رنو مگان در برابر سئات لئون و واکسهال آسترا

علیرغم اینکه کراس اوورهای شیک و مدل‌های کوچک لوکس توجهات زیادی را به خود جلب نموده‌اند اما کلاس هاچبک های خانوادگی کامپکت نیز بسیار محبوب است بنابراین جای تعجب نیست که رنو با عرضه‌ی مگان جدید می‌خواهد عملکردی قوی داشته باشد.

Renault Megane vs Vauxhall Astra vs SEAT Leon
نسل چهارم رنو مگان می‌خواهد آمار فروش خود را با ترکیبی از ظاهر شیک، تکنولوژی و هزینه‌های سواری پایین بهبود دهد. یکی از نکات برجسته‌ی مگان جدید کابینی با تکنولوژی‌های ارتباطی زیاد و کیفیت بالا است. حتی نسخه‌ای از این خودرو با سیستم فرمان پذیری چهارچرخ وجود دارد که برای اولین بار در این کلاس عرضه‌شده است.

Renault Megane vs Vauxhall Astra vs SEAT Leon
ما در این مقایسه نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی 1.5 لیتری دیزلی را برگزیده‌ایم. برای سنجش توانایی‌های این خودرو، مگان را در برابر دو حریف شناخته شده یعنی اوپل/واکسهال آسترا و سئات لئون قرار داده‌ایم. کدام‌یک از این سه خودرو می‌تواند انتخاب بهتری باشد؟ با ما همراه باشید تا از عملکرد هر سه مدل آگاه شوید.

شاخ‌به‌شاخ

آلایندگی و مالیات‌ها
هر سه خودرو در هر کیلومتر کمتر از 100 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند اما خروجی‌های اگزوز لئون و آسترا کمتر است و این باعث شده تا مالیات‌های کمتری از این دو خودرو اخذ گردد (18 درصد) که یک درصد کمتر از مگان است. با این وجود تنها 2 پوند تفاوت هزینه‌ی ماهانه بین ارزان‌ترین و گران‌ترین خودرو برای خریداران مدل‌های اقساطی وجود دارد.


فضای محفظه‌ی بار
واکسهال و سئات در این بخش عملکرد تقریباً یکسانی دارند و تنها 10 لیتر حجم اختلاف بین صندوق‌عقب را نشان می‌دهند. فضای بار مگان با 434 لیتر بزرگ‌تر بوده اما فضای ذخیره‌ای اضافی در خودرو وجود ندارد.

Renault Megane vs Vauxhall Astra vs SEAT Leon

سیستم اطلاعات سرگرمی
لئون در اینجا سن بالای خود را نشان می‌دهد و صفحه‌نمایش 6.8 اینچی آن کوچک‌تر از دو رقیب دیگر است به علاوه اینکه جدیدترین برنامه در آن به‌صورت سفارشی قابل دسترس هستند. واکسهال از اپل کارپلی سود می‌برد درحالی‌که سیستم R-Link رنو می‌تواند با برنامه‌های زیادی سفارش داده شود. همچنین صفحه‌نمایش بزرگ و بهتر مگان کارکرد بهتری دارد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: رنو مگان
در کلاس هاچبک های کامپکت معمولاً نتایج نزدیکی به دست می‌آید و این مقایسه نیز استثنا نیست. در نتیجه‌گیری نهایی مگان البته رتبه‌ی اول را کسب نمود. نه تنها این خودرو ظاهر و کابینی شیک و زیبا دارد بلکه استانداردهای جدیدی را در زمینه‌ی راحتی و آسایش وضع نموده است. این مدل دینامیک S همچنین یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بازار را ارائه می‌دهد به علاوه تجهیزات زیادی دارد.

Renault Megane


رتبه‌ی دوم: اوپل/واکسهال آسترا
آسترا برای اولین بار شکست خودرو اما هنوز هم هاچبک خانوادگی فوق‌العاده‌ای است. سواری عالی به همراه بالانس هندلینگ مثال‌زدنی آسترا را خودرویی جذاب برای رانندگان مشتاق ساخته و سرویس OnStar این خودرو در این کلاس بی‌رقیب است. به علاوه آسترا کاربردی، کم‌مصرف و زیبا است و از پیشرانه‌ی 1.6 لیتری دیزلی قوی‌ای سود می‌برد. این خودرو فقط در مواردی چون تجهیزات، راحتی و آسایش در برابر مگان کم می‌آورد.

Vauxhall Astra


رتبه‌ی سوم: سئات لئون
زمان برای سئات لئون در حال گذر و از دست رفتن است. اشتباه نکنید، این خودرو هنوز هم شیک، کاربردی و کم‌هزینه است اما در زمینه ی تجهیزات و راحتی نمی‌تواند با رنو رقابت کند و البته بخش ناوبری سیستم اطلاعات سرگرمی آن احساس تعلق به یک نسل قبل را دارد. اوضاع به شدت در حال تغییر است و لئونی که یک زمان در رده‌ی اول بود هم‌اکنون نمی‌تواند به آن دست یابد.

SEAT Leon

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

فولکس‌واگن گلف 1.6 TDI Match Edition
قیمت: 22350 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری 108 اسب بخاری

volkswagen-golf-hatchback-2013-front-action_0
شما نمی‌توانید بدون نگاه انداختن به گلف به هاچبک دیگری فکر کنید. کیفیت خودرو بالا بوده و این نسخه‌ی خاص تجهیزات بیشتری دارد. البته قیمت و آلایندگی بالای گلف باعث شده‌اند تا این خودرو انتخابی هزینه‌بر باشد.

پژو 308 1.6 BlueHDI 120 Active
قیمت: 20345 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری 118 اسب بخاری

peugeot-308-hatchback-2013-front-tracking_0
جدیدترین نسل پژو 308 به لطف طراحی کابین جادار و شیک خود از حیث فضا و استایل نمره‌ی بالایی دریافت می‌کند. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری قوی این خودرو نیز نرم و کم‌مصرف است.

 

رنو مگان 1.5 dCi Dynamique S NAV

واکسهال آسترا 1.6 CDTi 110 ecoFLEX Sri NAV

سئات لئون 1.6 TDI SE Ecomotive Technology Pack

بهای مدل تست شده (پوند)

21925 20945

20735

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4359/1814/1447 4370/1809/1485

4263/1816/1459

پیشرانه

4 سیلندر خطی، 1461 سی‌سی 4 سیلندر خطی، 1598 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 1598 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

108 108

108

گشتاور (نیوتون متر)

260 300

250

گیربکس

6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

ظرفیت باک سوخت (لیتر)

47 48

50

حجم محفظه بار (لیتر)

434/1247 370/1210

380/1210

وزن خالص (کیلوگرم)

1415 1275

1260

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

10.9 10.3

10

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

187 200

200

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

4.1/3.5/3.7 3.9/3.2/3.4

4.1/3.4/3.6

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

29 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    الان چرا آسترا اول نشد توهمه چی بهتره بخاطرچندتا تجهیزات دوم شد خوده نویسنده اینو میگه درهمه چی بهتره جزتجهیزات!!!!

    پاسخ
    1. بیژن
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      نظر منم همینطوره. دوستان یه بار دیگه به جدول مقایسه مراجعه کنید!
      بنظر کسی که تست درایو انجام داده فرانسوی بوده…!1

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    مقایسه خیلی کوتاه و خلاصه بود!!!!!!!!ضمنا این کلاس که اروپا نماینگان زیادی از اکثر برند ها داره چرا فقط این سه تا؟؟؟اما جدای از همه چیز مگان جدید چه قدر سنگین تر از دو رقیب دیگه س 140 کیلو سنگین تره و شتب اولیه و حداکثر سرعتش هم کمتر!!!!!!!!!!

    پاسخ
  3. Mercede
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    چقدر قیمت اتوموبیل در اروپا نسبت به امریکا بالا است در امریکا با این قیمت ها میشود شورلت دوج لینکلن و کادیلاک با گیربکس اتوماتیک وکلیه امکانات خریداری کرد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      تازه سوخت هم در آمریکا ارزون تره.
      واسه ماشین بازا امارات متحده و ایالات متحده بهترین جا ها هستند !

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ماشین های امریکایی واقعا قیمت مناسب و خوبن

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    منتقدان خودروهای فرانسوی کجا هستن؟زود باشید بیایید و بگید که نتیجه تست اشتباه بوده!!بیایید بگید که این تستها قابل اعتماد نیست.کجایید پس؟بیایید بگید که فرانسه از ژاپن و کره و حتی افغانستان هم عقب تره!

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (464 دیدگاه) ,

      نه توی موتورو پرفورمنس!ای کاش تو این زمینه هم متحول بشه!

      پاسخ
      1. امیرحسین
        سوابق: (324 دیدگاه) ,

        گویا تموم بررسی ها که نسخه های RS رنو یا سری GTI پژو رو تحسین کردن الف رو از دسته بیل تشخیص نمیدن!!!!!!!!اون کره ای ها هستن که تو پرفورمنس حرفی برای گفتن ندارن

        پاسخ
        1. مجید
          سوابق: (464 دیدگاه) ,

          دوست گرامی شما تو این تست اسمی از این دو مدل میبینی؟؟؟؟؟؟؟؟اینمقایسه مدل های خانوادگی بود نه مدل های ریس تو پیست نوربرگ رینگ !!!!!!!در ضمن همون رقبای کره ای ک گفتی شهرت و اعتبار این برند رو ندارن پس طبیعتا از رنو انتظار بیشتری میره امیدوارم منظورم رو رسونده باشم

  5. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    چقدر تو نمای عقب شکل هم دیگن نمیدونم چرا طراحا انقدر دارن به هم نزدیک میشن
    در مورد ماشین ها خروجی گشتاور واکسهال خیلی زیاده چجوری انقدر قدرت میده با این گشتاور تو شیب های سنگین هم ماشین عین یه پر کاه استارت میخوره هرچند نهایت سرعت هر سه باید کم باشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      به نکته بسیار ظریفی اشاره کردید.به نظر من توی این کلاس گلف یک الگو هست و همه خودروسازای دیگه خواسته یا ناخواسته بیشتر سعی میکنن در زمینه طراحی به گلف نزدیک بشن.

      پاسخ
      1. كوروش
        سوابق: (322 دیدگاه) ,

        گلف یک اسطوره توی کلاس خودشه
        عملکرد
        امکانات
        ایمنی
        زیبایی (البته نه خیلی)
        هزینه نگهداری بسیار پایین (جی دی پاور برابر با کرولا از نظر مصرف کنندگان دونسته)

        پاسخ
    2. بیژن
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      همه مدیران خودروسازی های بزرگ دنیا این اعتقادرو دارن که زبان طراحی خودروها شبیه هم شده . واین شباهت در آینده بیشتر خواهد شد.
      ولی ای ول ، گشتاور اپل منو بدجوری درگیر کرده…

      پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4302 دیدگاه) ,

    هر سه تا خوبن، البته باید یه دستی به سر و روی طراحیشون بکشن.

    پاسخ
  7. علي تبريزي
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    آشغال تر از ماشین چینی و کره ای میدونین چیه؟؟؟؟
    همه ی ماشین های فرانسوی.
    ماشین چینی بخرید حتی کره ای هم بخرید اما سوار آشغال فرانسوی نشید

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      ماشین چینی پاش از ایران اونورتر نرفته معلومه باید اینو بگی 🙂

      پاسخ
    2. سينا
      سوابق: (87 دیدگاه) ,

      ماشینای اروپایی دارای واژه ای به نام هندلینگ هستند که تو هیچ ماشین کره ای یا چینی نمیتونی این واژه رو پیدا کنی

      پاسخ
  8. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    فقط یک نمایندگی ایرانی میتونه با عملکرد و مدیریت ناشیانه ماشین های اپل رو نابود کنه و مانع فروش و اقبال اش بشه و البته فقط ایرانی میتونه اپل دوست داشتنی رو در برابر نمونه های کره ای فاقد اارزش بدونه!!!!!!
    رنو واقعاً دوباره به اوج برگشته و همه رو شگفت زده کرده چه با رنو مگان,چه با تلیسمان یا رنو کلئوس جدید

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    انتخاب من بین این سه تا گلف هست ! اصلا هاچبک رو با فولکس گلف میشناسن ! تو اروپا تو امریکا گلف بازارو قبضه کرده … انتخاب بعدی رنو …

    پاسخ
  10. حامد
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    گشتاور توى عملکرد خودرو خیلى مؤثره. ۵٠ نیوتون متر گشتاور بیشتر، بسیار با ارزشتر از صفحه نمایش بزرگتره. به نظرم حالا که اینقدر به هم نزدیک هستن، با این اختلاف گشتاور، آسترا بهتره.

    پاسخ
  11. سیاوش
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    واقعا مطمینین با این مصرف سوخت و حجم موتور این گشتاور رو ارایه میدن گشتاورشون خیلی غیر عادی بالا است به نظرم اشتباهه!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.