دوچرخه

بررسی دوچرخه‌های موجود در بازار: اُورلورد فایتر

دوچرخه، کلمه‌ای که ما را بیشتر به یاد دوران کودکی می‌اندازد؛ اما امروزه در برخی از کشورهای توسعه یافته بهترین وسیله برای رفت‌وآمدهای کوتاه شهری به‌حساب می‌آید و شهروندان این کشورها برای پاک ماندن هوایی که تنفس می‌کنند، خود را مقید به استفاده از این وسیله برای کارهای روزمره خود مانند خرید کردن، رفتن به مدرسه و دانشگاه و سرکار و… می‌کنند تا علاوه‌بر اینکه به سلامتی خود کمکی کرده باشند، از آسیب زدن به سلامتی دیگران نیز جلوگیری کنند. در سلسله مقالاتی قصد داریم تا برخی از دوچرخه‌های خوب موجود در بازار را برای شما بررسی کنیم تا بلکه توانسته باشیم در ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری، به‌منظور تحقق اهدافی همانند کاهش تعداد خودروهای تک‌سرنشین و به‌تبع آن کاهش آلودگی هوا و ترافیک‌های سنگین و آلودگی صوتی، دوری جستن از زندگی ماشینی و کمک به سلامت جامعه، و همچنین جهت آگاه کردن شما برای انتخاب هرچه بهتر در این زمینه، گامی برداشته باشیم.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
از برندهای معروف و شناخته‌شده‌ای که به ارائه دوچرخه‌های خوب و با کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب می‌پردازد، شرکت OVERLORD است. محصولات این کمپانی که در حدود ۶ الی ۷ سال است که وارد بازار شده‌اند، از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار بوده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. یکی از محصولات معروف و شناخته‌شده‌ی این برند که شاهد حضور دو نسل از آن در بازار بوده‌ایم، مدل FIGHTER است که در ادامه به بررسی و آزمایش نسل دوم آن که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، می‌پردازیم.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
ابتدا از ظاهر آن شروع می‌کنیم. بعد از سال ۲۰۱۲، این مدل با بدنه‌ای آلومینیومی متشکل از سه میله‌ی اصلی که در جلو به بخش فرمان و کمک فنرها متصل می‌شوند و در عقب، به دو جفت میله که در انتها به محور عقب ختم می‌شوند، به بازار عرضه شد. طرح شش ضلعی غیر منتظم میله‌ی افقی به همراه میله‌ی مورب مکعب مستطیلی با لبه‌های منحنی، تناسب زیبایی با ستون نگه‌دارنده و دو جفت میله‌ی بخش عقب برقرار کرده و ظاهر این مدل را بسیار جذاب کرده‌اند. تنه‌ی اصلی این سری در کشور تایوان مونتاژ شده و از کیفیت رنگ بالا و استحکام قابل قبولی بهره‌مند است.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوچرخه، سیستم انتقال قدرت آن است. این مدل از سیستم ۲۱ دنده‌ای shimano بهره می‌برد که از ۳ دنده در جلو و ۷ دنده در عقب تشکیل شده‌است و پنل‌های تعویض آن که مونتاژ کشور سنگاپور است، از زیبایی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

اما یکی از نقاط قوت این دوچرخه، لاستیک‌های به کار رفته در آن است که در کمتر مدلی از برندهای دیگر شاهد چنین لاستیک پهن و قطوری هستیم. به گفته‌ی مالک با وجود اینکه مسافتی در حدود ۵۰۰۰ کیلومتر را با این دوچرخه طی کرده است، و با اینکه بارها از شیشه خورده‌های ریخته شده در کف خیابان در امان نمانده، اما تا به حال این لاستیک دچار پنچری نشده و در حفظ تعادل هنگام سواری نقش ویژه‌ای را بازی می‌کند. این لاستیک‌ها که سفارش OVERLORD است، توسط شرکت KENDA تولید شده که در ساخت لاستیک‌های دوچرخه برای برندهای معروف، ید طولایی دارد.
این دوچرخه دارای کمک‌فنرهای یک حالته در جلو بوده که ساخت شرکت تولید قطعات SR SUNTOUR است که این شرکت نیز، در زمینه‌ی تولید قطعه، کاملاً شناخته شده است.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
زین استفاده شده در این مدل یکی از بهترین و گران‌ترین نمونه‌های موجود برای استفاده‌های شهری است. این زین که ساخت شرکت صاحب‌نام VELO است، دارای استحکام قابل‌توجهی بوده و ترکیب بسیار متعادلی از نرمی و سفتی لازم را ارائه می‌دهد.

همچنین رکاب‌های این مدل سفارش OVERLORD ساخت کشور تایوان می‌باشد و از جنس آلومینیوم بوده و با ترکیب خاص دو رنگ مشکی و نقره‌ای، زیبایی قابل‌توجهی به این قسمت، بخشیده‌اند.
فرمان این مدل نیز که بسیار زیبا و خوش‌دست و خوش‌فرم است، سفارش OVERLORD و ساخت سازنده‌ی معروف UNO می‌باشد. از دیگر امکانات قابل توجه این دوچرخه، جک‌های ساخت Stand Well اند که از نمونه‌های گران قیمت موجود در بازار بوده و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین قابلیت انعطاف در بخش متصل به بدنه بوده تا بتوانید استایل ایستادن مرکب خود را، به دلخواه تنظیم کنید.
ترمزهای به‌کار رفته در این مدل نیز از نوع لقمه‌ای آزبست‌دار بوده که روی یکی از بهترین پایه ترمزهای موجود در بازار که ساخت PROMAX است، سوار شده‌اند. همچنین دسته ترمزهای فلزی V-Brake آن، در ترکیب با پنل‌های تعویض دنده به خوبی انجام وظیفه می‌کنند.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
اما تجربه‌ی سواری با این مدل…
محل نشستن را به‌دلخواه تنظیم می‌کنیم. اکثر افراد معیار خود را برای این عمل، رسیدن پاها به زمین در نظر می‌گیرند؛ در حالی که حالت استاندارد آن باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام قرار گرفتن یک رکاب در پایین‌ترین ارتفاع، زانوی پای روی آن رکاب، باید کاملاً صاف بوده و شکستگی نداشته باشد و برای توقف‌های طولانی‌مدت، باید از زین پایین آمده و بایستیم. در این حالت هیچ‌گونه فشار مُضری به مفصل‌های زانو وارد نمی‌شود.
رکاب‌های این مدل دارای طولی مناسب بوده و کاملاً نرم عمل می‌کند. البته به گفته‌ی مالک به دلیل عدم دقت در سر هم کردن اجزا هنگام تولید، رکاب‌سمت چپ در قسمت اتصال به طبق، دارای ساییدگی شده و به دلیل موجود نبودن نمونه‌ی سفارش OVERLORD در بازار، با نمونه‌های سفارش VIVA تعویض شده‌اند. البته جنس و نوع رکاب هیچ فرقی با نمونه‌ی فابریک، ندارند.
تعویض دنده در این مدل با تأخیری اندک همراه بوده و به دلیل کارکرد بالا، تنظیمات اولیه‌ی آن به‌هم‌خورده و هنگام رکاب زدن، کمی صدای زنجیر به گوش می‌رسد که البته قابل چشم‌پوشی است و با کمی روغن‌کاری و تنظیم مجدد سیستم شانژمان توسط افراد متخصص، این مشکل به خوبی رفع می‌شود.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
دسته‌های فرمان این دوچرخه بسیار خوش‌دست بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردارند؛ هر چند که اگر مدت زیادی زیر نور خورشید نگهداری شوند، تغییر حالت داده و نامطلوب می‌شوند.
ترمزها نیز به خوبی از پس سرعت‌های بالا برآمده و در نگهداری این وسیله کم نمی‌گذارند. البته به گفته‌ی مالک نمونه‌های سرامیکی دارای دوام بیشتری بوده و در طولانی‌مدت، بهتر و به‌صرفه‌ترند.

نتیجه‌گیری:
دوچرخه اُورلورد فایتر با شماره بدنه ۶۰۶۱ که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد، قیمت‌های متفاوتی را تجربه کرده است؛ آن‌چنان که مالک، این مدل را ابتدا به قیمت ۴۲۰,۰۰۰ تومان و در سال بعد به قیمت ۸۲۰,۰۰۰ تومان خریداری کرده است. اما بعد از این افزایش، نوسانات زیادی در قیمت خود تجربه نکرده است و با توجه به محدوده قیمتی ۸۰۰,۰۰۰ الی ۹۰۰,۰۰۰ تومان، بدنه‌ی تمام آلومینیومی مونتاژ تایوان، دارای تجهیزات با کیفیت بالا بوده و از لحاظ ارزش در مقابل رقم پرداختی، در سطح بالایی قرار می‌گیرد. این مدل که نمونه‌ی صفر آن دیگر در بازار کم‌یاب شده، در این محدوده قیمت انتخاب بسیار خوبی است؛ چراکه به گفته عامل نمایندگی OVERLORD، دیگر در مدل‌های جدید شاهد ویژگی‌هایی مانند تایوانی بودن بدنه نیستیم و همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، با توجه به کارکرد بالا در این رده، همچنان ظاهر بسیار زیبا و تمیزی دارد و این نشان از دوام بسیار بالای این مدل است.

نویسنده و آزمایشگر: علی ستوده‌نیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. omid real

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال جان یادت رفته اینجا سایته پداله نه رکاب!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Alizeus

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      تازه وارد جان، دوچرخه هم پدال داره :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فردین بهادری نژاد

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (129 ديدگاه)

        تازه واردو خیلی خوب اومدی :D

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      با سلام خدمت تمام دوچرخه دوستان این دوچرخه یکی از معمولی ترین دوچرخه های بازار ایرانه و تمام لوازم و بدنه اش از پایین ترین رده ها محسوب میشه و فقط خوبی این دوچرخه اینه که رو بعضی از لوازمش برند شیمانو رو داره که نکته مثبتیه ولی اون قدر ها هم که ازش تو متن تعریف شده خوب نیست. وزن کلی دو چرخه بالای 16 کیلو هست که خیلی بالاس که بیشتر به خاطر دوشاخ جلو هست که از رده های کاملا سطح پایین هست که تغریبا سه کیلو وزنشه یه دوچرخه خوب تو این کلاس از دوازده کیلو شروع میشه .ولی در مورد قیمتش یکی از ارزون ترینهاست که از این ارزون تر خریدن اصلا به کسی توسیه نمیشه.بهتر بود یه دوچرخه امروزی تر معرفی میشد از یه برند معتبر تر مثل فوجی یا مریدا یا اسکات یا جاینت و…… یکم اگه بیشتر هزینه بشه بهتره کیفیت بیشتر نسیب آدم میشه مثل ترمز دیسک هیدرولیک که به طور مجزه آسایی پر قدرت وقابل اعتماده مثل دو شاخ جلو بادی که فشار داخلش با تلمبه و باد تنزیم میشه و وزن کمتری داره در حد 1.2 کیلو وپایین تر . من هر روز با دوچرخه حدود ده کیلومتر رکاب میزنم خیلی برام لذت بخشه ولی کاش هوای مناسب تری برای رکاب زدن بود اینم قسمت ماس دیگه. من یه تنه ترک ( trek 8500) خریدم وبقیه لوازمش رو خودم جمع کردم با دوشاخ بادی به همراه قفل کن رو فرمون و بقیه لوازمش هم از رده شیمانو دوور ایکس تی هست که یکی از بالا ترین رده های شیمانو به حساب میاد برای من سه ساله پیش سه میلیون تومن تموم شد که بار عرض تاسف الان باید بالای یه دو چرخه با این کیفیت لوازم شیش تا هفت میلیون پول داد . امیدوارم که فرهنگ دوچرخه بیشتر شناخته بشه که مردم بیشتری با قیمت مناسب بتونن ازش استفاده کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خب عزیز من شما داری ی جنس ۸۰۰ تومنی رو با ی ۳ یا ۴ تومنی مقایسه میکنی
        خب معلومه خیلی دوچرخه هایی هست که کیفیت فوق العاده ای دارن
        ولی مبلغ پرداختی ملاک واقعا مهمیه
        من و امثال من که نمیتونم بیش از ی تومن بدم باید سوار نشم؟؟؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. متین

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      امید رئال! پدال همیشه مطالب دوچرخه ای میزاره … اگه طبق نظر شما بخواد عمل کنه پس دیگه نباید مطالب هواپیمایی هم بزاره !!!!!! … یه خورده به صحبت تون فکر کنید، لطفا !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ALL CARS

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    منم یدونه اورلورد نوک مدادی دارم که کمکاش سفیده (قلدر وخفن)و اندک خطوطی آبی (سرمه ای)روی تنه داره وبخاطر کرپی ها مناسبی که روی اورلورد هست که ارتفاع فرمانو کمی بالاتر میبره نسبت به کرپی های معمول ورایج دیگه ، تو ترافیک خیلی به آینه ماشینها گیرنمیکنه اما بازم بایدرعایت کرد
    لاستیکاشم واقعا عالیه بعد دوسال استفاده هرچند تا حدی آج لاستیکاشو از دست داده اما به مشکلی نخوردم واگه از لنت مناسبی از نوع سرامیکی استفاده کنین ترمزگیریتون هم بهتر میشه واگه کمی خرج کنینیو دیسکی روغنی روش بندازین که دیگه عااالی میشه

    سپاس از علی ستوده نیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام ادب
      ضمن عرض تشکر، امیدوارم پسندیده باشید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    ممنون از موضوع جالب توجه ی که انتخاب کردی علی جان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام وادب.
      ازشما به خاطر لطفتان مشکرم. امیدوارم مورد توجه مخاطبین قرار گرفته باشد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهرام

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با تشکر از بررسی شما و همچنیین خوشحال شدن از پرداختن به مطللب دوچرخه ذکر چند نکته ضرروری میباشد.
    با توجه به شناختی که از دوچرخه دارم..نه تنها این دوچرخه دوچرخه حرفه ایی نیست بلکه یک دوچرخه رده پایین میباشد به عنوان مقایسه این دوچرخه در دنیای اتومبیل مشابه پراید میباشد. سیستم دنده این دوچرخه پایین ترین رده شیمانو میباشد.. ترمزها دیسکی نمیباشد..دوشاخ جلو جز ارزانترین دوشاخها و همچنن زین آن. پدالها نوع ساده و قفل شو نیستند.. و مهمترین آنها الیاژ و طراحی بدنه . اگر دو چرخه حرفه ایی میخواهید ببیند یکسری به برندهای .s work / trek /giant / scott بزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      سلام
      هدف اصلی از ارائه مقاله در این زمینه در وهله ی اول مد نظر قرادادن اکثریت جامعه و بالا بردن آگاهی این افراد برای خرید می باشد. مشخصاتی که شما ذکر کردید برای کسانی که قصد یک خرید حرفه ای و یک دوچرخه سواری حرفه ای و اغلب خارج از مصارف روزانه دارند، مناسب است. مثال خودرویی بخواهم برایتان بزنم می شود BMW M5 With Competition Package !!!
      البته در آینده ای نزدیک بررسی هایی از برخی مدل های GIANT و MERIDA و سایر برندهایی که دوچرخه های باکیفیت در رده قیمتی نه خیلی بالا و نه خیلی پایین ارائه می دهند، تقدیم حضور علاقمندان خواهیم کرد…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        علی جان من دوتا کاتلوگ دوچرخه دارم . خواستی بگو برات عکس بگیرم و ایمیل کنم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی ستوده نیا

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          عرض سلام و ادب.
          متشکرم از عنایت شما. انشاالله اگر نیازی شد از شما حتما کمک خواهم گرفت…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Carbonado Aventador

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    منم ۴ سال پیش یه اورلورد آمبوش خریدم!!!
    ۴ سال پیش ۷۰۰ تومن پولشو دادم!
    رنگ زرد بها خطوط سیاه..
    (دلیل اصلی خریدن این مدل به خاطر شباهتش به مورسیه لاگو اس وی بود)
    خخخ
    خلاصه هنوز دارمش!
    حرف نداره…
    کیفیل عالی
    ظاهر عالی
    لاستیک که نگو
    ترمز دیسکی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Ali2240

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (513 ديدگاه)

    واقعا جای مطالب مربوط ب دوچرخه خالی بوود
    امیدوارم استمرار داشته باشه
    موفق و پیروز باشید جناب ستوده نیا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب
      انشاالله در آینده مطالب بیشتری در این زمینه تقدیم حضورتان می گردد.
      باتشکر از توجه شما…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. حميد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با سلا ممنون از توجه به دوچرخه کاش بجای این موتور سیکلتها از دوچرخه بیشتر استفاده میشد
    من خودم جاینت دارم راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حقوقدان

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمت دوچرخه خیلی بالا رفته متأسفانه و همچنین پیست مناسبی برای دوچرخه سواران وجود نداره و بعد مردم رو به ورزش و دوری از اعتیاد سوق میدن بدون وجود هیچ امکاناتی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حقوقدان

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حالا من از شما می پرسم خریدن یه پاکت سیگار راحت تر و ارزون تر و بی خطر تره یا خرید دو چرخه و دوچرخه سواری ؟!
    مسئولین دریابید حال مردمانتان را …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پیرهن مشکی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ولی دوچرخه ی پژو یا ژیتان یه چیز دیگست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من همین لاستیک کندا رو برای دوچرخه خودم خریدم به 55 هزار تومن
    فکر کنم این دوچرخه هم قیمتش 1.400.000 بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    ممنون از نویسنده . مطلب جالب بود .
    من هم سال 91یدونه دوچرخه کنندل ( cannondell ) خریدم . 565 هزار . اما بعدش فروختم . دوچرخه ی عالی ایی بود . مدلش کنتیننتال بود . حیف تو ایران مسیر دوچرخه نداری . بیشتر مسیرهای دوچرخه تو پارک ها است . یدونه مسیر بلوار کشاورز . ( میدان ولی العصر به سمت غرب ). همین . اما گروهی خیلی حال میده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mahmood

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مثل این که ۹۰۰ هزار تومن براتون پولی‌ نیس

    من ۹۰۰ تومن پول داشتم یه هوندا ایرانی‌ می‌خریدم میرفتم پیک موتوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. AHMADREZA

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    دست نویسنده محترم گرم و دمش درد نکنه????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب.
      میکنم از شما خواهش!!!!!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. AHMADREZA

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من خیلی از دوچرخه استفاده نمی کنم ولی چند سال پیش یه viva کهستانی گرفتم تقریبا 600 تومن الان قیمتش 1 میلیون 600 هست!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نیما ناصری

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    از مدل های جاینت و مریدا و کراس و پژو هم مطلب بذارید
    البته به همراه قیمت و جزئیات و اینکه نمایندگی درست و درمون دارند یا نه
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب.
      به روی چشم. بررسی های بعدی حتما از برندهای جاینت و مریدا خواهد بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سینا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یدونه داشتم. متاسفانه دزد برد با اینکه قفل داشت! تنها نتیجه ای که گرفتم این بود که شنیدین میگن قیمت قفل باید 1 دهم خود دوچرخه باشه، کاملا درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Hamid...Audi

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با تشکر از علی ستوده نیا واسه بررسی خوب و به جا…
    اطفا از دوچرخه های پایین رده ولی مناسب هم بنویس برامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب.
      نظر لطف شماست. تشکر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. احمدی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من سه سال پیش شیشصد تومن دادم یک viva spirit 2 خریدم
    الان قیمتش دو برابر شده …
    به نسبت این بعضی چیزاش سر تره مثل 24 دنده بودن یا زین راحت تر
    تو بقیه چیز هام دقیقا مثل اینه مثل ترمز یا دسته هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farzad sportage

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (180 ديدگاه)

      کجاش سرتره برو تو سایت ویوا اصلا این دوچرخه هارو نداره
      1.اینکه این دوچرخه هم 24 دنده هست.
      2 .زین خیلی خوبی هم داره.
      اورلورد از ویوا سرتره
      هرکی موافقه بکوبه لایکو

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. سارا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    من چند سال پیش یه دوچرخه giant خریدم با زین alivio ایتالیا و دنده شیمانو … فوق العاده سبک و خوب بود این دوچرخه کنترل عالی داشت اون موقع اورلورد زیاد جالب نبود ولی الآن با توجه به گرون شدن دوچرخه اورلورد هم مطرح شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. متین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    ممنون از علی جان دوست خوبم که واقعا مطالب زیبایی مینویسه! امیدوارم همینطور به کارت ادامه بدی … علی جان حتما و خواهشا مدل هایی از جاینت رو هم معرفی و بررسی کن …
    شب خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب.
      قربان شما آقا متین، لطف دارید.
      انشاالله راجع به جاینت هم بررسی هایی ارائه خواهیم داد؛ البته مدل هایی که قیمت های معقول تری دارند و برای عموم مردم مناسب به نظر می رسند….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مهرداد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاشکی وزن دوچرخه هم میگفت!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farzad sportage

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (180 ديدگاه)

      10، 15 کیلو بیشتر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. نوید جهرمی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    تشکر ویژه از علی خان بابت مقاله دوچرخه .امیدوارم همچنان این دست مقالات ادامه پیدا کنه.
    جاینت و مریدا خواستی بنویسی کی تی ام یادت نره.
    ویوا هم فراوونه مثل نقل و نبات ریخته.
    نکات مفیدی هم برای دوچرخه سواری بهترو حرفه ای تر ب نظرت رسید تو یه مقاله دیگه بنویس.
    منم تازه دوچرخه سواری تفریحی رو شروع کردم و ب اندازه رانندگی بهم حال میده.البته ب شرطی ک هوا خنک و آهنگ تو گوشم باشه :) به همه دوستان هم توصیه میکنم دوچرخه سواری رو.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی ستوده نیا

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب.
      ممنون آقا نوید.
      استقبال گرم شما ازاین مطلب و انشاالله مطالب بعدی مشوق بزرگی برای بنده خواهد بود. چشم، درهر مقاله تجربیات و اطلاعات محدودی که راجع به دوچرخه کسب کرده ام را با شما نیز درمیان خواهم گذاشت….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. بابک

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    من هر چی فکر میکنم با این خیابونای شلوغی که من تردد دارم و سراشیبی که روزانه باید برم دچرخه نمیصرفه
    هم خستگی زیاد داره برا من هم احتمال زیاد تصادف تو این خیابونای واقعا شلوغ شیراز ولی اگه امکانش رو داشتم حتما استفاده میکردم چون دوچرخه سواری حس خوبی به آدم القا میکنه چن وقت پیش یه مریدا Matts 20 دو هفته پیشم امانت بود چن باری سوار شدم حال داد سبک هم بود نمیدونم نسبت به بقیه دوچرخه ها تو چه رنجی قرار میگیره ولی چیز جالبی بود به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      من هم دارم این مدل هم واسه شهر خوبه تو خاکیم بد نیست یعنی من اولا 1 سال هر روز 5 ساعت خاکی میروندم الانم روزی 2 ساعت شهر میرونم عاللللیییییه خرجشم اینه 2 ماه یه بار بدی سرویس 3 ماه یه بارم لنت عوض کنی البته لنتاش 70 تومنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. mohsen

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    مونتاژ سنگاپور چیه خاص چینین Viva که روش کندن تایوان زیر فرمونش طرف به من گفت اصل چینه :Dاین مارکا SCOTT(USA) MERIDA (GERMANY) GITANE(FRANCE)(همون دوچرخه های پژو) GIANT(CANADA( اینا مونتاژن خودشم تایوان و بالای 10 میلون هاشون اصله واقعا دوچرخه نصبت به چیزای دیگه قیمتش منصفانص در ضمن SPESIALIZED FUJI اونام چینین که حتی اجازه مونتاژ ندارن برین بخرید بعد برین سایتشون میبینید دوچرخه ای در اون مدل ندارن مرسی از OMID REAL

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. farzad sportage

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    من پریروز این دوچرخه رو 920000تومن خریدم
    واقعا عالیه نرم، سبک، پر سرعت، فنر ها قفل شو همراه نرم کن، ترمز دیسکی روغنی شیمانو، 24دنده شیمانو، دسته ها زوم، خلاصه عالیه عالیه
    به قیمتش خدایی می ارزه
    همه لوازم از دنده ها تا رکاب درجه یک شیمانو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      Acera خیلی باهاله؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farzad sportage

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (180 ديدگاه)

        شارژمانم شیمانو acera هستش که واقعا خوب دنده عوض میکنه
        این دوچرخه رو من توصیه میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. arsalan

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام .اقا شما چه دوچرخه ای خریدی این قیمت..اسم دوچرخه چیه؟مدلش چیه؟از همه مهمتر کجا خریدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. amirhosin

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یکی از اینا را دارم ولی جنسیسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. taha

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان قیمتش چنده
    دست دو تمیز اگه پیدا بشه چند قیمته ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام دوچرخه در حدود یک میلیون بخرم بنظر شما چی بخرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. داشی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان منم میخوام یه دوچرخه خوب بگیرم که حداقل سه چهار سال خوب برام کار کنه به نظرتون کدوم برند دوچرخه و کدوم مدل خوبه تا سقف یه تومن بودجه م میکشه لطفا راهنمایم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا