رنو

رونمایی رنو از سدان جدید تالیسمن: طلسم رنو لاگونا را گرفت!

کمپانی فرانسوی رنو امروز از سدان جدید خود با نام تالیسمن رونمایی کرد. این خودرو پس از ۸ سال جایگزین نسل سوم لاگونا شده است که جزو مشهورترین خودروهای این برند فرانسوی است. رنو قرار است این خودرو را در مراسمی باشکوه در موتورشو فرانکفورت که در سپتامبر آینده برگزار می‌شود به‌طور رسمی رونمایی کند.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
رنو هدف از تولید این مدل را رقابت مستقیم با سدان های مطرح بازار در این رده همچون مزدا ۶، فورد موندئو و فولکس‌واگن پاسات عنوان کرده است. در طراحی این مدل از زوایای تیز و چراغ‌های شفاف استفاده شده است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ که در نسل جدید محصولات رنو از جمله کجار و اسپیس به ویژگی اصلی طراحی این برند تبدیل شده است در پوزه تالیسمن جا خوش کرده است. همچنین مه شکن‌های D شکل جدیدی در این مدل به کار رفته است که پیش از این در محصولات رنو سابقه نداشته است.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
تالیسمن روی پلتفرم جدید CMF بنا شده و ۴.۸۵ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۴۶ متر ارتفاع دارد و بین دو محور جلو تا عقب آن نیز ۲.۸۱ متر فاصله است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد با خودرویی میان سایز اما جادار روبرو باشیم. مخصوصاً اگر حجم صندوق بار آن را بدانید: ۶۰۸ لیتر. همچنین به گفته رنو با وجود فاصله ۲۳۲ میلی‌متری برای زانوان سرنشینان عقب، در این بخش یکی از بهترین خودروها در این کلاس را شاهدیم. بعلاوه صندلی‌های الکتریکی ۱۰ وضعیته همراه با ماساژور و گرمایش داخلی و حافظه نیز لذت سواری را دو چندان می‌کنند.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
2016 Renault TALISMAN Interior
۲۰۱۶ Renault TALISMAN Interior
خریداران می‌توانند از میان ده رنگ مختلف و مجموعه‌ای گسترده از تایرها و رینگ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی دست به انتخاب بزنند. این خودرو که بازتاب جاه‌طلبی‌های رنو در تولید مدل‌های مجلل‌تر و زیباتر است از کابین زیبا و جدیدی سود می‌برد. یک صفحه لمسی عمودی ۸.۷ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو و صدای فراگیر، نمایشگر سربالا، یک سامانه کنترل دیجیتال و یک سیستم سرگرمی با امکان انتخاب حالات مختلف درون خودرو و مجهز به سیستم R-Link 2 باعث می‌شود تا سرنشینان به‌سادگی بتوانند عطش خود را برای سرگرم شدن برطرف کنند. فضای داخل خودرو به‌گونه‌ای است که احساس می‌کند در پاسات نشسته‌اید، با همان گستره و کیفیت.

تالیسمن با دو موتور بنزینی ۴ سیلندر که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار توان دارند و ۳ موتور توربو دیزل که به ترتیب ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب قدرت دارند به خریداران عرضه می‌شود. همه مدل‌های بالا به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه مجهزاند اما نمونه‌های ۱۱۰ و ۱۳۰ اسبی دیزلی از یک گیربکس دستی ۶ سرعته سود می‌برند. همچنین رنو به‌عنوان یک آپشن سیستم ۴ چرخ متحرک را به خریداران ارائه می‌کند.

رنو احتمالاً به‌واسطه فروش مناسب لاگونا این مدل را از خط تولید خارج نخواهد کرد. همه نمونه‌های سدان و استیشن تالیسمن در کارخانه دوای در فرانسه ساخته می‌شوند و به سرتاسر اروپا صادر می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خیلی شبیه پاساته! به خصوص نما و فرم جلوش ! اگه به شکل جلوپنجره و فرم ادغام اون با چراغ های جلو توجه کنید متوجه منظورم میشید. علاوه بر اون شباهت زیادی به کانسپت کوپه جدید VW داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آندرا آنیلی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      از طراحی های اخیر رنو زیاد خوشم نمیاد ولی این یکی محشره.مخصوصا اگه قیمتش دوروبرای 22 هزار دلار باشه.اونوقت تبدیل میشه به گزینه ی من!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمااااان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      چرا این شبیه استون مارتینه لاگوندا شده جلوش؟یا استون مارتین شبیه اینه؟؟؟؟عایا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ويكي

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    از جلو خیلی شبی فلوکس واگون از نمیرخم شبی آئودی ولی در کل یکی از زیباترین محصولات رنو محسوب میشه که تا حالا طراحی کرده . درکل ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saji

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    طراحی عقبش شاهکاره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یه جورایی از ماشینی که اقتصادی باشه (ارزان و کم اپشن) خارج شده طراحی پیشرفت خوبی داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارمان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    رنو یکی ازمناسب ترین برندها برای خیابونای پر چاله چوله ایرانه
    قیمتهاش مناسبه و ماشینهای نرمی تولید میکنن
    شبیه اون کانسپت gt هم هست چراغای جلوش باحال شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shahryar

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    قبول دارین،از وقتی،رنو با نیسان همکاری میکنه،وضعه رنو بهتر شده؟!
    یا اشتباه میکنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داود

      ۱۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (131 ديدگاه)

      وضع رنو که خیلی بهتر شده، اما بر عکسش وضع نیسان بدتر شده…. طراحی های عجیب غریب رنو، سراغ نیسان رو هم گرفت، نمونش جک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahryar

        ۱۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (237 ديدگاه)

        اختیار داری،جک قیافش خاصه که همین خوبش کرده،
        طراحی نیسان که عالیه،اینفینیتی که خوشگله،مورانو و ماکسیما معرکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. آرش آمار

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جالبه رنو تالیسمن که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت شهریور امسال رونمایی شود ، هنوز نیامده کاندیدای بهترین خودروی سال 2016 اروپا شده است.

    نامزدی 3 ماشین رنــو برای تصاحب عنوان بهترین خودروهای سال 2016 اروپا :

    1- رنــو اســپــیـس

    2- رنــو قاجار ( کجار )

    3- رنــــو تـالـیـســـمن ( به معنای طلسم )

    در هر صورت باید تا فوریه 2016 ( بهمن 1394 ) و نمایشگاه ژنـــو صبر کرد تا برنده ماشین سال 2016 اروپا مشخص شود.

    شاد باشـــــــــــــــــید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طرح خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جی تی ار

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    عجب ماشینی زده رنو. خیلی عالیه. عجب طراحی داخلیه محشری داره!!!! وبازهم شاهد آپشن های فوق العاده رنو هستیم.
    اصولا خودروهای خانوادگی رنو رو خیلی خیلی می پسندم. مثل کولیوس که تو کلاس خودش به همه ی رقبایش در ایران ترجیحش می دهم. یا مثل مدل لتیتیود ویا سفران…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کجای این قشنگ و خوبه؟!!!واقعا حیف مزدا۶و پاسات،طراحی داخلی بد ک زیادی سادس،طراحی بیرونی بد با اون چراغای مسخره و بدنه نافرمش،ب نظرم نسبت ب مزدا۶و پاسات هیچه،البته قیمتش هم مهمه،اگه ارزون باشه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. متین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      دوست عزیز قرار نیست که اون رو بنتلی کانتیننتال مقایسه کنی !!! باید با هم رده هاش و اتومبیل هایی که در حد و اندازه و کلاسش هست مقایسه کنی … اولا از لحاظ طراحی که واقعا شاهکاره … واقعا هر کی اونو ببینه اصلا فک نمیکنه که رنو اون رو طراحی کرده ، انقد که فوق العاده طراحیش کردن … ثانیا زشتی و زیبایی یه چیز سلیقه ای و طراحیه که با اتومبیل های دیگه مقایسه میشه … از نگاه شما کابین و بدنه قشنگی نداره که این سلیقه شماست ولی طراحی‌های خوبی داره … لطفا طراحی رو با سلیقه شخصی قاطی نکنید …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Kia motors

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    رنو حالش خوب نیست کلا،نه به رنو داستر که از زشتی چیزی کم نداره نه این که از زیبایی چیزی کم نداره،در کل از رنو بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خیلی هم خوب و زیبا و عالی
    به نظرم اصلا هم شبیه ماشین دیگه ای نیست
    با لوگوی بزرگ رنو اون جلو هم خیلی حال میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ahmad

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا از رنو بعید بود دمش گرم چه طراحی داره این ماشین کلا خیلی متفاوته حال کردم باهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    یه سدان شیک اروپایی که مطمئنا کیفیت خوبی هم داره
    من که از رنو انتظار نداشتم همچین چیزی تولید کنه… در کل رنو رو بیشتر از پژو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجتبی(ساروی)

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    چرا دو ر موتورش تا 5بیشتر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (314 ديدگاه)

      تنها رنو یه که من ازش خوشم اومد.رنو از لحاظ تکنولوژی شرکت قوی هست ولی جسارت ساخت و رقابت نداشت که داره پیدا میکنه
      در جواب دوستمون که گفته چرا دور موتور ماشین تا ۵ شماره گذاره شده باید بگم بخاطر موتور دیزل که تو دور های پایین حداکثر گشتاور وقدرتشون رو ارائه میدن یکی از دلایل کم اصطحالک بودن دیزل ها هم همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. h112

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بالاخره رنو فعل ما میتوانیم را صرف کرد…..تو عکس ها که خیلی خوب به نظر میرسه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AHMADREZA

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی شبیه فولکس واگنه اول فکردم فولکسه
    ولی لامصب خیلی شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    این p.g کجاست اینقدر از ماشین فرانسوی بدش میاد ؟؟؟
    پی جی ببین چقدر زیباست ؟؟؟ من خیلی با رنو حال میکنم . سیاست های خوبی در تولید داره . زبان طراحیشم بهتر از پژو هست . اما انتظارم از طراحیه داخلیش بیشتر بود. میتونست لوکس تر باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. RAYAN

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    تا حالا 2تا ماشین سوار شدم که فراتر از چیزی بود که فکر میکردم…نیسان تیانا و رنو لتیتیود!!!! جفتشون عالین یعنی اون ماشینی که تو خیابون میبینی خیلی فرق داره با اون چیزی که پشت فرمونش میشینی ….. دیدم مطلب در مورد رنو گذاشتین گفتم از لتیتیود تعریف کنم چون واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حجت

      ۱۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (69 ديدگاه)

      یک دور هم با رنو فلوعنس بزن من دارم محشره خصوصا مدل 2000 دنده ای وحشی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. mahdi-ms

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یه خودروی درست حسابی اروپایی. پلتفرمش با نیسان مشترکه. از نیسان ماکسیما و پاسات هم الهام گرفته شده تو طراحیش. کپی به شمار نمیره تقریبا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. milad

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    طراحیش محشره..بلاخره این فرانسوی ها از طرح های کسل کننده فاصله گرفتن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amirhosein

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    با این که بیشتر علاقه من المانی (ژمن) هست ولی اینم دوست دارم ولی یه چیز جالب توی کیلومترش میزان تولید قدرت و گشتاور رو زده cvوnm که cv فکر کنم واحد اسب بخار فرانسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. میلاد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    طراحیه داشبوردش میتونست بهتر از این باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    رقبای بشدت قدری داره.بخصوص مزدا6 که تقریبا نقصی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. گهرخاني

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا این ماشین یکی از بهترین طراحیهای رنوست هم نمای جلو و هم عقبش حرف نداره داخلش هم زیباست که البته به سواریهای ولو شبیهه رنو میتونست حتی یه موتور 6 سیلند پرقدرت رو این ماشین بزاره ولی خیلی ماشینه قشنگیه ایکاش قیمت ارز و انحصار دولت و دلالها اجازه میداد ما هم مثل مردم سایر کشورها به جای نمونه های نا امن – پرمصرف و بیریخت ایران خودرو و سایپا و دیگر ماشینهای اسباب بازی چینی از اینجور ماشینها میخریدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Archi KHAN

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    رنو علیرغم ذهنیت بدی که ایرانی ها ازش دارن خیلی ماشین های عالی و مقرون به صرفه ایی میسازه .
    من ماشین های گرونش ( لتیتیود و کولیوس و… ) را نمی گم ، همین داستری که همه فقط میگن فلان و بهمان
    عزیز من نسبت به قیمتش ازش انتظار داشته باشین !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجتبی(ساروی)

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقای ارچی خان مردم از رنو چه ذهنیت بدی دارن ؟؟؟؟؟مردم ار پژو ذهنیت بد دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. genius

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    رنو؛خوبی که روز بروز بهتر میشه!
    در این محصولش علاوه بر کیفیت بالا و مهندسی خوب همیشگیش زبان طراحیشم شیرین و تو دل برو شده.امیدوارم برای ادامه همکاری با فرانسویها بیشتر متمایل به رنو بشیم تا پژو هر چند میدونیم سود بیشتر تو همکاری با پژویه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایون محترم روزتون خوش داستری که شما عنوان میکنید در اصل فرانسوی نیست بلکه مال کمپانی دیسیا رومانیه و کمپانی رنو حمایت مالی ازش میکرده شب و روزتون خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    زیباست .خوشمان آمد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا