معرفی بدترین خودروهای تاریخ (قسمت دوم)

40-رنو دوفین 1957

renault-dauphine-1961

رنو دوفین یک خودروی موتورعقب ارزان‌قیمت بود که در سال 1956 معرفی شد. این خودرو برای رقابت با فولکس‌واگن بیتل به بازار آمد و 32 اسب بخار قدرت سریع‌تر از بیتل به نظر می‌رسید؛ اما آزمون رود اند تراک در سال 1962 نشان داد که شتاب صفرتاصد دوفین 22.3 ثانیه است.

39-سوبارو XT 1985

subaru-xt-1985

XT را به‌جرئت می‌توان یکی از بدترین خودروهای ساخت سوبارو دانست. بیرون آن به نظر با ساطور طراحی شده و داخل آن فاجعه‌بار است. فرمان آن از دو پرهٔ عمودی و افقی تشکیل شده که صفحه آمپر به‌سختی از پشت آن دیده می‌شود. به همین دلیل موجب حواس‌پرتی راننده می‌گردد.

38-پلیموث کاراول 1985

plymouth-caravelle-1987

پلیموث کاراول یک سدان خانوادگی متوسط بود که در سال 1985 معرفی شد؛ یعنی دورانی که سدان‌های غول‌پیکر آمریکایی در حال آب رفتن بودند. هیچ‌کس هنگامی‌که کاراول تولید می‌شد متوجه حضور آن نبود و حالا هم کسی آن‌را به یاد نمی‌آورد. پلیموث کاراول خسته‌کننده‌ترین خودرویی است که تاکنون ساخته شده است.

37-کرایسلر Executive لیموزین 1983

chrysler-executive-limousin

کرایسلر در سال 1983 تصمیم گرفت مدل LeBaron کوپه خود را به لیموزین تبدیل کند بدین گونه که درهای LeBaron سدان را روی مدل کوپه گذاشته و طول خودرو را نیز افزایش داد؛ اما نتیجهٔ چنین کاری یک لیموزین کاملاً احمقانه از آب درآمد. به همین دلیل حدود فقط 1500 دستگاه از آن ساخته شد و تولیدش در سال 1986 خاتمه یافت.

36-شورولت SSR 2003

chevrolet-ssr-2003-1024-02

شورولت در سال 2003 یک وانت اسپرت با سقف جمع شونده را با نام SSR معرفی کرد. این خودروی عجیب بر روی شاسی مدل ترایل‌بلیزر ساخته شده بود؛ اما SSR خودرویی سنگین و مسخره بود که در فروش هم بسیار ضعیف عمل کرد و پس از ساخت 24 هزار دستگاه تولید آن در سال 2006 متوقف شد.

35-فورد الیت 1974

ford-elite-1976

برای تصاحب بازار کوپه‌های لوکس، فورد در سال 1974 تصمیم گرفت نمونه‌ای ریبَج شده (تغییر برند داده شده) از مرکوری کوگار را با برند فورد تولید کند. بدین منظور یک دماغهٔ زشت برای آن طراحی شد و یک نام‌گذاری غلط بنام الیت (Elite به معنای نخبه) برای آن صورت گرفت. این بدترین حالت از ریبج کردن بود. نهایتاً تولید فورد الیت دو سال بعد متوقف شد.

34-مازراتی بای‌توربو 1981

maserati-biturbo-1982

مازراتی بای‌توربو در سال 1981 برای رقابت با ب‌ام‌و سری 3 به بازار آمد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری V6 با دو توربوشارژر شده بود که تنها 185 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. مازراتی بای‌توربو خودرویی غیرقابل‌اعتماد بود.

33-سوبارو جاستی 1984

subaru-justy-1984

سوبارو جاستی در سال 1984 به‌عنوان یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت به بازار آمد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ضعیف سه سیلندر بود که نیروی آن توسط گیربکس کسالت‌بار CVT انتقال پیدا می‌کرد. همین دو مورد برای اینکه سوبارو جاستی را در این لیست قرار دهیم کافی است.

32-شورلت شِوِت 1976

chevrolet-chevette-1978

شورلت بجای تلاش جهت ساخت یک خودروی کوچک در کلاس جهانی برای خود، تصمیم گرفت از یکی از طراحی‌های تاریخ‌مصرف گذشتهٔ اوپل استفاده کند. بدین ترتیب شورلت شِوت (Chevette) در سال 1976 معرفی شد و بااین‌وجود تا سال 1987 به تولید رسید.

31-ساب 9-7 2006

autowp-ru_saab_9-7x_aero_1

در سال 2005 جنرال موتورز تصمیم رفت یک SUV بزرگ توسط برند ساب عرضه کند. بدین ترتیب این خودرو بر روی پلت‌فرم شورلت ترایل‌بلیزر ساخته شده و 9-7 نام گرفت. این اولین SUV ساب محسوب می‌شد اما چیزی بیشتر از یک ترایل‌بلیزر با برند ساب نبود. 9-7 اثبات کرد که مالکیت ساب توسط جنرال موتورز کاملاً ناحق بوده است.

30-تریومف TR7 1975

triumph-tr7-1974

بریتیش لیلاند (مالک تریومف) در دههٔ 70 میلادی تصمیم گرفت دوباره اسپرت‌های کوچک انگلیسی را احیاء کند. نتیجهٔ این تصمیم، ساخت تریومف TR7 در سال 1975 بود. TR7 خودرویی با یک موتور چهار سیلندر ضعیف و طراحی گوه‌ای شکل بود که به نظر می‌رسید در حال از هم پاشیدن است.

29-رولزرویس کامارگ 1975

rolls-royce-camargue-1975

رولزرویس کامارگ یک کوپهٔ لوکس بزرگ بود که طراحی آن توسط پینین‌فارینا انجام گرفته و در سال 1975 معرفی شد. کامارگ درواقع نسخهٔ دودر مدل سیلور شادو بود؛ اما رولزرویس کامارگ خودرویی خسته‌کننده و ناموزون بود که بیشتر شبیه یک ولووی بزرگ به نظر می‌رسید.

28-مرسدس بنز 300SD 1979

mercedes-benz-s-class-1977

مرسدس بنز مرسدس بنز 300SD اولین سدان مجهز به پیشرانهٔ دیزل توربوشارژر بود که این کاملاً قابل‌توجه است؛ اما موتور دیزل پنج سیلندر این خودرو تنها 110 اسب بخار قدرت داشت که باید جثهٔ بزرگ S کلاس را حمل می‌کرد. به همین دلیل عملکرد آن بدبختی آور بود!

27-دوج کالیبر SRT4 2005

dodge-caliber-2008-srt4

این خودرو یاد می‌دهد چگونه با یک ماشین بد، یک ماشین عملکردی بد بسازید! کالیبر SRT4 در اصل به‌عنوان جایگزین خودروی فوق‌العادهٔ نئون SRT4 معرفی شد اما کالیبر برای این کار بیش‌ازاندازه بزرگ و خیلی زشت بود. عملکرد موتور توربوشارژ آن با 285 اسب بخار قدرت هم کاملاً نامطلوب بود.

26-بریستول 412 1975

bristol-412-1975

بریستول 412 یک خودروی کانورتیبل دودر بود که در سال 1975 معرفی شد. بدنهٔ آن توسط زاگاتو ساخته شده و بر روی یکی از شاسی‌های باستانی بریستول سوار شده بود. یک موتور بزرگ 6.3 لیتری V8 ساخت کرایسلر نیز روی آن نصب گردید؛ اما این خودرو طراحی بسیار ضعیفی داشت تا جایی که می‌توان آن‌را زشت‌ترین جنتلمن بریتانیایی دانست!

25-لوتوس الن 1989

lotus-elan-1989

همکاری دو شرکت بزرگ لوتوس و ایسوزو در سال 1989 منجر به ساخت یک رودستر اسپرت دونفرهٔ دیفرانسیل جلو توسط لوتوس با نام الن گردید که از موتور ساخت ایسوزو استفاده می‌کرد؛ اما در تولد این خودرو چه کسی مقصر بود؟ جنرال موتورز! زیرا در آن زمان لوتوس را در تملک خود داشت و ایسوزو را هم کنترل می‌کرد.

24-داتسون B210 1973

datsun-b210-1975

داتسون B210 یک افتضاح واقعی توسط نیسان بود که در آغاز تحریم نفتی اوپک در سال 1973 به بازار آمد. تا جای امکان تلاش شده بود که این خودرو سبک باشد به همین دلیل ورق‌های فلزی بدنهٔ آن تقریباً شفاف بودند! همچنین هندلینگ آن‌هم تأسف‌بار بود.

23-تریومف استاگ 1970

triumph-stag-1970

تریومف استاگ یک کوپۀ چهارنفره بود که در سال 1970 معرفی شد. مشکلات موتور 3 لیتری V8 تک میل سوپاپ آن بی‌نهایت بود و قطعات الکتریکی آن‌ که توسط لوکاس ساخته شده بودند بسیار کم‌نور بودند. تریومف استاگ سند بی‌عُرضگی بریتیش لیلاند بود.

22-سوزوکی سامورایی 1986

suzuki-samurai-1986

سوزوکی سامورایی یک 4×4 واقعی با توانایی آفرود بالا بود اما این خودرو خیلی کوچک بود. به همین دلیل برای استفاده در بزرگراه‌ها بسیار ناپایدار بود. کیفیت ساخت آن‌هم در حد یک پروژهٔ درسی دبیرستانی بود. سوزوکی جیمنی که همچنان تا به امروز در حال تولید است درواقع نسل جدید همین سامورایی محسوب می‌شود.

21-پلیموث کریکت 1971

plymouth-cricket-1971

هیلمن اونجر محصول گروه روتس انگلستان بود؛ اما پس‌ازاینکه کرایسلر این گروه خودروسازی را خرید تصمیم گرفت با ریبج کردن اونجر و عرضهٔ آن توسط برند پلیموث، به فورد پینتو و شورلت وگا پاسخ دهد؛ اما این یک فاجعهٔ بی‌دوام بریتانیایی بود که قدرت بسیار کمی داشت و بیشتر تمایل به خودکشی داشت.

معرفی بدترین خودروهای تاریخ (قسمت اول)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

26 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    از پیلیموت توقع ماشین بد به هیچ عنوان نداشتم
    باورم نمیشه شرکتی که در 1962 مدل fury رو تولید کرد در دهه ی نفرت انگیز 80 این مدل رو بسازه
    از کرایسلر هم چنین توقعی نداشتم
    اما فورد الیت 1974 که بدنش با مرکوری کوگار 1974 مشترکه ماشین خوبی هست و اصلا بد نیست
    شورولت ssr هم مدلی بود که شورولت میخواست با اون طرحهای دهه ی 50 رو با همون خصوصیات زنده کنه
    دوج کالیبر هم لیاقت اسم دوج رو به هیچ وجه نداشته و نداره و نخواهد داشت
    شورولت شوت هم ماشینی هست مثل کالیبر که لیاقت اسم شورولت رو نداره
    پلیموت کریکت هم مال دوره ای هست که کرایسلر شرکت روتز انگلیس رو خریدش و هیلمن اونجر رو در کانادا و امریکا به اسم پلیموت میفروخت و تو بدی این ماشین پیلیموت نقش نداره تقصیر هیلمن هست

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    سوبارو جاستی چقدر شبیه پرایده ولی دو دیفرانسیله
    دوج کالیبر بنظرم هم ظاهرش خوبه هم اسب بخارش شاید مصرفش بالا بوده که توی لیسته
    بریستول و فورد الیت خلی جالبن نصف ماشین فقط موتوره !!!!

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1267 دیدگاه) ,

      فورد الیت بخاطر نصب موتور 460 باید کاپوت بلندی داشته باشه
      موتور 460 بسیار بزرگه و تشکیلات اطراف موتور هم مزید بر علت میشه برا این قضیه

      پاسخ
      1. کامیاب
        سوابق: (458 دیدگاه) ,

        موتور 460 اوه اوه
        460*16.33=7500 سی سی
        یه نیروگاه هسته ای

        پاسخ
  3. دانیال
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    خودرو ساز های بزرگ از بین ده ها محصول عالی و خوب یک مدل بد هم تولید کردند.ولی خودروسازان ما یک محصول فاجعه رو سال هاست تولید میکنند

    پاسخ
  4. ونوم
    سوابق: (377 دیدگاه) ,

    از فورد الیت خیلی خوشم اومد به نظرم خیلی لوکسه

    پاسخ
  5. ونوم
    سوابق: (377 دیدگاه) ,

    درسته که هر کس به نظرش یه ماشین میتونه زیبا و زشت باشه و کلا معیاری نیست براش ولی اکثر کارشناسا میگن بدترین طراحی ها مال دهه ی هشتاد تا اواخر نود هست مثل همین سوبارو

    پاسخ
  6. مجید
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    نمیتونم باور کنم برند های با عظمتی مثل مرسدس بنز یا رولزرویس و یا مازراتی یه همچین اشتباهاتی داشتند!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بدون اشتباه که نمیشه
      ولی اشتباهشون باعث پیشرفتشون شده
      برعکس ممتاژ کارهای ما

      پاسخ
  7. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    ببینید
    خیلی از همین ماشینها فقط به دلیل کسل کننده بودن در این لیست قرار گرفته اند، اگر در ایران عرضه میشدند به دلیل کیفیت و امنیت بالاتر از محصولات داخلی تا سالها به قلب و روح این مردم رنج کشیده گره می خوردند.
    مخصوصا ساب 7-9 یا دوج کالیبر که خودروهایی به مراتب بهتر از آشغال های چینی-وطنی در کلاس شاسی بلند محسوب میشن.
    خود من انقدر از پراید متنفرم که خاطرم یه قیمت عقول رو بابت همچین ماشینهایی بدم ولی پراید سوار نشم.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پراید که جز خودرو حساب نکن به هیچ عنوان

      پاسخ
  8. reza
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    این مطلب کاملا نادرسته
    واقعا باید جای مرسدس بنز 300 sd یا فورد الیت با اون ابهت یا رولزرویس یا کرایسلر لیموزین به اون شیکی یا پلیموت کاراول یا دوج کالیبر یا ساب باید جاشون تو این لیست باشه؟؟؟؟؟

    پاسخ
  9. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    حالا که خوب نگاه میکنم چقدر طراحی و فنی خودروهای امروزی خوب شده

    پاسخ
  10. reza
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال
    یه سری خبر هایی شنیده میشه دوباره قراره ماکسیما تو ایران مونتاژ بشه. سوال من اینه که آیا ماشین های بالای 2500 سی سی رو میتونن تو ایران مونتاژ کنن یا نه.؟
    یعنی اون قانون مسخره واردات خودرو های مونتاژی رو هم شامل میشه یا نه

    پاسخ
  11. سجاد
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    شماره ۲۰
    همه ماشینهای آمریکایی به غیر از ماسل کارها
    شماره ۱۹
    همه ماشین های کره ای

    پاسخ
  12. soroush
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    جای بنز واقعا تو این لیست نبود
    300sd دیزله و ماشینای دیزل گشتاور بالایی دارن ن توان بالا
    ولی به اشتباه توان ماشین مد نظر گرفته شده و باعث شده تو این لیست قرار بگیره

    پاسخ
  13. ارمان
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    خیلی از این ماشینارو همین الان دوست دارم داشته باشم

    پاسخ
  14. سیعد بی آشیان
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    آقا میشه توی ایران کسی در مورد بدترین ماشین های تاریخ مقاله ننویسه… دیگه بدترینشون هم از این چیزایایی که توی ایران هست بدتر نیست مخصوصا این تیبا جدیدا …

    کاش مثل اون طراح لباس های المپیک که معرفی شد ،این طراح تیبا یا حداقل اگر تیم طراحی داره معرفی بشه تا یک کم بیشتر با هم آشنا بشیم…

    پاسخ
  15. nima
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    اون سوبارو جاستی انگار همزاد پرایده!!این نشون میده که پراید همون موقع هم جزو خودروهای بد بوده!!!

    پاسخ
  16. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    به جرعت میتونم بگم همه ی این ماشین ها از ماشینهای تولید ملی ما خیلی بهتر هستند.خیلی از ماشینهایی که در بالا ذکر شدند با گذشت سالهای بسیار هنوز هم ماشین خوبی حساب میشوند.مثل فورد الیت و داتسون.چه برسه به زمان تولیدشون

    پاسخ
  17. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    اینا دیگه چی بودن. ولی همینها تجربه خوبی برای این شرکتهای خودروسازی شدن.

    پاسخ
  18. کیوان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام یه ماشین خیلی زشت تو سریال Breaking Bad هست اسمش چیه!؟

    پاسخ
  19. کیوان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام بدترین بدها بنظرم رنو تریومف بریستول بودند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.