معامله “بزرگ” رنو، نیسان و میتسوبیشی

اتحاد رنو-نیسان یک ضلع از معامله‌ی 2.2 میلیارد دلاری با میتسوبیشی به منظور به دست آوردن 34 درصد از این کمپانی ژاپنی است. این معامله می‌تواند تأثیری شگرف بر هر سه خودروساز بگذارد.

untitled-1a
در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس، مدیر ارشد رنو-نیسان آقای کارلوس گون (غصن) به اتوموتیونیوز گفت از مسئولان انتظار دارد که از این معامله‌ی چندین میلیارد دلاری حمایت کنند و هنگامی که این کار انجام شد جزئیات دقیق آن در آینده اعلام خواهد شد.

Carlos Ghosn
Carlos Ghosn

او گفت:

این معامله‌ای نیست که تنها بگوییم اوکی! ما این معامله را جوش دادیم و هم‌اکنون اجازه دهید فکر کنیم که با هم می‌توانیم چه‌کاری انجام دهیم.

نه. روزی که ما انجام معامله را اعلام کنیم جزئیات دقیق آن را به شما خواهیم گفت؛ و این معامله‌ی بزرگی است. معامله‌ای بزرگ بین میتسوبیشی و نیسان؛ و همچنین شاید تأثیری چشمگیر بین روابط رنو و میتسوبیشی بگذارد.

renault nissan and samsung
اگرچه که هنوز تا زمان انعقاد این قرارداد اطلاعات دقیقی از جزئیات آن نداریم اما گون گفت که می‌خواهد میتسوبیشی بخشی از اتحاد رنو-نیسان شود به این معنی که هر سه خودروساز می‌توانند به آسانی با یک مدیریت، برنامه‌های توسعه‌ای و تحقیقی به هم متصل شوند.

nissan-mitsubishi
گون در خاتمه نتیجه‌گیری کرد:

میتسوبیشی در این مورد به اتحاد ما خواهد پیوست. این اتحاد چیزی درباره‌ی توسعه‌ی همکاری‌ها است. ما می‌دانیم که همکاری‌های زیادی با میتسوبیشی وجود دارد و از نظر استراتژیک ما نیز ارتباطات زیادی داریم.

منبع: autonews

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

27 دیدگاه

  1. vahid porsche
    سوابق: (242 دیدگاه) ,

    کارلوس انگار *** اخه این چه ژست زشتیه
    احتمالا چند وقت دیگه شاهد حضور رنو gtr نیسمو در خیابان ها خواهیم بود

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3746 دیدگاه) ,

      .
      ژستش بد نیست.
      زاویه ی عکس برداری بده.
      عکاس فکر کنم دراز کشیده عکس گرفته.
      خخخ

      پاسخ
    2. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      آخه آدمیزاد دگمه کتشو میبنده میگیره میشینه؟!! هر کی ندونه انگار مسابقات پرورش اندامه و آرنولد شوارتزینگر فیگور نشسته عکس داره میگیره. به افتخار کارلوس ٣٠ ساعت سکوت مطلق با چاشنیه غرور 😐😐😐
      باتچکر

      پاسخ
    3. فورد
      سوابق: (286 دیدگاه) ,

      شما مثل اینکه تییر رو نخوندین خودش زده ((معامله بزرگ)) منظورش همین معامله است دیگه بزرگ و کوچیکشو خودتون باید تشخیص بدین

      پاسخ
    4. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      به ژست طرف چیکار داری

      پاسخ
    5. احسان
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      طرف مدیر یکی از بزرگترین شرکتهای خودرو سازیه بعد فکر ملت تو طرز نشستن و دکمه ی کتش هست! اتفاقا ذهنش رو درگیر اینا نکرده که موفق شده

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    امیدوارم نیسان کمک کنه بخش اسپورت میتسوبیشی دوباره فعال بشه مخصوصا لنسر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3746 دیدگاه) ,

      .
      درسته.
      به نظر من اوضاع نیسان نسبت به وقتی کارلوس ! نبود خیلی بهتر شده.
      کارلوس به دنیای سوپراسپرت ها خیلی علاقه داره و سرمایه گذاری میکنه.
      میبینیم GTR به چه هیولایی تبدیل شده.
      من روز های خوبی برای لنسر میبینم.
      اوضاع میتسوبیشی روبه راه میشه. مطمئنم.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        افرین به این نظرت مجید جان

        پاسخ
  3. GOD BLESS JAPAN
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    احتمالا اولین پس لرزه های این قرارداد رو در هند شاهد خواهیم بود ! با توجه به این هر 3 (2)شرکت نفوذ خوبی در بازار هند دارند.

    پاسخ
  4. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    کارلوس از تخریب وجهه رنو و نیسان خسته شده میخواد ایندفعه به هیبت میتسوبیشی موتورز گند بزنه.
    حیف که تو دنیایی زندگی میکنیم که کارلوس گونها و سر جیو مارکیونه ها نابغه شناخته و تایید شده به قله های رفیع تصمیم گیری برای آینده می رسند اما نیکلای تسلاها سرکوب شده و به انزوا سوق داده می‌شوند.
    این عاقبت تفاوت بین تصمیم برای خدمت به جمیع انسانها و یا فقط اربابان جهان است.

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (759 دیدگاه) ,

      تخریب!
      کدوم تخریب دوست گرامی!!
      مگه برند نیسان و رنو وجهه ای در صنعت خودروسازی ندارند که اینطور از مدیریت کارلوس گون ایراد میگیرید.
      کارلوس گون کجا مارکیونه الان کجا
      احتمالا تصور شما از این اتحاد ورشکستگی این دوتا شرکت هست وگرنه اوضاع در واقعیت متفاوته.
      شاید هم منظور دیگری دارید…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3746 دیدگاه) ,

        .
        کارلوس و سرجیو ! هر دو یک جا هستن.
        .
        .
        .
        در قلب ماشین بازان
        در قلب عاشقان لافراری و گودزیلا.

        پاسخ
      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        تخریب کجا بوده
        توضیح خوبی دادی بهزاد

        پاسخ
  5. سامان
    سوابق: (1472 دیدگاه) ,

    بیشترین سود رو این وسط رنو میکنه
    نیسان قشقایی یک زمان پرفروشترین کراس اور اروپا بود ولی رنو با تکنولوژی نیسان وبا همون پلتفرم همون پیشرانه قشقایی اومد رنو کجار رو ساخت و اومد برا خود قشقایی رقیب شد (چاقو اینبار دسته خودش رو برید)
    مطمئنم الان رنو موزیانه میاد از تکنولوژی که میتسو چندین سال روش کار کرده رو زود کپی برداری میکنه برا ماشینهای خودش که آرم رنو رو دارند

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      دادش خوبم اینا سهامشون رو با هم شریک میشن یعنی چه رنو بفروشه چه نیسان چه میتسوبیشی به نفع همشونه! نکته اینجاست که با استفاده از ظرفیتها و تکنولوژی های همدیگه قوی تر میشن و همچنین با استفاده از پلت فرم مشترک هزینه تولید رو پایین میارن…

      پاسخ
  6. Ahmadreza
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    بهتره بگیم رنو چه کارش میکنه چون بیشتر سهم نیسان مال رنو هست

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      چند درصد سهامش؟؟؟؟؟

      پاسخ
  7. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    میتسو بیشی چند سالیه در جا میزنه عوضش رنو نیسان دارند ماشینهای با حالی میسازند فکر کنم به میتسو بیشی کمک بشه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      واقعا چرا درجا میزنه؟؟؟؟؟
      برای منم سوال

      پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    دیگه کم کم همه با هم ادغام میشن.

    پاسخ
  9. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    خبره خوبیه به هر حال تجربه رنو در فرمول ۱ تجربه نیسان در لمانس و تجربه میتسوبیشی در رالی وقتی گرد هم بیاد میتونه محصولاته مشترک زیادی رو بسازه باز من فکر میکنم کمپانی ها مثل همین الان باید تا حد زیادی مستقل باقی بمونن
    ببینیم با پلتفرم التیما میتونن دوباره گالانت بسازن 😘😘👌

    پاسخ
  10. علیرضا
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    الفاتحه حالا ببینید بلایی که سر اوپل اومد سر میتسو هم میاد در واقع میتسو تبدیل میشه به یه آرم که رو جلو پنجره ماشین نیسانه و دیگر هیچ

    پاسخ
  11. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    تو این دنیا اگه نخوری ، خورده میشی بلایی که داره سر میتسو میاد
    حقش هم هست چون نتونسته رقابت کنه
    مزدا رو ببینید که شرکت درجه 2 ژاپنی بود الان با مزدا 3 و 6 داره واسه غول ها شاخ و شونه میکشه
    مزدا و skyactiveش یه دونه باشن اصلاً

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.