رنو

تجربهٔ رانندگی با سدان لوکس فرانسوی، رنو تالیسمان

شرکت فرانسوی رنو سال گذشته سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی نمود. این خودرو که از طراحی زیبایی سود می‌برد، اولین محصولی است که با زبان طراحی جدید رنو طراحی‌شده است و پس‌ازآن نسل جدید مدل‌های مگان و کولئوس نیز در طراحی دنباله‌روی آن شدند. البته تالیسمان یک ویژگی دیگر هم دارد و آن اینکه جایگزین هر دو سدان لاگونا و لتیتود شده است. درحالی‌که لاگونا در سگمنت D و لتیتود در سگمنت E قرار دارد، تالیسمان بین آن‌ها قرار می‌گیرد؛ یعنی از لاگونا بزرگ‌تر و از لتیتود کوچک‌تر.

renault-talisman-1

رنو لتیتود در ایران هم عرضه شد که البته نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند. سپس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز بانام سافران به بازار کشورمان راه یافت که بازهم با استقبال چندانی مواجه نشد. رنو نسخهٔ استیشن تالیسمان را هم معرفی کرده است درحالی‌که توسط زیرمجموعهٔ کره‌ای گروه رنو-نیسان یعنی سامسونگ، در کرهٔ جنوبی نیز بانام سامسونگ SM6 عرضه می‌گردد. حال در ادامه به بررسی این سدان خوش‌چهرهٔ فرانسوی می‌پردازیم.

renault-talisman-15

تالیسمان، فرانسوی دوست‌داشتنی

پیدا کردن و استفاده از یک نام جدید برای خودروسازان به‌هیچ‌عنوان آسان نیست چراکه این نام نباید در هیچ‌یک از زبان‌های دنیا توهین‌آمیز باشد (مانند پاجرو که در برخی زبان‌ها معنای بدی داشته و میتسوبیشی این خودرو را در آن کشورها بانام دیگری عرضه می‌کند) و توسط دیگر برندها مورداستفاده قرار نگرفته باشد؛ بنابراین باید دلیل مهمی وجود داشته باشد که رنو پس از ۲۱ سال و تولید سه نسل، نام لاگونا را کنار گذاشته و خودرویی جدید بانام جدیدی را جایگزین آن کرده است. پس از رانندگی با این سدان متوسط فرانسوی در مسافت‌های زیادی در بزرگراه و شهر، مشخص شد که تالیسمان یک پله بالاتر از لاگونا قرار دارد.

renault-talisman-4

طراحی خارجی و داخلی

در کلاس تالیسمان رقبای کهنه‌کار و سرسختی چون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، هوندا آکورد و… وجود دارند و تالیسمان باید توانایی رقابت با آن‌ها را داشته باشد. این ماشینْ بزرگ و راحت بوده و احساس بسیار خوبی به راننده می‌دهد. اولین چیزی که در تالیسمان جلب‌توجه می‌کند طراحی زیبا و جدید آن است که زبان طراحی جدید رنو را نشان داده، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و به‌طور کامل با لاگونا متفاوت است.

کابین تالیسمان نیز باکیفیت بوده و طراحی زیبایی دارد که آن‌را به رهبران کلاس سدان‌های متوسط یعنی فولکس‌واگن پاسات و اشکودا ساپرب نزدیک کرده است. خودروهایی که ازنظر کیفیت کابین فوق‌العاده‌اند. تالیسمان ازلحاظ داخلی کیلومترها بالاتر از رقبای قدیمی‌تری چون تویوتا آونسیس و اوپل اینسیگنیا قرار دارد و شما وجود فضای بیشتری را نسبت به بسیاری از رقبای آن احساس می‌کنید.

renault-talisman-14

موقعیت صندلی رانندهٔ آن بسیار عالی است البته شاید به بی‌عیب و نقصی پاسات نباشد اما در مقایسه با لاگونا جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد. راحتی و پشتیبانی تمامی صندلی‌ها خوب بوده و مقدار زیادی فضا برای قرار دادن اشیاء در آن تعبیه‌شده است به‌گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. چیزی که قطعاً از آن لذت بردیم سیستم چندرسانه‌ای R Link 2 رنو بود که با رابط کاربری عالی و گرافیک مدرن خود به‌آسانی قابل‌استفاده بوده و از این لحاظ فقط در پس سیستم چندرسانه‌ای ولوو قرار می‌گیرد.

موتور و گیربکس

خودروی مورد آزمایش ما مجهز به پیشرانهٔ دیزل dCi 160 چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توئین توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعتهٔ EDC دوکلاچه است که سریع‌ترین مدل پس از مدل مجهز به موتور بنزینی Tce 200 با ۲۰۰ اسب بخار قدرت محسوب می‌شود. بهترین راه برای توصیف این خودرو این است که برخلاف تمامی خودروهای خانوادگی دیگر رنو عمل می‌کند.

رانندگی

بااینکه تالیسمان اسپرت‌ترین خودروی سگمنت خود نیست اما یک ماشین بزرگ و راحتِ چابک است که حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. سیستم ۴Control آن به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و عملکرد فرمان بسیار دقیق و عالی است. هرکدام از حالات رانندگی آن‌را که انتخاب کنید، خصوصیات خودرو کاملاً عوض می‌شود و تطبیق‌پذیری بسیار خوبی در کلاس خود دارد.

هرچند نتوانستیم تالیسمان را در پیست مسابقه مورد آزمایش قرار دهیم و نهایت توانایی‌های آن‌را بسنجیم اما وقتی با آن در جاده‌های تنگ و پیچ‌درپیچ رانندگی کردیم فهمیدیم که قطعاً شاسی خودرو به‌خوبی تنظیم‌شده است. سیستم ۴Control چرخ‌های عقب را در سرعت‌های بالا تا ۱.۹ درجه در همان جهت چرخ‌های جلو چرخش می‌دهد و درنتیجه در پیچ‌ها خودرو سریع‌تر شده و فرمان‌پذیری بهتری خواهد داشت. هنگام رانندگی در شهر نیز این سیستم چرخ‌های عقب را تا ۳.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند که موجب می‌شود مانور پذیری خودرو تا حد زیادی بهبود یابد.

گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچهٔ تالیسمان تقریباً به‌خوبی گیربکس دوکلاچهٔ DSG فولکس‌واگن است که این دستاورد بزرگی برای رنو محسوب شده و کاملاً مناسب این موتور است. خودرو در ۹.۴ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما اگر عملکرد بهتر و شتاب بیشتری می‌خواهید می‌توانید موتور ۲۰۰ اسب بخاری ۱.۶ لیتری بنزینی آن‌را انتخاب کنید. بااین‌حال من از موتور تالیسمان مورد آزمایش هم بسیار لذت بردم خصوصاً هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قراردادم. در این حالت پاسخگویی تالیسمان بیشتر و بهتر احساس می‌شود. ازلحاظ مصرف سوخت، کامپیوتر سفری خودرو مصرف متوسط ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر را با سرعت میانگین ۳۸ کیلومتر در ساعت نشان داد که با توجه به ادعای رنو حتی می‌توان به مصرفی کمتر از این هم دست پیدا کرد.

renault-talisman-19

نتیجه

آیا کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط یک رهبر جدید پیداکرده است؟ در پاسخ این سؤال باید گفت باوجود تلاش رنو هنوز تالیسمان توانایی به زیر کشیدن پاسات، موندئو و ساپرب را ندارد؛ اما رنو تالیسمان ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد که می‌تواند خریداران زیادی را به‌سوی خود جلب کند. تالیسمان گام بزرگی برای رنو محسوب می‌شود و خودروی ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال یک ماشین خانوادگی مناسب هستند.

renault-talisman-3

در ایران

چند روز پیش تالیسمان از سوی نمایندگی رنو در ایران یعنی نگین خودرو در تهران رونمایی شد. قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌ها و تجهیزات بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام‌شده است که آن‌را رودرروی رقبایی چون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار می‌دهد. حال باید دید آیا تالیسمان شکست لتیتود و سافران را جبران می‌کند یا بازهم مانند گذشته در بازار کره‌ای پسند ایران در مقابل کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به شکست محکوم خواهد شد.

renault-talisman-20

 

مشخصات فنی

Renault Talisman 1.6 dCi 160 2016
قیمت ۳۱,۴۰۰ یورو
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر

توئین توربو دیزل

قدرت ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر
شتاب صفرتا صد ۹.۴ ثانیه
مصرف سوخت ۴.۵ لیتر (ترکیبی)
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۱ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۸۵/۱.۸۷/۱.۴۶ متر

 

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۴ دیدگاه‌ها

  1. kevin7360

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (74 ديدگاه)

    قیمتش بالاست با تجهیزاتش جور نیست اما طراحیش خوبه
    اگه ایران بیاد تو رنج 150 باشه خریدار داره اما بیشتر بعید میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      جسارتاً کدوم امکانات چشم حضرتعالی رو نگرفته؟؟؟نکند فقط امکانات کمپانی های خاصی رو دوست دارید؟؟؟
      سیستم فرمان چرخ های عقب به اندازه سقف پانوراما و گرمکن صندلی جذاب نیست؟؟؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دانیال

        ۲۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        تجهیزاتش در حد bmw سری 7(نسل قبلی، که فعلا تو ایرانه) است، بعد با قیمتش جور نیست؟
        کدوم ماشین هم رده اش در حد این امکانات و تجهزیات داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      نه تنها قیمتش بالاست بلکه با این همه تعریف و تمجید از موتورش شتابش به زور 9.4 میشه
      به نظر من هوندا اکورد و مخصوصا مزدا 6 ارزش خرید خیلی بالاتری نسبت به این فرانسوی دارند
      ضمنا هزینه نگهداری و تعمیر خودرو ژاپنی کجا و فرانسوی کجا

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۲۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (99 ديدگاه)

        سامان جان با شما هم عقیده هستم. هوندا آکورد به مراتب ماشین بهتریه، مزدا 6 هم خیلی خوبه و شاهکاره ولی فکر میکنم که فقط در مناطق آزاد باشه. بهر حال با وجود ماشین‌های ژاپنی و آلمانی، عجیب است که کسی ماشین فرانسوی را انتخاب کند

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. علی

        ۲۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        اولا هوندا آکورد در ایران بالای 220 میفروشن
        ثانیا مدلی که از تالیسمان میاد ایران، دارای موتور 1.6 لیتری توئین توربو با حدود 200 اسب قدرته که در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسه پس اگر زیر 200 تومن عرضه بشه ارزش خرید داره. البته اگر در ایران بخوان زیر 200 بدن قطعا برخی آپشنها رو برمیدارن. اما به هر صورت مدلی که در ایران عرضه میشه موتور پرقدرتی داره. ضمن اینکه با توجه به حجم موتور کم احتمالا در مصرف سوخت عملکرد بهتری نسبت به آکورد و کمری خواهد داشت0

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. آرش آمار

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (307 ديدگاه)

      در مقایسه فنی دیگری ما بین
      تالیسمن ، پاسات و پژو 508

      1- تالیسمن اول
      2- پاسات دوم
      3- پژو 508 سوم

      شده اند

      منبع:
      https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=http://www.caradisiac.com/Comparatif-video-Renault-Talisman-vs-Peugeot-508-vs-Volkswagen-Passat-nouvelle-hierarchie-106140.htm&prev=search

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مصرف سوختش عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        این مقدار مصرف سوخت برای نمونه دیزلی هست. نمونه ای که در ایران عرضه میشه موتور بنزینی داره که احتمالا مصرفش 1 تا یک و نیم لیتر بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. فرامرز

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام .من با نظر آقا کیوان کاملا موافقم.قیمتش بالاست و بیشتر از 140 میلیون ارزش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Soroush shirazi

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به نظر من موفق میشه ،البته هوندا اکورد قیمتش از این خیلی گرون تره تازه با تخفیف نمایشگاهی(شیراز)و تخفیف نمایندگی 226 تومن بود ،به نظر من واسه قشر مرفهی که داره 200 تومن ماشین بندازه زیر پاش ماشین عالی ای هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Lord Cezar

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    انصافاً هم خوشگله هم امکانات خوبی داره .
    تو بررسی قبلی امکاناتشو خوندم و به نظرم کاملاً رقیبی جدی واسه اپتیما و سوناتا تو ایران هست و 100% موفق خواهد بود به شرطی که قیمت از 170 به بالا تجاوز نکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دقیقا. از نظر من که حدود 150 خوبه قیمتش حداکثر 170 میلیون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        نظرت اشتباست. چون مدلی که در ایران عرضه میشه نزدیک به 200 اسب قدرت داره و شتابش زیر 8 ثانیه است. پس قطعا بالای 170 قیمت خواهد داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      موافقم باهات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Evo

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود
    امروز اولین قسمت گرند تور پخش میشنه یا نه؟
    و چجوری میشه دانلود کرد؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      فکر کنم باید منتظر سایت های دانلود باشیم مثل سایت دانلود ها که حتماً قرار میده اگر اونم نشد فکر کنم سایت استیگ.آی آر بذاره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. دانیال

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من عاشق این ماشینم. بازار ایران کلا ظاهر پسنده(یادمه وقتی سوناتا YF اومد همه می گفتن عجب ماشینی همه عاشق شده بود(تاحلا نه چیزی در موردش خونده بودن نه شاید حتی سوارش شده بودن) اما همه پسندیده بودن). بخاطر این نظر من اینه که بازار ایران ذاتا کره ای پسند نیست بلکه ظاهر پسنده(کره ای ها ظاهر و امکانات رو خیلی خوب در میارن)
    تالیسمان ظاهر فوق العاده داره(به نظر من زیبا ترین تو کلاس خودشه) به نظر شانس خوبی داره تو ایران.
    امکاناتی هم امکانات فوق العاده ای داره.
    تو ایران نکته مهم تر بعدی قدرت موتوره و از اونجا که 200 اسب بخاره(با موتور 1600) احتمالا خیلی ها می پسندن.
    مصفرش هم که عالیه است.
    به نظرم شانس موفقیت خیلی بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. خسته شده

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    قدرتش خیلی کمه ولی گشتاور بدی نداره قیمت بالایی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید.بهترین یا هیچ...

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نه فکر نمیکنم. نه حداقل تا وقتی هیوندای و کیا هستن. مگه قیمتش زیر 175 تومن باشه وگرنه شکست خواهد خورد. تازه حتی اگه زیر 150 تومن هم باشه باید ببینیم گروه بهمن با مزدا چیکار میکنه. اگه مزدا 3 یا مزدا 6 در بازه ی 100 تا 150 میلیون باشن بازم تالیسمان محکوم به شکسته.
    خودروهای اروپایی به جز بنز و bmw بازار دست دوم بدی دارند. از طرف دیگه قطعات هم کمیاب و گرونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      فدات بشم من مزدا3 سکمنت c هست و اساساً مشخصه های اسپرت داره و خانواده ها اون رو نمیپسندند ولی این ماشین چیزی بین سگمنت d و سگمنت e یعنی اتاق اش بزرگتر از مزدا ست پس ربطی بهم ندارند.آره عزیزم…مزدا6 هم امکان نداره زیر 180 میلیون وارد بشه
      اینکه اکثر ایرانیان فقط گول ظاهر و امکانات گول زنک رو میخورند موافقم و به همین دلیل سراغ کیا و هیوندای میرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بهمن مزدا ۳ نسل قبل را داره ۱۲۵ میفروشه بعد انتظار داری مزدا ۶ نسل جدید را ۱۵۰ بده.مگه تو ایران نیستید.همین تلیسمان هم با دامپینگ قیمتش این شده و تو دبی قیمت بالاتری از سوناتا و اپتیما داره.و اپتیما توربو همه قیمت تلیسمان است چه تو ایران وارد نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. <<<<<

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    اگر 31400 یورو که نوشته شده درست باشه نسبت به کمری و سوناتا تو ایران خوش قیمت تر هست اما بعیده بتونه خیلی به بازار کره ای ها و ژاپنی ها آسیبی بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AKBAR

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نسبت به طرحهای قدیمی تر رنو ، طراحی هماهنگی داره ، طراحی داخلیش ساده است و بزرگ بودن فضای داخلی هم دلیل بر برتریش نیست . یک حضور ذهن در مورد INSIGNIA دارم که در ایران با موتور 2000 CC توربو عرضه میشه و قدرت و قیمتش هم از این خیلی بیشتره . مردم ایران چندان کره ای پسند هم نیستند ، همانطور که در سالهای 1391 – 1394 نمایندگی های ژاپنی و آلمانی هم در ایران فعال بودن ، تصویر خودروهای مدرن خیابان مثل تصویر امروز نبود ، شاید اگر برندهای ایتالیایی ، آمریکایی و انگلیسی هم فعال بودند تصویر دیگری داشتیم . در مجموع یک سالی است که به رنو امیدوار شدم و طرح هایی رو که ارائه داده جذاب است ، سنیک هم یکی دیگه از خودروهای خوش طرح جدید رنو است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. <<<<<

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      برندهای وارداتی اروپایی (نه مونتاژی های فرانسوی که به زور شرکتهای ایرانی به خورد مردم میدند) هیچ وقت فروش خوبی در ایران نداشتند دلیل اصلیش هم نمایندگی های ضعیفشون بوده اما برندهای آسیایی همیشه ارزانتر بودند و نمایندگی های بهتری داشتند پس زیاد به رنو و نمایندگیش دلخوش نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. رامتین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    موتور 200 اسبیش اگه 160تومن قیمت داشته باشه فروش خوبی خواهد داشت. چرا که این مدل که 160 اسبه از اپتیما و کمری 185 اسبی بدیهیا ضعیفتره و بدتر از اون توربو هم هست (وقتی دو خودرو با یک توان برابر داشته باشیم، بدون در نظر گرفتم مصرف سوخت، بدیهیا خودرویی که غیر توربوست در ایران بسیار بهتره). اما اگه موتور 200اسبیشو عرضه کنه با قیمت مذکور میتونه موفق باشه اما اگه قیمتشو نزدیک 200تومن کنند شکست بسیار سنگینی خواهد خورد. در نهایت شنیدم قراره ماکسیمای 2016 هم مونتاژ بشه در ایران. خودرویی با موتور 3500 و توان 300 اسب و شتاب 5 ثانیه حدودا، و قیمت 200 تا 220تومن. خنده داره تالیسمان جلوی این ابر خودرو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      مگه موتور بالای 2500 اجازه ورود یا تولید داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        اجازه تولید داره اما اجازه واردات نداره فعلا. اما قانون هم داره عوض میشه و فقط خودروهای بالای 100هزار دلار دیگر نمیتونن وارد بشند. ماکسیما 32000 دلاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hvypnzr

          ۲۸ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          خبر قانون محدودیت بالای قیمت ۱۰۰ هزار از اول اینقدر مسخره بود که بعدا فهمیدیم دروغه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Sina

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (365 ديدگاه)

      این خبرت در مورد ماکسیما واقعا راسته یا از خودت گفتی!؟ چون ماکسیما یه چیزی تو رده تویوتا اریون و هیوندای جنسیس و کیا کادنزا قرار میگیره و با این حجم موتور خیلی بعیده زیر 250 میلیون بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      مکسیما یا همون ماکسیما تو رده امکانات کره ای ها بیش از 38 هزار دلار قیمت اش هست و این قیمت محال ممکن هست زیر 250 میلیون عرضه بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علی

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      موتور 200 اسبی هم توئین توربو هست ضمن اینکه مصرف سوخت بهتری نسبت به اپتیما و سوناتا خواهد داشت. زیر 170 رو اصلا بهش فکر نکنید. ماشین 200 اسب قدرت زیر 170!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ابوالفضل

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنو تالیسمان همون رنو مگان جدیده که تبلیغ شده یا فرق دارن ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      فرق دارن. اما متاسفانه ظاهرشون خیلی شبیه هم شده. کلا رنو یک طراحی یکسان بدنه رو برای تالیسمان، مگان و کولیوس که شاسی بلنده در نظر گرفته طوری که در هر سه خودرو چراغهای جلو شبیه و چراغهای عقب هم کاملا شبیه هم شدن !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    اگر قیمت موتور 200 اسبی رو 180 نگه دارند و درست حسابی عرضه کنن میتونه موفق بشه چون نمونه های کره ای به لحاظ شتاب واقعاً دلسرد کننده هستن (اپتیما jf رو نمیدونم) ضمن اینکه آپشن 4control تو شهر خیلی کاربردی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرمان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    رنو ثابت کرده اگر به دل بشینه از دیده نمیره.
    مانند رنوی 40 سال پیش که هنوز توی خیابونها می بینیم و یا L90 که در رده خودش ماشین خیلی مردی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. amirhosein

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقا والله اطلاعات فنی تون بسیار کم هست(شرمنده)
    اون مدل 160 اسبیش دیزل هست 1600 سی سی دیزل با 380 نیوتون متر موتوری هست با تکنولوژی بسیار بالا به dci160 هم معروف هست این شتابش 9.4
    این مدل 200 اسبیش بنزینی هست توربو با 1600 سی سی حجم با 260 نیوتون متر گشتاور این شتابش 7.8 ثانیه هست با گیربکس دو کلاچه 7 سرعته و حداکثر سرعت 237 کیلومتر بر ساعت
    امکانات این خودرو هم ترمز اضطراری خودکار فعال سیستم پارک اتومات کروز کنترل تطبیقی سیستم نور بالا فعال سیستم تعلیق تطبیقی سیستم هشدار و تشخیص تابلو های کنار جاده سیستم تشخیص بین خطوط دوربین هاش 360 درجه سیستم چهار چرخ فرمان سیستم تهویه چند نقطه ای سیستم تشخیص خستگی راننده و…………………………. از همه مهم تر ضریب ایرودینامیک فوق العاده 0.27 فقط کافیه یک مقدار در باره این خودرو تحقیق کنید اون وقت اون وقت نمیدونم کیا اوپتیما یا هوندا اکورد با اون قیمت و اپشن های کمش رو با این مقایسه نمی کنین
    150 میلیون؟؟؟!!!!!!!! پول شاسی بلند چینی هست؟؟؟؟!!!!!!

    http://www.autoevolution.com/renault/talisman/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirenault

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      آقا درود بر شما با این همه اطلاعات به روز و منصفانتون
      این ماشین با این رنج قیمت ، از هر لحاظ بهترین انتخاب تو کلاس خودشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اصلا درک نمیکنم بعضیا چرا متعصبانه اظهار نظر میکنن اگه این خودرو با قدرت ۲۰۰ اسب و قیمت تا حداکثر ۲۰۰ تومن بیاد تو بازار ایران دیگه خرید هیچ خودروی زیر ۲۰۰ تومن توجیه نداره از هر لحاظ که مقایسه کنید هم شتاب بالاتر، ظاهر و داخل زیباتر و با کیفیت تر و از همه مهمتر هندلینگ یه خودروی اروپایی، شک نکنین بدون رقیب خواهد بود نه در ایران بلکه به هر کشوری که بره، مطمین باشید که سایر خودرو سازا باید استاندارد این کلاس رو بالا ببرن وگرنه شانسی ندارن در مقابل تالیسمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3048 ديدگاه)

      حرفت تا حدود زیادی درسته اما شک نکن فولکس پاسات یا اشکودا سوپرب خیلی گزینه های بهتری هستند. مونده رنو برسه به فولکس. اشکودا بزودی به ایران وارد میشه اما قیمتش 250تومنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سهیل

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (220 ديدگاه)

    به نظرم اگه خریدار ها چشم و گوش بسته نرن سراغ اپتیما و سوناتا و … این ماشین فوق العاده اس با دیدن این ماشین نظرم نسبت به رنو تغییر کرد و فهمیدم اگه رنو اصل فرانسه ساخته بشه میتونه رقیب خیلی خوبی باشه بزای برند های دیگه.امکاناتش حرف نداره.امیدوارم که نسخه فول آپشن وارد بشه.هیچ عیب و نقصی نداره.طراحیش عالیه.موتوریش با راندمان بالا و امکانات فوق العاده و پیشرفته.امیدوارم به راحتی بیاد به دست مابرسه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. حال یکی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یک کلام
    فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. wolf

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان لطفا اطلاعات رو کامل کنید راجع به مدل های بنزینی
    http://www.autoevolution.com/cars/renault-talisman-2016.html#aeng_renault-talisman-2016-16-tce-7at-200-hp
    به نظر من تنها ماکسیما رقیب تالیسمان محسوب میشه با توجه به اطلاعات مدل بنزینی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Genius

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    لامصب رنو تنها نقطه ضعف خودش رو که تا حدودی به طراحی نه چندان دلچسب محصولاتش خلاصه میشد کاملا از بین برده والا نقص دیگه ای در خصوص شاسی و بدنه و موتور و گیربگس نداشته حتی تو مدلهای قدیمیش (از مالکین قدیمی رنو 21 گرفته تا کولئوس 2015 بپرسید همه کیفیت رنو رو تایید میکنن البته مسلما به آلمانیها نمیرسن اما شک نکنید رنوها جلوی شرقیها چه ژاپنی و چه کره ای کم نمیارن) ولی این ماشین هم مثل تموم ماشینهای موجود در بازار ایران از عدم قیمتگذاری منطقی آسیب خواهد خورد و احتمالا در فروش اندکی با دشواری روبرو خواهد شد.بنظر بنده هم تا 150 میلیون واقعا رقابتی بود ولی الآن که 200 میلیون قیمتگذاری شده موفقیتش یه مقداری با اما و اگر روبروست هرچند اگه روزی شخص بنده قصد خرید خودرو در این رنج رو داشته باشم با توجه به شناختی که از رنو دارم بلاشک تالیسمان در بین گزینه های اصلی من جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Milad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین شیک و با کیفیتی هست و مهمترین اش این است که اوروپایی است و حس رانندگی یک ماشین اوروپایی رو به شما القا میکنه موتورش هم عالیه کمترین حجم در بیشترین بازدهی.
    (((((عالیه)))))

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. حميد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    رنو جدیدا طراحی بهتری پیدا کرده
    فکر کنم خوب بفروشه
    در هر صورت من ماشینهای ژاپنی و کره ای رو ترجیح میدم به فرانسوی
    البته عاشق ماشینهای ألمانی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خیلی قشنگه خداییش … من که از رنو بد ندیدم … مطمئنا اینم ماشین خوبی خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. احمد باقری

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. farshad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی جالبه … برخی نظرها دیده میشه که این ماشین با سوناتا و اپتیما مقایسه میشه و خیلیها از سوناتا و اپتیما طرفداری می کنند که این واقعا نشون دهنده ی نظرات کاملا غیر حرفه ایه بنده ادعایی در صنعت خودرو ندارم اما حداقل به عنوان کسی که همیشه اخبار صنعت خودرو رو دنبال می کنم می دونم که مقایسه خودروهای اروپایی با خودروهای کره ای از هر لحاظی بی پایه و از بن مردوده چرا که حداقل از نظر کیفیت خودروهای کره ای در مقابل همتایان ژاپنی خود هیچ شانسی ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. امیرحسین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من که از رنو بد ندیدم.سه سال مگان داشتم و هیچ خرج یا افت کیفیتی نداشت و بی آزار بود.به لحاظ سواری هم به جرات میتونم بگم بهترین سواری تو سگمنتc داشت و داره
    اگر نگین خودرو شیرین کاری نکنه و عملکرد مناسبی داشته باشه مطمئن هستم فروش خوبی خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. Babak

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حالا پاجرو در اون سر دنیا چه معنى یى میدهد بماند، شما همین چکسلواکى رو در نظر بگیرید که با دعاهاى مردم ما ، دو تکه شد. ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. کاوه

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واسم جالبه که برخی از دوستان چرا اینقدر هیوندای و کیا را میکوبند؟ در حالی که روز به روز دارند پیشرفت میکنند. فقط کافیه یه نگاهی به آمار فروش و بررسی های فنی و ایمنی و… بندازیم، برخی مدل های کیا حتی از آلمانی ها هم قابلیت اطمینانش بیشتر بود (آرشیو همین سایت پدالو نگاه کنید)
    واسم جالبه که حتی رنو را بالاتر از مزدا 6 یا نیسان ماکسیما میدونند
    کلا تعصب اصلا خوب نیست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. Mahmood

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    به نظرم واقعا باید بتواند شکست حاصل از فروش لتیتیود را جبران کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مجتبی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    قیمتش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. sina

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تمام دنیا ماشین فرانسوی رو مسخره میکنن انوقت ما اینجا با bmw سری هفت مقایسش میکنیم
    خودتون حساب کنید چطور مشتری هایی هستیم :))
    به نظر میاد دوستان نگین خودرو دارن بازارگرمی میکنن :D

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا