دوج

قیمت‌گذاری دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۶

مدل استاندارد دوج وایپر ممکن است با یک کاهش قیمت مناسب روبرو باشد، ولی شرایط برای مدل وحشی و آماده برای حضور در پیست ACR به این گونه نیست. دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۶ قیمتی برابر ۱۲۲ هزار و ۴۹۰ دلار دارد. بازگشت پسوند ACR نشان‌دهنده بازگشت نسخه‌های دوج وایپر مخصوص مسابقات است. موتور ۸/۴ لیتری V-10 در دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۶ به صورت دست‌نخورده باقی مانده است و هنوز هم قدرتی به اندازه ۶۴۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۸۱۳/۵ نیوتن‌متر دارد. امّا در همین حال، یک لیست طولانی از آپگریدها باعث شده که سطح هندلینگ و سیستم ترمز متفاوت شود؛ مواردی مانند جاذب‌های شوک کویل‌اور «بیلستین»، یک تنظیم محوری ویژه مسابقات منحصر به فرد، تایرهای «کومو اکستا» V720 که مخصوصاً برای این مدل توسعه داده شده‌اند، صفحات ترمز ۱۵ اینچی کربن‌-‌سرامیکی در جلو و یک پکیج آپشن آئرودینامیک همراه با یک بال عقب بزرگ که باعث می‌شود در پیچ‌ها نیروی جانبی برابر ۱.۵g ایجاد گردد.

2016 Dodge Viper ACR
۲۰۱۶ Dodge Viper ACR
در واقع، ACR گران‌قیمت‌ترین نسخه‌ایست که می‌توان در حال حاضر از دوج وایپر پیدا کرد. دوج وایپر SRT کوپه مدل ۲۰۱۵ شروع قیمتی برابر ۹۱ هزار و ۱۹۰ دلار دارد و در همین حال، نسخه سفارشی وایپر GTC برابر ۹۷۰۹۰ دلار است. همچنین مدل متوسط وایپر GT قیمتی برابر ۱۰۱۱۹۰ دلار دارد و برای داشتن وایپر GTS نیز باید هزینه‌ای برابر ۱۱۴ هزار و ۱۹۰ دلار پرداخت. این در حالی است که در این دسته، قیمت شورولت کوروت Z06 با قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار از ۷۸۹۹۵ دلار در فرم کوپه آغاز می‌شود و این قیمت برای فرم کانورتیبل ۸۳۹۹۵ دلار است. البته برای اینکه بدانیم قیمت بالاتر وایپر ACR واقعاً ارزشش را دارد یا خیر، باید این دو را در پیست در کنار یکدیگر قرار دهیم.

2016 Dodge Viper ACR
۲۰۱۶ Dodge Viper ACR
2016 Dodge Viper ACR
۲۰۱۶ Dodge Viper ACR
2016 Dodge Viper ACR
۲۰۱۶ Dodge Viper ACR
2016 Dodge Viper ACR
۲۰۱۶ Dodge Viper ACR

2016 Dodge Viper ACR

2016 Dodge Viper ACR
۲۰۱۶ Dodge Viper ACR
تولید دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۶ در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود. این در حالی است که این کمپانی از هم‌اکنون در حال دریافت سفارشات مربوط به این مدل است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تفاوت مهندسی المانی و امریکایی اینجا معلوم میشه
    بنز amg gt از چهار لیتر موتور 500 اسب قدرت میگیره
    ولی این ماشین از یه موتور 8.4 لیتری فقط 640 تا

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. maysam..laferrari

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      باهات موافقم 645 اسب بخار از یه موتور 8.4 لیتری کمه ولی در عوض گشتاور خوبی داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. احمد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      اقای ماشین شناس و علوم مهندسی شناس
      بنز با توربو شارژ همچین توانی از اون موتور گرفته
      ولی موتور داج دست‌ساز 8.4 لیتری V10 است بدون توربو شارژه و بیشترین میزان گشتاور تولیدی را در میان موتورهای تنفس طبیعی دردنیا رو داره
      شماهم اشاره کردی AMG GT

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. armin

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      میتسوبیشی لنسر ایوو فاینال ادیشن از موتور ۲ لیتری ۴سیلندر ۵۰۰ اسب گرفته پس ژاپن کجاس؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. maysam..laferrari

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        Laferrari هم از یه موتور 6.3 لیتری تنفس طبیعی 790 اسب بخار میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi khan

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          آقا فِراری که بحث اش جداسسس !
          اون یکی از شاهکارهای اتومبیل سازیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. sina

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      چرا اینو گفتی الان دوباره دعوا شروع میشه…

      آره خوب الان بعضیا میان میگن بنز توربو داره ولی این تنفس طبیعیه و قویترین تنفس طبیعیم هست خوب که چی…موتورش 8.4لیییییتره از این موتور به این گندگی که یه تانکر سوختم باید همراهیش کنه کار زیاد شاخی نیست تازه قیمتشم واسه یه ماشین آمریکایی که معمولا نسبت به اسب بخار و قدرتی که بهت میدن قیمت خیلی کمتری از آلمانیا دارن به صرفه نیست
      کاریم به بحث امریکا آلمان نداریم هر کدوم تو مسیرشون متفاوته و از روی یه محصول از یه شرکت نمیشه قضاوت کلی کرد ولی در کل من باشم قرار باشه تو همچین رنجی ماشین انتخاب کنم به نظر من کوروت استینگری خیلی بهتره و موتور سرزنده تری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. شروین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      مهندس!!!! خوبه خودت میگی توربو!!! یه مهندس آلمانی برای من بیار که از یه ماشین تنفس طبیعی به اندازه این ماشین (که پر گشتاور ترین ماشین تنفس طبیعی دنیاست و همه میدونیم گشتاور حتی از اسب بخار مهمتره برای برنده شدن تو پیست) گشتاور بیشتری گرفته باشه من بهت یه جایزه خوب میدم!!!!
      ضمنا یه لینک میذارم تایید که بشه مهندسی امریکا با توربو رو هم میبینی که از موتور 2 لیتری 600 اسب بخار قدرت و 745 نیوتون متر گشتاور گرفته.
      ضمنا جناب سینا مصرف این ماشین از همون amg gt کمتره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    6. فرهاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      در جواب اون دوستی که بحث توربو رو پیش کشیده باید بگم دوج رو این موتور توربو نذاشته صرفا به خاطر اینکه تکنولوژیش رو نداره
      فک کردی بدش میاد با گذاشتن دو تا توربو مثلا 200 اسب بیشتر تحویل بگیره ؟؟
      اون دوستی هم که بحث گشتاور رو مطرح کرده لازمه رو نقش گیربکس تو ماشین بیشتر تحقیق کنه :)
      اونی هم که بحث لنسر رو وسط کشیده کاملا معلومه هیچی از قواعد ماشین شهری نمیدونه
      اون ماشین street legal نیست بنابراین حتی اگه 10000000 اسبم داشته باشه هیچ ارزشی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        ای دوستی که همه چیز میدونی و بقیه هیچی نمیدونن، شما یه تحقیق راجع به داج بکن بعد بگو تکنولوژیش رو نداره.
        لینکش رو برات میذارم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرهاد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          شروین جان متاسفانه بنده اطلاعات ماشینم از شما خیلی بیشتره :)http://m.caranddriver.com/features/2012-10best-highest-specific-output-engines-features
          تو بخش دومش که موتور های تنفس طبیعی هست ببین پورشه تو 2012 از چه حجمی چه قدرتی گرفته :)
          این رو هم نگاه کنhttp://m.motortrend.com/features/mt_hot_list/1502_the_15_most_power_dense_naturally_aspirated_cars_of_2015/
          میبینی که هیچ اسمی از امریکایی ها نیست :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          شما اون چیزی که پایین نوشتم رو بخون که ببینی شما فقط داری قدرت اسمی رو ملاک قرار میدی. در حالی که تو پیست خیلی چیزای دیگه هست که مهمه. و ماشین تلفیقی از همه فاکتور هاست. یکیش هم شتاب جانبیه که محض رضای خدا این پورشه ها و آئودی های شما هیچکدوم بالای 1g رو ندارن :-D
          ضمنا اون داج دارت راکی که لینکش رو گذاشتم همه این مالای شما رو قورت میده. پس همون یه دونه امریکایی کافیه و احتیاجی به بیشتر نیست :-)
          شما که ادعای اطلاعات میکنی جوک سال رو گفتی که میگی داج تکنولوژی توربوشارژر رو نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          در ضمن خدمت شما عارضم که اولین کشوری که از توربوشارژر استفاده کرد امریکا و جنرال موتورز بوده.
          اینم لینک
          http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_petrol_engines

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. armin

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (421 ديدگاه)

        کاش زودتر میگفتین میتسوبیشی انقدر زور نزنه چون ۵۰۰ اسب گرفتن از ۲لیتر خیلی بی ارزشه…بیخود این همه هزینه کردن روش الکی …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        شما سنگ محک سواد مردم نیستی که سطح سواد برا خودت تعیین میکنی و در ضمن شمایی که میگی داج تکنولوژیش رو نداره مدل دارت توربو بوقه؟جالبیش اینجاس که داج که زیر مجموعه ی FCA هست و فیات کرایسلر توربو هم استفاده میکنن بعد داج مسلما به راحتی تکنولوژی استفاده از توربو رو داره.
        من نمیدونم شما با کدوم منطقی به این نتیجه رسیدی؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. مایکل جکسون thriller

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا فرهاد از کی برای میتسوبیشی تعیین تکلیف میکنی ؟ فکر کردی مهندسان میتسوبیشی منتظر چند تا کلمه حرفات بودن و تا الان که چند ده سال از تاسیس میتسوبیشی میگذره نمیدونن street legal چیه ؟ آخه مهندسان میتسوبیشی که سطح سواد علمیشان از تو خیلی بالاتره ندانند street legal چیه باید هاراگیری کنند . اگه لنسر اوولوشن قواعد تردد در شهر را نداره پس این تعداد بسیار بالای لنسر که در شهرهای مختلف دنیا تردد میکنند چی هستند ؟ نکنه لنسر معمولی هستند و نسخه evolution نیستند . اگه لنسر اوولوشن شهری نبود اجازه نمیدادند حتی یک عدد از این خودرو در خیابانها تردد کنه .کدوم کاشناس خودرو نادانی گفته لنسر اوولوشن بی ارزشه ؟ چرا حرف غیر منطقی از خودت در میاری ؟ نکنه چون مهندسی این حرفها را میزنی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. فرهاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      در ضمن جا داره از دوستمون که بحث لافراری رو نطرح کرد تشکر ویژه ای بکنم حقیقت من اصلا حواسم بهش نبود
      لافراری از یه موتور 6.3 تنفس طبیعی 790 اسب میکشه بیرون
      اینجاست که برتری مهندسی معلوم میشه
      حالا چی دارید بگید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW4ever

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (155 ديدگاه)

        دوست عزیز لافراری قیمتش 10 برابر دوج خوب طبیعتا قطعا قطعات گرون تر و تکنولوژی گرونتر صرف میکنن این ها با کمی فکرقابل درک هستش دوست عزیزدوج هم میتونه با صرف قطعات گرونتر وسبکتر به چنین بهره وری برسه فکر میکنی دوج نمیتونه با ساختن بلوک موتورقوی تر واضافه کردن یه توربو یا سوپرشارژر به 800 اسب برسه و یا فراتر و درمورد مصرف سوخت باید بگم حجم بیشتر لزوما به معنای مصرف بیشتر نیست

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. P.G

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          آخه مهندس لافرارى صد و هفتاد اسبش براى موتور الکتریکیه نه موتور احتراق داخلیش!بعد موتورش هم دوازده سیلندره نه ده سیلندر،لازمه توضیح بدم افزایش تعداد سیلندر و سوپاپ چه تأثیرى روى افزایش قدرت داره؟
          دیدى مهندس سوادت ته کشید!تو اون دانشگاهى که ماها رو نمیذارن از جلو درش رد شیم چى به شماها یاد دادن؟!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          P.G جان لافراری 963PS = 950hp قدرت داره که 789hp=800ps از موتور تنفس طبیعیه و 163ps=161hp از موتور الکتریکی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. CHALLENGER

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اقا فرهاد
        این اطلاعات ماشینی که میگی کو؟ از هر جا یه چیزی حفظ کردی بعدشم بدون هیچ جزئیاتی مطرحش میکنی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. فورد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      چرا بنز amg gt رو با کوروت و موستانگ مقایسه نمی کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. مایکل جکسون thriller

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا فرهاد همین جا معلوم شد که چقدر روی خودروسازان آلمانی تعصب داری . چرا خودروهای آمریکایی را مسخره میکنید ؟ چرا یه موتور 4لیتری رابا یه موتور 8.4 لیتری v10 مقایسه میکنی ؟ پیشرانه 4لیتری را با یه پیشرانه 4 لیتری دیگه و پیشرانه وی 10 را با یک وی 10 دیگه باید مقایسه کرد . با مسخره بازی نمیتوان خودروهای یک کشور را بدون مهندسی جلوه داد .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    10. P.G

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      در جواب اون دوستمون “علامه فرهاد“ که نطق فرمودن آمریکایى ها نمیدونن توربو چیه و تکنولوژیشو ندارن و به خاطر همینه که رو وایپر توربو نذاشتن عارضم که مهندس خدا نکشتت!بعد ظهرى میخواستیم بعد ناهار یه چرتى بزنیم که این کامنتاى طنز شما رو دیدم و اینقد خندیدم که خواب کلاً از سرم پرید!پیر شى مهندس!D:
      اولین خودروسازى که از توربو در محصولاتش استفاده کرد جنرال موتورز بود و این کارو در سال ١٩۶٢ انجام داد(١٨سال قبل شرکت هاى آلمانى!).همچنین اولین سوپرچارجر رو هم باز آمریکایى ها در سال ١٩٠٨ روى یک خودروى مسابقه نصب کردن و باهاش به سرعت ١۶٠ کیلومتر در ساعت رسیدن!
      مهندس فرهاد که فرمایش میکنن داج تکنولوژى توربو رو نداره اگه یکم سوادشون رو افزایش میدادن یا حتى یه کوچولو به مخیلشون فشار میاوردن میدیدن که داج شرکت سازنده ى وایپر همون شرکتیه که در مدلهاى SRT به وفور از توربو و سوپرچارجر استفاده کرده!مگه میشه یه شرکت یه تکنولوژى رو براى یه سرى محصولاتش داشته باشه،براى بقیشون نه؟میشه مهندس همچین چیزى؟!:)
      البته مهندس شما همونطورى که خودتون گفتید سوادتون از امثال ماها خیلى بیشتره ها ولى توصیه ى من به شما اینه که این سواد و هوش سرشارتون رو مجاناً در اختیار کسى قرا ندید،دست زیاد میشه!
      خلاصه که دمت گرم مهندس،امروز ما رو شاد کردى جوون!:)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (53 ديدگاه)

        یه بزرگی میگفت:
        هرچه به دنبال علم رفتم فهمیدم ک بیشتر نمیدانم.حالا ک نمیدانم با آنان ک میدانند چه کار دارم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    11. مصطفی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اون دبل توربو داره جوون…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    12. فریا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      این مهندس یه پدیده س
      می ترسم مثل همون دانشمندای اتمی شما رو هم ترور کنن :D :D
      شروین ، PG ، باربد
      ولش کنین بزارین حال کنه با عالمانیاش .

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. SAEED

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    نظر سنجی :
    1/ شورولت کوروت Z06 C7 R + + + + +
    2/ داج وایپر SRT ACR — — — — —

    *** فقط از نظر Performance و کارایی در پیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. جواد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    وایپر دو تا مشکل داره اول قیمت خیلی بالا نسبت به رقیبش کوروت دوم کمبود تکنولوژی مدرن در همه جای خودرو از الکترونیکش بگیر تا موتور همینه که فروش خیلی کمه ولی برای کوروت باید تو لیست انتظار بمونی امیدوارم فیات به کرایسلر کمک کنه کمی از تکنولوژی مازراتی به این ماشین تزریق کنه اونوقت که دیگه میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      داج (کرایسلر) تو تکنولوژی مدرن چیزی کم نداره که فیات بخواهد بهش تزریق کنه. این ماشین سیاستش اینه که به همین شکل باشه. واسه کسانی که عاشق نعره موتور و پیستن. نه کسایی که چیزای جانبی رو دوست دارن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. فریا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      زمانی که Viper ACR سال 2009 رکورد میزد فیات شریک کرایسلر بود ؟؟!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. american muscle

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    هر وقت آمریکا یه مدل هات میده بیرون یه مشت بی سواد میان میگن آلمانی و ایتالیایی.پسر جون اون موتوری که تو میگی میان توربو یا سوپر روش میبندن سوختشم بنزینای اوکتان بالا میریزن میشه سروری برا خودش.دوج با یه موتور تنفس طبیعی میاد گشتاور و اسبی به این بالایی میده بیرون درضممممممن کسیایی که میگن چرا حجم موتورش زیاده و اینا باید بگم عمدا اینطوری طراحی میشه که بشه حسابی قدرتشو برد بالا و گنجایش و کششو داشته باشه.همین وایپر قبلا هم گفتم یه جا دیدم یه توربو دوقلو واسش بسته بودن و سوختشم مسابقه بود رسیده بود به 1500 اسب بخارررررر.گشتاورشم رفته بود بالا یادم نیس تازه قیمتشم نسبت به قدرت و امکاناتش بهتره اینو همه میدونن.پس خواهشا یا نیا الکی بگو آلمان آلمان یا یه چیز بنویس که معقولانه باشه.راجع به تنفس طبیعیم بیشتر تحقیق کن.الانم هر چی آنلایک بشم یه همون کسایی آنلایک میکنن که از ماشین و موتور آمریکایی بدشون میاد و طرفدارن آلماننننننن ایشششششش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      فراری لافراری از به تنفس طبیعی 6.3 لیتری 790 اسب میکشه بیرون
      برتری مهندسی یعنی این
      خوش باش دوست من :)

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. شروین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        آقای برتری مهندسی شما که فقط اسب بخار رو میبینی، شمایی که باید بری واسه خودت خوش باشی. گشتاور و اینکه رو چه دور موتوری و چه قدر هماهنگ با ماکزیمم قدرت بدست بیاد مهمترین اصله اما فکر میکنم حتی ندونی گشتاور یعنی چی !!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. شروین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        به طور مثال ماشینی که 800 اسب داره و 700 نیوتون متر گشتاور روی دور موتور 9000 که رد لاینش هم همونجاست، وقتی مقایسه بشه با ماشینی که 707 اسب داره و 881 نیوتون متر گشتاور (مثل داج چلنجر هلکت که سوپرشارژر هم داره قابل توجه شما که میگی تکنولوژیش رو نداره) روی دور موتور 5000 که رد لاینش تا 7000 هم جا داره، قطعا با اینکه قدرت اسمیش کمتره اما نتایجش بهتره.
        یه مثال ساده برات میزنم…
        با ماشین خودت اگه پژو 405 یا 206 یا سمند داری (پژو رو دور 3000 الی 3500 به ماکزیمم قدرت موتور میرسه. بماند که ماکزیمم گشتاورش رو 6000 هست که 4 دفعه باهاش بری 6000 یا تسمه دینامت پاره میشه یا موتورت پیاده میشه)
        یک بار دنده 1 رو تا دور 3000 پر کن بعد بزن دنده 2
        یکبار دیگه دنده 1 رو تا 4000 پر کن بعد بزن دنده 2
        نفسی رو که ماشین تو دنده 2 داره رو در 2 حالت مقایسه کن تا به حرف من که میگم مهم اینه که بعد از رسیدن به ماکزیمم قدرت، دور موتور جا داشته باشه بالاتر هم بره میرسی عزیز. نه که فقط بگی این موتور قدرت اسمیش اینقدره!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. شلبى

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (685 ديدگاه)

          شروین جان ولشون کن اینا رو ،اینا خودشون با صداى بلند و واضح دارن میگن ما هیچ چى از ماشین نمیدونیم
          اینا توربو رو رو ماشیناى کادیلاک ندیدن که میگن امریکا تکنولوژیشو نداره
          دقت نکردن که شورولت مالیبوى جدید موتور توربو داره،چندتا از رقیبا و هم کلاساى مالیبو توربو دارن؟
          نمیدونن که پایه سیستم اکوبوست فورد رو توربو میچرخه و الان بیش از نود درصد ماشیناى فورد از این سیستم استفاده میکنن و سه چهار ساله که این سیستم داره به عنوان برترین تکنولوژیه موتور خودرو انتخاب میشه
          چندتا از رقیباى فورد فیوژن در موتورشون از تکنولوژى و سیستم مشابه استفاده میکنن؟
          حتى دقت نکردن که شورولت کامارو که همین دیروز معرفى شد از موتور چهار سیلندر توربو استفاده میکنه هنوز مطلبش رو سایت هست
          طرف نمیدونه که نسل دوم شورلت کوروت نزدیک پنجاه سه چهار سال پیش 540 اسب بخار قدرت داشت!!!
          بیشترین خودروى تولیدى توسط بشر در امریکا تولید شده
          بعد میان میگن که امریکا تکنولوژیشو نداره!!!!کسى که این حرفو بزنه اصلا نمیدونه امریکا کجاى نقشه هست

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          واقعا حق با توئه شلبی جان. حیف از وقت که برای امثال اینا گذاشته بشه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. شروین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اصلاح میکنم رو 3000 به ماکزیمم گشتاور میرسه و رو 6000 به ماکز قدرت. جا به جا نوشته شد. و این راجع به 405 صادقه . 206 رو 5800 ماکز قدرته و 4000 ماکز گشتاور. هرچند کلیت مطلب فرقی نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شروین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    عامل مؤثر در گشتن هر جسم به دور محوری را گشتاور نیرو یا لنگر و یا تورک ( Torque ) می‌نامند .
    گشتاور عبارت است از نیروی یک محور گردنده . به عبارت ساده تر به قدرت چرخشی خروجی موتور که وارد گیربکس می شود و از آنجا به چرخها می رود را گشتاور می نامند .
    گشتاور یا تورک بر اساس چرخش میل لنگ و تولید نیرو برای حرکت چرخ هاست.واحد آن پوند فوت در دور در دقیقه است.پوند فوت مقدار نیرویی است که بر اساس چرخش میل لنگ در یک دقیقه تولید شده و به چرخ ها فرستاده می شود.هرچه میل لنگ در یک دقیقه بیشتر بچرخد نیروی بیشتری به چرخ ها وارد شده و سرعت ماشین نیز بیشتر می شود
    تعریف ساده گشتاور عبارت است از ، نیروئی که جهت دوران جسم حول محوری مشخص به آن وارد می آید . این نیرو به یک اهرم وارد شده و واحد آن نیوتون متر ( Nm ) میباشد . نیوتون واحد نیرو میباشد و در سطح زمین جسمی به جرم یک کیلوگرم نیروئی برابر باN 9 را تحت تاثیر جاذبه به زمین وارد مینماید . گشتاور (تورک) حاصلضرب نیرو ( برحسب نیوتن ) در طول اهرم اعمال کننده نیرو ( برحسب متر ) میباشد . بدین ترتیب برای افزایش گشتاور دو راه وجود دارند که عبارتند از افزایش نیرو یا افزایش طول اهرم اعمال نیرو .

    به عنوان مثال درب اتاقی را در نظر بگیرید که می خواهید آنرا باز نمائید ، میتوانید نیروی کمتر را به لبه بیرونی آن ( جائی در نزدیکی دستگیره ) وارد کنید و یا نیروی فوق العاده بیشتری را به نقطه ای در نزدیکی لولا اعمال نمائید . بدین ترتیب شما برای باز کردن درب نیروی گشتاور یکسانی اعمال نموده اید هر چه که این عمل را به دو صورت متفاوت انجام داده اید ، یعنی در مورد اول نیرو کمتر و طول بیشتر بوده و در مورد دوم نیرو بیشتر و طول کمتر بوده است .
    درب اتاق چه ربطی به موتور خودرو دارد !

    در بالا اثبات شد که افزایش طول اهرم در افزایش گشتاور موثر است ، به همین دلیل است که کورس برخی موتورها زیاد است ( شاتون بلند ) مثل موتورهای آمریکائی که حجم موتورهای بالایی دارند، گشتاور فوق العاده زیادی را تولید مینمایند . حجم موتور در واقع مقدار نیرو را مشخص میکند و مقدار نیرو ضرب در طول اهرم ( در مورد خودرو طول شاتون ) مقدار گشتاور را مشخص مینماید .
    “کلا در یک جمله: گشتاور نیرویی است که ایجاد شتاب میکند. ”

    “و یا به عبارت ساده تر:عاملی که موجب چرخش می شود.”

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      شروین جان بالا بودن حجم موتور به دلیل زیاد بودن کورس پیستون سبب افزایش
      گشتاور نمیشه … حتی اگه سطح مقطع پیستون فقط بیشتر باشه و کورس پیستون یکی باشه بازم گشتاور بیشتره
      دلیلش اینه ما برای افزایش قدرت خروجی از موتور یا باید حجم موتر رو زیاد کنیم یا از سیستم های پورخوران استفاده کنیم یا دور موتورو ببریم بالا تر (یعنی همون گاز دادن)
      با مورد وسط کاری نداریم
      مقدار گشتاور ضربدر دور موتور همواره عدد توان خروجی به دست میاره (البته واحد ها باید بر حسب SI باشند)
      پس گشتاور تو هر دور موتور مساوی است با مقدار توان در اون دور موتور تقسیم بر عدد دور موتور
      پس هرچی عدد دور موتور کمتر باشه گشتاور بیشتره
      حالا حجم زیاد سبب میشه ما احتیاجی به بالا بردن دور موتور نداشته باشیم و و دور دورهای پایین، توان ماکزیمم بدست بیاد پس ناخوداگاه گشتاور زیاد میشه
      رای نمونه به موتور های کامیون ها دقت کنید که توان نسبتا کمتر در مقایسه با اسپورت ها، حجم زیاد و گشتاور وحشتناک

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        رضا جان فرمایش شما هم درسته. بهر حال راههای رسیدن به خدا زیاده. یکیش رو من گفتم یکیش رو هم شما.
        مخلص و ارادت.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. شروین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اینم دلیل که چرا امریکاییا علاقه زیادی به موتور با حجم بالا دارن.
    باشد که ایمان آورید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      شروین جان متاسفانه سطح سوادت در حدی نیست که بتونی با من بحث کنی
      من خودم مهندس مکانیکم از دانشگاهی که عمرا نمیذارن از جلوش رد شی
      اگه تو اینا رو با سرچ تو 4 سایت درپیت به دست اوردی من درسای اینا رو پاس کردم
      لافراری یه اعجوبس و منحنی توزیع گشتاورش جزو بهترینهاس
      پس الکی سعی نکن مغلطه کنی
      در ضمن تو فک کردی مهندسای فراری نمیدونن گشتاور چیه تو میدونی اره ؟؟ :))))
      دوست من لافراری یک ستاره است تو دنیای ماشین که هیچ وقت اسباب بازیایی مثل این دوج نمیتونن در برابرش قد علم کنن
      حالا که بحث گشتاور و اسب به ضرر شما تمو م شد پیشنهاد میکنم بحث قیمت رو مطرح کنید : D

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. armin

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (421 ديدگاه)

        حالا مدرک مکانیک داری یه جوری میگی انگار ۱۰ ساله پشت هرچی سوپر کاره نشستی همرو تست کردی الانم انقدر سرت شلوغه که نشستی پدالو بالا پایین میکنی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. P.G

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          آرمین جان خواهشاً با مهندس بحث نکنید،داریم از اطلاعات نابشون استفاده میکنیم،چرا کلاسو به هم میریزى آرمین جان؟!
          خب مهندس تا حالا از صحبت هاى شما اینو فهمیدم که آمریکایى ها نمیدونن توربو چیه!
          خب ادامه بدید مهندس؟(الکى مثلاً طرف خیلى حالیشه):d

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. فرهاد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          پشت سوپر اسپرت نشستم ولی 10 برابر شما دوستان بیسواد که فرق گیربکس و ترمز دستی رو نمیدونید نقد ماشین میخونم اونم تو نشریات معتبر خارجی
          پی جی جان میبینم که خیلی راحت از ادامه بحث رو قدرت و گشتاور عاجز شدید و حس حسودیتون نسبت به مهندس بودن من گل کرده
          خب دوست من شما چند کلاس سواد داری ؟؟ بگو در حد خودت باهات حرف بزنم که یه وقت سکته مغزی نکنی :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و كذبيات در سايت پدال)

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          البته مهنتس فرهاد جان ببخشید از این نام کاربرى براى پاسخ به شما استفاده کردم چون معمولاً از این نام براى کسایی استفاده میکنم که خیلى چرت و پرت میگن!منتها شما اوایل کامنتات فقط جنبه ى Fun داشت و من داشتم بهشون میخندیدم و باهاشون سرگرم بودم به خاطر همین دلم نیومد این نام رو برات استفاده کنم اما این کامنتاى أخرت رفته رفته حالت جدى تر و توهین آمیزتر پیدا کرد،به خاطر همین هر چند هنوز کامنتات خنده داره اما لازم دونستم با این نام برات کامنت بذارم!
          والا مهنتس من مثل شما نیستم که تو پنج تا کامنت اولى که تو سایت گذاشتى حدود چهل بار تحصیلات نداشته و دانشگاه معتبرى که نرفتى و مطالعات تخصصى که نکردى و درک و شعور علمى که ندارى رو به رخ بقیه کشیدى،چون آدم هرچى سوادش بالاتر باشه به جاى اینکه خودشو با توهین و درى ورى گفتن تو چشم مردم کنه و به رخ دیگران بکشه افتاده تر و کم ادعاتر میشه!من تو این حدود دو سالى که پدال رو دنبال میکنم و بعضى وقتا کامنت میذارم هنوز هیچ کس نفهمیده تخصصم چیه و راجب چى مطالعه دارم و چى کاره ام،چون مهنتس جان من مثل شما تخصصم رو براى کردن تو چشم دیگران نگرفتم(هرچند از سطح پایین اطلاعاتت که تو کامنتات مشخصه شک دارم تخصصى تو زمینه خودرو داشته باشى) و تخصصم رو براى علاقه و عشق خودم گرفتم!ولى میتونى مطمئن باشى سوادم بیشتر از چندتا کلاسه،هرچند اندازه ى شما نیست استاد!:d
          شما خودت یه بار بشین از بالا کامنتاى عجیب و غریبت رو بخون،جوابهاى دوستان رو هم بخون،ببین براى کدوم حرف جواب منطقى داشتى؟از نداشتن تکنولوژى توربو تو آمریکا و لا فرارى گرفته تا برسیم به گشتاور و اینا!اینکه به جاى اینکه جواب منطقى بدى بزنى تو خط توهین و تحقیر دیگران کار راحت تریه ولى بالاخره اگه تعداد دیسلایک هایى که به کامنتات داده شده بشمرى فهمیدنش زیاد سخت نیست که از نظر همه دارى چرت و پرت میگى ،چون واقعاً دارى میگى!من که هر چى کامنتاتو بالا پایین میکنم اثرى از اون اطلاعات و تخصص نابت رو توشون نمیبینم و فقط دارى اراجیف میبافى!
          در ضمن نگران من نباشید دوست مهنتس من،اگر هم از حرفاى شما بخوام سکته کنم از شدت خنده این اتفاق میوفته نه سنگینى حرفاى شما،کما اینکه ظهر هم نزدیک بود از شدت مفرح بودن کامنتاتون روده هام بترکه!D:

          موافقم 1
          مخالفم 0
  8. شروین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اگه شما مهندسی و به مهندسیت مینازی، منم هم مهندسم هم دانشجوی دکترا.
    در ضمن تنها چیزی که از حرفهای شما میشه فهمید تعصبه.
    نه دلیل نه منطق هیچی نداری. رو هوا داری میگی لافراری یه ستاره است. خب این نظر شماست. اما همون مهندسای فراری تاحالا نتونستن رکورد پیست نوربرگ رینگ و خیلی از پیستای دیگه که دست اسباب بازی هایی مثل داج وایپره بشکنن. پس خدا شفات بده مهندس… :-D

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      اره مطمینا دانشجوی دکتری هنر هستی :)
      از تعریفت راجع به گشتاور مشخص شد
      سعی کن راجع به چیزایی که نمیدونی اظهار نظر نکنی که بعدش مجبور نشی به تته پته کردن بیوفتی :)
      راستی راجع به لافراری بیشتر تحقیق کن که دفعه بدی موقع بحث کم نیاری
      اگرم تونستی یه کلاس اموزش گشتاور واسه مهندسای فراری بذار بنده خداها کارشون لنگ مونده

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. فرهاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      راستی لافراری اینقدر اشغاله که تو رنکینگ کار اند درایور بین ماشینای چیپی مثل 918 و مک لارن و بوگاتی اول شده
      مطمینا تو از کارشناسای کار اند درایور بیشتر میفهمی پس برو از اشتباه درشون بیار : D
      حالا معلوم شد کی منطق نداره :)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. شروین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        ایها الناس من از رنکینگ کار اند درایو حرفی زدم آیا؟؟؟!!!! :-)

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. P.G

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        مهندس منو ببخشید جسارت میکنما،ولى لافرارى دقیقاً دوازده برابر وایپر ACRقیمت داره ینى دور و بر ١/۵ میلیون دلار!!!ینى به نظر شما با این قیمت میخواست کمتر از اینى که الان هست باشه؟!کار شاقى کرده به نظرتون؟
        البته باز من عرذ میخام مهندس:)

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. شروین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      شما اگه بلد بودی تعریف بهتر و درست ترش رو میذاشتی ما یاد بگیریم اما فقط داری رو هوا حرف میزنی. کو این نمودار فراریت؟ ها؟ کجاست من نمیبینم!! بعدشم من اصلا حرفی از نمودار گشتاور فراری نزدم اما شما واسه خودت فراری فراری راه انداختی. ضمنا حتی اگه هنر هم بخونم بهتر از توئم که تو دانشگاهی که ادعا میکنی من رو راه نمیدن ادب بهت یاد ندادن.
      تا مهندسایی مثل تو هستن من حرفی ندارم داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. american muscle

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        مهندس خوشکله که میگی من مهندس مکانیکم.یکی دوستامم داره مکانیک میخونه عین تعریفو که تو جزوه ها و کتاباشون دیدمو شروین جون گفت.به قول خودشم حرف الکی نزن حرفات مثه اینه من بگم زدم اوباما رو کشتم خب مدرک حرفاتو بیار.همینجوری عین بی سوادا میگی ستارس گشتاورش بهترینه نگاه یه قیدای حرفات بکن همش از رو علاقه و تعصبی هست که نسبت بهشون داری.تو گرونیم فراری ماشالله معروفه.با قیمت 120000 دلار همچین غولی بیرون دادن هنره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. f22raptor

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      هزاران لایک به شروین وشلبی کامارو وووو جناب P.G

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Saman muscle car

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوست عزیز لا فراری با کمک موتور های برقیش به قدرت 790 اسب بخار میرسه بعد شما سعی نکن برتری تکنولوژی رو نشون بدی چون آمریکایی ها نمیزاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. فرهاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    اول بحث سوپرشارژر و توبو شارژر رو مطرح کردید
    با مثال لافراری مشخص شد که دارید اشتباه میکنید
    بعد خیلی ناشیانه بحث گشتاور رو مطرح کردید که ثابت شد دارید خیال بافی میکنید چون نظر کارشناسا اینه که لافراری یکی از بهترین منحنی توزیع های گشتاور رو داره ،برو نقداشو بخون
    حالا کاملا معلومه کی از بحث منطقی عاجزه و داره متعصبانه حرف میزنه :)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. هدایتی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه دوج تکنولوژی نداره پس هلکت چی میگه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شروین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      یه تعریف از گشتاور برات گذاشتم فرهاد عزیزم اما… :-D
      http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1_%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (43 ديدگاه)

        شروین جان عزیزم بیا یه بار ببرمت دانشگاه 4 تا استاد و دانشجو خفن ببینی بفهمی دنیا دست کیه :)
        راستی اقای دکترای هنر یه نقاشی برامون میکشی ؟؟
        اگه قشنگ بکشی بهت جایزه میدم :D

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          یکیش رو الان دیدم بسه. 3 تای دیگه هم امثال خودتن :-D
          بنده هم دکترای هنر نیستم اما هنر ارزشش از اراجیف شما بیشتره.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. SAEED

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (481 ديدگاه)

      دوست عزیز در برتری لافراری شکی نیست مقایسه ی وایپر 120000 دلاری با فراری 1.4میلون دلاری کار اساسأ نادرستیه و تکنولوژی های مورد استفاده در هرکدوم قابل قیاس با هم نیستند … ضمنأ اگه منظورت فقط موتور تنفس طبیعیه , داج با ا ین موتور 645 اسب بیرون میکشه ولی فراری V12 حدود 628 اسب (به اضافه ی161اسب بخار با موتور الکتریکی) که جمعأ 789 تاس !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (43 ديدگاه)

        بحث قیمت نیست
        بحث تکنولوژی موتوره که دوستان ادعا کردن امریکا خفنه خیلی راحت خلاف حرفشون ثابت شد
        به قول یکی از منتقدای ماشین ( البته منتقد معتبر نشریات خارجی نه کسایی که هنر خوندن و ادعای گشتاور شناسی دارن )
        میگفت امریکایی بازا کسایی هستن که فک میکنن یه ماشین امریکایی با حجم موتور زیاد لزوما یه ماشین المانی با حجم موتور کم رو شکست میده
        وقتی اینا هنوز گیرشون اینه که حجم موتور 8.4 میتونه حجم موتور 8.2 رو بگیره یا نه چه توقعی دارید ؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          کسی اثباتی ندید از چیزایی که شما گفتی. فقط خودتی و حرفهای صد من یک غاز خودت. اگه کسی اثباتی از حرفهای دوستمون فرهاد دیده همینجا بیاد بگه. منتظریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شلبى

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (685 ديدگاه)

          والا من نمیدونم مهندس منظور شما از اثبات چیه؟
          گفتى امریکا تکنولوژى توربو نداره ده تا مثال برات زدم بعد معلوم شد که اصلا توربو و سوپرچارجر رو اولین بار امریکایى ها استفاده کردن
          گفتیم که تکنولوژیه فورد الان چند ساله داره به عنوان تکنولوژى برتر انتخاب میشه
          گفتى لافرارى دوستان جوابتو دادن و گفتن که لافرارى صد و هفتاد اسب بخارش بخاطر موتوراى الکتریکیشه و دوازده سیلندره که براى مهندسى سطح بالایى مثل شما واقعا بده اینارو ندونه تازه دوستان یه مقایسه درباره قیمت این دوتا هم انجام دادن
          بهت پیشنهاد میکنم برى یه خرده راجع ب تسلا از اون مقاله خارجیا بخونى یا مثلا در مورد فیسکر
          برى در مورد سوپر اسپرت هاى تولید محدودى که هرز چند گاهى در امریکا تولید شده بخونى
          در مورد چیز دیگه اى هم که بحث نشد من نمیدونم شما اثبات به چى میگى،میخاى بریم پیش استاداتون ،شاید اونا بتونن کمکمون کنن
          دانشگاتون اگه واقعا درست حسابى باشه برو یه تحقیق کن ببین اکثر استاداتون دکتراشونو از کجا گرفتن
          برو یه تحقیق بکن ببین نفرات برتر کنکوراى سالاى گذشته الان کجان
          برو ببین چندتاشون الان تو استنفورد و هاروارد و بقیه دانشگاه هاى خوب امریکان
          بعدم این طرز حرف زدن اصلا شبیه ادماى باسواد واقعى نیست،این طرز حرف زدن شبیه ادماییه که فقط میخان خودشونو مطرح کنن حتما این جمله انیشتینو شنیدى که میگه دو چیز خیلى سر و صدا میکنه یکى خورده پول یکى خورده معلومات
          برو ببین کدوم یک از دانشمنداى معروف مثل شما به هنر نگاه میکنه
          مثلا الان استاد فرشچیان خیلى کارش کم ارزشه؟یه خطاط هنرمند کار کم ارزشى انجام میده؟شما میدونى براى اینکه یه موسیقى دان بشى باید چند سال زحمت کشید؟اصلا میدونى اون هنرمندى که فرش قمو میبافه که نمیشه روش قیمت گزاشت ارزش کارش چقدره؟
          فکر میکنى تمام دنیا تو اون چهارتا کتاب و جزوه خودت خلاصه شده
          من برخلاف شما که به بقیه توهین میکنى نمیگم که بیسوادى ولى سعى مثل سوادت حرف بزنى

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          نه مهندسی آمریکایی هیچی نیست یعنی عددی نیست!
          احتمالا” اون گیربکس 8L90 هایدراماتیک ساخت GM رو هم شما از اول طراحی کردی که عملکردش از گیربکس PDK پورشه هم بهتره شایدم کوروت Z06 که تو پیست فقط 0.2 ثانیه از پورشه 918 چند صد هزار دلاری عقب موند رو شما با اون مدرک مهندسیت طراحی و تولید کردی.
          از اون موقع هم که اومدی فقط میگی لافراری و قدرت 790 اسب بخاری.
          باشه بابا شما هم مهندسی…ملتفت شدیم!
          یعنی اگه لافراری با این قیمتش چیزی کمتر از این رو ارائه میداد میخواستم خودکشی کنم!!!!!!
          همه معلوماتت از اون کامنت اولت مشخص شد:
          “بنز amg gt از چهار لیتر موتور 500 اسب قدرت میگیره
          ولی این ماشین از یه موتور 8.4 لیتری فقط 640 تا”

          شما اول برو فرق تنفس طبیعی رو با توربو یاد بگیر بعد بیا از مدرکت حرف بزن.
          همه چیز هم قدرت نیست مهندس،چه بسا خودرویی 1000 اسب بخار داشته باشه اما نتونه سریعتر از یک خودروی 700 اسبی باشه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          فرهاد جون شما فعلا باید بری تفاوت هایپر کار و اسپرت و سوپر اسپرت رو یاد بگیری بعد بیای مقایسه کنی و دم از تکنولوژی بزنی. اگه نه اگه بحث تکنولوژی باشه امریکا حرف اول دنیاست. تو همه چیز. ماشین هم شاملش میشه. اما تو که میای وایپر رو با لافراری مقایسه میکنی میتونی پیکان رو هم با لامبو مقایسه کنی. بهر حال هر 2 ماشینن و 4 چرخن!!! خخخخخخ.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. فرهاد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          باز دوستان کم اوردن زدن تو کار کلاس ماشین :)
          بحث رو تکنولوژی موتور هست نه کلاس ماشین
          اون هم که گفته 170 اسبش مال موتور الکتریکی هست باید خدمتت عرض کنم وقتی تو فرق برف پا ککن و موتور رو نمیدونستی من داشتم رو ماشین تحقیق میکردم بنابراین اطلاعاتم از تو بیشتره :)
          اون از یه موتور 6.3 لیتری حتی با حساب اون 620-630 اسب قدرت میگیره ولی دوج از یه 8.4 لیتری اینقدر
          این نشون میده که مهندسی امریکایی در برابر ایتالیایی مثل اسباب بازیه :)
          حالا دیگه چی دارید بگید ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. فرهاد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          حاضرم شرط ببندم اون لینک موتور ترند رو که راجع به موتور های تنفس طبیعی بود نرفتید بخونید
          البته دلیلش واضح هست و اونم بیسوادیتونه
          توی موتورهای برتر تنفس طبیعی سال 2015 از دید موتور ترند ( البته شماها از کارشناسای موتور ترند خیلی خیلی ببشتر میفهمید : D) هیچ موتور امریکایی نیست همشونم المانی و ایتالیایی هستن
          دلیلش هم واضحه امریکا هیچ حرفی تو طراحی موتور نداره بازم لینک رو میذارم چنتایی جمع شید شاید یه چیزایی فهمیدید کنhttp://m.motortrend.com/features/mt_hot_list/1502_the_15_most_power_dense_naturally_aspirated_cars_of_2015/

          موافقم 0
          مخالفم 1
        7. شروین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          شما تا دلت میخواد لینک و مطلب بذار. کسی قبولت نداره عزیز. شدی مهره سوخته. حالا تا صبح برا خودت بباف. موفق باشی جونم.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        8. فرهاد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          شروین جان بگو سواد ندارم برم بخونم چرا بهانه میاری ؟؟
          بگو کم اوردم وقتی مطلب موثق میبینم انکار میکنم چرا جوش میزنی ؟؟
          مهم شماها که همتون با هم سطح سوادتون در حد یه بچه دبیرستانی هم نمیشه مهم نیستید
          مهم اون کارشناس موتورترند هست که همه دنیا ( البته به جز شما ) قبولش دارن و اون موتورهای ایتالیایی و المانی رو برتر میدونه
          هر چه قدر دلتون میخواد اراجیف ببافید ولی نظر موتورترند با حرف امثال شما کارشناسان خبره ماشین عوض نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        9. american muscle

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (98 ديدگاه)

          خب بذار بخونیم پسر جون..یه ذره حرفات معتبر بود دو تا لایک میخورد هی الکی حرف میزنی عززززیزم مدرکت؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. maysam..laferrari

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        آقا اطلاعات نداری کسی مجبورت نکرده حرف بزنی مجموع قدرت لافراری 950اسب بخره!!!! 790 بنزینی 160 الکتریکی من برم اسید بخورم بهتر از اینه بیام نظرات شما رو بخونم!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. american muscle

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      پیست یه چیز دیگه گفته انگار منحنیتون بد از کار دراومده خخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. .GSM.

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام.به نظر من که هر دو رقیب همن ولی شورولت کوروت از لحاظی بهتره که هر کجا مثلا داخل شهر میشه استفاده کرد و هم ماشین جم جوریه ولی داج وایپر رو فقط بذار یه جاده صاف واسه اند سرعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      اتفاقا بزرگترین ضعف وایپر تو مسیر مستقیمه . نقطه قوت بسیار قابل توجهش هندلینگ اونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. .GSM.

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فقط ماسل کار و سرعت,قدرت و صدای وحشیانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فرهاد یه سوال داشتم،اینکه به نظرت یه کمپانی(منظورم ایرانخودرو و سایپا و امثالهم نیست،منظورم شرکتاییه که صاحب تکنولوژی هستنه) چرا رو بعضی موتورهاش تمرکز میکنه(مثه همین Amg gt) و یه قدرت زیاد از موتور میکشه بیرون و از اون طرف فولکس واگن میاد یه موتور جدید 12 سیلندر با حجم موتور 6 لیتر تولید میکنه و ازش (اگه اشتباه نکنم) 599 اسب و زیر هزار نیوتن متر گشتاور میگیره؟ اینجا یعنی فولکس بلد نیست؟ بنز بلده؟ یا اینکه به نظرت مقاصد دیگه ای پشت این طراحی هاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      هر چیزی برا هدف خاصی طرح میشه گلم.وقتی میان حجم و تعداد سیلندر بالا میزنن برا مسابقه میخوان بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. شروین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    فرهاد جون اگه شما اینجور آروم میشی که فکر کنی من کم آوردم باشه اینجور فکر کن. اصلا برام مهم نیست یکی مثل تو راجع بهم چی فکر کنه. انتظاری هم ازت نیست. در همین حدی. اما یادت باشه این نظر توئه و فقط یک رای داری. قضاوت با دیگرانه. هرچند شما اونقدر خود شیفته ایی که …
    خوش باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      شروین جون ولش کن.از رو حرف زدن طرف میشه سوادشو فهمید بیخیال دادا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        آره واقعا ماسل عزیز

        موافقم 1
        مخالفم 0
  15. american muscle

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    فرهاد نکنه مانیتورت برعکسه آنلایکارو لایک می بینی انقد خوشحالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخ والا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. آرش

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من خودم طرفدار ماشینای آلمانی هستم(البته نه اینکه از ماشین آمریکایی بدم بیاد:D )اما به نظرم حرفای شروین درسته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. SAEED

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    مهندس فرهاد اصلا قبول شما علامه دهری و ما بیسواد ,, شما ته تکنولوژی ما قطی زده ,, ما با دوستان کوتاه میایم ولی حرفای شما هیچی از ارزش های برند های اصیل آمریکایی و تکنولوژی هاشون کم نمیکنه … کم بیار نیستیم ولی بخدا حال و حوصله ی جر و بحث نمونده قبلا هم از اینجور بحثا تو پدال داشتیم یه عده قانع بشو نیستند که چه چیزایی رو با هم مقایسه میکنن اصلا هدف لافراری با دوج فرق داره و هر کدوم فلسفه ی جداگانه ای با هم دارن … پس الکی هم جو سایتو بهم نزن لطفا …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. شروین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    خوبه یه اسم موتورترند رو یاد گرفته. تا الان فقط لافراری لافراری میکرد حالا موتورترند موتورترند.
    everybody listen and repeat
    motortrend

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. godfather

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    یه acr دیگه کسایی که ادعا درایور بودن دارن باید خودشونو با داج محک بزنن
    چه قیاسی amg vs acr
    amg gt تو پیست عمرن دووم نیاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. .GSM.

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ++++++ AMG GT —– Viper ACR

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. .GSM.

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فرهاد جان تو که به ماشین های امریکایی هیچ علاقه ای نداری پس چرا به اینجا اومدی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. .GSM.

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بچه ها یه سوال چطوری واسه پروفایل خودتون عکس انتخاب کردین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      از سایتی به اسم : “گراواتار”
      تو گوگل بزن میاره.
      فیلتر نیست اما من با فیلتر شکن راحت تر تونستم باهاش کار کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. american muscle

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      برو تو تنظیماتت اون بالا که نوشته کنارش درود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خودرو فقط امریکایی تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد باقري

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین بسیار خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    یه سوال:
    چرا همه اینجا قدرت لافراری رو اشتباه میگن؟! میگن مجموع موتور بنزینی و الکتریکیش میشه 789 تا!!!
    درحالیکه موتورV12 لافراری قدرتش 789 اسب بخاره(نه 628 اسب) و موتور الکتریکیش 161 اسب که مجموعا میشه 950 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. BMW7

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نگاه لاستیکاش واقعا ک ادم انگشت به دهن میمونه در مقابل این خودرو و موقعه ای ک میخوای کنارش رد بشی باید خیلی حواست به باله هاش باشه.خیلی زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. علی

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوج وایپر یه خودروی استثنایی و فوق العادس
    تنفس طبیعی بودن موتور باعث میشه که شرکت های تیونینگ دستشون برای تیونینگ خودرو باز باشه
    همین شرکت هنسی ونوم چند سال پیش با نصب 4 توربو رو وایپر رکورد دار سرعت شد
    اما تنفس طبیعی باباعث میشه خودرو حتی در دروهای پایین موتور شادابی و کشش بالایی داشته باشه که این لازمه یه خودرو برای مسابقه اس
    البته مقایسه فراری با اون قیمت بالا با وایپر واقعا مسخره اس ،هر خودرویی جایگاه خاص خودش رو داره کلاس خودروهای اسپرت موتور جلو با دیفرانسیل عقب هم طرفدارای خاص خودش رو داره که هدف برآورده کردن نیازهای مشتریانه نه شکستن رکوردها
    موفق باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. فریا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    مهندس ! لافراری زیادی بی ارزشه که با وایپر 1/12 قیمت مقایسه ش میکنی ؟
    یا وایپر خیلی ارزشمنده که با ماشین 12 برابر قیمتش مقایسه میکنی ؟

    پدال هم از این فواره ی هوش بشری مهندس ، مثل کبوترهای اتوپیای سهراب سپهری متعجبه ! نظرمو بعد همه گذاشتم ، ولی اومده این بالا !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. amir

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این مدل از دوج وایپر رو خیلی دوست دارم ولی یه ایرادی داره این طراحی که برای این مدل انتخاب کردن آمریکایی بودن ماشین رو محو کرده شما دوج وایپر های قبل تر از این رو ببینید کاملا مفهوم و روشنه که خیلی ماشین خوب و یه مدل بسیار عالی از آمریکاس این مدل زیاد شبیه اونها نیست ولی در کل من دیوونه دودج وایپر و چلنجر هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ايليا

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا 645 اسب بخار اونم براى یه ماشین دو در خیلى زیاده اما اون 1/5g اگرم توى جاده هاى مسابقه اى بخواد اینجورى باشه دوج اصن سر نمیخوره فقط کافیه با دنده 7 بپیچى تو پیچ دیگه ببین چى میشه در رابطه با نیوتنشم من تعجب کردم 813/5 !!!!! صاحب کارخونه فرارى اونوقت میخواد موتور v12 رو با این مقایسه کنه……اما از قدیم گفتن ماشیناى آمریکایى همیشه برندن !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا