رنو

تندر 2013 را دیده اید؟!

خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های ۲۰۱۳ داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!

۲۰۱۳ Dacia Logan

لوگان ۲۰۱۳ که تا چندماه پیش تست های جاده ای خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.

در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!

بروز رسانی: همانطور که رنو قول داده بود بالاخره مدل های جدید لوگان و ساندرو ۲۰۱۳ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد. برای هر دو مدل پیشرانه های یکسانی درنظر گرفته شده؛ اول از همه از موتور سه سیلندر توربوی بنزینی شروع می کنیم که با حجم ۸۹۸cc قادر به تولید ۹۰ اسب بخار در ۵,۲۵۰rpm و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است. مصرف آن معادل ۵.۲ لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است.

۲۰۱۳ Dacia Logan

دومین پیشرانه این خودروها موتور ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرت ۷۵ اسب بخار و مصرف ۵.۹ لیتر است که ۱۳۷ گرم CO2 تولید می کند. اگر ورژن LPG همین پیشرانه را سفارش دهید میزان آلایندگی آن به حدود ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.

حال به سراغ موتور ۱.۵ لیتری دیزلی می رویم که در دو مدل قابل سفارش است؛ ۷۵ اسب بخار با ۲۰۰ نیوتن متر در دور ۱,۷۵۰rpm یا ۹۰ اسب بخار با ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور و مصرف ۳.۸ لیتر.

۲۰۱۳ Dacia Logan

داچیا برای هر دو مدل از سیستم چندرسانه ای Plug&Radio بصورت استاندارد بهره گرفته که دارای امکاناتی نظیر پخش CD/MP3 با اتصال USB و ارتباط بلوتوث است. همچنین برای نمایشگر هفت اینچی لمسی خودرو سیستم راهیابی MEDIA NAV نیز بصورت سفارشی قابل دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Shahin

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واقعا آبروداری کردن دمشون گرم!
    این ایرانیش بیاد برا فروش چقد درمیاد؟ 21 میلیون؟25؟28؟ 30؟ نبود؟؟؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. داریوش

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      ولی هنوزم خیلی زشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. rahim

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    واقعا خیلی بهتر شده ای کاش از همون اول این شکلیش میومد … .
    داخلشم خیلی بهتر شده واقعا ماشین خوبیه از لحاظ متوری و مصرف … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بهتر شده
    الان تندر تو بازار ازاد 22 تومنه
    چه برسه به این یکی
    بعید بدونم زیر 20 تومن باشه
    ولی موندم چرا سقفش رو اینقدر بلند میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ariya

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      چون این ماشین تو رومانی تولید میشه و افراد رومانیایی قد بلند هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان یه سوال داشتم میخواستم بدونم ایا این مدل ممکنه در اینده تو ایران بیاد یا نه؟ و اگر قراره بیاد ممکنه چقدر طول بکشد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل 561

      ۱۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      سعید جان ایران ما مدلی که تولید میکنه دیگه به تولیدات جدید کار ندارن وگرنه مدل 2010 باید الان تولید میشد
      قرار بود تندر 90 اتوماتیک تولید بشه ولی بعد از چند سال هنوز خبری توی ایران نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. parham 15

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    به این میگن تندر نه اینا که توایرانه معلوم نیست ماشینه یا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. alireza

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    این تندرای تو ایران مال2005!یعنی 12 سال عقب تریم.پس با این حساب انشاا.. این مدل سال2025 با افتخار وارد ایران می شود و با قیمتی نجومی به فروش خواهد رسید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      اگه واسه 2005 باشه میشه واسه 7 ساله پیش نه 12 سال.
      لطفا یکم ریاضی بخونید بد از ماشین حرف بزنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (71 ديدگاه)

        آره ببخشید،انقدر ذهنم مشغول اقتصاد ایران بود که یه جمع و تفریق ساده رو اشتباه نوشتم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. میلاد

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.شما هم برو یخورده دیکته و کلمه کار کنید تا بنویسید بعد. نه بد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. saeid

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      شماکه محاسبه میکنی این ماشین مال سال 2005چند ساله که توایران اومده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hesan payeh

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        برو خودت تحقیق کن ببین چه سالیه.
        نوکرت اقات نیستم که/

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. آرش

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وای چه قدر زیباست واقعا به این میگن فیست لیفت نه این چیزی که ایرانیاساختن خدایش خجالت نمی کشن نشان دادن تو طراحی هم ضعیف
    اگه به ایران بیاد هم مدل قدیمی میزنن هم مدل جدیدش مدل جدیدشم 50 میلیون حساب این مردم بدبخت که خودم هم جزوشون هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    این فیس لیفته یا مدل جدیده ؟ از نظر موتوری چه تغیری کرده ؟ تست ایمنی چند ستاره آورده؟
    اینکه تو ایران بیاد همین مدل قدیمی هم به زودی تو ایران درش تخته میشه چه برسه به این.به زودی دوباره پیکان مهمان ما خواهد بود با چراغهای LED .ABS.AIR BAG

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      فیس لیفت به تغییراتی گفته می شود که در ظاهر خودرو و بعضاً باطن آن صورت می گیرد تا مشکلات یک خودروی دو تا سه سال ساخته شده را مرتفع و ظاهر آنرا برای فروش بیشتر جذابتر سازد. معمولاً این تغییرات با افزایش قیمت خودرو همراه نیستند، بماند که جاده مخصوصی ها با اعمال این تغییرات دو سه ملیونی هم می کشن روش! تازه کاشکی جذابتر می شد!!
      اما آنچه در تصاویر می بینید نسل دوم داچیا لوگان است نه فیس لیفت.
      مشخصات فنی اش هم در زمان رونمایی در نمایشگاه پاریس 2012 منتشر می گردد.
      اصولاً خودروهای نسل جدید با نسل گذشته خودشان اختلاف قیمت چندانی ندارند، حتی خودروهایی بودند که در نسل جدید خودشان قیمتی کمتر از نسل قبلی خود داشته اند پس قاعدتاً نباید انتظار داشت که لوگان جدید نسبت به لوگان قبلی خیلی گرانتر باشد.
      ولی نه در خاک ایران،
      همانطور که می دانید:
      اینجا ایران است، صدای جمهوری اسلامی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        آقا یکم توی نوشته رعایت کن تا یه وقت این سایت رو فیلترش نکن بابا!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. amir

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اخرش همون تندر زشته و بی قوارس با این همه تغییرات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.هرچی باشه. تو این اشفته بازار داخلی ایران از تمام مشین های همردش.هم با کیفیت تره و هم مصرف کمتری داره.مشکل ما اینجاست که قیافه اهمیت میدیم تا به کیفیت.من حاضرم سوار ماشین جدید یا قدیمیه با کفیت بشم. تا سوار لگن تاریخ مصرف گذشته ی بی کیفت.و در تمام خودروهای زیر 20 تومان بالاترین رضایت رو در کیفیت داره.وی8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ناصر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    تندری که توی ایرانه تنها مزیتش این بود که ماشین روز اروپا بود و همزمان اونجا هم تولید میشد و الا چندان خودروی خوبی نیستخصوصا اون قیافه ضایعش………..ولی خداییش این به نسبت خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.مزیت های دیگه هم داره.مصرف کم.خرج کم.کیفیت بالا.من حاضرم با یک فردی که تیپ و قیافه ی قشنگی نداره بگردم تا بایک فرد خوش تیپ و قیافه که ذات خوبی نداره.وی8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. hesan

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    ال 90 تو این بحران مالی عالیه.
    هرچی باشه از 206 و ریو بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      اصلا تندر ارزش خریدن نداره مگه جنگه که تندر بخریم شبیه نفر بر میمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود اره جنگه.
        اونم جنگه کیفیت.امنیت.مصرف سوخت.وی8

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. دوست

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ببین چه راحت ظاهرش رو عوض کردند حالا اگه ایران بود 34سالی طول می کشید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سياوش

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه حتی با مشخصات فنی قبلیش باشه و ظاهرش هم به اینصورت باشه ، به نظر میرسه تو ماشینهای زیر سی میلیون ایران نامبر 1 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ژاکوبی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم خراب بمونه این دو شرکت فرقون ساز ایرانی که خون مردم رو تو شیشه کردن
    بابا مگه ما تا کی جوونیم و میتونیم ماشین سوار شیم؟
    کیفیت آشغال های تولیدی به کنار
    طراحی افتضا داخل و خارجشون به کنار
    مصرف بشکه ای بنزین شون به کنار
    دردسرهایی که برای این ایرانی های بدبخت از روز اول خریدن دارن هم به کنار
    اما این یکی رو چکار میکنید:
    آمار کشته های جاده ای که تعدادشون از کشته های جنگ بیشتر شده رو کجای دلمون بذاریم؟
    واقعا با جون گوسفند هم اینطور رفتار نمیکنند!
    آخه چرا دره این دوتا فرقون ساز رو گل نمیگیرید بره؟
    لابد میگید چند هزار نفر بیکار میشه؟
    آیا میدونید خسارتی که به مردم ایران می زنید و تبعات اجتماعی این مرگ و میرهای جاده ای چند صد برابر حقوق و دستمزد این کارکنان هست؟
    مگه کشورهای عربی نمیتونن مثل شما خودرو مونتاژ کنن و به خورد ملتشون بدن،پس چرا این کار رو نمیکنن؟
    به جای این ۲تا فرقون ساز باید شرکتی که محصولات اصیل ایرانی رو به دنیا معرفی میکنه(مثل صنایع فرش)ساخته شه تا هم اقتدار ایران رو نشون بده هم رقابت در سطح جهانی باشه،آخه برادر من هرکاری رو باید به کاردونش سپرد.

    بس کنین این کشتار فله ای مردم ایران رو تو جاده ها تورو خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از قبل از انقلاب مشغول صنعت خودرو سازی هستیم، الان کجا هستیم و آخرش چی می خواهیم بشیم؟؟؟!!! همون صنعت فرشی که ژاکوبی گفت داریم از دست می دیم که هیچ، کنارش نفت و فولاد و محصولات کشاورزی و دامپروری و… بذار روش. آقای وزیر صنعت و معدن دوست دارین خودرو ساز باشین اشکال نداره بیا قطعات و لوازم جانبی خودرو بطور تخصصی تولید کن نه خود خودرو به صورت افتضاح و مضحک. سرمایه خودرو سازی بیارین توی صنعت نفت تا حداقل بنزین و محصولات جانبی خودمون تولید کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تندرایران مثل جعبه دستمال کاغذیی میمونه خیلی ساده اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هنوزم طراحیش در حد یه خودروی 2013 نیست.به نظر میرسه مدیران طراحی لوگان قبلا تو سایپا و ایران خودرو کار میکردن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تندر کلا ماشین خوبی
    ولی این مدل معلوم نیست چند قیمتش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      اگه دقت کنی تفاوت این با ساندرو فقط در اندازشه پس تقریبا 8 هزار یورو می شه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. hesan

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    اقا حسین منظورش قیمت داخل کشور بود باهوش من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کماندار

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    همون شاسی هست اینطور که اط عکسا بر میاد حتی درها هم خیلی شبیه هستند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من خودم یه ال90 دارم که خیلی هم راضی ام و اگر این یکی توسط پارس خودرو تولید بشه حتما” میخرم چون نسبت به نسل قبلی بسیار زیباتر و از داشبرد و کنسول جذابتری برخورداره اما بعید به نظر میرسه با سیستهای خودرو سازان داخلی تولید بشه چون با اون فیس لیفت زشتی که هردو خودروساز روی ال90 کردن ممکنه بهشون بربخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sina

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من206 دارم.به نظرم از ال 90 بهتره کولر اتومات داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.خیلی.پس معلومه هنوز از ماشین و کیفیت سر در نمیاری.وی8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. عماد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بهره دل خوش نکنیم چون هیچوقت این عکسی ک میبینید رو تو خیابونامون نمی بینید!
    اگه هم بیاد اینقد از سر و تهش میزنن که باز میشه همین ال90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی قضایی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تازه اینجورش کردن میگن فیس لیفت اگه بخوان مدل جدید بدن چی میشه دیگه !!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. masoud

      ۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچی. مثل 206+ اسمش رو میزارن 207i و به قیمت خدا تومن میدن به ملت.
      مردم چرا یه بار جمع نمیشن در اعتراض به این دو فرقون ساز برن جاده مخصوص راهپیمایی؟؟؟؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Mustang Shelby

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    نسبت به مدل قدیمی قشنگ تر شده
    مدل قدیمی جلوش قشنگ بود اتاق و عقب ماشین زیادی به سمت بالا کشیده شده اگر کشیدگی نداشت خیلی قشنگتر میشد و چراق عقبشم زیادی بلند اینها مربوط به مدل قدیمی میشه تو مدل جدیدش عیبی ندیدم من خودم طراحی اتومبیل خیلی دوس دارم تندر بدن دست من یه تندر طراحی میکنم که پوز این تندر قیس لیفت ایران خودرو
    بماله به خاک ولی در کل مدل 2013 خیلی قشنگ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احسان

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از مدل قبلیش بهتره اما هنوز زشته……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احسان

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    در باکش هم بزنم به تخته در هستا……ولی باز خوبه قفل در رانندش بالای دستگیره درش نیس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. amir

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش اخرت ماشینه نسبت به ماشین های زیر 30 میلیون بهترین ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیرعلی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    واقعا اینا از معدود برندهای خارجی هستن که به ظاهر ماشین اهمیت نمیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا