یک دوچرخه مفهومی با فضای بار درون چرخ

در طراحی دوچرخه‌های امروزی چند عامل حیاتی وجود دارد. یکی کاربردی بودن و یکی هم وزن. بسیاری از طرح‌های مفهومی که توسط دانشجویان طراحی کشیده می‌شوند یکی از این دو عامل را کم دارند. با این حال گاهی برای رسیدن به کاربردهای مورد نظر ناچار می‌شویم عنصر وزن را اندکی نادیده انگاریم.

Transport bike Concept
Transport bike Concept

طرح دوچرخه‌ای برای حمل و نقل روزانه توسط سه طراح گرجستانی با این ایده که بتواند فضایی مختص بارها و لوازم سوارکار داشته باشد، پیاده شده است. این محفظه بار دقیقاً درون چرخهای جلو جاسازی شده و بنابراین سیستم اتصال محور چرخ نیز تغییر کرده و قسمت مرکزی آن ثابت است.

Transport bike Concept
Transport bike Concept

البته هنوز مشکلات و نگرانی‌هایی در مورد سیستم ترمز و وزن افزایش یافته دوچرخه وجود دارد. شاید شما هم مثل ما ترجیح می‌دهید که کوله خود را روی یک ترکبند ساده یا روی دوش خود حمل کنید!

15 دیدگاه

  1. حمزه
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    جالبه!! با فرم اصلی بدنه و چرخ عقب و فرمونش خیلی حال کردم. اما چرخ جلوش با اون فضای بارش خیلی به دلم ورود نکرد

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      مهم اینه که ما این رو هم نمی تونیم بخریم!!!!!!

      پاسخ
  2. امیرحسین
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    یه دوچرخه از قدیم تو ایران هست هم شاسی بلنده هم سرعت مطمئنه داره هم زورش زیاده در تونل باد هم تست شده دارای کمترین مقاومت در برابر هوا بوده
    فقط مشکلش اینه که برای راحت سوار شدن بدون دور گرفتن اولیه با یه پا باید قد بالای حدودا 180 سانتی متری داشته باشی . . .

    پاسخ
    1. فری
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      راستی تونل باد گفتی پراید یادم افتاد .. پراید رو هم تست کردن تو این تونل؟

      پاسخ
    2. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      واقعا هدفشون از بلند درست کردن اون دوچرخه ها چی بوده؟؟اکثرا هم چینی بودن.چینی ها هم که قد اکثرشون کوتاس.پس دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟!!

      پاسخ
    3. hamed
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      اگه از اون دوچرخه ها دیدی عکس بنداز چون دیگه پیدا نمیشه !!!!!

      پاسخ
  3. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    اینهمه سر و صدا کردن فقط بخاطر اضافه کردن جای بار؟!؟!؟!

    پاسخ
  4. اسی 2160
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    دوچرخه فقط جیانت آخر دوچرخست

    پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    متاسفانه یاهوم درست باز نمیشه . نمیتونم ایمیل براتون بفرستم پس همینجا میگم 😀
    1.رییس جی ام که عوض شد انتظار داشتم مطلبی در این مورد بذارید که نذاشتید.
    2.اسپای فوتو یا همون عکس های جاسوسی رو بذارید.
    3.اخبار اقتصادی مرتبط با خودرو بذارید.مثلا افزایش یا کاهش فروش.یا سود دهی یا عدم سود دهی.
    از شما به عنوان تنها سایت تخصصی خودرو با این قالب و روش انتظار دارم مطالب بالا (و یا مطالب مشابه بالا)رو در سایت خودتون قرار بدید.اگه مثلا تحلیل های تخصصی در مورد بازار خودروی جهان بذارید خیلی خوب میشه و شما میشید اولین منبع فارسی که اخبار اقتصادی دنیای خودرو رو میذارید.مشکل اکثر وبسایت های ایرانی همین عدم گسترش دامنه فعالیته.شخصا انتظار دارم فعالیت هاتون رو گسترش بدید.منتظر نمونید بقیه شروع کنن و شما به دنبال اون ها برید.بلکه خودتون شروع کننده باشید.
    متشکرم

    پاسخ
  6. omiDesign
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    پرچم بچه های طراحی صنعتی بالاست (:

    پاسخ
  7. mahsa
    سوابق: (293 دیدگاه) ,

    اگه وزن چرخ جلو زیاد شه کنترلش تو سربالایی ها سخت میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.