مناسب اندازه یه کاتر پیلار 797 قدرت و گشتاور هدیه میده به صاحب خوش بختش
    ای جونم هیولاهای گردن کلفت امریکایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علي

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من این ماشینو از نزدیک دیدم و روندم . جالبه همه رنگ بهش میاد الی آبی که متاسفانه تو این مقاله از این رنگ استفاده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعا انتظار زیادیه که 66 هزار دلار بدی و قدرتی در حد لامبورگینی و فراری دریافت کنی و در عین حال داخل ماشین از بهترین چرم و سیستم صوتی استفاده شده باشه. در مورد استفاده روزمره هم که انتظاری نمیشه داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    بزرگواران یه چیز من بگم
    من نمیدونم چرا هر زمان یه خبر در مورد ماشین امریکایی منتشر میشه فقط و فقط دوستان المانی باز شروع میکنند به بحث های فرسایشی در مورد اون
    تا حالا ندیدم یه زاپنی باز یا اینگلیسی باز این رفتار رو داشته باشه
    اصلا اقای المانی بازماشین امریکایی بد خوب نی اصلا و المانی ها بهتر از هر جهت
    کسی که مثل من عشق امریکایی هست حتی اگه شما بر حق هم صحبت کنی هیچ فرقی در نظر امثال من نداره و بازهم ماشین امریکایی عشقه ماهاس و همین طور که میبینید امریکاییها در 2015 و 2016 از لحاظ موفقیت ترکوندن
    پس بحث فرسایشی راه ندازیم چون هیچکدوم قانع نمیشیم پس بزاریم هرکی با هرچی حال میکنه خوش باشه
    یا علی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. volvo fh

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    مصرف سوختش از پیکان کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (47 ديدگاه)

      واقعا نویسنده فکر کرده 14.7 لیتر مصرف برای حجم موتور 6.2 لیتر زیاده.؟!!
      اگه ماشین آلمانی سوار میشد چی میگفت مثلا bmw سری 3 و5 وx3 باحجم موتور 1997 سی سی 11لیتر بنزین مصرف میکنند حالا فکر کن شرکت bmw بیاد با حجم 6.2 لیتر خودرو تولید کنه مصرفش میشه بالای 30 لیتر.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش مشکل از بنزین ایرانه
        چلنجر مدل پایه با موتور3.6 لیتری 6 سیلندر 305 اسبی اگه پر گاز برونی بالای 15 تا مصرفشه (تو ایران )
        مطمئن باش با این بنزین هلکت رو پرگاز برونی 25 تایی میسوزونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۸ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          دقیقا درسته
          این بنزینی که ما استفاده میکنیم برای ماشینهای مدرن امروزی راحت بگم مثل زهر مار میمونه و در مدتی چند پدر اون موتور رو در میاره این مکملهایی هم که تو بازاره هیچکدوم به درد نمیخوره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. شایان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا تحسین برانگیزه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    اگه جو سایت درست بشه میخوام یه بار برا همیشه این سوال که چرا حجم موتور ماشین امریکاییها زیاده ولی قدرت اسب بخارشون کمه جواب بدم و از طرف دوستان جواب منطقی همگی بشنویم و این نبوده که فناوریشون پایین بوده
    ماها ادمهای مختلف با سلیقه های مختلف در اینجاییم اما تو یه چیز باهم مشترکیم اونم ماشین و ماشین بازی هستش و همه میخوایم دوتا چیز از هم یاد بگیریم
    اگه پدال یه مطلب خوبم بزاره در مورد انجین های امریکایی معرکس مثل 454 شوی.455 پونتیاک. 440 دوج یا 460 فورد این موتورها بیگبلاگ های امریکایی و از قدرتمند ترین انجینهای دنیا هستند که تا نزدیک600 اسب در دهه های 60 و 70 تولید میکردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      على جان نزدیک ۶٠٠ اسب چیه!!
      توى دهه ۶٠ موتور شلبى کبرا همون طور که اطلاع دارین موتور فورد هست که 427 کدش هست و 428 اینچ مکعب حجمش این ماشین از 400-800 اسب بخار قدرت داشته اتمسفریک و نمونه 800 اسب بخاریش سوپرشارژ بوده (دهه ۶٠) و اسطوره موتور هاى بیگ بلاک جنرال موتورز موتور 454 LT2 هست که اتمسفریک(بدون توربو و سوپرشارژر) توانش 710 اسب بخار بود که توى 454 مین پستم دربارش توضیح دادم! این موتور روى کوروت 1970 استفاده شده که اولین کوروتى بود که 200 مایل یا 322 کیلومتر بر ساعت تونست بره. اما یه توضیح مختصر درباره بازده و حجم آمریکایى ها میدم. اول بگم که چندین دلیل داشته. اولیش بحران نفتى آمریکا بود که دولت خودروسازى هارو مجبور کرد توان ماشین رو براى کاهش مصرف سوخت پایین بیارن! مثال: موتور 350 شورولت از 405 اسب بخار تا 145 اسب بخار توان هاى متفاوت داشته!! که از سال ١٩٧٢ به شدددت توان موتور هاى آمریکایى افت داشت! دلیلش اول بحران نفتى که گفتم و بعدیش استاندارد اندازه گیرى اسب بخار بود! که توى آمریکا به وجود اومد و براى موتورى مثل 454 توانش توى ١ سال چیزى حدود 100 اسب بخار کم شد. استاندارد هاى اندازه گیرى این بود SAE gross که تبدیل به SAE net شد! و دلیل دیگه کمتر اعلام کردن توان موتور ها توسط خودروساز ها بود براى کاهش مالیات و هزینه ها.مثال: موتور 427 شورولت قدرت اعلامى 430 اسب بخار ولى در عمل روى داینو و درایو شده روى ماشین 510 اسب هست! مورد دیگه که توان ماشیناى آمریکایى رو پایین آورد اجبارى شدن استفاده از کاتالیزور اگزوز بود توى سال 1974 که اختراع خود جنرال موتورز بود. ولى چون نمونه اولیه بود توان خودرو رو خیلى میگرفت!(الانم میگیره) و مورد دیگه که توان ها پایین بود براى کاهش هزینه هاى نگهدارى بود که استهلاک موتور پایین بیاد. چندین مثال براتون بزنم از دوام موتور هاى آمریکایى: ١.موتور ٣۵٠ در حالت تخته گاز بدون آب و روغن ٢ ساعت کار کرده. ٢.موتور اولدزمبیل کاتلاس 3.1 لیترى گارانتى 500.000 کیلومترى داشته که اتفاقا توى ایران از بعضیا که میشناسن بپرسین به کاتلاس ها میگن موتور پلمپ(دلیلش اینه) ٣.موتور هاى نورث استار کادیلاک که به عنوان کم استهلاک ترین ساخته بشر شناخته شدن.!!!
      چندین دلیل دیگه هم هست که واقعا گفتنش خیلى طولانى میشه.
      آها یه نکته: موتور هایى که به سفارش هاى اروپایى ساخته میشد توانش بسیار بیشتر از نمونه هاى مصرفى خود آمریکا بود. براى مثال موتور 250 شورولت توى سال 1976 توانش از 90 اسب بخار براى بازار کالیفرنیا شروع میشده و 105 اسب براى آمریکا (خودرو سدان) و 115 اسب براى (کوپه ها) و 145 اسب براى سفارشات آرژانتین و ١۶٠ اسب براى سفارشات سایر اروپا و ١٧۵ اسب از همون موتور و همون بلوک توى همون سال براى بازار استرالیا و آفریقاى جنوبى.(پس میبینین که اگر بخوان میشه- فقط استاندارد هاى آمریکا دستشون رو بسته)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        استاندارد هاى اندازه گیرى این بود SAE gross که تبدیل به SAE net شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        سلام به رفیق خوبم نیما
        شما درست میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۸ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          نیما جان ببخشید اشتباه از من بود ولی بین 600 تا 800 اسبی که شما گفتی بوده
          حالایه نکته من بگم
          حدودا در سالهای 1955 به بعد حجم موتور امریکاییها زیاد میشه اما قدرتشون از نظر یه سری ها میگن کم بوده (منظور اسب بخارشون)
          مثلا انجین 455 بیوک در حوالی سال 72 با 7.5 لیتر حجم 205 اسب بوده که خوب میگن با این حجم خیلی کمه اما شما دقت کنید امریکاییها از دهه ی 50 بیشتر رو گشتاور بالا توجه داشتن تا همین الان
          شما ببینید الان این بنزهای کامیون که جلوشون گرده با 15 تن وزن در مدل 2628 فقط 280 اسب قدرت دارن اما 800 خورده ای گشتاور تولید میکنه موتورشم 26 لیتره حالا نگید اون مال 40 سال پیشه بحث یه چیز دیگس
          موتورهای حجیم برای گشتاوربالا طراحی شدن مثل موتور 250 شوی نوا که تو ایران فراوونه این موتور با حجم 4100 سی سی فقط 115 اسب قدرت داره اما گشتاورش250 نیوتن هست و 20 خورده ای سال رو انوای ماشینها استفاده میشده حتی بلیزر و ایمچالا چون موتوری قدرتی و پر کششی بوده یا همین موتور دوج وایپر با 8.4 لیتر حجم به صورت اتمسفریک 640 اسب میده با گشتاور وحشتناک نزدیک به900 نیوتن اینجور موتورها چون از تمام شیره جونش قدرت نمیگیرند به قول معروف سگ جونن مثلا شما با یه شوی نوا 6 سیلندر تا 1 ساعت تخته گاز با دنده 1 برونی اخ نمیگه این موتور
          ولی بر عکس ایتالیایها اینطور نبودند ماشین بازای قدیمی همه میگن ماشینهای قدیمی ایتالیای همیشه خراب بودند میدونید برا چی چون از یه موتور بر فرض 2 لیتری 200 اسب میگرفتن و اون موتور بعد یه مدت پدرش درمیومد حتی این حرفه من رو چند ساله پیش مجله ماشین هم گفت در تست یه فیات 130 کوپه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Nima

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    بله حتما براتون توضیح میدم:
    ببین تا قبل از ١٩٧٢ توان خروجى خالص موتور ها اندازه گیرى میشد. یعنى بدون اتصال دینام و گیربکس و دیفرانسل و … (یعنى خود موتور روى پایه با دستگاه تست داینى مخصوص. بعد از اون از دستگاه هاى داینو جدید که نیرو رو از چرخ ها محاسبه میکرد شد استاندارد(که البته اشاره کنم چندین سال طول کشید تا توى اروپا هم استفاده بشه) روش محاسبه جدید بر این اساس بود که یه ماشین رو با تمام تجهیزات روشن و نیرو رو از چرخ ها محاسبه میکردن. یعنى موتور به گیربکس و بعد گاردان و بعد دیفرانسیل و چرخ ها همه در جریان بودن و اتلاف انرژى هم بوده به غیر از اینا دینام به خودرو وصل بوده با حداکثر استفاده یعنى چراغ ها و ضبط خودرو و هیتر شیشه عقب(میدونین که آمپر بالایى میخواد) همه روشن بوده به اضافه اینا کولر هم روشن میکردن که دیگه تمام فشارى که میتونستن به موتور بیارن رو میاوردن بعد اعداد رو بدست میاوردن.براى همین این اختلاف توان وجود داره. ولى تو زندگى روزمره قطعا همه اینا با هم استفاده نمیشه و توان بیشتره.(و مورد دیگه این که خودرو هاى آمریکایى با گیربکس اتومات تست میشدن که باز اتلاف انرژى بیشتره داشته)

    امیدوارم کامل بوده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      ممنون از توضیحات کامل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        حالا نیما من میدونی چی شنیدم
        میگفتن با تغییر محاسبه هاندازه گیری قدرت موتور ها ماشینهای امریکایی رو با کولر روشن حتی تست میکردند و همین باعث کمتر شدن قدرت موتور بوده حالا نمیدونم این حرف درسته یانه
        حالا یه چیز دیگه بگم که در اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 امریکاییها برای فرار از مالیات قدرت موتورها رو کمتر میگفتن مثل 302 شوی کاماروی 1968 در تیپz28 که کمپانی گفته 290 اسب قدرت داشته در صورتی که این موتور در واقعیت بیش از 400 اسب بوده
        حالایه چیز جالب تر بگم اینو چند سال پیش خوندم
        در اوایل دهه ی 70 یکی از مهندسای پونتیاک به کمپانی کرایسلر میره تا از 426 همی کرایسلر که خیلی موتور قوی بوده دیدن کنه تو این بازدید میفهمه این موتور که کرایسل گفته 425 اسبه خیلی بیشتر قدرت داره و اونرو تا 600 اسب تخمین زده بوده از این کارها تو اون دوره خیلی میکردند امریکاییها برای فرار از مالیات سنگین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۱۸ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          علی جان کاملا درسته منم به این نکات اشاره کردم. شما هم لطف کردی گفتی. یه مورد ماشینای ایتالیایی هم کاملا قبول دارم.فیات که فوق العاده استهلاکش بالاس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یدونه قرمزشو تو تهران دیدم با پلاک سیاسی اگه قبول نمیکنید عکسشم دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      داداش نیما ما داریم درس پس میدیم پیش امثال شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    این چه حرفیه داداش من
    اما عکسشو بزار صفا کنیم
    من 2 نسل قبلشو از نزدیک دیدم انگار دوج کورنت 1972 رو داشتم میدیدم به همون هیکل و ابهت بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بنتلی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعا این خودرو فوققق العادس! البته تا حالا ندیدمش ولی نسخه معمولی قبل فیس لیفت چارجرو دیدم! این خودرو خییلی خوفه! حییف شد دیگه آمریکایی وارد نمیشه! ولی اصن دوس ندارم ک توش شبیه چلنجر باشه! گفتم چلنجر،امیدوارم نسل جدیدش اصالتشو ب عنوان ی ماسل کار واقعی حفظ کنه! نیما و علی عزیز واقعا اطلاعاتتون عالیه،حتی درمورد خودروهای کلاسیک آمریکایی هم کوچیک ترین جزئیاتو میدونید! البته علی جان یکم دارید کم لطفی میکنید ب خودرو های ایتالیایی،فراری مهارت زیادی در تولید انجین داره،ب فیات زیاد توجه نکن،همین الانشم ب نظر من اصن در حد اندازه بقیه خودروسازای ایتالیایی نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    نه نه من چیزی رو گفتم که قبلا مجله ماشین هم گفته بود و حرف من نیست
    وگر نه چندین باره فراری جایزه های متعددی گرفته من مدل قدیمیهاش رو گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Nima

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    من تجربه سوارى چارجر آقاى عابدى(مقام اول اسلالوم اصفهان) رو دارم. سوارى عالى حیف اون موقع شرایط جمع آورى اطلاعات و نوشتن مقاله نداشتم وگرنه حتما براى پدال مقاله رو مینوشتم. چارجر ایشون نمونه ۶ سیلندر ولى تقویت شده(بیش از ۴٠٠ اسب) با رینگ هاى AMG بود. مدل هم 2010.
    وقتى ماشین رو استارت زدم تمام وجودم قدرت حس کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. USA & JAPAN

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    به مولا عاشق چارجر بودم از اول
    مخصوصا مدل 1968 vin diesel

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سهیل

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جدای از قدرت عالیش و پرفومنسش انصافا رخ ماشین اصلا خوب نیس
    نسل قبلیش واقعا دلچسب و با ابهت بود و بااون اخم هاش و دهن بازش میخواست جاده رو قورت بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد باقری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در نوع خودش، شاهکار محسوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. TTRS

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    همون مواد بی کیفیت کابینش ازبا کیفیت
    کره،فرانسه هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. پوریا

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام.
    من بشخصه طرفدار ب ام وهستم.ولی هر چقدر تلاش کنی نمیتونی به بعضی امریکایی ها بگی نه مثل همین نمونه و داداشش . به شخصه cts-v رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mohammad reza

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز اطلاعاتی که داری میدی راجب داج چلنجر هلکت هستش نه شارژر(محض اطلاع)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا