رنو RS 01 مسابقه‌ای با قلب نیسان GT-R

شراکت رنو با نیسان در خودروهای مسابقه‌ای نیز وارد روندی تازه شده است. رنو همواره به تأمین پیشرانه‌های پرقدرت مسابقات فرمول یک، شهیر بوده است اما در این مورد ترجیح داده تا از پیشرانه معروف نیسان GT-R استفاده کند. رنو RS 01 برای مسابقات استقامت حرفه‌ای رنو اسپرت آماده شده است.

Renault Sport R.S. 01
Renault Sport R.S. 01

شاسی یک تکه فیبر کربنی از تکنولوژی مسابقات فرمول استفاده می‌کند. بدین ترتیب وزن نهایی خودرو کمتر از 1100 کیلوگرم می‌باشد. این خودرو 2 متر عرض دارد و ارتفاع آن تنها 111 سانتی‌متر است. یک مجموعه آئرودینامیکی پیچیده، نیروی داون فورس لازم را برای تضمین پایداری خودرو در سرعت‌های بالا تأمین می‌نماید.

Renault Sport R.S. 01
Renault Sport R.S. 01

هواکش‌های بزرگ جانبی برای خنک کردن موتور که در قسمت وسط و عقب خودرو درست قبل از محور چرخ‌ها قرار گرفته، انجام وظیفه می‌کنند. یک گیربکس هفت سرعته ترتیبی هم وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد.

پیشرانه شش سیلندر V شکل 3.8 لیتری نیسمو با کمک توربو شارژر دوقلو قادر به تولید نیروی 493 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر است. موتور مشابه در نیسان GT-R می‌تواند 542 اسب بخار و 630 نیوتن متر خروجی تولید کند. همچنین یک سیستم روغن‌کاری موتور جدید باعث خواهد شد تا عملکرد آن در مسیرهای طولانی مدور، کاهش نیابد. شتاب صفر تا صد و نهایت سرعت این خودرو هنوز اعلام نشده اما سرعت نهایی آن بیش از 300 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ترمزهای سرامیک کربنی با شش پیستون کالیپر، دیفرانسیل با لغزش محدود، چراغ‌های روزتاب LED، دیفیوزر بزرگ و اسپویلر عقب، خروجی اگزوز دوتایی، سیستم تعلیق استخوان جناقی در جلو و عقب، لاستیک‌های مسابقه‌ای میشلن، گاردها و لوله‌کشی ایمنی داخل اتاق، فرمان تاشو و صندلی مسابقه‌ای سطلی شکل همراه با کمربندهای 6 اتصالی، دیگر ویژگی‌های این خودرو را رقم می‌زنند. به گفته رنو، عملکرد کوپه مسابقه‌ای RS 01 بین مدل‌های مسابقات GT3 و مسابقات DTM قرار می‌گیرد. این خودرو 282 هزار یورو قیمت خواهد داشت.

51 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      از بچه ها تقاضا دارم قبل از اینکه از صحت حرفشون با مطمئن نشدن از نوشتن جمله‌شون خودداری کنن

      رنو به هیچ عنوان شرکت ضعیفی نبوده و نیست

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (789 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اصلا این جوری نیست بد نیست نگاهی به آمار فرمول یک در سال های گذشته و ساخت موتور های قدرتمند رنو برای دیگر کمپانی ها بندازی یا آمار رالی جهانی WRC

      پاسخ
  1. حسین احمدی
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا رنو با این دانشی وتکنولوژی و پشتوانه ای که داره چرا تو دنیای خودرو سازی اینقدر ضعیفه

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (741 دیدگاه) ,

      ضعیف نیست. کلیو (رقیب فورد فیستا) و مگان جدید (رقیب فورد فوکوس) تو کلاس خودشون نسبت خیلی خوبی از قیمت و امکانات رو ارائه میدن و جزو بهترین ها هستن. البته تو کشور ما که محصولات بیش از حد ارزون شده داچیا به اسم رنو به فروش میره نباید نام و نشانی برای رنو قائل بود. فراموش نکنیم که رنو خودروهای فرمول ۱ میسازه و بعضی از مدل های مرسدس (مثل کلاس آ) از موتورهای رنو استفاده میکنن.

      پاسخ
  2. ali
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    این خیلی خوبه / یخورده میتونه شبیه رنو alpine باشه/ ولی قیافش خشن تر و پخته تره.با این وجود من هنوز الپاین رو بیشتر دوست دارم 🙂

    پاسخ
  3. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    از الپاین کامل تر و پخته تره…طراحیشم فوق العاده خشن و عضلانی تر از الپاین در کل من که ازش خوشم اومده

    پاسخ
  4. امیدبرتر
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    “نیروی داون فورس”
    بازم که کلمه انگلیسی به کار بردید!
    😀

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    واقعاً زیباست

    یکم حس P1 رو بهم القا میکنه ژستش

    فکر میکنم از آلپاین موفق تر باشه

    ولی کاش از انجین رنو استفاده میکرد

    پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          بعضی جاها شبیه بودن خوبه مثل همین ماشین رنو!!!!!!
          شرکت هایی مثل آئودی و فراری و لامبو و مکلارن و پورشه صاحب سبک طراحی هستن!!!
          به همین دلیل اجتناب از شبیه نشدن ماشین های جدید به اون ها یجورایی غیر ممکنه!!!!!!!
          الان چراغ عقبش یجورایی شبیه 911 هستش و یجورایی عقبش شبیه ماشین های فولوکس شده!!!!!!!
          بازم تکرار می کنم این ماشین خیلی زیبا شده و من دوستش دارم و سعی ندارم اون رو تخریب کنم!!!!!!

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          بر منکرش لعنت

          انصافا زیباست

          فقط میگم، کاش انجینش هم ماله خود رنو بود

        3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درود
          احمد من 95 درصد احتمال می دم که برای ارزون شدن موتور GTR رو برای خودش قرار داره!!!!!
          در ضمن تو متن گفته شد که نیسان-رنو!یعنی یه جورایی شراکتی کار کردند!!!!
          احتمال دیگه اش اینه که یجور تبلیغ برای موتور GTR می شه!!!!!!
          دوستان کسی از قوانین این مسابقات خبر داره؟؟؟؟؟
          به نظرم یه محدودیت هایی تو قدرت موتور در این مسابقات هست!!!!!!!

  6. دانشجو مملکت
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    درود
    این جوری که معلومه دوستان اعتقاد دارن شرکت رنو شرکت ضعیفیه اما این جوری نیست شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته‌شد.
    ین شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد. این شرکت سهام دار شرکت های زیادی است از بزرگان می توان نیسان با سهام 43 درصدی نام برد .
    شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    با قلب گودزیلا چی شده امیدوارم تو پیست خودشو نشون بده. بعد این موتور رو خوده gtr نیسمو قبلا گفته شده بود 570 اسب تولید میکنه که اینجا نوشته 542 شتابش رو جی تی ار 2 ثانیه اس موتور نیسان محشره تیونرهای مثل آلفا و ams بالای 1500 اسب از این موتور بیرون کشیدن فقط 3.8 لیتر حجم داره و شش سیلندر!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      نیسمو قدرتش 600 اسب بخار هستش!!!!!!
      بعدش یکی از علت هایی که خیلی ها رو به موتور نیسان می آورند موتور ارزان قیمتش هست!!!!!!

      پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (732 دیدگاه) ,

    بسیار عالی. رنو در رالی همواره موفق بوده، مدل rs هم یکی از بینظیرترین مدلها در هاچبک بوده.

    پاسخ
  9. hadi
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    قیافش مدرن و جالبه. از فرانسوی ها بعید بود. طرحای فرانسوی خیلی عجیبن فقط باید فرانسوی باشی تا درکشون کنی. اما الان رنو داره سعی میکنه تا طراحی های جهان پسند تری انجام بده گرچه بازم از نظر من یه کم عجیب هستن. راستی دوستان تا حالا کسی در آمریکا پژو دیده؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      درود
      میلاد خوشحالم که بیشتر به سایت سر می زنی!
      گرفتاری و شلوغ بودن سرت رو به فال نیک می گیرم!!!!!!
      ارادت

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درود
          امیدوارم در کار و کاسبی اینقدر سرت شلوغ باشه که وقت سر خاروندن نداشته باشی!!!!!!
          از جنبه ی مثبتش گفتم!!!!!!

    2. حمید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      منظورت از طراحی ب ام و تو پست قبلی چیه من نمیدونم عشقت پس به بنز کجاست.میلاد میخوام بهت یه چیزی بگم ولی ناراحت نشو.به نظرم هر چه قدر که ادم از ماشین اطلاعات داشته باشه ولی اون ماشین رو تا از نزدیک نبینه و تستش نکنه بی فایدست. من شماره جدید مجله ماشین رو خریدم که تو صفحه 86 اش نویسنده باز به طراحی مرسدس ایراد گرفت که باعث عصبانیت شدید من و جویا شدن این مقاله با تماس به دفتر مجله شدم.مخصوصا اس کوپه جدید رو به شدت زیر سوال برده بود که به نظرم اصالت اس کوپه درست مشابه مرسدس های slc کوپه های قدیمیه شایدم بیشتر. من با خواندن اینجور مقالات و مزخرفات که طراحیه یک مدل رو زیر سوال ببرن دقیقا پارسال بود که باعث کم علاقه شدن من نسبت به مرسدس شد مخصوصا c 2012 ولی وقتی باهاش رانندگی کردم و ماشین رو از نزدیک دیدم واقعا ماشین های دیگه به چشمم نیومد.ماشین های مرسدس رو هم فقط گوردون وگنر طراحی نمیکنه بلکه بنز استدیو های طراحی ای ای در سراسر کشور های پیشرفته داره و داخل ماشین هم توسط استدیوای ایتالیایی انجام میشه که واقعا از ب ام و بهتره هیچکس هم نمیتونه منکر این قضیه بشه.حالا میخواید ایراد بگیرید بگیرید…

      پاسخ
    3. حمید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      منظورت از طراحی ب ام و چیه من نمیدونم عشقت پس به بنز کجاست.میلاد میخوام بهت یه چیزی بگم ولی ناراحت نشو.به نظرم هر چه قدر که ادم از ماشین اطلاعات داشته باشه ولی اون ماشین رو تا از نزدیک نبینه و تستش نکنه بی فایدست. من شماره جدید مجله ماشین رو خریدم که تو صفحه 86 اش نویسنده باز به طراحی مرسدس ایراد گرفت که باعث عصبانیت شدید من و جویا شدن این مقاله با تماس به دفتر مجله شدم.مخصوصا اس کوپه جدید رو به شدت زیر سوال برده بود که به نظرم اصالت اس کوپه درست مشابه مرسدس های slc کوپه های قدیمیه شایدم بیشتر. من با خواندن اینجور مقالات و مزخرفات که طراحیه یک مدل رو زیر سوال ببرن دقیقا پارسال بود که باعث کم علاقه شدن من نسبت به مرسدس شد مخصوصا c 2012 ولی وقتی باهاش رانندگی کردم و ماشین رو از نزدیک دیدم واقعا ماشین های دیگه به چشمم نیومد.ماشین های مرسدس رو هم فقط گوردون وگنر طراحی نمیکنه بلکه بنز استدیو های طراحی ای ای در سراسر کشور های پیشرفته داره و داخل ماشین هم توسط استدیوای ایتالیایی انجام میشه که واقعا از ب ام و بهتره هیچکس هم نمیتونه منکر این قضیه بشه.حالا میخواید ایراد بگیرید بگیرید…

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      دروووود . حمییییییید یواش تر . کجا میری برا خودت ؟؟؟؟

      اولا باید به شما عرض کنم که اگر در مطلبی از مجله ماشین نوشته شده باشه ،

      توسط مجله ماشین این مصاحبه انجام شده باشه یا توسط مجله ماشین این تست

      انجام شده ، حق با شماست . اما اگر دقت کافی رو داشته باشید ، میبینید که

      این مطلب ترجمه شده است . پس یعنی مجله ماشین هیچ دخل و تصرفی در متن

      نداشته . اما در اون مطلب با سند و مدرک از طراحیه مرسدس بنز ایراد

      گرفته شده . ان هم توسط اساتید و سر طراح هالی قبلیه بنز .

      شما هنوز نمیتونی نمونه ی مرسدس بنز E کلاس مدل 2009 رو پیدا کنی که

      جزو عامه پسند ترین مدل های دنیا باشه . یک ماشین کاملا بی نقص .

      در ضمن در اون مطلب به تمامیه مدلها انتقاد وارد نشده ، بلکه به بعضی

      مدل ها . من عاشق سینه چاک مرسدس بنز بودم . هستم . خواهم بود .

      اما این دلیل نمیشه که چشمم رو روی نازیبایی ها و حقایق ببندم .

      من عاشق ایران هم هستم . اما از شرایط کنونیه ایران خوشم نمیاد ، پس این

      دلیل میشه که من الکی عاشق ایرانم ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        در ضمن شما که میگی تمام طراحی ها توسط خود واگنر نیست ،

        پس معلومه که معنیه سر طراح رو نمیدونی .

        اون سر طراح است که خط مشی را به دیگر طراح ها گوشزد میکند و

        از انها مطابق با حرفهایی که گفته ، ازشون خروجی میخواد . در

        اخر هم نظر اخر رو گوردون واگنر میده .

        حالا میرسیم به مطلب ب ام و .

        وقتی شما از طراحیه ب ام و ایراد میگیری ، که البته تا حدودی

        هم حق داری ، نباید از بچه ها انتظار داشته باشی که از

        طراحیه تویوتا ایراد بگیرند . من جواب شمارو به خود شما بر

        گردوندم . شما هم به جای ایراد گیری از ب ام و به عملکردش

        نگاه کن . این جواب خودت در پست کمری به انتقادهاشون است .

        در ضمن ایراد گرفتن الکی از مجله ماشین خیلی کار اشتباهیه .

        این مساله طراحیه بنز حرف مجله ماشین نیست . جرف طراح های قبلی

        خود مرسدس بنز و کارشناسان دنیاست .

        موفق باشی

        پاسخ
  10. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    لوگوش که واقعا مزخرفه.مثل آدم 10 ساله ای میمونه که قلب یه مرد 40 ساله رو بهش پیوند زدی…رنو دارای مزخرفترین طراحی های داخلی کافیه فقط به داخل L90 نگاه کنید.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      کیفتش رو هم حساب کن!!!!!
      وزن سبکش رو هم حساب کن!!!!!
      شتاب بالا اش رو هم حساب کن!!!
      کیفیت موتورش رو هم نگاه کن!!!!
      شاید در بین خودروهای ایرانی زیر 50 میلیون تنها ماشینی هست که ایرانی ها توش کم دستکاری کردن!!!!!!

      پاسخ
    2. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      عزیزم ال90ماله کارخونه ی داچیای رومانیه که سهامش رو رنو خریده و برای فروش درایران به علت این که معروف نبوده و مردم تشویق بشن بخرن از لوگوی رنو استفاده شده اما هم اکنون ماشیناشو با لوگوی خودش تو دنیا عرضه میکنه ال90 براساس یک ماشین کاربردی ارزان و بادوام برای قشر متوسط به پایین طراحی شده و صددرصد هم موفق بوده .
      طراحی داخلی رنو مزخرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟محض اطلاع من یه مگان دارم که همه میدونن طراحیش ماله 2003میباشد ولی واقعا کاربردی و زیباست حالا طراحی داخلی مدل های 2014رنو رو نمیدونم و ندیدم خواهشا همین جوری الکی نظر ندیم

      پاسخ
  11. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    آخه لوزی هم شد لوگو یکم از بنز و لامبو و فراری و استون و پورش و… لوگو داشتن رو یاد بگیره.
    من که به شخصه لوگو ماشین برام مهمه…و ارزش برندش.حتما بنز 1 سیلندر رو از رنو 100 سیلندر بیشتر دوس دارم.

    پاسخ
  12. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    جلوش منو یاد r8 میندازه نمای کناریشم همینطور در کل خیلی قشنگه ولی قیمتش اصلا جالب نیست با این پول البته نصفش r8 اسپایدرو میخره اونی که پولشو داره

    پاسخ
  13. Reza
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    به این میگن ماشین مسابقه ای!!!!!!!!!!راستی ببخشید این سوال رو ازتون میکنم.منظورتون از اینکه رنوRS 01 با قلب نیسان GT-R یعنی چی؟ منظورتون رو نمی فهمم.

    پاسخ
  14. Reza
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    ممنون داتسون جان به خاطر کمکت.خیلی خیلی ممنونم حالا فهمیدم یعنی چی.

    پاسخ
  15. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام.شما فقط تندر رو در نظر بگیرین.با اینکه بعضی ها از قیافش خوششون نمییاد و با اینکه اصلیت دو تابعیتی داره ولی سالار…………..پرچم تندر بالا……………………………………….فقط رنو…البته بعد از برخی بزرگان…..

    پاسخ
  16. REZA
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    واقعا خيلي جلوي خودمو نگه داشتم كه چيزي نگم ! البته چيزيم ميگفتم نظرمو نميذاشتن ! برادر من وقتي اطلاعات نداري واسه چي نظر ميدي ؟؟؟؟ مجبوري مگه !!!! رنو در سال 1989 تاسيس شد در سال 1905 لوگويي طراحي شد كه رو محصولاتشون ميذاشتن ولي جالب نبود . در سال 1925 اين لوگو طراحي شد كه اوايل تو پر بود و بعدا كمي تغييرات توش ايجاد كردن و به نشانه الماسه !!! به نظرم يكي از بهتريناس بر عكس اين همه لوگوي دايره و بيضي ! هيچ جا لوزي نيس ! مثل شورلت ! شبيش نيس اصن ! دفعه بعد لطفا ٢ ديقه سرچ كن بعد بيا واسه نظر !

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.