کرایسلر SRT را کُشت، وایپر به دوج بازگشت

بسیاری از خودروهای گروه فیات کرایسلر تا سال ۲۰۱۸ شکل جدیدی به خود خواهند گرفت و در این میان، تغییراتی بین برندهای مختلف صورت می‌گیرد. برند SRT با دوج ادغام خواهد شد و به عنوان تیونر داخلی دوج ادامه خواهد داد. دوج نیز تبدیل به یک برند اختصاصی برای خودروهای با عملکرد بالا خواهد شد.

SRT Challenger
SRT Challenger

در نتیجه، SRT وایپر را با نشان دوج خواهیم دید و مدل‌های SRT که در حال حاضر، خارج از حوزه برند دوج قرار دارند مانند کرایسلر 300 SRT و جیپ گرند چروکی SRT، احتمالاً ادامه نخواهند یافت. مدیر عامل کنونی دوج، تیم کونیس‌کیس مسئول این ادغام خواهد بود و این در حالی است که رالف گیلس، رئیس SRT به عنوان سرپرست بخش طراحی و موتوراسپورت ادامه خواهد داد. مدیر عامل گروه فیات کرایسلر، سرجیو مارچیونه در کنفرانس خبری می‌گوید:

می‌خواهم از رالف به خاطر خدماتش به برند SRT تشکر کنم. SRT تحت رهبری رالف خط تولیدش را به خودروهایی با امکانات بیشتر گسترش داد و جوایز و افتخارات بسیاری را در صنعت خودرو از آنِ خود کرد.

Dodge five year plan
دوج، جایگاه خودش را به عنوان برند اصلی گروه فیات کرایسلر از دست می‌دهد. این جایگاه توسط برند «کرایسلر» ادامه داده می‌شود و دوج تبدیل به یک برند ویژه برای خودروهای اسپورتی با مدل‌هایی قدرتمند و کراس‌اورهایی با عملکرد بالا می‌شود. در ادامه، جدول زمانی تغییرات برند دوج را تا سال ۲۰۱۸ مرور می‌کنیم.

SRT 2014
2015: گرند کاروان و اونجر از خط تولید کنار می‌روند. مدل‌های چلنجر، چارجر و وایپر به‌روزرسانی می‌شوند. این شامل سورپرشارژر برای چلنجر و چارچر SRT نیز می‌شود. مدل دورانگو تغییری به خود نخواهد دید.

۲۰۱۶: دارت دارای طراحی جدیدی می‌شود و یک SRT جدید با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و توربو عرضه خواهد شد.

۲۰۱۷: ادامه استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ و موتور توربو در SRTهای جدید.

۲۰۱۸: در کنار ورژن‌های جدید چلنجر و چارجر، یک هاچ‌بک کامپکت نیز ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

35 دیدگاه

  1. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    خدا از روت رَد بشه فیات!

    نمیشه مثل قدیما(همین 4-5سال پیش) با کرایسلر استرالیا و حتی اون یکی ها کار کنن 🙁 ؟

    در کل پیشاپیش نظر من ب نظر ـه زیگما نزدیک است .

    پاسخ
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من که نفهمیدم چیشد .

    ولی خداکنه که فیات دوج و کرایسلر رو دوباره به اوج برسونه . هرچند که در

    اوج بودن . اما همانند رقباشون نبودند . مثل ماستانگ . کامارو .

    ((( در رفاقت با وفا بودن شرط مردانگیست ، ورنه با یک استخوان ، صد سگ

    رفیقت میشوند !!!!!! )))

    پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        دلم پر است از کسانیکه ……

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          حالا

  3. carbonado aventador
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    به نظر من أين كار اشتباهه!!!!!أين كار باعث ضرر رساندن به srt viper و باز كردن رآه برأي رقيب هايي مثل كوروت و موستانك ميشه!!!!!!

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      میگم کرونادو جان بدجور دیشب رئال ضایع شد…

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        موافق أم ولي رونالدو كه آسيب ديد تيم به هم خورد!!!!!!

        پاسخ
  4. ROLSE ROISE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    آمریکایی ها که مثل ما ایرانی ها پسرفت نمیکنند که!!!!!!!!!!!!

    بجای اینکه ماشینامون رو هرچند سال یکبار تغییرتوشون بدیم رینگ اسپرت را

    با رینگ معمولی و قالپاق عوض میکنیم!!!!!!!

    ماشین یورو 4و5بزنیم یورو2میزنیم!!!!!!

    ماایرانی ها ادا مون خیلی زیاده طوری که *متن موجود نیست*پاره میکنه!!!!!!

    جز اینه؟؟؟!!!

    پاسخ
  5. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    مطمئن باشید این حرکتی که فیات برای دوج میخواد بکنه کاملا حساب شده اس، همونطوری این همه سال تونسته دوج رو در سطح خوبی نگه داره، از این به بعد هم میتونه

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        صادق جون کلا قاطی کردم! اینقدر اسم زیاد بود نفهمیدم کدوم یکی مال کدومه! SRT و وایپر مال کدوماس؟!

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          شاهین جان، اگه سوالتو درست متوجه شده باشم، SRT که نوعی از همون challenger و charger میشه، وایپر هم که یه نوع دیگه از همون دوجه

          سوالتو درست فهمیدم؟

        2. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          دستت درد نکنه داداش.الان فهمیدم! یه جوان رو از نگرانی نجات دادی! 🙂

  6. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    امیدوارم نتیجه مدیریت ایتالیایی به سود همه باشه..
    کاش یه مدیر آلمانی داشتن

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      رضا حالا آلمانی هم نبود ، نبود . مهم فردش نیست .

      مثل آلمانی ها مدیریت کنند . مهم عملیاتشه . راه و رسمشه .

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        درود
        دقیقا
        منم کلا مدیریت آلمانی منظورم بود
        نه صرفا یک آلمانی مثلا دیوونه آلمانی 🙂

        پاسخ
      2. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        ولی مدیریت و کیفیت آلمانی اگه با محصولات قلدر و وحشی امریکایی ترکیب بشن چی میشه

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . میشن هیولا .

    2. خاوری مزراتی
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      آقای لوکا دی مونتزمولو و سرجیو مارچیونه مدیران بزرگی هستن..عیب کار جای دیگه س

      پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    من خیلی نسبت به اینده کرایسلر بدبین بودم ولی انگار وضعیت داره خوب میشه….

    پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    محصولات کرایسلر و دوج کاملا مردونه هستن مثل اکثر ماشینای آمریکایی

    پاسخ
  9. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    به نظرم دوج و SRT نیاز به یک تحول داشتند ، و فکر نمیکنم که فیات و کرایسلر اشتباه کرده باشند ، هر چی باشه انها در دنیای محاسباتند نه دنیای باری بهر جهت

    پاسخ
  10. Ferya
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    چـــی ؟؟ یعنی گرندچروکی SRT تولیدش متوقف میشه …؟؟
    WTF ؟؟؟

    پاسخ
  11. احسان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    حیف کرایسلر که دیگه موتور های SRT روش نصب نمیشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.