دوچرخهفورد

دوچرخه‌های الکتریکی جدید فورد

مدت زیادی است که از عمر دوچرخه‌های الکتریکی می‌گذرد و برای بسیاری، یک گزینه هوشمندانه برای عبور و مرور در فضاهای بزرگ شهری است. ولی حتی بهترین ایده‌ها، جا برای کار بیشتر و ارتقا دارند و «فورد» نیز به‌تازگی از دو کانسپت دوچرخه الکتریکی رونمایی کرده است.

Ford MoDe:Me prototype
Ford MoDe:Me prototype
این دو کانسپت، MoDe:Me و MoDe:Pro نام دارند. این الکتریکی‌های دوچرخ، بخش از برنامه «حرکت زیرکانه» فورد هستند که یک ابتکار عمل برای تغییر شرایط دنیای کنونی است. در این کانسپت‌ها، آنها سعی کرده‌اند که مرزها بین دوچرخه‌ها و خودروها اندکی محو کنند.

البته نباید فراموش کنید که در هر صورت بر روی یک وسیله نقلیه پدالی می‌نشینید. ولی در همین حال، فورد برای کانسپت‌های MoDe از تکنولوژی‌های بهتری ماننند امکانات پیشرفته ایمنی و سیستم راهبری همگام با وسایل نقلیه چهار چرخ استفاده کرده است.

 Ford MoDe:Me and MoDe:Pro prototype
Ford MoDe:Me and MoDe:Pro prototype
هر کدام از این دوچرخه‌ها، قابلیت اتصال با آیفون ۶ را دارنند که به کاربر اجازه می‌دهد که به سیستم MoDe:Link فورد دسترسی داشته باشند. در نتیجه، دوچرخه‌سواران، یک راهبری منظم در تمام پیچ‌ها خواهند داشت و قادر خواهند بود که همانند دیگر فرم‌های وسایل نقلیه، مسیر حرکت خود را یک برنامه ساده بر روی موبایل مشخص کنند. در هنگام حرکت، سیستم برای اطلاع راننده از جایی که باید بپیچد، از یک لرزش اندک در فرمان دوچرخه استفاده می‌کند و همچنین، به لطف حسگر اولترا سونیک در عقب، می‌تواند به دوچرخه‌سوار در مورد وسایل نقلیه در حال سبقت، هشدار نیز بدهد.

 Ford MoDe:Me Concept
Ford MoDe:Me Concept
این دو دوچرخه الکتریکی از یک باتری ۹ آمپر ساعت استفاده می‌کنند که می‌تواند تا سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت را با یک موتور الکتریکی ۲۰۰ واتی، با راننده همراهی کند. در همین حال، این دوچرخه‌های دارای یک طراحی منحصر به فرد برای دوچرخه‌سواران مختلف هستند. فورد می‌گوید که مدل MoDe:Me برای حرکت در میان ترافیک فشرده شهری تدارک دیده شده است. به عنوان مثال، این دوچرخه می‌تواند جمع شده و در یک فورد فوکوس قرار گیرد و همین‌طور می‌تواند به راحتی در اتوبوس و قطار حمل شود.

 Ford MoDe:Pro prototype
Ford MoDe:Pro prototype
امّا طراحی MoDe:Pro بیشتر بر استفاده‌های تجاری متمرکز بوده است؛ مواردی مانند پیک‌ها و سرویس‌های تحویل غذا. با این که از تایرها و لوله‌های بدنه بزرگ‌تری در قسمت عقب بهره می‌برد، ولی هنوز هم می‌تواند در صندوق عقب خودروهای کامپکت جا شود. همچنین یک حالت “No Sweat” در این دوچرخه وجود دارد که سیستم همراهی پدال الکتریکی را مطابق با ضربان قلب تنظیم می‌کند.

در حال حاضر، هر دوی این دوچرخه‌ها به صورت نمونه اولیه هستند. البته می‌توان از همین الآن حدس زد که هنگام وارد شدن آنها به بازار، نمی‌توانند چندان در میزان فروش وسایل نقلیه چهار چرخ فورد تأثیری داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. saleh.cars.motorcycles

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوچرخه هامون هم باتکنولوژی (امکانات پیشرفته ایمنی و سیستم راهبری همگام با وسایل نقلیه چهار چرخ،قابلیت اتصال با آیفون 6 ،هشدار برای خودروهای درحال سبقت)و موتور الکتریکی پیوتندپیدا کردن که لابد تا چندسال آینده روی کفش هامون هم باید شاهد تغییراتی ازایندست باشیم !!!
    توپیج زیر میتونین نمونه ی از دوچرخه ی bmw راهم ببینین که تو چندتصویر اول دوچرخه معمولی وکمی پایینتر مدل الکتریکیو خواهید دید
    http://www.bmwblog.com/2014/02/28/bmw-launches-new-bike-collection/
    سپاس ازمسعود انیس حسینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محسن

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما کجا اینا کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    این خاصیت جمع شدنش خیلی عالیه،همه جا میشه باهاش رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا