نگاهی به رنو تندر پیکاپ، بارکش نجیب شهری

شاید بازار خودروی کشورمان، از معدود بازارهایی در دنیا باشد که در آن اجحاف به مصرف‌کننده به معنای واقعی خود برقرار است. در این بازار، خودروهای ساده و کم‌مصرفی همچون هیوندای، کیا و تویوتا و…. با بهایی مشابه خودروهای لوکس به فروش می‌رسند و خودروهای لوکسی همچون بنز، ب‌ام‌و و لکسس و…. به قیمتی همپایِ سوپر لوکس‌ها و یا حتی هایپرکارها!. شما در این بازار عجیب‌وغریب و تا حدی سورئال (فرا واقعیت)، تمامی پس‌انداز و حاصل عمرتان را صرف خرید خودرویی خاص می‌کنید ولی در ازایش نه محصول بی‌عیب و نقصی تحویل می‌گیرید و نه حتی حسی از رضایت را هم تجربه می‌کنید. البته این وضع از سال 90 بدین سو و با تشدید تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها به‌مراتب بدتر نیز شده است و قطع روابط تجاری و بانکی با شرکای اصلی، بهانه خوبی را برای خودروسازان اساساً کم‌کار، راحت‌طلب، گران‌فروش و پرمدعایمان فراهم آورده تا بلکه در جاده‌ای هموارتر به تاخت‌وتاز همیشگی خود ادامه دهند.

Logan Pickup
Logan Pickup

در این میان، در بازار وانت‌بارهای کشورمان هم وضع به‌مراتب وخیم‌تری حتی نسبت به سواری‌ها برقرار است و معدود نسخه‌هایی که در این طیف عرضه می‌شوند نه از استانداردهای کیفی متعارفی بهره می‌برند و نه حتی ایمنی و استحکام حداقلی را دارا هستند و بدتر از همه، بخش عظیمی از تلفات جاده‌ای و تصادفات پرخطر درون و برون‌شهری هم از آن‌ها نشأت می‌گیرد.

Logan Pickup
Logan Pickup

اکنون که دیوار بلند تحریم‌های ظالمانه ترک برداشته، ما نیز به‌نوبه خود امیدواریم که خودروسازانمان در مسیر صحیح‌تر و رو به رشدتری گام بردارند و در وهله نخست، رضایت و منافع مصرف‌کننده ایرانی را ملحوظ دارند نه سودهای آن‌چنانی و بادآورده را. بگذریم.

Logan Pickup
Logan Pickup

در حال حاضر، در میان وانت‌بارهای زیر 40 میلیون تومانی موجود در کشورمان، محصولی به بازار آمده که در قیاس با استانداردهای جهانی نسخه‌ای قدیمی به شمار می‌آید ولی لااقل نسبت دیگر رقبای کهن‌سالی که در کشورمان به تولید می‌رسند، نه‌تنها مدلی جدید، بلکه محصولی کاملاً مدرن و باکیفیت به نظر می‌رسد! این خودروی جدید، رنو/داچیا لوگان پیکاپ (PICK UP) نام دارد که در کشورمان با نام رنو تندر پیکاپ به فروش می‌رسد. وانت‌باری که با بهایی کمتر از 40 میلیون تومان عرضه شده و نسخه درخوری در قیاس با دیگر رقبای کهنه و فرسوده خود می‌باشد.

Logan Pickup
Logan Pickup

رنو/داچیا لوگان پیکاپ یا همان تندر پیکاپ، نسخه‌ای COUPE UTILITY از مدل سدان آن به شمار می‌آید و برای نخستین بار هم، در تاریخ 10 سپتامبر سال 2007 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد و در 4 اکتبر همان سال نیز در نمایشگاه بین‌المللی خودروی بخارست رومانی به نمایش درآمد. از اکتبر سال 2008 میلادی، فروش و عرضه این خودرو در کشور آفریقای جنوبی نیز آغاز شد. خودروی مذکور در این کشور با نام نیسان NP 200 فروخته می‌شود و کماکان تولیدش در کنار رنو ساندرو ادامه دارد. در سال 2009 میلادی، این خودرو دستخوش یک فیس‌لیفت ملایم در بدنه خود گردید و درنهایت، در ماه جولای سال 2012 میلادی، تولید آن توسط شرکت داچیا خاتمه یافت و مدل DOKKER جایگزین آن شد.

Logan Pickup
Logan Pickup

طراحی
معدود خودروهایی را در این عالم می‌توان یافت که نسخه باری‌شان از مدل سواری آن زیباتر باشند ولی این اتفاقی است که برای این خودرو روی داده است، تا آنجایی که حتی می‌توان نسخه وانت رنو/داچیا لوگان را تا حدی زیبا هم به شمار آورد، در حالی که بر خلافش، نسخه سدان این خودرو چندان از مایه‌های زیبایی بهره نمی‌برد.

چند سال پیش، سایت خودرویی TOP SPEED، این خودرو را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد و طرح بدنه آن را این‌گونه توصیف نمود: ” زبان طراحی تقریباً بی‌نقص ” طرحی که برای این پیکاپ، نمایی خاص و اروپایی را به ارمغان آورده است.

Logan Pickup
Logan Pickup

در نمای جلو، ما شاهد ظاهری کاملاً مشابه با نسخه سدان هستیم، همان کاپوت شیب‌دار و دید عالی روبه‌جلو به همراه دو عدد چراغ ساده. اما در نیمرخ، طراحی این خودرو از المان‌های قوی و تأثیرگذاری بهره می‌برد و در اینجا طرح منحنی شکل انتهای سقف به سمت جای بار، بیش از همه جلب نظر می‌کند، فرمی که نمایی زیبا و تا حدی مهیج را برای این وانت‌بار کوچک تدارک دیده و بی‌تردید وجود همین ترکیب بر جذابیت کلی طرح بیش‌ازپیش افزوده است. در طرفین درب‌ها، دو عدد زه پلاستیکی نسبتاً ضخیم جای گرفته‌اند که محافظ بدنه این خودرو از هرگونه خش و خراشی در هنگام برخوردهای احتمالی کوچک هستند؛ برخوردهایی که به سبب رفت‌وآمد مدام این دسته از خودروها در پارکینگ‌ها و معابر تنگ جهت عمل بارگیری، فراوان پیش می‌آیند. در نمای عقب هم، دو عدد چراغ با فرمی زیبا جای گرفته‌اند که از مدل MCV و یا استیشن آن به عاریت گرفته شده و با تلفیق با سپرهای عقب نمای درخوری را برای این بخش از خودرو مهیا نموده‌اند.

طول جای بار این خودرو معادل 1.8 متر است و حداکثر ظرفیت بارگیری آن نیز برابر با 800 کیلوگرم است. در مقایسه با نسخه سدان، وانت تندر پیکاپ از ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین برخوردار است و همچنین، فنربندی آن نیز جهت حمل بارهای سنگین تقویت شده است.

Logan Pickup
کابین
در کابین، کلیت داشبورد مشابه همان چیزی است که در نسخه سدان آن به کار رفته است. از آنجایی که ما در مورد خودرویی اقتصادی صحبت می‌کنیم، شاید نیازی به گفتن این مطلب نباشد که شما در کابین این خودرو با پلاستیک‌های سخت و متریال ارزان قیمت در محاصره تام قرار می‌گیرید. در بررسی‌هایی که پیش‌تر، از نمونه‌های ساخت رومانی آن صورت گرفت، برخی از اتصالات درون کابین کاملاً با یکدیگر جفت‌وجور نبود و صدالبته، کیفیت ساخت هم در حد اعلای این کلاس نبود.

Logan Pickup
Logan Pickup

طرح فرمان این خودرو با آنکه ابتدایی و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد ولی کار با آن راحت بوده و در یک سفر طولانی هم خسته‌کننده نیست. صندلی‌ها نیز در جای خود از راحتی مناسب و درخوری برخوردارند و در پشت آن‌ها، یک مکان خالی برای قرار دادن ابزار و جعبه‌های کوچک وجود دارد و البته در کنار آن و در جای‌جای این کابین، محفظه‌های متعددی جهت جای‌دهی اشیاء شخصی سرنشینان تعبیه شده است.

پیشرانه
زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1.6 لیتر جای گرفته است که از توانی معادل 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 140 نیوتن‌متر بهره می‌برد. این همان پیشرانه‌ای است که در نسخه سدان این خودرو و همچنین رنو ساندرو به کار رفته است. با توجه به وزن نسبتاً کم این خودرو، پیشرانه مذکور شتاب و سرعت درخوری را برای آن این وانت‌بار نسبتاً کوچک مهیا نموده است. این پیشرانه به همراه یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود.

Logan Pickup
Logan Pickup

ایمنی
گرچه نسخه سدان این پیکاپ فرانسوی/رومانیایی در زمان خود توانست سه ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا دریافت نماید ولی در سایت مربوط به این موسسه، اطلاعات و داده مستندی درباره ایمنی این وانت‌بار موجود نیست. شاید از آنجایی که این خودرو از ساختار نسبتاً همسانی با نسخه سدان خود برخوردار است، تا حدی بتوان آن نتایج را بدین خودرو هم تعمیم داد. به‌علاوه، این خودرو از دو کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد و به سامانه‌های ایمنی متعددی همچون ABS و EBD نیز مجهز است، که درمجموع با توجه به بهای آن قابل‌قبول است، گرچه همچنان با استانداردهای روز دنیا فاصله دارد.

Logan Pickup
Logan Pickup

رانندگی
سواری این خودرو تا اندازه‌ای سخت و محکم حس می‌شود که البته این امر از طبیعت باربری آن نشأت می‌گیرد، طبیعتی که برای حمل و ترابری بارهای سنگین آفریده شده است و نه رانندگی نرم و مخملین. اما با این وجود، هدایت و سواری این خودرو در قیاس با دیگر رقبایی که در ایران تولید می‌شوند به‌مراتب سهل و آسان‌تر است. سیستم فنربندی آن در قسمت جلو از نوع مک‌فرسون به همراه اتصالات جناغی است که طرح آن از نسل دوم رنو کلیو به عاریت گرفته شده و در عقب هم با یک سیستم فنربندی تقویت شده مواجه ایم که در جزییات خود از سیستم محور پیچشی به همراه فنرهای مارپیچ بهره می‌برد.

بنا به مندرجات وب‌سایت‌های متعدد خودرویی، هندلینگ این خودرو در حد عالی نیست و کاملاً بدیهی است که غیر از این هم نمی‌تواند باشد زیرا ذات این خودرو اسپرتی نیست و فلسفه ساخت آن چیز دیگری است. اما در عین حال، تکان‌ها و نوسانات بدنه در آن تا حد زیادی مهار شده‌اند که این امر از فنربندی نسبتاً سفت آن مایه می‌گیرد. فرمان آن نیز تا اندازه‌ای سبک بوده ولی در عوض، بازخورد خوبی را از سطح جاده به دستان راننده منتقل نمی‌کند.

Logan Pickup
Logan Pickup

داوری نهایی
در هنگام ورود این خودرو در چند سال پیش، برخی از سایت‌های خودرویی، من‌جمله TOP SPEED، این وانت را به یک اسب بارکش نیرومند (RUGGED WORKHORSE) تشبیه نمودند که در عین حال، از هزینه نگهداری پایینی هم برخوردار است. سایت AUTOBLOG هم این خودروی باری را به‌عنوان نسخه‌ای کاربردی، راحت و نیز مقرون‌به‌صرفه، ستوده است. گرچه کابین این خودرو از المان‌های لوکس بی‌بهره است ولی از تجهیزات پایه‌ای خوبی بهره برده و کاملاً هم جوابگوی نیازهای شغلی مالک خود است. در کشورمان نیز، هیچ نسخه مشابه ای را در این بازه قیمتی نمی‌یابید که از مشخصاتی همسان با آن برخوردار بوده و حتی از لحاظ استانداردهای فنی و ایمنی هم به آن نزدیک باشد، درمجموع، تندر پیکاپ را می‌توان از معدود وانت‌بارهای شهری نسبتاً مدرن با برندی معتبر و با بهای زیر چهل میلیون تومان در ایران دانست که در این آشفته‌بازار خودرویی در کشورمان، از ارزش خرید به‌مراتب بالاتری نسبت به بقیه رقبای خود برخوردار است، حتی رقبایی که چند میلیون تومانی هم از آن ارزان‌ترند.

مشخصات فنی تندر پیک‌آپ

حجم موتور: 1598 سی‌سی

توان: 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 140 نیوتن‌متر در 3750 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 10.2 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع عدد 175 کیلومتر هم ذکر شد)

مصرف ترکیبی سوخت: 7.5 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

ضریب آئرودینامیک بدنه: 0.36

نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی

نوع کالیپرهای ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو 4

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4496/1735/1554 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2905 میلی‌متر

وزن: 1120 کیلوگرم

حجم باک بنزین: 50 لیتر

ظرفیت بارگیری: 800 کیلوگرم

فاصله کف خودرو از سطح زمین: 155 میلی‌متر

گنجایش جای بار: 300 لیتر

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (4 کاناله)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای

و…

تجهیزات

فرمان هیدرولیک

سیستم تهویه مطبوع

سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3

دو عدد بلندگو

چراغ مه شکن عقب

سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER

پشت‌سری قابل تنظیم ارتفاع

تنظیم دستی صندلی‌ها در چهار جهت

سیستم قطع سوخت خودکار

و……

قیمت

در ایران: 35.3 میلیون تومان (دو ایربگ، ثبت‌نام در نمایندگی) – 34.3 میلیون تومان (تک ایربگ، ثبت‌نام در نمایندگی)

منابع:

WIKIPEDIA.ORG

TOPSPEED.COM

AUTOBLOG.COM

NETCARSHOW.COM

و…….

نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

44 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    وانت خوبیه.
    ولى 800 کیلو؟؟؟
    با تشکر فراوان از آقاى کاویانى

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      با احازه داداش نیما.اقا کسی که وانت میخره واسه تفریح و خوش گذرونی نمیگیره طرف میخره باهاش کار کنه .با این قیمت این وانت رنو و باظرفیت بارش ادم میره یک زامیاد که ظرفیت بارش دو تن هست میگیره دیگه.درسته ایمنی زامیاد به این خودرو نمیریه ولی جان سخت هست و قطعاتش هم در دسترسه

      پاسخ
    2. king 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      دیدن این ماشین رو هم از نوع سدان هم از نوع باری برای کسانی که مشکل در هضم غدا و گلاب به رویتان در wc دارن پیشنهاد میشود …………….
      با تشکر مرکز تلوزیونی دکتر سلام …………..

      پاسخ
    3. سام
      سوابق: (779 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش نیما عزیز،لطف داری شما

      پاسخ
    4. احمد.ف
      سوابق: (463 دیدگاه) ,

      آقا بار مجاز بقیه وانت ها مگه چقدره؟ وانت پیکان هم همین ۸۰۰ کیلو هست دیگه، بعد سه برابرش بارش می کنن.

      پاسخ
    5. SS
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      به این ماشین نباید به چشم باربری صرف نگاه کرد
      بله اگر کسی شغلش باربری باشه میره یه نیسان با این قیمت میخره و 3 تن بار میزنه
      یا آریسان که 10 میلیون ارزون تره و همین مقدار ظرفیت داره
      اما کسی که یه ماشین کم دردسر و ایمن میخواد که مهندسی داخلی روش انجام نشده باشه!!! و نیاز به جابجایی بعضی اقلام حجیم داره یا اصلا وانت برای تفریح میخواد این ماشین ایده آله
      اما با قیمتی که داره کمتر کسی ریسک خریدش رو میپذیره

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    بهترین چیز تو این خودرو حالت تقریبا 1.5کابین اون هستش اگه کسی مثل من تجربه کار با وانت مثل نیسان و پیکان داشته باشه میفهمه اون نیم کابین یک نعمت خیلی بزرگ هستش

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Mohammadreza
        Mohammadreza
        سوابق: (154 دیدگاه) ,

        الان این منفی ها نشونه ی اینه که این ماشین دف عقبه؟؟؟
        بخدا سوال بودا نه نقد و انتقاد و تمسخر

        پاسخ
      2. SS
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        دیفرانسیل جلو هست
        از نظر فنی (موتور و گیربکس) فقط گیربکسش کمی با تندر فرق داره که دنده یک تقویت و قدرتی شده

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Mohammadreza
          Mohammadreza
          سوابق: (154 دیدگاه) ,

          خداروشکر یکی فهمید چی میگیم منو آقای آذری
          ممنونم واقعا برای پاسخ دادن جناب SS

  3. saeed
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اگه دو کابینش کنن میشه تحملش کرد و با موتور قوی تر

    پاسخ
  4. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    با سپاس از سام گرامی
    از معدود خودروهای استاندارد تولیدی هست و البته مقرون بصرفه ، کم مصرف بودن ، استاندارد الایندگی مناسب و از همه مهمتر محل قرارگیری راننده هست بارها در خیابان دقت کردم که راننده های اون حس عجیب نیسان عجیب الخلقه و پیکان وانت وحشتناک رو ندارن
    میخواستم از راننده های وانت گله کنم اما فرهنگ داشتن ارتباطی با نوع خودرو نداره چون انسان ها برابرند و پشت هر خودرو یه انسان هست
    دیروز در حال حرکت با سرعت 80 کیلومتر در لاین وسط اتوبان همت غرب به شرق بودم همین طور که با حفظ و رعایت فاصله طولی (که معتقد هستم مهمترین پارامتر ایمنی برای عکس العمل به موقع هست)
    از موزیک لذت میبردم ناگهان یه هموطن عزیز با خودروی پارس چسبوند بهم و نور بالاهای متمادی و پی در پی رو شروع کرد بعد در کسری از ثانیه با سبقت از من و کشیدن ماشینش روی من نزدیک بود یه تصادف سهمگین اتفاق بیوفته و بعد بنده به شدت عصبانی شدم و ناراحت چند تا راه داشتم جون خودمو و بقیرو خودروی خودمو و بقیرو به خطر بندازم و تلافی کنم و شبیه اون انسان بی فرهنگ و…رفتار کنم یا یه نفس عمیق بکشم و با بی توجهی به راهم ادامه بدم و همچنان مبادی اداب باشم که در اون لحظه بسیار سخته اینطور بودن البته راه دوم رو انتخاب کردم و اون انسان بی فرهنگ رو سپردم به بزرگراه بی پایان بی مبالاتی
    دوستان عزیزم فقط پیشنهاد بنده حقیر اینه شما نمیتونید همرو تربیت کنید پس کل کل نکنید مادر و پدر و یا همسر و فرزندتون منتظر شما هستن
    اون روان پریشان خیابانی چه بخواین چه نخواین وجود دارن پس از سطح شما نیست با یک دیوانه و مجنون خودتونو در یه سطح قرار بدید
    سپاسگزارم که خوندید

    پاسخ
    1. احمد.ف
      سوابق: (463 دیدگاه) ,

      حالا خوبه که پرشیا اومده بود پشت شما، یک بار در جاده ساوه توی سربالایی یک اتوبوس چسبونده بود پشت ما به فاصله یک وجب! ناگهان کامیونی که در لاین راست ما داشت حرکت می کرد گرفت جلوی ما من ترمز کردم، خدا خواهی شد که اتوبوس نیومد رو ما!

      پاسخ
    2. سام
      سوابق: (779 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم فرزاد عزیز،لطف داری شما
      ارادت

      پاسخ
    3. احسان(احسان)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      کار خوبی کردی زوندا.یه روز تو جاده داشتم با سرعت مطمئنه میرفتم که نزدیک یه میدون رسیدم که باید وارد میدون میشدم و از سمت دیگه خارج میشدم.راهنما رو زده بودم اما یک ماکسیما مدام نور بالا میزد و به سپر عقبم چسبیده بود.اول فکر کردم پلیسه اما هیچ ارم و اژیری روش نبود.طوری شد که مجبور شدم واسش 4 راهنما بزنم.یهو از باند 1 پرید تو باند 3 و یدونه لایی کشید و اومد جلو من یهو بیشرف زد رو ترمز.البته چون نزدیک میدون میشدم سرعتمو کم کرده بودم.
      خلاصه نزدیک بود بزنم پشتش که خدا رو شکر ماشین رو جمع کردم.اول خواستم برم دنبالش حالشو بگیرم اما بجاش سریع شمارشو برداشتمو و دادمش پلیس راهنمایی رانندگی و با این کار ارامش بیشتری پیدا کردم.شاید اگر میرفتم دنبالش اتفاق بدی می افتاد.البته من با سمند بودم و اون ماکسیما داشت که قطعا بهش نمی رسیدم!
      کسی که شعور نداره نباید باهاش رودر رو شد

      پاسخ
    4. حسن
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      فکر کنم اونی که منفی داده همون راننده پرشیاست – تا اینجا اومده دنبالت !!!!!!!!!!!

      پاسخ
  5. اشکان
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    خدایا یعنی میشه یه روز به جای این نخاله ها تراک هایی مثل f150 ها تو خیابونامون تردد کنن…..مگه ما چیمون کم تر از عرباست!!!!نفت و گازمونم بیشتره….پس چه بلایی سرمون اومده!!!!
    از بس گفتیم دیگه برامون عادی شده!!??

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل moein
        moein
        سوابق: (775 دیدگاه) ,

        اولا که ایران اطلا ماشین نداره و دوما که شما ماشین فرانسوی خوب ندیدی این هم طراحی سال 2007 هست و یه نمونه ارزان از خودرو هاشون
        لطفا یه مقدار باز تر اطراف رو نظاره گر باشید

        پاسخ
    1. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      دوست عزیز الکی که عربا پیشرفت نکردند.این دو ضرب المثل ((خلایق هر چه لایق)) و ((از ماست که بر ماست)) رو الان زیر هر پستی نگا کنی نوشته.ما لیاقتشو نداریم.همینم از سرمون زیادیه.خدا رو هم شکر کنید همینا رو هم دارید.ما با این وضعمون 100 سال دیگه هم درست ننمیشیم.نه فقط شما خود بنده همهمینطورم.تقصیر ما هم نیست تقصیر پدر هامونم نیست.مشکل از ریشه هست.ما رو همون کشور تروریستی هم بدونن خوبه والا.اینقدر هم تمدن تمدن نکنید.یه عرب الان بره توی یه کشور اروپایی یا آمریکایی لباسشو که ببینند تا زانو جلوش خم میشن.ولی من با اون تمدن 2500 ساله ام که ادعاشو میکنم بگم ایرانی هستم محل سگ بهم نمیدن.تروریست میدوننم و منو میندازن بیرون.والا از اونا که چه انتظار خودمون وقتی با خودمون اینجوری هستیم به خاطر برند یه آهن پاره ی چهار چرخ احترام همدیگه رو نگه نمیداریم از اونا چه انتظار؟پس همون از ماست که بر ماست

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل O /\/\ I D
    O /\/\ I D
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    جون مادرت وانتش رو نه !! نمیخوایم !!
    .
    .
    .
    .
    .
    مدیرعامل مرسدس بنز بعد از توافق با خودروسازان وطنی جهت مونتاژ محصولات بنز در ایران
    :))))))

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    چطور روش شده اسمش رو بذاره وانت زیبا و مدرن، اصلا میشه بهش گفت وانت؟

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (779 دیدگاه) ,

      تمامی سایت های معتبر خودرویی در دنیا این فرم از اتاق را به عنوان وانت تعریف می کنند.تعریف خود شما از یک وانت چیست؟ اگر ممکن است توضیح بدهید.

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1660 دیدگاه) ,

        سام عزیز
        معمولا ایشون تعاریف ، معیارها و قوانین خاصی دارن که خودشون وضع کردن و فقط خودشون هم ازش تبعیت می کنن !

        پاسخ
    2. حسن
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      احمد باقری! تو چطور روت میشه که در مورد هر چیزی اظهار نظر کنی و ایراد الکی بگیری.تو همان دانشمندی! نیستی که از طراحی پورشه ایراد می گرفتی؟

      پاسخ
    3. SS
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      این ماشین coupe utility یا کوپه کاربردی کلاس بندی میشه
      که برای حمل بارهای سبک (مواد اولیه کارگاهی و …) و وسائل تفریحی (دوچرخه و …) استفاده میشه
      البته به دلیل تفاوت کم این کلاس با pick-up ها، معمولا پیکاپ هم خطاب میشن

      پاسخ
  8. sjs
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    ایمنی را هم میفروشن… باعث تاسفه…

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    به نظرم وانت اگه دو دیفرانسیل نباشه مفت نمیرزه حالا این مدل داخلی که جای خود داره

    پاسخ
  10. احسان(احسان)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    یدونه F150 با قیمت پایه 26 هزار و 428 دلار خالص یعنی بدون هزینه حمل و نقل و مالیات و دیگه هزینه های اولیه با دلار 3600 تومنی چیزی بیش از 95 میلیون تومن درمیاد.اونوقت کسی که میخوادبا ماشین کار کنه فقط قیمت اولیه 95 میلیون اون هم به صورت نقد کمرشکنه.
    وقتی کاری نمی کنیم باید با همین چیزا سر کنیم.ناعادلانه ترین چیز دنیا این بوده که تو ایران به دنیا اومدیم.همین.اگر انتظار داریم همین فردا مثل امریکایی ها زندگی کنیم خیلی ساده لوح و بی فکریم.دنیا به ارزو کردن و غر زدن پاداش نمیده.امریکایی ها دارن تو گوگل و مایکروسافت و بویینگ دنیا رو به جای بهتری تبدیل می کنن و خودشون و فرزندانشون پاداش میگیرن.چینی ها هم شبانه روز تو کارخونه ها عرق میریزن و جون میدن که بالاخره وضعشون از ما بهتر شده.امارات و قطر هم کم جمعیت تر از اون هستن که کارخانه های بزرگ داشته باشن اما زمین های قابلی رو برای تفریح کردن دارن برای همین دست دوستی به سمت بزرگان در اروپا و امریکا و شرق اسیا دراز کردن و دنیاشون خوب شد.ما چکاری برای بهتر شدن دنیا انجام دادیم؟پدرانمون چکاری برای دنیا انجام دادن؟بچه های ما بعد از ما چکاری انجام میدن؟تمدن 2500 ساله…1500 ساله که کار خوبی برای دنیا انجام ندادیم پس از دید ریاضی هم که به قضیه نگاه کنید بیشتر از نصف عمر این تمدن رو به بطالت گذروندیم

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    ال 90 یکی از مقرون به صرفه ترین و باکیفیت ترین های سگمنت خودشه….
    ما هم پرشیا داشتیم هم ال 90…
    ال 90 یه چیز دیگست…!!!!
    کسی که میخواد از رانندگی لذت ببره و آرامش خاطر داشته باشه ال 90 رو میپسنده!!!!!
    اون جوونایی که که دنبال *** و دور دور و از این حرفا هستن میرن سمت پرشیا و 206!!!!

    پاسخ
  12. مسعود
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    دوستان یه چیزی ذهن منو مشغول کرده میشه جوابمو بدید..
    ماشینای وارداتیه کره ای و ژاپنی که گارانتی دارن شامل چیه خودرو میشه؟؟ گارانتی مربوط به چی میشه.. و تفاوت گارانتی شرکتی با وارداتی آزاد چی هست؟ فقط اشتباه برداشت نکنید من نمیخوام ماشین بخرم فقط اطلاعاتم از ماشینای خارجی کمه خیلی کنجکاوم بدونم

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    تندر واقعا ماشین عالی وباکیفیت خوبی هست ازهمه نظرخوبه
    ظاهرشم سلیقه ای هست ولی دستی سرو روش بکشیمتوپ میشه..پارس تندرم بد نیست ی جورایی باحاله ویه جورایی بی حال ولی کلا باحاله
    فقط چندتا عیب داره..سیستم تعلیق ماشین جالب نیست که فکرکنم توی پارس تندر یکم بهترشده باشه…دوم فضای داخلی وداشبورد وامکانات نسبت به رقبایی که امروزه داره اصلا جالب نیست..باید یه فکری بهش کنن مثلا پارس تندر قیمتش حدود38تومنهولی یه دنا حدود42…ولی از نظر ظاهرو امکانات و…دنا کلا بالاتره…یادرمقایسه با ماشینای چینی توی ظاهروامکانات حرفی واسه گفتن نداره
    ولی درعوض قدرت موتور خوب..ترمزای عالی…استهلاک خیلی خیلی کم…مصرف سوخت کم…ایمنی خوب…فضای صندوق واتاق بسیارجادار و…کیفیا بسیاربالا…و…بهره مند هست

    پاسخ
  14. ه
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    مدلی که در کشور ما عرضه میشود،امکانات خیلی کمی داره.شیشه بالابرش دستیه و یک ایربگ داره.به عنوان یک وانت فکر کنم اریسان خیلی بهتر باشه.از نظر قیمتی هم که تفاوت زیاده.

    پاسخ
  15. omid
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    در برابر پیکان وانت یا وانت نیسان ابی 100 درصد بهتره اما در برابر وانت های به روز و عالیه ژاپنی مثل تویوتا نیسان و حتی امریکایی مثل فرغونه پول همون وانتا رو از ما میگیرن به جاش فرغون میدن

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      این ماشین واقعا به روز هست و قابل مقایسه با پیکان و نیسان 50 سال پیش نیست
      اما در عین حال اصلا با تویوتا هایلوکس یا فورد اف 150 هم قابل مقایسه نیست چون در کلاس کاملا متفاوتی قرار میگیره.این یک وانت کاملا اقتصادی و شهری هست (قیمت پایه 30 میلیون تومان در افریقای جنوبی) اما هایلوکس ماشین گرون قیمتی هست (قیمت پایه 60 میلیون در افریقای جنوبی) و اگر بدون تعرفه هم وارد بشه زیر 80-70 میلیون قیمت نمیخوره

      پاسخ
  16. یاسین
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    سلام به همه.من هنوز به شخصه فکر می کنم داریم چوب قراردادفتحعلی شاه قاجار با ناپلئون رو می خوریم.آغا اون آمریکایی به گفته شما زالو صفت که همه سرمایه ما رو برباد دادن،در عوض خونخواریشون بهترین هاشون رو با متعادلترین نرخ قیمت به ما عرضه می کردن.یه ۴۰۵ ازشون گرفتین به گفته ارتشیا رُستش رو کشیدین.پارس،سمند به توانx،خوده ۴۰۵!۲۰۶به توانxو الی آخر.وحالا نوبت دوشیزه لوگانه!منتظره توان های مجهول این خودرو هم باشید!بنده ۴۰میلیون رو میرم یه تویوتا۹۲هایلوکس جگریش رو میخرم تازه یه۷یا۸ میلیونی اضاف میشه!که از همه لحاظ بهم آرامش بده و من رو ارضاء کنه!بارالها به ما رأفت دل عطا فرما.مارا محتاج نامردان مگردان!مارستمدیدگان را به یگانگیت قسم به پردیست داخل بفرما!آمین

    پاسخ
  17. مازیار کردستانی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اقا از یک وانت تک دیفرانسیل بیشتر از این بر نمیاد.حالا خوبه دیفرانسیل جلو هست اگه عقب بود مصرف سوختش حدود ۳.۵ تا چهار برابر میشد.ولی انتخاب بدی نیست.از پراید وانت و آریسان خیلی بهتره.

    پاسخ
  18. سعید اسلامی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من این ماشین رو 3 ماهه دارم
    قبل اون مزدا 2000 داشتم اصلآ قابل قیاس با مزدا و نیسان و پیکان وانت نیست .
    البته کار من سبکه ولی من نزدیک 700 کیلو بار زدم مثل آب خوردن در سربالایی دنده 3 رو پر میکنه 4 میخواد بی نظیر.
    در صورتی که مزدا 2000 باید معکوس 3 به 2 میدادم تا بالا بره .
    البته مال من 2 تا ایراد داره چرخ سمت راست جلو 1 سانت عقبه همیشه به سمت راست میره.
    2:دنده 4 همه ال90 های پیکاپ موقعه پس گاز تقه میزنه و آزار دهنده
    که اینم از مونتاژ بد و بی کیفیت ایران خودروست.
    همه ماشین های ایران خودرو داغونن.
    ***

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      سلام
      من 6 ماهه این ماشین رو دارم
      واقعا از نظر کیفیت ساخت هیچ مشکلی ازش ندیدم و برای من مشکل کشش فرمون و تقه زدن در دنده 4 هم نداشته
      از نظر من تنها مشکلی که این ماشین داره ***های ایران خودرو از روی این ماشین هست که البته خوشبختانه کیفی نبوده و از روی آپشن ها بوده
      برای مثال ساده ترین آپشن مثل شیشه بالابر برقی در این ماشین وجود نداره و حتی در زمانی که من این ماشین رو خریدم در سایت ایران خودرو وجود قفل مرکزی ذکر شده بود که در خودروی تحویلی وجود نداشت و پس از پیگیری گفتند که چنین آپشنی نداره و از روی سایت هم حذف کردن. در حالی که آپشنی ضروری برای نصب دزدگیر هست و به علت نبود این آپشن برای نصب دزدگیر مجبور خواهید بود روکش درها رو باز کنید و قفل مرکزی نصب کنید. آپشن دیگری هم که در سایت ایران خودرو همچنان وجود داره اما روی خودرو ها نصب نمیشه مکانیزم صندلی تاشو هست که با وجود یک اهرم آزاد کننده در صندلی شاگرد صندلی به راحتی میخوابه و دسترسی آسان به قسمت پشتی صندلی فراهم میشه که این آپشن در عکس های موجود در سایت ایران خودرو وجود داره اما به علت استفاده از صندلی مشترک با مدل سواری وجود خارجی نداره
      رنگ ماشین هم از نظر درخشش و زیبایی خوبه اما روغنی هست و کیفیت جالبی نداره و عدم تولید با رنگ های متنوع هم نکته منفی دیگر هست که حتی شرکت خودرو های سفارشی ایران خودرو هم با پرداخت مبلغ اضافه چنین کاری رو انجام نمیده
      بر خلاف نظر شما به نظرم تندر تنها خودروی غیر داغون ایران خودرو در این قیمت هست و واقعا چه سدان و چه پیکاپش ارزش خرید بسیار بالایی داره (البته باید با ظاهر و آپشن های کمش کنار اومد)

      پاسخ
  19. mohammad fm
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    من اینو به پیکان وانت و پراید وانت ترجیح میدم ولی نیسان ابی چیز دیگس

    پاسخ
  20. رسول
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    انشاالله من تصمیم خرید تندر پیکاپ را دارم از نظر دوستان که این ماشین را دارن چطوره ؟
    آیا میشه خودمون شیشه بالا بر و آینه ها را برقی کرد و سیمکشی داره یا که میشه مانیتور اضافه کرد
    و سپر جلو را مدل سواری عوض کرد و رینگ رو

    من هم نیسان و هم پیکان وانت داشتم هر کدوم به جا و قیمت کار خودش را انجام داده ولی شنیدم که تندر پیکاپ چیز دیگست
    ممنون از دوستان و نظرات
    انشاالله که جواب خوبی بشنوم

    پاسخ
  21. رسول
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چطوره دوستان عزیز
    من نظر دارم بخرم
    البته میشه آینه ها و شیشه ها را برقی کرد؟
    و سپر جلو را عوض کرد با نمونه سواری؟
    و مانیتور نصب کنیم؟
    ممنون از دوستان عزیز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.