رنو

تندر 2013 را دیده اید؟!

خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های ۲۰۱۳ داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!

۲۰۱۳ Dacia Logan

لوگان ۲۰۱۳ که تا چندماه پیش تست های جاده ای خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.

در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!

بروز رسانی: همانطور که رنو قول داده بود بالاخره مدل های جدید لوگان و ساندرو ۲۰۱۳ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد. برای هر دو مدل پیشرانه های یکسانی درنظر گرفته شده؛ اول از همه از موتور سه سیلندر توربوی بنزینی شروع می کنیم که با حجم ۸۹۸cc قادر به تولید ۹۰ اسب بخار در ۵,۲۵۰rpm و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است. مصرف آن معادل ۵.۲ لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است.

۲۰۱۳ Dacia Logan

دومین پیشرانه این خودروها موتور ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرت ۷۵ اسب بخار و مصرف ۵.۹ لیتر است که ۱۳۷ گرم CO2 تولید می کند. اگر ورژن LPG همین پیشرانه را سفارش دهید میزان آلایندگی آن به حدود ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.

حال به سراغ موتور ۱.۵ لیتری دیزلی می رویم که در دو مدل قابل سفارش است؛ ۷۵ اسب بخار با ۲۰۰ نیوتن متر در دور ۱,۷۵۰rpm یا ۹۰ اسب بخار با ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور و مصرف ۳.۸ لیتر.

۲۰۱۳ Dacia Logan

داچیا برای هر دو مدل از سیستم چندرسانه ای Plug&Radio بصورت استاندارد بهره گرفته که دارای امکاناتی نظیر پخش CD/MP3 با اتصال USB و ارتباط بلوتوث است. همچنین برای نمایشگر هفت اینچی لمسی خودرو سیستم راهیابی MEDIA NAV نیز بصورت سفارشی قابل دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵۰ دیدگاه‌ها

  1. TOYOTA

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    متاسفم واسه دوستانی که انقدر حرفشون درباره ال 90 بی منطقه که نمیشه جوابشونو داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      از 206 و ریو بهتره.
      تو این بحران مالی ال90 عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ساشا

      ۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      در ایران به دلیل فضای انحصاری صنعت خودرو و تعرفه های نجومی، نوآوری و پیشرفت معنی نداره. خودمون هستیم. صنعت خودروسازی ایران تو یک خودروی سمند خلاصه میشه که بدنه آن را هم یک شرکت انگلیسی طراحی کرده. وگرنه تولید 700 هزار پراید در سال اسمش فضاحت است و نه خودروسازی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ساشا

      ۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      در ایران به دلیل فضای انحصاری صنعت خودرو و تعرفه های نجومی، نوآوری و پیشرفت معنی نداره. اگر هم سایپا یک فیس لیفت از تندر ارائه میکنه به خاطر این است که بتواند اجازه درج آرم سایپا را بر روی خودرو بگیرد و بدین ترتیب خیلی راحت از کیفیت تندر بکاهد و هر جوری که دلش خواست از امکانات آن کم بکند و آزادی کامل برای قیمت گذاری آن داشته باشد. کاری که زیر نظر خودروسازی رنو اجازه آن را ندارد. حقیقت این است که خودروسازی رنو برای حفظ اعتبار برند خود یک نیمچه نظارتی بر تولید محصولات خود در ایران دارد. خودروسازها وطنی دلشان به حال مردم نسوخته. که اگر سوخته بود میلیون پراید مرگ آور تحویل مردم نمیدادند. نمایندگان مجلس و کسانی که تعرفه واردات در دست شان است باید تکانی به خود داده و به فضای ناعادلانه و انحصاری بازار خودرو کشور پایان دهند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اشكان

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (258 ديدگاه)

        با سلام صد در صد درست گفتید ساشا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ali

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ال 90 که الان داریم زیاد جالب نیست و از عکس هم نمیشه چیزی رو تشخیص داد باید بیاد سوارش بشیم بعد بگیم چه جور ماشینیه امید وارم عقب ماشین زیبا تر و پر ابهت تر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهداد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز چرا نمی گیری منظور اینه که وقتی قیمت 206 تیپ 2 آشغال 25 میلیونه یا پراید شده 13میلیون، فیس لیفت جدید لوگان اگه زیر30 میلیون تومان باشه باید ازش استقبال کرد وگرنه همه میدونن که قیمت واقعی باید حداقل 10میلیون کمتر باشه چرا سفسطه می کنید! به نظر من لوگان اینقدر ماشین خوب و کاملیه(برای صدمین بار تو رنج خودش نه در مقایسه با ماشینهای بالای 30 میلیون تومان) که برخی دوستان که برند محبوبشون ضربه فنی شده رومجبورکرده صبح تا شب بیان اینجا بدون ادله علمی، نظرات بچه گانه و درحد کلاس ماشین خودشون بدن. چون هیچ وقت با دلیل منطقی و علمی نمی تونن ثابت کنن این ماشین (از نظر ماشین بودن)مشکل داره به نظر من که خودم تجربه 206 اس دی رو داشتم و الان لوگان دارم،از نظرموتور،گیربکس،شتاب،قدرت، فضا و کیفیت در مقابل رقیباش یه سر و گردن بالاتره و با این فیس لیفت
    (البته اگه موتورش رو هم قویتر در نظر می گرفتن) میشه گفت (تو رنج خودش تو ایران) محشره. البته ببخشید برای شما که بنز و بی ام دبلیو سوار میشید شاید محشر نباشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. TOYOTA

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بهداد جان فکر میکنم منظور منو درست متوجه نشدی من داشتم از ال 90 طرفداری میکردم وگرنه من خودمم ال 90 دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. dost

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    عادت همه تون همینه الان بگن پراید 30 میلیون می ارزه همه میگن عجب ماشین با حالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saeed

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه خودرو سازای وطنی . فیس لیفت اینجوریه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یونس

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتورش زیاد قوی نیست.ولی ظاهرش از تندر خودمون خیلی سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بردیا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه موقعی با 24-25 میلیون میشد مزدا3 و مگان بخری …
    حالا به لطف کارخونه های کثیف داخلی 206 و سمند و ال90 …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      در کثیف بودن خودروسازهای داخلی شکی نیست دوست عزیز، اما ارزش پول ما در مقابل ارزهای خارجی به شدت افت کرده و این دلیل اصلیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. vahid

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همیشه یک قدم یا بهتر بگم چند قدم عقب تریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. vahid

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوشکله دوستش دارمممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهروز

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا وقتی پیشرانه کلا دگرگون میشه و احتمالا گیربکس، این دیگه فیس لیفت نیست. این یه مدل کاملا جدیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pari

      ۱۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محسن سبحانی مهر

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفاگه میشه برای ما ایمیل بزنید ببینیم ما که ماشین پارس تندر (فیس لیفت شده یعنی sr ) بیش از سه ماه پیش ثبت نام کردیم وحدود5/13 میلیون تومان پول به عنوان پیش فروش واریز کردیم تکلیف ماشین ما چی میشه چرا هنوز خبری ازش نیست لطفا بگید کی تحویل میدهید و قیمت نهاییش چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. reza

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسبت به مدل قبلیش خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عليرضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان به نظر من این خودرو عالی است هم از لحاظ ظاهر و کیفیت بهتذ از سمند و پژو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سهيل

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام .اقا جون تا بحث ماشین میشه هممیشه از نظر فنی باید اظهار نظر کرد.ال نود کنونی در ایران برخی مشکلات فنی داره که مهمترینش ترمزشه.چرخ های عقبش کاسه ای است در حالیکه 206 تیپ 5 چهار چرخ دیسکی است یعنی ترمز EBD.دااخل ال نود از نظر تزئینات بسیار ضعیفه .ظاهرش مشکل اورگونومی داره .فقط موتورش نقطه قوتشه.206 SD V8 در ایران در رنج قیمتی خودش بهترین ماشینه.مشخصاتشو بخونید تا ولی این بفهمید.امکانات چی داره.ولی این لوگان جدید خیلی زیباست باید وارد ایران بشه و قیمتش مشخص شه تا اظهار نظر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      عذر میخوام اما 206 SD ماشینی که کاملا (اگه نگم من درآوردی) ساخته خودروسازای داخلیه و سدان غیر اصولی و وطنی 206، در این رنج بهترین ماشینه؟؟ فاصله خیلی کم بین دو چرخ عقب و جلو که باعث کم شدن فضای عقب ماشین میشه و نیز صندلیهای کوچک عقب این ماشین اصلا در خور یک ماشین سدان نیست. طبیعی هم هست چون اصولا این ماشین نباید ساخته میشد و اگه اصولی بود خود پژو 206 سدان تولید میکرد و منتظر هنرنمایی ایران خودرو نمیموند.
      ترمز ال 90 نقطه ضعفشه؟؟؟ اونم چون کاسیه ایه؟ عجب دلیلی! دوست من ترمز ال 90 اتفاقا یکی از نقاط قوتشه و با این کامنتی که ازت دیدم کاملا بهم ثابت شد که ال 90 رو امتحان نکردی.
      مشکل آرگونومی یعنی چی دقیقا؟ ما که اصلا همچین چیزیو حس نمیکنیم. خوشحال میشم واضح توضیح بدی. بزرگترین مشکل ال 90 دید ضعیف عقبشه که اونم با سنسور دنده عقب تا حد زیادی (و نه کامل) مرتفع میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Yashar

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    به به چه خوشگل شدی امشب…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نیما

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    دوستان این ماشین نسل جدید لوگان است و نه فیس لیفت به همبن علت هم موتورهاش کلا فرق می‌کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد امین

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. مهم نیست که درباره تندر کی چی میگه من که تا حالا 120 هزارتا باهاش راه رفتم بجز بنزین و روغن خرجی برام نداشته. با لاستیک بارز ایرانی آشغال زیرش که تا به حال هم کار کرده. البته 206 هم داشتم که بعد 55 هزارتا موتوری ایراد آورد که مجبور شرم بفروشمش. فقط تو 70 هزارتا تسمه عوض کردم. شما برید 206 بخرید و تو سر بالایی ها و شتاب ماها به شما میخندیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجتبی

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز من که بعد از عوض کردن چند ماشین الان ال90 خریدم تفاوت را خوب احساس میکنم واقعا در این رنج قیمتی خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. خودم

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تا زمانی که شما مدل 2013 رو سوار شین خیلی مونده فقط 207 خودم رو عشقه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کیهان

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    کسی که اطلاعاتی نداره با خوندن این کامنتهای ضدو نقیض واقعا هنگ میکنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ملا

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آقا بخدا من خودم از مخالفان سرسخت ال 90 بودم و بسیار ازش بدم میومد
    همیشه میگفتم بابا این که مثل مینی بوسه! و مسخرش میکردم.
    ولی خیلی اتفاقی وقتی برا داداشم یکیشو گرفتم و چند روزی دستم بود عاشقش شدم و فورا ماشین خودم که 206 اس دی وی 1(1600سی سی) بود فروختم و ال90 صفر برداشتم
    30 هزار تا کار کرده فوق العاده از کیفیت و بی دردسر بودنش راضیم.
    من هرسال ماشین عوض میکردم و بین تموم ماشینایی که داشتم به جز 323 این بهترین بوده
    ماشینایی که داشتم:
    405 (راضی بودم ولی جدیداش بی کیفیته)
    206 (برعکس بقیه خیلی ناراضی بودم؛کیفیت پایین و شتاب افتضاح،خرج زیاد و تعادل بد؛ترمز آشغال)
    پارس (بدترین ماشین ایرانی؛تو هر پمپ بنزینی باید سرک بکشی!)
    سیلو(خوبه، فقط قدیمی شده)
    جنتو(عالیه؛ولی قطعات خیلی گرون،صدای موتور زیاد)
    زانتیا(بی نقص؛ فقط هزینه نگهداریش خیلی بالاست)
    مزدا323(اگه مدل بالاش بود با 3 هم عوض نمیکردم باور کنید ماشینی به این راحتی و کم خرجی ساخته نشده؛حیف حیف که تولیدش متوقف شد؛ اینایی هم که موجوده دیگه داغونن)
    اس دی v1(موتورش عالیه ولی کیفیت بدنه و مخصوصا گیربکسش افتضاحه، در کل خیلی پرسروصدا بود جلوبندیش)
    و حالا ال 90 دارم(به عنوان کسی که مخالف این ماشین بودم قبلا فقط از مخالفا میخوام که امتحانش کنند همین! میتونم بگم یه زانتیای کم خرجه؛البته توقع تعادل زانتیا رو ازش نداشته باشین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. هموطن

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. nini

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشین هیچ فرقی نکرده فقط چراغ و داخلش فرق کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. colin mc rae

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این که اصلا یه ماشین دیگه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا وقتش بود دستی به هیکلش بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمید

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر ظاهر خوشگل شده – خدا کنه به زودی تو ایران ببینیمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سید جواد سلیمانی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب است ولی در ساخت آن دقت بیشتری گردد مثلا در زیر پای راننده و شاگرد دو قطعه بزرگ سرب هست جهت تعادل خودرو وتوازن در سر پیچ ها که خودرو ساز بجای آن از یونولیت استفاده میکنه کاش …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Navid

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تست جامع داچیا لوگان ۲۰۱۳ توسط وب سایت autoevolution در دوازده صفحه به انگلیسی :

    http://www.autoevolution.com/testdrive/dacia-logan-test-drive-2013.html

    گالری عکس های با کیفیت
    http://www.autoevolution.com/testdrive/dacia-logan-test-drive-2013/i-5729.html#sjmp

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشكان

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (258 ديدگاه)

      تشکر از بهمن برای لینک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. اردلان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای من که معلول هستم…رویایی بیش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من همین ال90 ایرانی از همش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا