رنو

بازگشت آلپاین… سرانجام آلپاین A110 رسماً معرفی شد

پس از انتشار تیزرهای فراوان در مدت‌زمانی طولانی و معرفی دو کانسپت بنام‌های Celebration و Vision، سرانجام آلپاین A110 رسماً معرفی شد. همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، شرکت آلپاین یک خودروساز فرانسوی بود که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۵ آغاز کرد. این شرکت به ساخت خودروهای اسپرت می‌پرداخت که همگی از نوع موتورعقب بودند. آلپاین برای ساخت خودروهای خود از پلت‌فرم، پیشرانه و دیگر متعلقات فنی رنو استفاده می‌کرد و نخستین محصول خود را با نام A106 در سال ۱۹۵۵ معرفی کرد که بر اساس رنو ۴CV ساخته شده بود؛ اما معروف‌ترین محصول آلپاین A110 نام داشت که در سال ۱۹۶۱ معرفی شد. این خودرو هم مانند دیگر ساخته‌های آلپاین از پیشرانهٔ رنو استفاده می‌کرد و تولید آن تا سال ۱۹۷۷ ادامه داشت.

Alpine A110 1972
Alpine A110 1972

سپس شرکت آلپاین در سال ۱۹۷۳ توسط رنو خریداری شد اما همچنان به فعالیت خود به‌عنوان یک زیر برند یا زیرمجموعهٔ رنو ادامه داد تا اینکه سرانجام با توقف تولید آخرین محصولش بنام A610 در سال ۱۹۹۵، فعالیت آلپاین به‌طور کامل خاتمه یافت؛ اما چند وقت پیش رنو اعلام کرد که برنامه‌هایی جهت احیای برند آلپاین دارد و بدین منظور کانسپت‌هایی هم رونمایی کرد که نام آن‌ها در بالا ذکر شد تا اینکه حالا آلپاین رسماً بازگشته است. رنو در این خودرو دوباره نام خاطره‌انگیز A110 را احیا کرده و طراحی آن نیز به‌صورت رترو و با نگاه به گذشته انجام شده است. این در حالی است که طراحی آن تقریباً با مدل کانسپت Vision یکسان به نظر می‌رسد.

alpine-a110-1

هرچند بدنهٔ آلپاین A110 نمایی کلاسیک داشته و به ریشه‌های خود بازگشته است اما تمامی قسمت‌های دیگر این خودرو، مدرن و جدید هستند. این ماشین بر روی یک پلت‌فرم جدید از جنس آلومینیوم فشرده ساخته شده است و در قسمت عقبی آن نیز یک دیفیوزر تعبیه شده است تا بدون نیاز به نصب اسپویلر، آئرودینامیک خودرو بهبود یابد. رنو همچنین در A110 به پایین نگه‌داشتن وزن نیز بسیار توجه داشته است به‌گونه‌ای که گفته می‌شود وزن آن تنها کمی بیشتر از ۱ تن خواهد بود. به همین منظور در این کوپهٔ دیفرانسیل عقب از صندلی‌های بسیار سبک‌وزنی استفاده شده که هریک تنها ۱۳ کیلوگرم وزن دارند.

alpine-a110-2

رنو آلپاین هنوز مشخصات فنی A110 را اعلام نکرده است اما تنها چیزی که از آن میدانیم این است که این کوپهٔ دونفرهٔ موتور وسط ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. گزارشاتی نشان می‌دهند که A110 مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی توربو است که بر اساس موتور ۱.۶ لیتری کلیو RS ساخته شده و ممکن است ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد؛ اما برخی گزارشات دیگر نیز نشان می‌دهند که رنو در A110 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری کاملاً جدید استفاده کرده است که پیش‌بینی می‌شود در مگان RS جدید هم بکار گرفته شود.

alpine-a110-3

جزئیات کامل آلپاین A110 در تاریخ ۷ مارس (۱۷ اسفند) مشخص خواهد شد یعنی زمانی که رسماً اولین نمایش عمومی آن در نمایشگاه ژنو صورت خواهد گرفت. فروش این کوپهٔ اسپرت نیز تا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد تا اولین محصول تولیدی آلپاین پس از ۲۲ سال به بازار عرضه گردد. آلپاین A110 با قیمتی از ۵۵ هزار یورو در خانه‌اش فرانسه بفروش خواهد رسید و رقیب مستقیمی برای پورشه کیمن، آلفارومئو ۴C خواهد بود. آلپاین از هم‌اکنون سفارشات برای خرید A110 را با پیش‌پرداخت ۲ هزار یورو می‌پذیرد.

alpine-a110-4

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. milad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از نمای عقب بنظرم یکمی شبیه به پورشه باکستر شده هرچند واسه شروع خیلی بد هم نیست ///// هرچی رقبا بیشتر پیشرفت هم بیشتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    جالب
    ولی
    حالا که برگشته جا داشت قویتر کار کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    باکستر که خرید و فروش میشه ، اینم شاید وارد بشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. #ali#

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فک کنم رقیب باکستره البته از نظر فنی یکم بهتره این با 1800سی سی حداکثر قدرتش 300 هست(احتمالی)
    باکستر با2800 سی سی256 اسب بخار هست و صفر تا صد 6
    پس اگه بیاد ایران حدود قیمتی 550 تومن باکستر یا شایدم بیشتر داره
    :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. AMIRLP_700

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خوشگله ولی جالبه عقبش یه ته چهره ای به رگرا میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. پرهام

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خیلی زیباس چیزی که برام جالبه تبلیغیه که واسه این ماشین ساختن که کلیپی ترکیبی از نسل قدیم و جدید این ماشین با یک راننده تو جوونی و پیریش که خیلی زیبا بود .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GT

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اون نسخه ی کانسپت A110-50 بود که کلیپش مال تقریبا پنج سال پیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی رترو خوب خیلی مهمه که این واقعا زیباست امیدوارم چنتا مدل از خودروسازای دیگم ببینیم که رترو زیبا داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amirhosein

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یه شاهکار مهندسی هست وزن کل خودرو 1100 کیلوگرم هست شاسی و بدنه تماما از المینیوم هست و واقعا فوق العادس این مدل a110 حدودا 56 سال قدمت داره با قدرت موتور 300 اسب بخاری چه شود این ابر خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. اشکان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا زیبا، کاشکی از جلو داشبورد هم عکس میذاشتین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. علی

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام واقعا رنو داره خودرو سازی رو متحول میکنه من عاشق رنو هستم یه اصالت وزیبایی تو همه محصولاتش هست که هیچ جا پیدانمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا