به ندرت خودروی جدید یک خودروساز تازه احیا شده یا تازه تأسیس میتواند در برابر رقبای تثبیت شده یک کلاس خودرویی قد علم کند اما آلپاین A110 جزو همین خودروهاست! محصول تحسین شده آلپاین عنوان کوپهی سال اتو اکسپرس را یدک میکشد و همین امر نشان میدهد که A110 در چه سطحی قرار دارد.
فرانسویها به تولید نسخه استاندارد این خودرو بسنده نکرده و حتی مدلی متمرکزتر و قویتر را تولید کردهاند تا در زمینه خودروهای اسپورت حرف اول را بزنند. این مدل A110 S نام گرفته و اولین بار پشت فرمان آن نشستهایم.
رویه اصلی در این خودرو ارائهی چیزی بیشتر از حد انتظار راننده و مالک بوده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۸ لیتری توربویی است که قدرتش با افزایش ۳۹ واحدی به ۲۸۸ اسب بخار رسیده است. ترمزها بزرگتر و قویتر بوده و ارتفاع نیز ۴ میلیمتر کاهش یافته است. از طرف دیگر فنرها ۵۰ درصد سفت تر شده و همین موضوع درباره میلههای ضد لغزش نیز صدق میکند.
این آپگریدها در روی کاغذ قابلتوجه به نظر میرسند؛ اما باید بهای آن را پرداخت کرد. A110 S دقیقاً ۹ هزار پوند گرانتر از مدل پایه میباشد.
مدل S از برخی تجهیزات استاندارد بیشتر همچون سیستم اگزوز اسپورت فعال، حسگرهای پارک جلو و عقب، پدالهای آلومینیومی، سیستم صوتی فوکال و سیستم تلماتیک سود میبرد. این سیستم دادههای فنی را به راننده اطلاع میدهد. همین کیت به تنهایی ۳ هزار پوند به قیمت خودرو اضافه کرده است.
جدای از نوشته مشکی آلپاین در عقب، کالیپرهای ترمز نارنجی و نشانهای فیبر کربنی، وجه تمایز زیادی بین مدل S با نسخه پایه وجود ندارد. این خودرو بیشتر دوست دارد در عمل خودش را اثبات کند تا در حرف!
اگر خواهان رنگ بدنه خاکستری مات مشابه بکار رفته در مدل حاضر در تست باشید باید مبلغ سنگین ۴۴۰۰ پوند را بپردازید. سفید تنها رنگ بدون هزینه بوده و برای بقیه رنگها باید مبلغی پرداخت کنید. از جمله آپشن هایی که اهمیت چندانی هم ندارند میتوان به سقف فیبر کربنی براق با بهای ۲۱۶۰ پوند و رینگهای ۱۸ اینچی ۱۶۵۶ پوندی اشاره کرد.
آیا تغییرات رخ داده تأثیری داشتهاند؟ بله و خیر! درحالیکه A110 استاندارد همانند موشکی بالستیک جادهها را پشت سر میگذارد مدل S بهطور قابلتوجهی سفت تر بوده و البته پیش از سوار شدن نیز چنین انتظاری وجود داشته است.
این امر باعث نشده سواری خودرو ناراحت باشد اما لایهای از راحتی و نرمی در مقایسه با کیفیت سواری A110 استاندارد محوشده است.
نقطه مقابل آنهم عبور دقیقتر و پایدارتر از پیچها میباشد. در زمان تغییر جهتهای سریع تکان های کمتری وجود داشته و نمای جلو صلابت خود را حفظ میکند. در زمانی که میتوانستید با بازی پدال گاز و فرمان بخش عقب نسخه استاندارد را به هیجان وا دارید، مدل A110 S پایدارتر و قابلکنترلتر حس میشود. در کل باید گفت خودرو حس متمرکزتری به دست آورده و از میزان بازی آن کاسته شده است.
با وجود قدرت ۲۸۸ اسب بخاری، A110 S در عرض ۴.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که نشان دهنده بهبود یکدهم ثانیهای است. گشتاور خودرو تغییری نکرده اما قدرت در دورهای بیشتری ارائه میشود. پیشرانه هنوز هم از تأخیر در دورهای ابتدایی رنج میبرد اما در دورهای بالاتر از ۲۵۰۰ شاهد تأثیر قدرت بیشتر خواهیم بود.
چیزی که تغییر نکرده گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عالی است که تعویضهای بسیار خوبی دارد. تنها آرزوی ما این است که آلپاین پدالهای پلاستیکی پشت فرمان را با نمونهای بهتر تعویض کند.
افزایش قیمت A110 S نسبت به نسخه استاندارد باعث شده این خودرو گرانتر از رقبای مشهوری همچون پورشه ۷۱۸ کیمن S باشد. این در حالی است که پورشه قدرت ۳۴۵ اسب بخاری داشته و ۵۳۷۴۶ پوند قیمت دارد.
رقیب دیگر ب ام و M2 کامپتیشن است که ۵۱۴۲۵ پوند قیمت داشته و بهطور قابلتوجهی ارزانتر از آلپاین است. این خودرو هم از پیشرانه ۶ سیلندر گیرا با قدرت ۴۱۰ اسب بخار استفاده میکند.
قیمت بالای آلپاین باعث شده هضم کیفیت کابین خودرو سخت باشد مخصوصاً وقتی بدانید پورشه و ب ام و خودروهای بسیار خوش ساختی هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودروی فرانسوی از مد افتاده به نظر میرسد و بیشتر مناسب خودروهای ۱۵ هزار پوندی است تا ۵۷ هزار پوندی! برخی دکمههای کابین نیز به طرز بدی ارزانقیمت بوده و اگر بخواهید ارتفاع صندلی راننده را تنظیم کنید نیازمند کارهای سختی خواهید بود.
البته فکر میکنیم خریداران این خودرو بیش از هر چیز به پرفورمنس و لذت رانندگی اهمیت دهند. از نظر ما آلپاین A110 همچنان محصول اسپورت موردعلاقه است.
آلپاین A110 S نسخهای اسپورت تر و متمرکزتر از خودرویی است که قبلاً هم عالی بوده است. این خودرو شخصیت خاص خودش را دارد اما شاید هضم افزایش قیمت ۹ هزار پوندی آن برای برخی افراد سخت باشد.
مشخصات آلپاین A110 S
- قیمت: ۵۶۸۱۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۲۸۸ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
mohammad
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ماشین خوبیه.حیف که یکم گرونه
مزدا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸پدال کادیلاک اسکلید معرفی شده مقالشو بزار
MAHDI
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ماشین خوبیه آلپاین A110 و لذت بخش در رانندگی.اما در پیست حرفی واسه گفتن در مقابل M2کامپتیشن و پورشه کیمن 718 نداره، البته اینطور هم نیست که کندباشه اما توان شکست دادن این 2کوپه رو نداره!!!!
انتخاب من M2CS
(Saeed(peugeot
۲۱ بهمن ۱۳۹۸خیلی شیک و خوشگله
آرش وان
۲۲ بهمن ۱۳۹۸?? رنو آلپین A110 امسال برای دومین سال متوالی با غلبه بر پورشه 911 Carrera بهترین خودروی اسپرت سال انگلستان برای سال ۲۰۲۰ نام گرفت
منبع______
shorturl.at/fiNZ5
کیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۸با جناق فامیل نمیشه فرانسه ماشین ساز نمیشه.
کلا ازش خوشم نیومد. ترجیح میدم با یه تویوتا کمری اینور اونور برم
آرش وان
۲۲ بهمن ۱۳۹۸درصد سهم کشورهای دنیا در ثبت اختراع فایل شده در اروپا موسوم به ??Euro-Patent?? در صنعت ?خودرو? در سال ۲۰۱۸ طبق گزارش EPO.org و سایت Statista
1⃣ ژاپن?? 28%
2⃣ آلمان?? 27%
3⃣ آمریکا?? 12%
4⃣ فرانسه?? 9%
و …