رنو مگان RS جدید را ببینید

نسل جدید رنو مگان RS که قرار است رقابتی جدید با مدل‌هایی مانند هوندا سیویک Type R، فورد فوکوس ST و فولکس واگن GTI داشته باشد، فقط با استایل بدنهٔ هاچ بک عرضه خواهد شد.

Renault Megane RS development mule spied
Renault Megane RS development mule spied

مبتنی بر آخرین نسخه‌های این هاچ بک کامپکت، مدل آیندهٔ مگان RS طبق گزارش اتوکار تغییراتی در طراحی بدنه و آیرودینامیک خود خواهد داشت تا سر پیچ‌ها و در سرعت‌های بالا چسبندگی بیشتر و فرمان تیزتری با کمک سیستم فرمان چهار چرخ خود داشته باشد.

Renault Megane RS development mule spied
این خودرو که انتظار می‌رود صفر تا صدی کمتر از ۵.۸ ثانیهٔ مگان RS Cup فعلی که داشته باشد، در نسل چهارم خود نیروی موتور ۲.۰ لیتری توربوی چهار سیلندرش به بیش از ۳۰۰ اسب بخار افزایش یافته و این نیرو را به کمک یک گیربکس شش دنده دستی یا یک گیربکس شش دنده EDC اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. گیربکس دستی به احتمال زیاد ترجیح اصلی مشتریان اروپایی خواهد بود و مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک در کشورهای آسیایی از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود.

Renault Megane RS development mule spied
از نظر ظاهری، مدل جدید رنو مگان RS گفته می‌شود از آخرین مدل کلیو RS تأثیر گرفته و چندین بهبود آیرودینامیکی که شامل اسپلیترهای جدید، یک دیفیوزر عقب بزرگ‌تر و رکاب‌های کناری عضلانی‌تر می‌باشد را به خود خواهد دید.

Renault Megane RS development mule spied

Renault Megane RS development mule spied
تاریخ معرفی رسمی هنوز مشخص نشده است و بحث‌های زیادی در مورد آن وجود دارد، برخی ادعا می‌کنند که احتمالاً این خودرو را برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ خواهیم دید، از سویی دیگر برخی منابع اعتقاد دارند که این هاچ بک قدرتمند یک سال پی از این تاریخ ذکر شده یعنی در سال ۲۰۱۸ قرار است معرفی شود. با این اوصاف، زمانی که این خودرو به صورت رسمی پرده برداری شود، شایعاتی وجود دارند که مگان RS جدید موفق خواهد شد رکورد یک دور کامل پیست نوربورگرینگ آلمان را برای خودروهای دیفرانسیل جلو خواهد شکست، رکوردی که در حال حاضر با زمان ۷:۴۹:۲۹ در اختیار فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت اس قرار دارد.


منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

13 دیدگاه

  1. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    پشتش خیلی زیبا شده دیگه نمیشه گفت رنو ماشین زشتیه
    اینکه رکورد فولکس رو بتونه بزنه یکم جای شک داره ولی به هر حال ببینیم چی میشه

    پاسخ
    1. Shahryar
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      پشتش خوبه،ولی داستان اون اگزوزا چیه؟انگار 4تا اگزوز داره که،2کناری الکین،ولی 2وسطی واقعا اگزوزن 🙄

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        به نظرم با توجه به موتور نیازی به اگزوز های بزرگ نیست اما طراحی اسپرت بدنه واجب میکرده که ماشین از سر اگزوز های بزرگ بهره ببره که کمپانی میتونسته لوله ها رو در محل سر اگزوز ها قرار بده شاید با توجه به پلت فرم وحالت طراحی موتور و یا یه سری از مشکلات باعث شده لوله ها در وسط ماشین قرار بگیرن ولی باز کمپانی میتونست از هواکش های نمادی یا ظاهری استفاده کنه ……..

        پاسخ
  2. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    طراحی دماغه جلو خودرو به نظر من کمی بیش از حد کشیده هست و این کشیدگی با المان های طراحی خودرو اسپورت قدری فاصله داره بلعکس طراحی قسمت عقب خودرو بسیار خوب از کار دراومده 300 اسب برای این اتاق قدرت خوبی بشمار میره و اگه پلت فرمش با کلیو یکی باشه که هست باید دید حریف فورد میشه ؟ البته رنو قدری در طراحی پلت فرم صرفه جویی میکنه همانطور که کجار کلیو مگان rs و حتی کپتئور بروی یک پلت فرم بنا شده اند

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    چه سیاست بدی دارند دنبال میکنند بنز و بی ام و و …. و حالا رنو
    به بهانه زبان طراحی دارند تمام مدلشهاشون را شبیه همدیگه میکنند
    به نظر من این اسمش ((کمبود ایده)) است نه زبان طراحی
    حالا منفی بدید

    پاسخ
  4. Camry
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    خدا رو شکر که مهندسا و طراحا های رنو عوض شدن وگرنه معلوم نبود الان چ میدیدیم یه فرغون با موتر ١۴٠٠٠ با قدرت ١١٠ اسب بخار و موتر elf….
    در ضمن این امضا جددیدشونم که تو تالیسمان و کولئس و… هست عالیه…

    پاسخ
  5. علي
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    دوتا نکته هست تو طراحیش که فکر کنم توی نمونهای اصلی اصلاح میشه.
    ١ – محافظ های پلاستیکی لبه گلگیر که من یاد تندر٩٠ می اندازه که خود مردم اضافه میکنند البته خیلیم ضایعست
    ٢-اگه دهانه اگزوزاش گوشه های سپر پس اون دوتا اگزوز جفت وسط سپر چی میگه

    پاسخ
  6. بهرام
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    ایول رنو طراحیاش داره عالی میشه این مگان ، اونم از تالیسمان و نسل جدید کولئوس … زبان طراحی جدید رنو داره محشر میشه دیگه نمیشه ایرادی گرفت براش …
    موافقین ؟

    پاسخ
  7. علي تبريزي
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    هیچ وقت نگفتم خودروی کره ای یعنی آشغال به ماشین چینی هم حتی نمیگم آشغال
    اما با صراحت تمام به ماشین های فرانسوی میگم آشغال به درد نخور

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.