دوپینگ 700 اسبی گایگر برای داج وایپر

داج وایپر GTS قبل از رفتن به کارگاه تیونر آلمانی، گایگر قدرتی 645 اسبی و گشتاوری 813 نیوتن متری دارد اما با نوازش پیشرانه آن، قدرتش به 700 اسب بخار (710PS) افزایش خواهد یافت.

Geiger Cars Dodge Viper GTS
Geiger Cars Dodge Viper GTS

افعی میانسال داج، با موتور تنفس طبیعی تمام آلومینیومی V10 با حجم 8.4 لیتر این روزها در سایه هلکت سوپرشارژر 707 اسبی قرار گرفته است و با وجود قیمت بالاتر، توان رقابت با آن را از دست داده است. از سویی فشار از طرف کوروت Z06 نیز به نهایت رسیده است. همین موضوع باعث شده تا شایعه نگران‌کننده بازنشستگی وایپر در سال 2017 توسط گروه فیات کرایسلر بدون درنظر گرفتن جایگزینی برای آن را بشنویم.

Geiger Cars Dodge Viper GTS
Geiger Cars Dodge Viper GTS

Geiger Cars Dodge Viper GTS
Geiger Cars Dodge Viper GTS

در هر صورت، گایگر سیستم اگزوز این خودرو را اصلاح کرده و هدر و کاتالیزور اسپرت مسابقه‌ای برای آن درنظر گرفته است. همچنین ECU موتور نیز مجدداً برنامه‌ریزی شده است. قدرت 700 اسبی موتور دوپینگی در دور 6100 حاصل می‌شود و شگتاور 861 نیوتن متری آن نیز از دور موتور 5500 در دسترس قرار می‌گیرد.


هزینه این تغییرات 11900 یورو می‌باشد. خودروی تقویت شده قادر است صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در تنها 2.9 ثانیه طی کند و نهایت سرعت آن نیز 341 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.


علاوه بر تقویت موتور، پکیج سیستم تعلیق با کاهش 30 میلی‌متری ارتفاع با هزینه 4700 یورو و کیت آئرودینامیکی بدنه از جنس فیبر کربن همراه با اسپویلر و دیفیوزر جدید با هزینه 5866 یورو قابل سفارش می‌باشند.

13 دیدگاه

  1. محمد ب
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    از هر لحاظ در نظر بگیریمش نتونست با رقباش هم آوردی کنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      تنها علت کم اوردنش اختلاف قیمت زیادش بود!
      مگرنه جز zo6 که سوپرشارژ هست هیچ ماشینی توانایی رقابت با وایپر رو نداره!
      حتی هلکت!
      کیلیپاشم بیرون اومده که هلکت نمیتونه کاری بکنه!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
        « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (137 دیدگاه) ,

        هیچی مثه یه انجین تنفس طبیعی نمیشه.
        اصن ۶۴۵ اسبی که از یه موتور تنفس طبیعی بیرون کشیده بشه از صدتا موتور ۱۲۰۰ اسبی توربو یا سوپرشارژ بهتره.
        برای همین فراری و لامبورگینی تا همین دو سه سال پیش از توربو و سوپرشارژ استفاده نکردن.
        تنفس طبیعی یه چیز دیگس…

        پاسخ
  2. كاپيتاليسم
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    فقط و فقط میشه افسوس خورد ، وایپر میبایست الان خیلی بهتر از کوروت میبود در صورتی که سال به سال کوروت پیشرفت کرد و وایپر درجا زد، همین الان هم خودروی خیلی خوبیه اما در مقایسه با بقیه رقباش قدیمی به نظر میرسه ، اگر این خودرو دیگه تولید نشه نقطه سیاهی برای کارنامه ی مجموعه فیات کرایسلر هست! باید با مدیریت درست یک پایه ریزی اساسی واسه وایپر جدید انجام بشه

    پاسخ
  3. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    2017 سال درخشش خودرو های آمریکاییه و وایپر با این وضعیت نمیتونه خیلی دووم بیاره
    اما هنوز تا 2017 خیلی مونده و فراری هم که از مجموعه فیات کرایسلر خداحافظی میکنه پس میشه خوشبین بود که وایپر با طراحی جدید برمیگرده

    پاسخ
  4. MohseN
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    خاک تو سرتون اگه بازنشستش کنین!! 🙁

    پاسخ
  5. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    وایپر چه قیافه خوفی داره خداییش شتاب 2.9 فوق العاده ست
    یه موتور v10 با حجم 8.4 لیتر فقط حال میده سر گاز بزنی و با ناله موتور عشق کنی…………….

    پاسخ
  6. ali a.j
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    تشکر فراوان
    دست شما درد نکنه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    امیدوارم اون روز هیچوقت نیاد !
    وایپـر یعنی زنـــدگی .
    به قول سعدی
    “بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران”

    پاسخ
  8. ashkan1990
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    وایپر یعنی زندگی.هییییییییچ ماشینیو این اندازه دوست ندارم.ماشین با اصالتیه.حجم موتورش ادمو دیوونه میکنه.از حجم موتورش میشه تشخیص داد چه صدایی داره.امیدوارم هیییییچ وقت از دور خارج نشه چون غیر از وایپر هیچ مدل ماشینی تا این حد وحشی نیست.

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    میتونست خیلی بهتر باشه.

    پاسخ
  10. mohammad.mk
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    وافعا عاشق ماشنای دوجم ولی نمیدونم چرا همش در در جا میزنن و از بقیه عقب میفتن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.