طراحی سه‌چرخه قرن بیست‌و‌یکمی با ترکیبی از ژیان و یک دوچرخه قدیمی

مدل نمادین سیتروئن 2CV که بیشتر آن را با نام «ژیان» می‌شناسیم، خودرویی است که قبلاً‌ در فرانسه و البته ایران، تولید می‌شد و به مدت ۴۲ سال، یکی از پرفروش‌ترین‌ها بود. بیش از ۵ میلیون دستگاه از این خودرو ساخته شده که خیلی از آنها در طول زمان، جان سالم به در برده‌اند و بسیاری نیز موفق نشده‌اند. از طرف دیگر، «دونیزِلی»، یک شرکت ایتالیایی بوده که از سال ۱۹۱۹ به تولید دوچرخه و سه‌چرخه پرداخته است.

2cv-paris-by-agnelli-milano-bici
معمار اهل میلان ایتالیا، لوکا آنی‌یِلی (Luca Agnelli)، کسی است که علاقه‌ ویژه‌ای هم به 2CV و هم دوچرخه‌های دونیزِلی دارد. وی در همین راستا، جلوبندی یک سیتروئن 2CV مدل ۱۹۸۰ را بر روی یک دوچرخه باربر دونیزِلی مدل ۱۹۲۹ سوار کرده است تا این سه‌چرخه منحصر به فرد را که با همراهی الکتریسیته به حرکت خود ادامه می‌دهد، تولید کند. وی نام این وسیله نقلیه را «2CV پاریس» نام نهاده و به نظر می‌رسد که گزینه‌ای جالب‌توجه برای یک سواری لذت‌بخش باشد.

2cv-paris-by-agnelli-milano-bici-hood
این وسیله خاکستری و سیاه‌رنگ دارای خورجین‌های چرمی همراه با یک نگهدارنده چتر، تایرهای ۲۶ اینچی خاکستری بر روی اسپوک‌ها و یک بادگیر برای محافظت از رکاب‌زن در برابر باد است. در همین حال، یک موتور عقب ۳۶ ولت و ۲۵۰ وات به پیشرانه سه‌چرخه کمک می‌کند و چراغ‌های راهنما و جلوی LED مسیر حرکت را مشخص می‌سازند.

«آنی‌یِلی» در کارگاهش در شهر میلان ایتالیا، وسایل سفارشی قابل‌توجهی تولید می‌کند. وی که کارش را در ابتدا به عنوان یک کارآموز لوازم خانگی آنتیک شروع کرده، از سال ۲۰۱۵ به همراه تیم جدیدش، با استفاده از باتری، قطعات یدکی و همچنین خلاقیت فوق‌العاده‌اش، به ساخت وسایل نقلیه الکتریکی منحصر به فرد می‌پردازد.

2cv-paris-by-agnelli-milano-bici-hood-open
چنین دوچرخه‌ای می‌تواند نگاه بسیاری را در خیابان به سمت خود جلب کند. این وسیله همچنین دارای ۶ دنده، یک زین فنر سیاه‌رنگ «بروکس» و یک دیسک عقب با ترمزهای درام جلو برای کاستن از سرعت است.

2cv-paris-by-agnelli-milano-bici-side
قسمت «سیتروئن» در جلو دارای شوک‌هایی است که اجازه دسترسی به زیر کاپوت را می‌دهند؛ جایی که فضای کافی برای یک سبد پیک‌نیک ۴ نفره، یک پتو، نوشیدنی و یک جعبه شکلات موجود است.

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

3 دیدگاه

  1. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    طرح و ایده جالبی بود یاد ژیان های قدیمی با دنده کشویی بخیر

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3673 دیدگاه) ,

    .
    این ماشین یک اثر هنریه.
    من اگه باشم میخرمش میذارم گوشه ی اتاق پذیرایی.
    خیلی زیبا و تمیزه… خیلی نما داره.

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    قشنگه، ولی دیگه کاربردی نیست، به هر حال، زین دوچرخه اصلا مکان راحتی نیست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.