اشکودارنوفولکس واگن

نبرد سوپرمینی‌ها، رنو کلیو در برابر فولکس‌واگن پولو و اشکودا فابیا

آیا جدیدترین نسخهٔ رنو کلیو می‌تواند در مبارزه با فولکس‌واگن پولو و اشکودا فابیا پیروز شود؟

سوپرمینی‌ها در انگلستان بسیار محبوب هستند تا جایی که هرسال پرفروش‌ترین خودروهای این کشور هاچ‌بک‌های کوچک هستند. از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۶ حدود نیمی از خودروهای فروخته‌شده در بریتانیا از نوع بنزینی بودند چراکه بنزین سوختی ارزان‌تر از گازوئیل است. این نشان می‌دهد که چرا خودروسازانی مانند رنو، فولکس‌واگن و اشکودا به‌ویژه پس از رسوایی دیزل‌گیت، خودروهای خود را مجهز به پیشرانه‌های کوچک بنزینی کرده‌اند.

clio-group-831_0

رنو در جدیدترین نسخهٔ کلیو، با انجام یک سری از تغییرات کوچک، به‌روزرسانی ماهرانه‌ای در طراحی داخلی و خارجی آن انجام داده و همچنین آپشن‌های جدیدی مانند چراغ‌های جلوی LED و یک سیستم صوتی استریو Bose را به آن اضافه کرده است؛ اما برای یافتن بهترین خودرو در این کلاس باید رقابتی میان رنو کلیو و دو سوپرمینی محبوب فولکس‌واگن پولو و اشکودا فابیا برگزار کنیم. سه خودرویی که ما در اینجا آزمایش کرده‌ایم همگی دارای قدرت یکسانی هستند و بین ارزان‌ترین و گران‌ترین آن‌ها تنها ۴۳۵ پوند اختلاف قیمت وجود دارد. این موارد وعدهٔ نبردی نزدیک را می‌دهند اما کدام‌یک از این سوپرمینی‌ها در کلاش خود پادشاهی خواهد کرد؟ در ادامه می‌فهمیم.

clio-group-702

شروع رقابت

رنو کلیو

قیمت ۱۶,۲۶۵ پوند
پیشرانه ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۹۰ اسب بخار
شتاب صفرتاصد ۱۱.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۵.۸ لیتر

clio-group-681

لیست موتورهای کلیو به‌صورت ۵۰-۵۰ میان نمونه‌های بنزینی و دیزلی تقسیم شده است چراکه برای آن سه پیشرانهٔ بنزینی و سه نمونهٔ دیزلی قابل سفارش است. به جهت اینکه ما تمایلی به انتخاب پیشرانهٔ پایهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی نداشتیم و همین‌طور موتور بالاتر TCe 120 نیز گران‌قیمت است، بنابراین پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ TCe 90 را برای آن برگزیدیم. تیپ خودروی مورد آزمایش ما هم از نوع Dynamique S بوده و ۱۶,۲۶۵ پوند قیمت دارد.

dsc_1101

نظر آزمایش‌کننده: خوشبختانه رنو پلاستیک‌های روی فرمان که کف دست را خراش می‌دادند، حذف کرده و بجای آن چرم جدیدی را بکار برده است که احساس بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی هنوز هم چندان بالا به نظر نمی‌رسد.

clio-group-689

فولکس‌واگن پولو

قیمت ۱۵,۹۹۰ پوند
پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۹۰ اسب بخار
شتاب صفرتاصد ۱۰ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر

clio-group-700

فولکس‌واگن پولو در بخش خودروهای کوچک یک معیار محسوب می‌شود و ما در اینجا نسخهٔ پنج‌در آن‌را مورد آزمایش قرار داده‌ایم که در سال ۲۰۱۶ جهت رقابت با کلیو به مدل‌های آن در بازار انگلستان اضافه شد. پولوی مورد آزمایش ما مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری TSI 90 بنزینی توربو است که نیروی آن از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند و ۱۵,۹۹۰ پوند قیمت دارد.

clio-group-187

نظر آزمایش‌کننده: نمونهٔ مورد آزمون ما در بیرون دارای رنگ سفید با جزئیاتی قرمزرنگ و رنگ داخلی خاکستری است که ممکن است مطابق سلیقهٔ همه نباشد اما اگر خواهان سیستم صوتی استریو بروز شده باشید باید با این مدل کنار بیایید.

clio-group-695

اشکودا فابیا

قیمت ۱۵,۸۳۰ پوند
پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۹۰ اسب بخار
شتاب صفرتاصد ۱۰.۶ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر

clio-group-678

اشکودا فابیا که سال گذشته موفق به کسب جایزهٔ سالانهٔ خودروهای جدید شد، رقیب سختی در کلاس سوپرمینی‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین کلیو برای اینکه بتواند بر اشکودا پیروز شود کار سختی در پیش دارد. فابیا مورد آزمایش ما از تیپ مونت‌کارلو بوده و مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری TSI 90 بنزینی توربو است و ۱۵,۸۳۰ پوند قیمت دارد که آن‌را به ارزان‌ترین خودرو در این آزمون تبدیل می‌کند.

clio-group-088

نظر آزمایش‌کننده: مونت‌کارلو جذاب‌ترین تیپ در بین مدل‌های فابیا است؛ اما تیپ پایینی SE هم هنوز تجهیزات مناسب و معقولی ارائه می‌کند.

clio-group-675

نتیجه

مقام اول فولکس‌واگن پولو

clio-group-412

پولو در این رقابت پیروز شد اما با سرسوزنی اختلاف. این ماشین به کاربردی فابیا نیست اما به‌اندازهٔ کافی جادار بوده و اندازهٔ آن بر روی قابلیت استفاده‌اش تأثیری ندارد. عملکرد بهتر و دینامیک رانندگی برتر در کنار کابین باکیفیت‌تر و سطح بالایی از ویژگی‌های اتصالی به‌صورت استاندارد موجب شده که فولکس‌واگن هنوز هم بهترین خودرو در این کلاس باشد.

مقام دوم اشکودا فابیا

clio-group-380

فابیا هرچند به خوبی پولو نیست اما هنوز هم انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. همچنین درحالی‌که این خودرو قیمتی نزدیک به فولکس‌واگن دارد اما اشکودا شرایط خرید انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای آن ارائه کرده که موجب می‌شود راحت‌تر بتوان یک دستگاه فابیا خریداری کرد.

مقام سوم رنو کلیو

clio-group-522

کلیو جدید تجهیزات استاندارد زیادی داشته و شرایط خرید آن نیز منطقی و مقرون‌به‌صرفه است اما قیمت آن کمی گران است. همچنین سواری خشک، دینامیک بی‌روح و داخل پلاستیکی آن موجب شد که رنو کلیو در برابر دو نمونه از بهترین و پرفروش‌ترین سوپرمینی‌های بازار شکست بخورد.

گزینه‌های دیگر با قیمتی مشابه

سیتروئن C3

 

قیمت ۱۶,۲۵۵ پوند
پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۱۱۰ اسب بخار

citroen_c3_50

نسل جدید سیتروئن C3 محافظ‌های بادی بدنه را از کراس‌اوور C4 کاکتوس قرض کرده است اما شخیصتی کاملاً متناسب با یک سوپرمینی و قابل‌استفاده دارد. این خودرو جایگزینی عالی برای پولو محسوب می‌شود.

مینی کوپر پنج‌در

قیمت ۱۶,۰۰۰ پوند
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۱۳۵ اسب بخار

mini_cooper_5-door

با مبلغی مشابه می‌توان یک مینی کوپر پنج‌در تقریباً جدید خریداری کرد که جایگزین پریمیوم‌تری برای خودروهای این رقابت بوده و سطح قابل قبولی از کارایی را در نسخهٔ پنج‌در ارائه می‌کند.

 

مشخصات فنی

فولکس‌واگن پولو اشکودا فابیا رنو کلیو
قیمت پایه ۱۵,۹۹۰ پوند ۱۵,۸۳۰ پوند ۱۶,۲۶۵ پوند
قیمت تست‌شده ۱۸,۷۱۵ پوند ۱۷,۳۰۵ پوند ۱۷,۶۴۰ پوند
طول/عرض/ارتفاع ۳.۹۷/۱.۶۸/۱.۴۵ متر ۴.۰۲/۱.۷۳/۱.۴۷ متر ۴.۰۶/۱.۷۳/۱.۴۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۷ متر ۲.۴۷ متر ۲.۵۹ متر
پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۹۰ اسب بخار ۹۰ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر ۱۶۰ نیوتن متر ۱۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو جلو
ظرفیت باک سوخت ۴۵ لیتر ۴۵ لیتر ۴۵ لیتر
حجم صندوق بار ۲۸۰/۹۵۲ لیتر ۳۳۰/۱۱۵۰ لیتر ۳۰۰/۱۱۴۵ لیتر
وزن خالص ۱۱۳۲ کیلوگرم ۱۰۳۴ کیلوگرم ۱۰۸۲ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۱۰ ثانیه ۱۰.۶ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۱ کیلومتر در ساعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت آزمون ۶.۴۸ لیتر ۶.۴ لیتر ۶.۴۵ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رده بندی عادلانه بود اما من سیتروئن C3 و مینی کوپر رو ترجیح میدم، خاص‌تر و جذاب‌تر هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اشکودا سقفش پاناروما بود !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. KING 918

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    صد در صد پولو از اون دوتا از همه نظر بهتره ………
    کابین اشکودا که واقعا سطح پایینه البته موتورش نسبت به بقیه خیلی جالبه که با 3 سیلندر و کمتر از 1 لیتر 90 اسب بخار واقعا جای تبریک داره اما ظاهر و کابین سطحش پایین تر از رقباست …….
    رنو هم چهره ی خشن موتوری مثل پولو ولی کابین جالبی نداره بر عکس پولو همه نظر عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (731 ديدگاه)

      اشکودا زیبا ترین کابین رو داره عکس هار رو اشتباه زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیدامین فاخر

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (589 ديدگاه)

        ایول کابین اشکودا از همه قشنگتره
        عکسارو اشتباه گذاشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      در کل کابین پولو که ابتدایی بود به نظرم کابین فابیا کلاسیک بود البته با اهرم های چرخشی تهویه اما کابین کلیو فانتزی به نظرم اومد اما خب سلیقه ای هست دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hosein.gh

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (313 ديدگاه)

      داداش اون موتور سه سیلندر نهصد سی سی واسه کلیو عه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اره اشتباه دیدم . :-(

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سیدامین فاخر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (589 ديدگاه)

    کولیو از همه قشنگ تر خوش استایل تره حیف که موتورش ضعیفه اشکودا هم که فقط چراغهاش با پولو فرق داره از همه لحاظ مشترکن
    باز هم مهندسی ناب آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین (Lion26)

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من اول سیتروئن انتخاب می کنم، اونم به خاطر اینکه از موتور 1.2 3 سیلندر 110 اسب بخار گرفته، بعدشم رنو چون واقعا عاشق خودرو های فرانسوی هستم .ظاهرشم به نظر من از بقیه بهتره.
    ولی خب هرکسی یه سلیقه ای داره.
    فکر کنم ظاهر رنو جوون پسند تر باشه.

    Just France and Japan.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اسطوره

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من فولکس پولو یک سر و گردن از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      عاشق خودتو آواتارتم مجید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اسطوره

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        فدات رفیق.

        مرسی.

        منم دوست دارم خیلی زیاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amirhossein

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          مجید جان منو ببخش که تو پست فورد GT بهت گفتم کامنت نذار.
          خیلی شرمندتم دادا.
          رفتم کامنت های این دو سه روز اخیر پدال خوندم.
          فهمیدم تو شروع کننده ی هیچ بحثی نبودی. اتفاقا از سبک کامنت هات معلومه عاشق ماشین های آمریکایی هم هستی. در مورد مک لارن هم دیدم که تو حرف بدی نزدی بعضی ها الکی جو میدن. فکر کنم از حسودیشون هست.
          ببخشید که بهت گفتم کامنت نذار. اتفاقا تو باید کامنت بذاری. حیف میشه اگه کامنت های تو نباشه.خیلی بزرگی که اون پایین جوابم رو ندادی. برا همین خودم رفتم کامنت های این دو سه روز اخیر رو خوندم. دیدم حق داشتی.
          آواتارم رو آرم پورشه انتخاب کردم. چون میخوام مثل تو باشم. خیلی از شخصیتت خوشم اومده.
          من تازه واردم. ببخشی ما رو .شرمندتم دادا.
          در موردت خیلی اشتباه کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. حسين

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    مینی
    پولو
    اشکودا
    سیتروئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    با وجود فولکس چرا کسی باید به اشکودا پول بده لطفا من راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      این قسمت متن میگه
      اشکودا فابیا که سال گذشته موفق به کسب جایزهٔ سالانهٔ خودروهای جدید شد، رقیب سختی در کلاس سوپرمینی‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین کلیو برای اینکه بتواند بر اشکودا پیروز شود کار سختی در پیش دارد. فابیا مورد آزمایش ما از تیپ مونت‌کارلو بوده و مجهز به یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری TSI 90 بنزینی توربو است و 15,830 پوند قیمت دارد که آن‌را به ارزان‌ترین خودرو در این آزمون تبدیل می‌کند.
      نکته همینه ببین اتفاقا انتخاب بین فابیا و پولو و کلیو انتخاب سختیه من به شخصه بین همه اینها طراحی فابیا و کلیو رو خیلی دوست دارم ولی کلیو متاسفانه تو بحث قدرت یکم داره که البته از نظر اقتصادی به صرفه تره و پولو تو بحث فنی سر سوزنی بهتر از فابیاس به قول نویسنده ولی فابیا هم طراحی خوبی داره هم قدرت خوب هم امکانات خوب حتی تو تیپ پایه پس دلیل نمیشه که کسی نخرتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Genius

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    یه مهندس تو انگلستان بطور متوسط بین 35 تا 40 هزار پوند در سال عائدی داره یعنی میتونه با حدود 40 درصد از درآمد سالانش یکی از این کوچولوهای شهری رو بخره و لذتش رو ببره اونوقت مهندسین ما تو این مملکت درآمد 30 سالشون هم که جمع کنن نمی تونن حتی یه ماشین خسته مثل داستر رو با خیال راحت بخرن و سوار بشن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      شاید اگه ما هم 40 درصد مالیات بدیم مثل اونا وضع عوض شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. 100tar

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    رنو کلیو
    سیتروءن c3
    .
    .
    .
    فلکس واگن پولو
    مینی کوپر
    اشکودا فابیا
    این سه تای آخری بهتره یه دستی به سر و روی خودشون بکشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سیاوش

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    رنو کلیو در برابر اشکودا و پولو شکست خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! ادمین چی میگه؟؟ رنو کلیو بعد از فولکس گلف دومین هاچ بک پرفروش اروپا است و در سایر نقاط جهان همین طور بود بعد میگی شکست خورد از این دو!! حالت خوبه عزیزم ؟؟؟؟!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا