تجربهٔ رانندگی با سدان لوکس فرانسوی، رنو تالیسمان

شرکت فرانسوی رنو سال گذشته سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی نمود. این خودرو که از طراحی زیبایی سود می‌برد، اولین محصولی است که با زبان طراحی جدید رنو طراحی‌شده است و پس‌ازآن نسل جدید مدل‌های مگان و کولئوس نیز در طراحی دنباله‌روی آن شدند. البته تالیسمان یک ویژگی دیگر هم دارد و آن اینکه جایگزین هر دو سدان لاگونا و لتیتود شده است. درحالی‌که لاگونا در سگمنت D و لتیتود در سگمنت E قرار دارد، تالیسمان بین آن‌ها قرار می‌گیرد؛ یعنی از لاگونا بزرگ‌تر و از لتیتود کوچک‌تر.

renault-talisman-1

رنو لتیتود در ایران هم عرضه شد که البته نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند. سپس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز بانام سافران به بازار کشورمان راه یافت که بازهم با استقبال چندانی مواجه نشد. رنو نسخهٔ استیشن تالیسمان را هم معرفی کرده است درحالی‌که توسط زیرمجموعهٔ کره‌ای گروه رنو-نیسان یعنی سامسونگ، در کرهٔ جنوبی نیز بانام سامسونگ SM6 عرضه می‌گردد. حال در ادامه به بررسی این سدان خوش‌چهرهٔ فرانسوی می‌پردازیم.

renault-talisman-15

تالیسمان، فرانسوی دوست‌داشتنی

پیدا کردن و استفاده از یک نام جدید برای خودروسازان به‌هیچ‌عنوان آسان نیست چراکه این نام نباید در هیچ‌یک از زبان‌های دنیا توهین‌آمیز باشد (مانند پاجرو که در برخی زبان‌ها معنای بدی داشته و میتسوبیشی این خودرو را در آن کشورها بانام دیگری عرضه می‌کند) و توسط دیگر برندها مورداستفاده قرار نگرفته باشد؛ بنابراین باید دلیل مهمی وجود داشته باشد که رنو پس از 21 سال و تولید سه نسل، نام لاگونا را کنار گذاشته و خودرویی جدید بانام جدیدی را جایگزین آن کرده است. پس از رانندگی با این سدان متوسط فرانسوی در مسافت‌های زیادی در بزرگراه و شهر، مشخص شد که تالیسمان یک پله بالاتر از لاگونا قرار دارد.

renault-talisman-4

طراحی خارجی و داخلی

در کلاس تالیسمان رقبای کهنه‌کار و سرسختی چون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، هوندا آکورد و… وجود دارند و تالیسمان باید توانایی رقابت با آن‌ها را داشته باشد. این ماشینْ بزرگ و راحت بوده و احساس بسیار خوبی به راننده می‌دهد. اولین چیزی که در تالیسمان جلب‌توجه می‌کند طراحی زیبا و جدید آن است که زبان طراحی جدید رنو را نشان داده، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و به‌طور کامل با لاگونا متفاوت است.

کابین تالیسمان نیز باکیفیت بوده و طراحی زیبایی دارد که آن‌را به رهبران کلاس سدان‌های متوسط یعنی فولکس‌واگن پاسات و اشکودا ساپرب نزدیک کرده است. خودروهایی که ازنظر کیفیت کابین فوق‌العاده‌اند. تالیسمان ازلحاظ داخلی کیلومترها بالاتر از رقبای قدیمی‌تری چون تویوتا آونسیس و اوپل اینسیگنیا قرار دارد و شما وجود فضای بیشتری را نسبت به بسیاری از رقبای آن احساس می‌کنید.

renault-talisman-14

موقعیت صندلی رانندهٔ آن بسیار عالی است البته شاید به بی‌عیب و نقصی پاسات نباشد اما در مقایسه با لاگونا جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد. راحتی و پشتیبانی تمامی صندلی‌ها خوب بوده و مقدار زیادی فضا برای قرار دادن اشیاء در آن تعبیه‌شده است به‌گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. چیزی که قطعاً از آن لذت بردیم سیستم چندرسانه‌ای R Link 2 رنو بود که با رابط کاربری عالی و گرافیک مدرن خود به‌آسانی قابل‌استفاده بوده و از این لحاظ فقط در پس سیستم چندرسانه‌ای ولوو قرار می‌گیرد.

موتور و گیربکس

خودروی مورد آزمایش ما مجهز به پیشرانهٔ دیزل dCi 160 چهار سیلندر 1.6 لیتری توئین توربو با 160 اسب بخار قدرت و گیربکس 6 سرعتهٔ EDC دوکلاچه است که سریع‌ترین مدل پس از مدل مجهز به موتور بنزینی Tce 200 با 200 اسب بخار قدرت محسوب می‌شود. بهترین راه برای توصیف این خودرو این است که برخلاف تمامی خودروهای خانوادگی دیگر رنو عمل می‌کند.

رانندگی

بااینکه تالیسمان اسپرت‌ترین خودروی سگمنت خود نیست اما یک ماشین بزرگ و راحتِ چابک است که حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. سیستم 4Control آن به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و عملکرد فرمان بسیار دقیق و عالی است. هرکدام از حالات رانندگی آن‌را که انتخاب کنید، خصوصیات خودرو کاملاً عوض می‌شود و تطبیق‌پذیری بسیار خوبی در کلاس خود دارد.

هرچند نتوانستیم تالیسمان را در پیست مسابقه مورد آزمایش قرار دهیم و نهایت توانایی‌های آن‌را بسنجیم اما وقتی با آن در جاده‌های تنگ و پیچ‌درپیچ رانندگی کردیم فهمیدیم که قطعاً شاسی خودرو به‌خوبی تنظیم‌شده است. سیستم 4Control چرخ‌های عقب را در سرعت‌های بالا تا 1.9 درجه در همان جهت چرخ‌های جلو چرخش می‌دهد و درنتیجه در پیچ‌ها خودرو سریع‌تر شده و فرمان‌پذیری بهتری خواهد داشت. هنگام رانندگی در شهر نیز این سیستم چرخ‌های عقب را تا 3.5 درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند که موجب می‌شود مانور پذیری خودرو تا حد زیادی بهبود یابد.

گیربکس 6 سرعتهٔ دوکلاچهٔ تالیسمان تقریباً به‌خوبی گیربکس دوکلاچهٔ DSG فولکس‌واگن است که این دستاورد بزرگی برای رنو محسوب شده و کاملاً مناسب این موتور است. خودرو در 9.4 ثانیه از صفر به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما اگر عملکرد بهتر و شتاب بیشتری می‌خواهید می‌توانید موتور 200 اسب بخاری 1.6 لیتری بنزینی آن‌را انتخاب کنید. بااین‌حال من از موتور تالیسمان مورد آزمایش هم بسیار لذت بردم خصوصاً هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قراردادم. در این حالت پاسخگویی تالیسمان بیشتر و بهتر احساس می‌شود. ازلحاظ مصرف سوخت، کامپیوتر سفری خودرو مصرف متوسط 6.5 لیتر در صد کیلومتر را با سرعت میانگین 38 کیلومتر در ساعت نشان داد که با توجه به ادعای رنو حتی می‌توان به مصرفی کمتر از این هم دست پیدا کرد.

renault-talisman-19

نتیجه

آیا کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط یک رهبر جدید پیداکرده است؟ در پاسخ این سؤال باید گفت باوجود تلاش رنو هنوز تالیسمان توانایی به زیر کشیدن پاسات، موندئو و ساپرب را ندارد؛ اما رنو تالیسمان ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد که می‌تواند خریداران زیادی را به‌سوی خود جلب کند. تالیسمان گام بزرگی برای رنو محسوب می‌شود و خودروی ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال یک ماشین خانوادگی مناسب هستند.

renault-talisman-3

در ایران

چند روز پیش تالیسمان از سوی نمایندگی رنو در ایران یعنی نگین خودرو در تهران رونمایی شد. قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌ها و تجهیزات بین 160 تا 200 میلیون تومان اعلام‌شده است که آن‌را رودرروی رقبایی چون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار می‌دهد. حال باید دید آیا تالیسمان شکست لتیتود و سافران را جبران می‌کند یا بازهم مانند گذشته در بازار کره‌ای پسند ایران در مقابل کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به شکست محکوم خواهد شد.

renault-talisman-20

 

مشخصات فنی

Renault Talisman 1.6 dCi 160 2016
قیمت 31,400 یورو
پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر

توئین توربو دیزل

قدرت 160 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر
شتاب صفرتا صد 9.4 ثانیه
مصرف سوخت 4.5 لیتر (ترکیبی)
فاصلهٔ بین دو محور 2.81 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.85/1.87/1.46 متر

 

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

87 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    متاسفانه نگین خودرو هفته گذشته بصورت خصوصی فقط برای مجموعه خودشان این ماشین را رونمایی کرده اند و اطلاعات خودرو مذکور نیز توسط سایتها و منابع دیگر در حال انتشار است با توجه به تماسی که با شرکت نگین خودرو داشتم قرار است ظرف هفته آینده پیش فروش شروع شود
    حدود قیمت از 160 تا 200 و حتی بالاتر !!!!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل رومیسا
      رومیسا
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      من ثبت نام کردم تحویل 120 روزه قیمت 185 خدا کنه انتخاب خوبی باشه

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        با سلام . به نظر من قیمتش بالاست . اولا موتور 1600 داره و این یک ضعفه .ثانیا شما با این قیمت داری یه سواری میخری در صورتی که میشه باهاش یه شاسی خرید.در هر صورت من علی رقم همه زیباییش موافقش نیستم و معتقدم خرید یک ماشین فقط زیبایی هاش نیست و خیلی آیتم ها باید مد نظر باشه . براتون آرزوی موفقیت دارم .

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          موتور این ماشین 1600 سی سی حجم داره ولی به واسطه تویین توربو بودن یعنی دارای توربوی دوگانه بودن قدرتش در حد یک موتور 2500 سی سیه. حداکثر قدرت این ماشین برخلاف اونچه که در متن بهش ذکر شده، 190 اسب بخاره که با توجه به حجم کم موتور مصرف سوخت خیلی کمتری هم نسبت به رقباش داره. من توی این ماشین نشستم. ماشین خوبیه و امکانات خیلی خوبی هم داره.در مورد ظاهر و اینکه با این پول می شه شاسی بلند خرید هم باید گفت که سلیقه ایه. شاید خود من هم انقد پول داشتم این ماشین رو نمی خریدم ولی به نظرم کسایی هم که این ماشین رو بخرن از خریدشون پشیمون نمی شن. این اولین رنویی بود که من از طراحیش خوشم اومد (چه طراحی خارجی و چه طراحی داخلی)

  2. حامد محمدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعاً ماشین خوبی هست.امیدوارم با یه قیمت گذاری خوب طیف بیشتری بتونن از این ماشین باکیفیت استفاده کنن.مقایسش با محصولات کره ای بیشتر یه شوخی یا عدم اگاهیه. با محصولات همرده آلمانی و ژاپنی هم به علت تفاوت قیمتی بالا بی معنیه. این ماشین عالیه برا موقعیت فعلی ما تو ایران با این انحصارات و قیمت گذاری های عجیب غریب.

    پاسخ
  3. كيومرث
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    حیف از این ماشین که قراره نگین خودرو وارد کننده اش باشه، اگر یکی از همان شرکت های چینی فروش متولی واردات تالیسمان میشد بیشتر ارزش تالیسمان حفظ میشد، مطمئنم باز هم نگین خودرو با خلف وعده های مکرر ابروی تالیسمان را خواهد برد

    پاسخ
  4. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همون به شکست محکوم خواهد شد درسته!

    پاسخ
    1. کیومرث
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      الان نزدیک به یک سال است که نگین خودرو از مشتریان پول گرفته تا داستر دو دیفرانسیل تحویل دهد ولی هر بار که تماس بگیرید وعده دو هفته دیگر میدهند بدون حتی ذره ای خجالت. نگین خودرو استانداردهای جدیدی از مشتری مداری را در ایران به نمایش گذاشته است

      پاسخ
  5. اشکان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    رنو محشره و به هیچ وجه نباید با ماشین های کره ای که بی کیفیت هستن مقایسه بشه!خصوصا تالیسمان که واقعا حرفی برا گفتن نگذاشته!
    رنو به زودی بازار رو خواهد گرفت…خودروی اروپایی با این قیمت عالیه!

    پاسخ
    1. پاشا
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      اگر نگاهی به کیفیت آخرین بررسی جهانی در خصوص کیفیت خودرو ها کنید متوجه می شوید که کیا مقام اول دنیارو داره و حتی از پورشه و بنز هم جلوتره. اما رنو همچنان در رتبه های پایین قرار داره. به هیچ وجه نباید خودرو های ژاپنی و کره ای و آمریکایی با رنو مقایسه بشه.

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      در قسمت فنی این خودرو شباهتهای زیادی به کپچر داره که با موتور 1200 توربو ،گشتاور 193 نیوتن متر و 120 اسب قدرت را در دور 2500 میده و 0 -100 آن 10 ثانیه است.موتور هر دو طراحی رنو – نیسان بوده و برگرفته از فن آوری فرمول یک است.

      پاسخ
    3. arash
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      کلا فرانسویا وقتی با ما شریک شدن تو دنیا محو شدن نمومنش پژو های ۲۰۱۶میشه لطفا بگید کدوم محصول فرانسویها الان تو بازار دنیا حرف واسه گفتن داره؟
      چه بخاهیم و چه نه کره الان تو دنیا محصولاتش با اقبال عمومی مواجه شدن نمومنش کشور امریکا که سفارش میده کیا و هیوندا واسش ماشین میزنن ا

      پاسخ
  6. اشکان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خواهشا کره ای رو با اروپایی قیاس نکنید!رنو ۱۰۰ سال قدمت بیشتری نسبت به کره ای ها داره!
    بی شک خودروی اروپایی بهتره…

    پاسخ
  7. فرهاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همون که یه تعداد اندکی بتونن سوار بشن کافیه ،،،، بقیه هم به ماشین های اشغال ایران خودرو و سایپا قانع باشن ،،،، وتا شرکتهایی مثل ایران خودرو و سایپا واسه صنعت خودرو سازى کشور تصمیم میگیرند همون پراید و پژو هم از نظر اونها واسه ملت زیادى پیشرفته است

    پاسخ
    1. یاس
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      فرهاد جان فکر نکنم کسی باشه که دوست نداشته باشه ماشین چند صد میلیونی سوار بشه ولی همونطور که هممون میدونیم اوضاع اقتصادیه بد درآمدهایه پایین بیشتر افراد جامعه گمرک سنگین که قیمت خودروهارو دو برابر میکنه برای بیشتر مردم چاره ای بجز سوار شدن پژو سمند نزاشته و فکر نکنم کسی باشه که پول سوار شدن خودرویه اروپایی رو داشته باشه ولی ماشین ایرانی سوار بشه که واقعا برای مشتری هیچ احترامی نمیزارن

      پاسخ
  8. من
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    سامسونگ مگه خودرو هم تولید میکنه؟

    پاسخ
  9. فراز
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    رنو سیتروین و پژوهای وارداتی همگی محکوم به شکست خواهند بود!!!! دی اس هم همینطور اصلا سرنوشت فرانسوی ها تو ایران همینه..حالا چرا برا خودمم سواله

    پاسخ
  10. سینا
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    چه عجب یه ماشین درست حسابی از فرانسوی ها دیدیم فکر میکردم در حد 208 ساندرو بلدن ماشین طرح کنن

    پاسخ
  11. مهیار
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بازار خودرو در ایران دست کره و ژاپن قرار داره خرید خودرو فرانسه مثل چینیها راحتتر از فروش اونها تو دست دومهاست برای همین مشتری کمتری دارن علت دوم موافق نبودن محصولات فرانسه ظاهر زومخت و بدون ظرافت خودروهای فرانسه است که تو اروپا ییها با المان و ایتالیا قابل قیاس نیستن حتی خودروهای چینی دارای ظرافت و زیبایی خاصی هستن که با فرانسوی ها قابل قیاس نیست کسانی که قدمت یه برند رو دلیل برتری میدونن این تفکر کاملا اشتباهه مثل خودروسازی ما با کره هردو یه قدمت دارن ولی این کجا و ان کجا….

    پاسخ
    1. سهیل
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      مشخصه که شما تا به حال خودروی اروپایی نداشتی. نمیخوام کیفیت ژاپنی رو زیر سوال ببرم چون قطعا همیشه خودروی ژاپنی و خصوصا تویوتا کیفیت و ماندگاری خودش رو داره. با این حال هنوز هم خودروهای اروپایی و خصوصا رنو، جلوتر از ژاپنی حرکت میکنه. لطفا اسم کره ای و چینی رو از لیست مقایسه حذف کنید. مقایسه خودروی اروپایی با چینی مثل مقایسه سیب و اورانگوتانه. مقایسه جلوبندی همین ال نود خودمون با بهترین چینی ها هم خنده داره. چه برسه به خودرویی مثل تالیسمان

      پاسخ
      1. مهیار
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        چطوری و با چه استدلالی از خودروهای فرانسه دفاع میکنی کسانی که اتش گرفتن خودروهای فرانسه رو دیدن مثل رنو5 که خودم داشتم و تو پارگینگ اتش گرفت یا رنو21 که زمان خودش یه کاری به تمام معنا بود ولی به شخصه ندیدم و نشنیدم یه خودروی چینی اتش گرفته باشه فرانسه در حد و اندازه ژاپن نیست که بخوام مقایسه کنم فقط توسیه میکنم تیزر پرادو رو نگاه کن…

        پاسخ
        1. مهرداد
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          ایتاد بزرگوار شما از یه ماشینی که باید حداکثر ده سال عمر کنه سی سال کار کشیدی.اتیش که چه عرض کنم باید منفجر میشد.رنو ۵ تو هیچ جای دنیا وجود نداره اخوی شما سوار شدی.خیلی باحالی بابااا

  12. هومن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ۱۶۰ اسب داداش
    داری اشتباه میزنی
    ما یه ام جی ۶ توربو داریم ۱۶۰ اسب ۱۳۷ ملیون
    بعد ۱۸۰ بدیم اینو بگیریم
    یادمه تو یه کلیپ اسب بخار پرشیا ،لتیتود یا (سافران بود یادم نیست) له کرد تو شتاب گیری

    پاسخ
  13. وحيد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خودم لتیتود دارم قبلا هم کره ای و ژاپنی داشتم قابل مقایسه با کره ای و ژاپنی نیست و از لحاظ کیفیت و تکنولوژی خیلی سره ( با در نظر گرفتن قیمت مشابه ) تالیسمان رو هم رفتم دیدم تکنولوژی فوق العاده ای داره!
    فکر کنم بازار رو بگیره

    پاسخ
  14. علیرضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    رنو اتومبیل بسیار با کیفیت و عالی و البته طراحی کسل کننده برای ما ایرانیهاست
    در تالیسمان تحولی عظیم اتفاق افتاده است و این بازار تشنه را سیراب خواهد کرد البته بنظرم کولئوس موفق تر خواهد بود چون افراد علاقمند به شاسی بلند و کراس اوور بیشتر میباشند فقط تنها نکته و حقیقت این است که برای اغلب مردم هزینه بالای 150 تومان بابت برند رنو که اصولا اتومبیل ساز ارزان و با کیفیتی است از نظر روانی و روحی سنگین است زیرا بهتر است برای تولید اتومبیلهای لوکسی مانند تالیسمان برند رنو استفاده نشود کاری که کمپانیهای دیگر نیز انجام دادند مثل دی اس یا لکسوس یا آکورا
    در کل فروشی بسیار بهتر از گذشته برای این برند پیش بینی میکنم اما بازار دست دوم نامعلومی دارد

    پاسخ
  15. عارف
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چه فایده ای دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

    پاسخ
  16. امیر عباس
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    گرونه آقا خیلی گزاف گرونه
    180 میلیون قیمت داشته باشد مطمعن باشید از هیوندای و کیا شکست می خورد . کیا و هیوندای تو ایران کاملا جا افتاده اند
    با این قیمت گزاف فکر کنم به احتمال 80 درصد میدان را به کره ای ها و ژاپنی ها واگذار کند.
    البته اگر بیاید و آرم پژو روش بچسبونه ممکن
    است ملت عشق پژوی ایران برای خریدش صف بکشند.

    پاسخ
  17. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    من اپتیما داشتم هم مدل 2014 هم 2015 ولی 2015 رو پارسال فروختم
    هفته پیش رفتم اپتیما gtlineبگیرم یه سری رفتم نمایندگی نگین خودرو
    تلیسمان و بررسی کردم و مقایسه با اپتیما , بطور قطعی میگم تلیسمان هم لوکس هم باکیفیتر
    فقط تست موتوری تو ایران انجام نشده که با یخورده تحقیق متوجه شدم اونم عالیه
    شک نکنید از اپتیما و سوناتا و حتی هوندا(که قیمتش خیلی بالاست و نمیصرفه)
    فقط و فقط اگر نگین خودرو در موعد تحویلش بازی در نیاره خریده خوبیه
    منم ثبتنام قطعی 120 انجام دادم که امروزپیش پرداخت به 105میلیون تغییر داده ئ قطعی هم نیست

    پاسخ
  18. بهروز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین در مقایسه با ماشین های ژاپنی به نظرم پاتیین تره.
    شاید از کره ای ها بالاتر باشه اما جلوی ماشین های ژاپنی فقط آلمانی ها و آمریکایی ها میتونن عرض اندام کنن.
    یه نگاه به ماشین های در حال تردد در دبی بکنید متوجه میشین که کدوم ماشین تو اون درجه حرارت و با کولر روشن میتونه 24 ساعته دووم بیاره.فقط ژاپنی
    یدونه رنو یا پژو یا آلفا رومئو نمی بینین اول ژاپن بعد آمریکایی بعد کره ای و آلمانی
    مثلا این ماشین تو این قیمت آیا واقعا میتونه با تویوتا کمری برابری کنه.فک نمکنم

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      دوست عزیز ما باید از داشتهامون حرف بزنیم متسفانه ما تو ایران راجبع ماشین های امریکایی و یا المانی که قیمتاشون سر به فلک میزنه نمیتونیم حرف بزنیم
      و اینکه بله ماشین ژاپنی خوبه ولی ایا جز کمری که تو رنج قیمتی 200 میلیون هست و به نظر من به خاطر طراحیش عامه پسند نیست بقیه خودروهای تویوتا بالای 300 میلیون هست

      پاسخ
  19. افشین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان ظاهرا ماشین بدی نیست . اما شنیدم که نگین خودرو خیلی خلف وعده میکند . پول را میگیرد و امروز وفردا میکند و ….. بنابراین من فکر میکنم خیلی خیلی مواظب باشید . و قراردادهاشونو به یک وکیل نشون بدید که کلاه سرتون نره .

    پاسخ
  20. رضا.اهوازی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که از قیمت اقایان متحیرم یه دونه پلاک اروندشو گرفتم زیر ۸۰میلیون راضی ام قبلش یه فورد موستانگ داشتم ولی خدایی کامارو دیوونه کننده ست اونم با ۸۰ تومن در حد صفر کیلومتر.یک هیولای با ابهت و ترسناک

    پاسخ
  21. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در ایران همه دنبال ظاهر وآپشن هستندکه تالیسمان هم ظاهر خوبی داره هم آپشنهای زیادی داره با توجه به اینکه ماشینهای کره ای از نظر دوام نمیتونه با ماشینهای فرانسوی رقابت کنه قطعا تالیسمان موفق میشه آپشنهاش اینقدر زیاده که هر چی می خوندم تموم
    نمیشد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.