ایستگاه خبررنو

رنو، بازیگر جدید صنعت خودروی ایران

رنو مدت‌هاست به دنبال ایفای نقشی گسترده‌تر و البته به دست آوردن سهمی بیشتر از بازار بزرگ و بکر خودروی ایران است. جایی که در سلطه محصولات از رده خارج و قدیمی پژو و پراید قرار دارد. از همان ابتدای ورود رنو-پارس به ایران و محصول آن‌ها یعنی رنو تندر ۹۰، انتظار می‌رفت تا این خودرو و محصولات تابعه آن بتوانند نقشی بزرگ و پررنگ در این بازار و جایگزینی محصولاتی چون پیکان داشته باشند. اما اوضاع به‌گونه‌ای دیگر پیش رفت و تندر را صاعقه دربر گرفت و قیمت آن به‌جایی رسید که دیگر خودرویی مقرون‌به‌صرفه برای قشر متوسط جامعه به شمار نمی‌رفت.

Tondar 90
Tondar 90
عمده این مشکل قیمتی در سیاست‌های ایرانی خودروسازان برای بازارگردانی و افزایش سود خلاصه می‌شود. به‌گونه‌ای که اخیراً نیز داد شرکت رنو از این سیاست‌ها درآمده و خواستار جدایی از دو خودروساز بزرگ ایرانی و ادامه راه به صورتی مستقل و یا با استقلال بیشتر شده است. حتی تا آنجا که این شرکت، شرکای ایرانی خود را به دلیل اهمال در سرمایه‌گذاری و تأمین قطعات تهدید کرده که یا کارخانه و تأسیسات خود را به رنو بفروشند و یا این شرکت رأساً وارد این حوزه شده و این شرکا را دور خواهد زد.

پیمان کارگر، مدیرعامل ایرانی رنوپارس
پیمان کارگر، مدیرعامل ایرانی رنوپارس
به گفته پیمان کارگر، خودروسازان ایرانی نه خود برای تولید محصولات جدید (مشترک با رنو) سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه کارخانه‌هایشان را به رنو می‌فروشند و ازآنجاکه این شرکت می‌خواهد تیراژ محصولاتش را (در ایران) به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال برساند، قطعاً نمی‌تواند با این شرایط، ادامه بدهد. وی همچنین این را هم گفت که رنو قصد دارد سهام خودروسازان ایرانی را در رنوپارس (شرکت مشترک برای تأمین قطعات تندر-۹۰ در ایران) به حداقل رسانده و عنان آن را خود به دست بگیرد. به گفته کارگر، هدف رنو از این کار، تبدیل کردن رنوپارس به مرکز مهندسی و تحقیق و توسعه خود در ایران است، تا از این راه، به فعالیت‌هایش در «جاده مخصوص» سرعت ببخشد. با توجه به اظهارات معاون امور خاورمیانه رنو، به نظر می‌رسد این شرکت فرانسوی به جد خواستار گسترده کردن فعالیت در ایران است و حال اینکه چرا خودروسازان داخلی میلی به این کار نشان نمی‌دهند، پرسشی است که باید آن را از شرکت‌های تولیدی و البته وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسید.

Dacia Logan 10th Anniversary Edition
لوگان جدید و تفاوت آن با لوگان قدیمی و از رده خارج ما
تجربیات رنو در بازارهای کشورهای درحال‌توسعه نشان می‌دهد که این شرکت توانسته محصولاتی مدرن و به‌روز را با قیمت‌هایی متناسب با سطح درآمدی این کشورها تولید نماید. آخرین نمونه آن رنو کوئید است که قیمتی کمتر از ۴۰۰۰ دلار دارد و یک مینی کراس‌اوور مقرون‌به‌صرفه قلمداد می‌شود. این خودرو نیز اکنون نامزد ورود به بازار ایران است و با توجه به قیمت بسیار پایین خود می‌تواند باعث تحولاتی گسترده در بازار خودروی کشور شود.

Renault KWID
رنو کوئید با قیمت ۳۷۰۰ دلار
اما این موضوع به این سادگی‌ها نیز نخواهد بود. حضور رنو و شریک آن یعنی نیسان به‌عنوان ضلع یا قطب سوم خودروسازی کشور که اخیراً مطرح شده، هرچند باعث افزایش رقابت و باز شدن درها به‌سوی محصولات به‌روز خواهد شد اما مقاومت خودروسازان و بخش سنتی صنعت خودروی کشور در برابر این موضوع، کار رنو را دشوار خواهد نمود. کار تا آنجا پیش رفته که خودروسازانی که برای شرکای فرانسوی خود، غش‌وضعف می‌کردند، این روزها به منتقدان آن‌ها مبدل شده‌اند و به‌گونه‌ای روند را پی می‌گیرند تا رنو یا هر رقیبی را از بازار ایران فراری دهند. از سویی با وجود انتقادات صحیح و انتظاراتی که از شرکای فرانسوی خودروسازی ما می‌رفت، نوع انتقادات مسئولان در این برهه، رنگ و بویی مشکوک به اغراض خاص دارد.

Renault Badge
سؤال اساسی اینجاست که واقعاً چه شرکت‌هایی فارغ از هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغاتی، با شرایط موجود ایران حاضر به همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان ایرانی هستند؟ چیزی جز نام چینی‌ها به ذهن کسی خطور می‌کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد.ف

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (447 ديدگاه)

    عالی بود این مقاله!
    جالبه که وقتی کار به این جاها کشیده میشه به اصطلاح دم خروس بیرون میزنه تا ما قسم آقایون رو نتونیم قبول کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      وضع امروز صنعت خودروی کشور نه بخاطر خودرو ساز ها و نه بخاطر تحریمه بلکه سیاست غلط دولت های گذشته که البته در این دولت هم تا امروز شاهد ادامه این سیاست هستیم است وقتی وزیری که در دوربین نگاه میکند و مردم توهین میکنه وقتی نمایندگانی که بجای این که نماینده مردم باشند تبدیل شدن به نماینده اقایان خاص این میشود وضع کشور بهبود صنعت خودروی کشور تنها در گرو سیاست درست و بدون فساد و انحصار دولت و مجلس که تا امروز شاهد عکس ان بودیم است ای کاش مردم ما متحد بودند و حق مان را از این منافقان دزد میگرفتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    جواب سوال : خیییییر!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    بهترین کار اینه که رنو فک کنه ایرانخودرو و سایپا وجود نداره که بخواد باشون شراکت کنه!
    فقط به عنوان رقیب بشون نگاه کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ashkan

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      مسائله اینه که الان با وجود قیمت زمین و….. خرید زمین و ساخت خط تولید خیلی هزینه بره و برای رنو به صرفه نیست
      پی فقط میمونه خط تولید ایران خودرو و سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        با سلام،دوست گرامی شرکت هایی مثل کرمان خودرو،راین حتی گروه بهمن این همه خط تولید،این شرکت ها نیمه خصوصی هستن و از پول و سود بدشون نمیاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ashkan

          ۱۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (376 ديدگاه)

          درست
          ولی آیا توان تولید 300هزار خودرو برای رنو رو دارن؟
          پس به صورتی بخوان اینجا تولید کنن اینه که قسمتی از این شرکت فرقون سازی (سهامشو نمیگم) بخرن یا اینکه چندین شرکت در زمینه مونتاژ و یه جا بگیرن مسئله ی که با ورود رنو حتمآ پای نیسان شریک رنو به ایران باز میشه
          مثه همین بهمن خودرو و کرمان موتور و…. بگیرن
          بحثی که من میکنم خارج از شراکته چون احساس میکنم پست قبلی منو فکر کردید در زمینه شراکته منظور من یه شرکت سواس
          در و اقع شاید بهترین کار دولت این بتونه باشه که کلآ شرکتهای سایپا و ایران خخودرو رو منحل کنه و با ورود رنو نیسان هم باعث ایجاد شغل شه و هم خودرو روز با قیمت جهانی بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ashkan

          ۱۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (376 ديدگاه)

          در ضمن توقع نداشته باشین به همین زودی خط مونتاژ بزنه اگه نداشته باشه حداقل 2 سال زمان میبره
          که تا اون موقع اثری از این فرقون سازا نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. amir

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    سری به سایت پژو بزنید ببینید بعد این همه سال آشغال ها اون ها رو خریدن بازم اسم ایران در این سایت نیست
    خودروساز ها دارن با حیثیت مردم ایران در جهان بازی می کنند.
    تنها راه نجات خودروسازی حضور مستقل خودرو ساز های خارجی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ما و شما و ایشان

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      فقط یک راه حل داریم:

      حضور انحصاری خودروساز خارجی برای تولید در داخل کشور

      هر کی قبول داره لایک بزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم نمیشه زود قضاوت کرد. شاید همه اینها بازی تبلیغاتی رنو و شرکتهای سایپا و ایران خودرو باشه. چه خبر از پس پرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دادا

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقای باقری فکرنمیکنی زیر سر آمریکا و اسرائیل باشه.یه نگاه به گذشته بکن ببین شکم باره های خودرویی و القاب واعوان شان که شکمشون از خون کشته شدگان مظلوم وطن که سوار گاری مرگشان بودن پر شده وبادکرده تا حالا گذاشتن کسی سرمایه گذاری کنه .خوداینان ازهمه بازیگرتر و متقلب ترند ، رنو که رنوس ،خدای رنو رو هم درس میدن.اگه یکی ازین افراد دولگن ساز بهشت رفت من میگم از الان ملحد شدم اگه عدالت خدا اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. وحید

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    می دونید چرا صدای اقای کارگر دراومده چون بازا ر راکده و فروش ندارند
    چطور چند سال پیش صدای هیچ کس در نمی اومد
    حال رنو مدعی رقابت شده
    این یعنی سیاست یه بوم دو هواست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شایان

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    تا دیروز پژو الان شد رنو بسه آقا بسه دیگه توهین شما نوشتید رنو کوئید قیمت 3700 دلار واقعا درسته؟ اگه این قیمت باشه میشه 3700*3500=دوازده میلیون و اندی یعنی یه جورایی نصف پراید فول آپشن!!! قیمت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. معین

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ایول، پراید فول آپشن خیلی باحال بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این است و چیزی جز این نیست : تا تعرفه واردات برداشته نشود مشکلی حل نخواهد شد حمایت از صنعت خودرو داخلی همه بهانه است « آقایان سود میبرند و مردم را میدوشند» آنها هرگز به برداشته شدن تعرفه رضایت نخواهند داد مگر اینکه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سامان

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اول از همه باید به صحت گفته ها و قولهای رنوپارس پی برد و همچنین دلیل این رفتار عجیب خودروسازان،بعدش باید دید اگر رنوپارس به شرایطی که میخواد برسه میخواد چه اقداماتی انجام بده،ایا تیراژ تولید رو میخواد بالا ببره یا کیفیت و تنوع محصولاتش رو؟
    ایا حاضر به صادر کردن و اشتغال زایی و تولید داخلی محصولاتش هست یا نه؟
    اگر این موارد مد نظرشون باشه باید بگم یک اتفاق عالی برای صنعت خودروی ماست،ضمنا میتونه با ورودش و تایید اوضاع بازار ایران باعث ورود نیسان و محصولات خوبش بشه.
    اما نباید فراموش بشه که اگر صنعت کشور ما به دست خارجی ها بیفته،در مواقعی که فضای تحریمی ایجاد بشه با تعطیل کردن و خوابوندن صنعت کشور یک فاجعه عظیم رو برای کشور به بار میارن،نمونش هم خروج پژو از ایران و قبول اونهمه خسارت مالی بود،که تنها هدفشون ضربه به کشور بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (447 ديدگاه)

      ببینین هیچ شرکتی عاشق چشم و ابروی ما و صنایع ما نیست . دلسوز ما هم نیست. همیشه هم به دنبال سود حداکثری است. منتها! منتها این شرایط و سازمان های حاکمیتی و بازار و رقابت است که شرکت ها را مجبور می کند که پیشرفت کنند و به خواسته مشتری احترام بگذارند و حتی در همین شرایط هم به دنبال زیر آبی رفتن هستند (مانند ماجرای اخیر فولکس) مطمئن باشید اگر پژو در ایران سرمایه گذاری کرده بود و اموالی در ایران داشت یا منافع خاصی که به خطر افتادنش زیان زیادی را بر او وارد کنه هیچ رقم ول نمی کرد بره. حالا شرکت رنو داره می گه من می خوام سرمایه گذاری کنم، ایران رو پایگاه صادراتی منطقه کنم، داره اینجا کارخونه می خره (شاید هم تاسیس کنه) داره پول میاره تو مملکت. باز با این احوال نباید سازمانهای دولتی منفعلانه عمل کنند و ضمن اینکه آزادی زیادی بهش می دن همیشه هم مواظبش باشن که زیر آبی نره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (216 ديدگاه)

        سازمانهای دولتی جیب مارو نزنن نمیخواد مواظب شرکتهای خارجی باشن با شواهد موجود اعتماد ما به خارجیها بیشتر از سازمانهای دولتی کشور خودمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ,وقتی داری به تحریم دوباره فکر میکنی ، پس اصلا به هیچی فکر نکن
      همه دنیا سالهاست که فهمیدن زندگی کردن فقط تو تعامل و صلحِ که امکان پذیره اونوقت ما هنوز تو فکر اینیم که با دنیا دعوا کنیم بعد انتظارم داشته باشیم شرایطمون خوب باشه.
      کشوری با دنیا در میوفته که عرضه تولید کردن یه قالپاق رو داشته باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. رضا

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      فاجعه عظیم اتفاق افتاده این ما هستیم که هنوز خوابیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ایمان

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سرکیسه شدن مردم و پر شدن جیب اقایون همیشه تو اولویت بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amir

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    با رنو هم همون کاری رو میکنن که با هیوندای کردند و نمیزارند به طور مستقل کار کنند چون اگر این کار را بکنند انحصار میشکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. nima

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور ملت بزرگ ایران :
    مستحضر باشید که جوشش مردمی که تحت عنوان کمپین نخریدن خودرو صفر شکل گرفته است نه توطئه است و نه دست پشت پرده.بلکه تنها و تنها خواسته برحق ملت ایران است و بالاتر از آن سنگ محک دولت شماست که تا چه حد خود را مردمی میدانید.حال این گوی و این میدان.فراموش نکنید که شما با رأی تک تک این مردم رئیس جمهور شده اید و به این رأی مجددا نیاز خواهید داشت.حال شما میمانید با انتخابی مهم که از یکسو مردم شریف ایران و از سوی دیگر باندهای قدرت و ثروت و مافیای خودرو قرار دارند.
    امیدواریم انتخاب صحیحی داشته باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. تحریم خودرو ایرانی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    وای خدایا ببین چه بخور بخوریه اون بالا که حتی حاضرن سر همدیگرم ببرن…باید اون *** های ایران خودرو و سایپا بفهمن که دگ بسه مردم نمیخوان خودرو های 100سال پیشو به قیمت های وحشتناک بخرن…دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره مطمئنم جفتشون ورشکست میشن
    تا دیروز جون میدادن واسه شریک فرانسوی الان میگن نه بو میده…شما دگ کی هستین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجید

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این کار رنو یه اشتباه بزرگه، ایران یه کشور بستست، رقابت توش معنایی نداره، اگر بخواد تو ایران بمونه باید دم خودروسازارو ببینه، وگرنه کله پاش میکنن. ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      آدم یاد جنگ یه شوالیه تنها با غولها میوفته :((
      شوالیه از همین الان برات طلب مغفرت میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. بنده خدا

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.مثل دو تا بچه بی ادب و تخص شدن که هرکاری دوس داشته باشن انجام میدن.بابا مامانه هم فقط میخندن به شاهکارای دوردونه هاشون.آی درد و بلا جک غول کش تو سر بچه های بی ادب و لج باز و شیطون….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. iman

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا خبر ندارید تازه دولت میخواد ۲۰۰ میلیاردم به خودروسازا کمک کنه هیییی…من نمیدونم نمیشه این پولو وام کم بهره بدند به کارگرای خودروسازیا و درشونو گل بگیرن و وارداتو آزاد کنند؟؟؟ آخه این چه سیاست احمقانه ایه اینا در حق مردم دربدر میکنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    [غیر قابل انتشار] در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که ما مسئولینی داشته باشیم که اولویتشان رفاه ، زندگی و آسایش مردم باشد و هر گاه تریبونی در اختیار آنها قرار می گیرد اولویتشان مرگ مرگ است ، و نتیجتاً اهرم پر زوری این خواسته به حق مردم و داشتن خودرو ارزان و باکیفیت را به جدیت پی گیری نخواهد کرد ، امیدوارم شرکتهایی مثل رنو- نیسان بتوانند راهی برای حضور خود در بازار پیدا کنند .
    در ادامه : در پاراگراف اول بهتر بود به جای محصولات از رده خارج پژو و پراید ، عبارت محصولات از رده خارج شرکتهای پژو و کیا موتورز ذکر می شد و در همان پاراگراف به جای رنو تندر نود عبارت رنو لوگان ( تندر 90 ) ایراد می گردید .
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. interceptor

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    رنو به نظر میاد با زرنگی دنبال تاسیس کارخونه مستقل به عنوان یه پوشش(کاری که خودروسازان می کنن) برای دور زدن دیوار تعرفه گمرکی باشه، در اینصورت خیلی بهتره شرکتای بزرگتر ترجیحن غیرفرانسوی بیان….همین چن وقت پیش هیوندای هم به ایران پیشنهاد مشابهی کرده بود که قبول نکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی مشهدی

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با نگاهی به نمایشگاه های خودرو بنظر میرسه که خودرو سازان داخلی شرکای تجاری خودشون رو در ردیف قیمتی بین 30 تا 70 میلیون تومان و حداقل برای 2 تا 5 سال آینده از قبل انتخاب کرده اند و اون شرکا از کشوری نیستند غیر از کشور رو به رشددر زمینه خودرو چییین و حال ممکنه برای خالی نبودن ردیف قیمتی بین 70 تا 120 میلیون هم از خودرو سازان اروپای یکی دو نمونه در ایران مونتاژ بشه. مگر اینکه مردم همتی بکنند و شرایط رو بنفع خودشون تغییر بدهند و گرنه که خودرو ساز{ خپل } ایرانی دوست نداره تکون زیادی به خودش بده و فقط بدنبال سود بیشتر در بازار شیرین خودرو هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. پیمان

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام ما اگه توی تولید زعفران وقالی ونفت بتونیم به دنیا خودمونو تحمیل کنیم کافیه ماشین وبذاریم برای المان وامریکا وفرانسه……. هر کسی را بهر کاری ساختن…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ما و شما و ایشان

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      آخ که همه دنیا اینو فهمیدن غیر از سران بی کله کشور ما.

      داغ دلمو تازه کردی داداش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. احسان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    با سلام
    بهترین راه زیاد ماندن تعرفه ورود خودروی ساخته شده و کم کردن مالیات تولید خودروهایی است که توسط خودروسازان بین المللی در ایران تولید می شود. ضمنا مشوق های صادراتی بذارن. اونوقت ببینن که تولید رونق نمیگیره. به خصوص قطعه سازا تقویت می شن. اما فقط اولش یه کم فقط یه کم منافع خودروسازای داخلی اون هم نه کارگراش به خطر می افته. اما دریغ از یک کم غیرت برای ملیت ایرانی. همه می خان یه روزه جیبشونو پرکنن و برن و باز هم دودش تو چشم قشر کارگر و آسیب دیده اجتماع می ره. البته اونها هم یک کم دست از کارمندی کردن بردارن( منظورم از کارمندی کردن بی توجهی به محیط اطراف، بی مسوولیتی و بی دقتی در تولید و توقع بی حد و حصر از کارفرماس) البته این هم با حضور خودروسازای جهانی حل می شه و اونها برو بقای خودشون فرهنگ کاری درستو می آرن. افسوس افرادی که در مسند کارن یا نادونن یا صرفشون تو اینه که بگن نفهمیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ما و شما و ایشان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فقط یک راه حل داریم:

    حضور انحصاری خودروساز خارجی برای تولید در داخل کشور

    هر کی قبول داره لایک بزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سیاوش

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آخه تا کی گران فروشی !!!!!!!!!!!!!!جالب تر اینکه خود شرکت رنو هم با این گرانفروش ها هم پیاله هست و راضی هست که محصول ارزون قیمتش چند برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسه !!! با این سیاست رنو هم بزودی باید جمع بکنه و از ایران برود چون داره به مردم ایران ظلم میکنه و با گران فروش های داخلی هماهنگ هست!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجیید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرتون شوالیه رنو می تونه 2 غول خودروسازی ایران رو تو خونه شکست بده؟
    نبرد دیدنی خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا