رکورد جدید مگان در نوبرگ رینگ

سئات برای لذت بردن از رکوردی که مدل لئون کوپرا 280 برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نیوبورگ رینگ بر جای گذاشته بود، چندان زمان زیادی را از ماه مارس تاکنون در اختیار نداشت. زیرا رنو با مگان RS 275 Trophy-R این عنوان را از چنگش خارج کرد.

Renault Megane RS 275 Trophy-R
Renault Megane RS 275 Trophy-R

عبارت R در انتهای نام رنو مگان تروفی، تفسیری از یک مدل رادیکال‌تر است. خودرویی که صندلی‌های عقب آن حذف شده است تا وزن آن کاهش یابد. اکنون این خودرو حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از مدل تروفی استاندارد است. صندلی‌های جلو از نوع مسابقه‌ای و ساخت ریکارو و از نوع یک تکه از جنس پلی کربنات می‌باشند. این هم باعث صرفه‌جویی 42 کیلویی وزن شده است. باتری لیتیوم یون مورد استفاده نیز 16 کیلوگرم باعث صرفه‌جویی وزن شده است. کیت ترمز فولاد و آلومینیوم نیز با 3 کیلوگرم کاهش وزن، نشان از وسواس رنو روی مقوله وزن دارد.

Renault Megane RS 275 Trophy-R
با زمان 7 دقیقه و 54.36 ثانیه‌ای مگان RS 275 در پیست مشهور نوبرگ رینگ (نیوبورگ رینگ)، که 4 ثانیه از سئات کوپرا 280 سریع‌تر است، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمانده است.

Renault Megane RS 275 Trophy-R
سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، برای نمایش قابلیت‌های کامل شاسی، عملکردی مطلوب را عرضه می‌کند. موتور 2.0 لیتری بنزینی اکنون با 275 اسب بخار، نیرویی خیره‌کننده دارد. اگزوزهای تیتانیومی، دامپرهای قابل تنظیم با چشمه‌های کامپوزیتی، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت و رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی Speedline از نکات قابل‌توجه این خودرو می‌باشند.

Renault Megane RS 275 Trophy-R
از این مدل مگان تنها 250 دستگاه تولید و در 15 کشور به فروش خواهد رسید.

34 دیدگاه

  1. sorena scirocco
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    باتری لیتیوم یون با 16 کیلو وزن کمتر،مگه هایبریده؟

    پاسخ
  2. sorena scirocco
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    مگان rs ،دوست داشتنی در یه کلاس بی نهایت جذاب و جوان

    پاسخ
    1. eh.sun
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      فضای صندلی عقبش اندازه قبر بچه اس کیفیت مونتاژش هم خیلی پایینه در حد 405 ایران در کل ماشین جذابی نیست تو عکس خشگله در واقعیت اکسنت از این جذابتره

      پاسخ
  3. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    اقایون خانوما
    ببخشید به خاطر این که نبودم
    دلیل نبودنم رو برخی دوستان میدونن
    سلامت باشید.

    پاسخ
    1. Sadjad97
      سوابق: (254 دیدگاه) ,

      سلام زیگما جان،
      به خاطر همون قضیه ماهی خوردن کنار سالار بود که نبودی، درسته؟ راستی سفر خوش گذشت؟

      پاسخ
  4. مهندس
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    عقب ماشین خیلی شبیه هیوندای ولوستره !!!!
    ولی موتورش تو این کلاس حرف نداره.

    پاسخ
    1. Sadjad97
      سوابق: (254 دیدگاه) ,

      3 یا 4 ساله که مگان این شکلیه، در واقع ولوستر شبیه مگانه نه برعکس

      پاسخ
  5. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام مجدد
    بچه ها مطلب ذیل شاید بی ربط به نظر برسه ولی حیفم اومد که واستون پست نکنم پس اگه حوصله کردین با دقت بخونین!

    استفاده از خودروهای کره ای در درازمدت
    یکی از مهمترین مسائل سازنده در تصمیم گیری برای خرید یک خودرو،کیفیت و دوام در استفاده درازمدت است.با اینکه بسیاری از خودروهای شرقی از ظاهر شسته رفته و مدرن برخوردارند اما بایدکه همیشه طراحی ،خبر از سر درون نمی دهد.اکثر خودروهای کره از پیشرانه های یکسان و طراحی شده بر پایه شبیه به هم استفاده می کنند.در این میان پیشرانه های سری دلتا که بیشتر با حجم موتور2.7 لیتر(2700 سی سی) دیده می شوند،کمترین بازده در برابر حجم موتور را ارائه می کنند.این پیشرانه اصولا به موازات جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک هیوندای- کیا با عکس العمل بسیار ضعیف در برابر تغییر دور موتور،ارائه می شود که به دلیل استفاده از ضرایب دنده سبک ،نه تنها آنچنان بهینه نیست بلکه از لحاظ قابلیت های دینامیکی نیز راننده را اقناع نمی کند.این موضوع در کنار عدم رعایت زمان بندی سرویس ها،اعم از تعویض روغن جعبه دنده (بین 25 تا 30 هزار کیلومتر)،تعویض فیلتر روغن(که برای تعویض اصولی باید جعبه دنده از پیشرانه باز شود)و همچنین سرویس کامل که اصولا در هر 90 هزار کیلومتر انجام می شود و شامل تمیزکاری پوسته داخلی،برنامه ریزی مجدد واحد کامپیوتر و همچنین اجزای دوار داخلی گیربکس می شود،وخیم تر خواهد شد. همچنین ایجاد اشکال در مپینگ(برنامه ریزی)واحد کامپیوتر،از دیگر مشکلات شایع در بین محصولات کره ای این سری است.(به نقل ضمیمه هفته نامه خودرو امروز شماره 197 ، صفحه 129)
    پس بچه اگه قصد خرید هیوندای سانتافه 2700 نسل قبل،هیوندای توسان و کیا اسپورتیج نسل قبل و همچنین کیا اپتیما و هیو ندای کوپه ، ودر نهایت کیا کارتیوال و کیا کارنز رو دارین خیلی دقت بکنین!

    پاسخ
  6. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    طراحی داخلیش که معمولیه طراحی عقبشودوس دارم
    در کل بد نیست

    پاسخ
  7. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    من مگان RS میخوام مگان توربو با رول بار می خوام هاچبک می خوام بوگاتی نمی خوام یه ماشین پر قدرت و اسپرت ارزون می خوام

    پاسخ
  8. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام مجدد
    پاراگراف آخر را بدین صورت تصحیح می کنم.
    بچه ها به جای بچه و همچنین کیا کارنیوال به جای کیا کارتیوال.

    پاسخ
  9. hamid3x
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    رنو فلوئنس 2لیتری مدل 2015 گیربکس دستی وارداتی 69 تومن
    تو روزنامه زده بود!!
    نسبت به ماشینای هم ردش قیمت مناسبتری داره

    پاسخ
      1. hamid3x
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        ببخشید به خاطر تاخیر
        روزنامه جام جم (آگهی پیش فروش)

        پاسخ
        1. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          بسیار بسیار ممنون حمید جون

    1. sorena"down with ne'mat bakhsh"
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      قیافش اصلا زیبا نیس ولی در شرایطی که بایک58میلیون و زوتای 70 میلیونه، واقعا میارزه هر چی باشه یه برند درست حسابی داره

      پاسخ
  10. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    به نظر من از هاچ بک های اسپورت دیگه ای که دیدم خیلی بهتره

    مخصوصا از لحاظ ظاهری از ولستر خیلی سره

    شانس بیاریم هف 8 سال دیگه یه صندوق الکی می ندازن تنگش بهمون به اسم مگان قالب می کنن

    پاسخ
    1. sorena scirocco
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      7-8 سال دیگه فقظ خودروی چینی تولید میکنیم،همین مگان 10 سال پیش هم آرزو میشه،هر شرطی بخواین باهاتون میبندم حالا ببینید

      پاسخ
  11. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    کاملا باهات موافقم سورنا جان
    دیگه هرجایی از خیابونو نگاه می کنی جز چینی نمیبینی
    تازه نه تنها ماشین بلکه همه چی

    پاسخ
  12. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    تا اونجایی که من میدونم رنو ماشین اسپرت آنچنانی نداشت
    خوشم اومد ماشین باحالی زده
    کاش سرعت و شتاب و گشتاورشو هم میگفتی با R308 مقایسه می کردیم ببینیم کدومش بهتر بود

    پاسخ
  13. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    از معدود ماشینای فرانسوی که ازش خوشم میاد

    پاسخ
  14. ارباب امیر پاشا خان
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    به نظر میاد خودروسازهای فراسوی هم به فکر تغییر افتادن و کم کم دارن تو هر زمینه ای با دیگران رقابت میکنن و دیگه دادن خودشونو از درجه 2 بودن نجات می دن و به جای کشور های در حال توسعه و کمتر توسعه یافته به فکر بازارهای فروش بهتر در کشور های توسعه یافته هستن

    پاسخ
  15. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    اگه از این ماشین خوشتون میاد بهتون توصیه میکنم اُپل آسترا OPC رو ببینید ! ( همون ماشینی که به اسم واکسهال آسترا VXR ) توی فصل های آخر تخت گاز هست

    پاسخ
  16. مجتبی
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    من یه دوست تعمیرکار دارم که دوره ی رنومگان رو دیده بین مزدا 3مدل 86الی 87ومگان مونده بودم بنده خدا یه چیز جالب بهم گفت .
    گفت سیلندر مگان چدنیه ولی مال مزدا الومینیومه یعنی موتور مگان مرگ نداره .حالا از یه طرف مزدا 3رو با موتور 2000و شتاب بالاش دوس دارم و ظاهر اسپرت تر و داخلش عم قشنگ تره از طرفه دیگه مدل خورده رو هر کدوم دست بزاری بالی 80الی 120هزار تا کار کرده ضمن این که کفش خیلی پایینه .مگان شاسیش بالاست جادار تر و راحت تره ضمن این که کارکرد 40هزار تاش هم هست .ولی شتابش مصیبت واردست نمیدونم موندمدوستان یه مشورتی چیزی ؟

    پاسخ
    1. Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      به نظر من اگه ماشین راحت و بی دردسر با سواری آروم تر و نرم تر میخوای مگان ولی اگه سواری با هیجان بیشتر واسپرت تر میخوای مزدا 3 . در کل مزدا 3 جوون پسند تره ولی مگان ماشین خانوادست و تو جاده های خارج شهری راحتی بیشتری داره

      پاسخ
  17. مجتبی
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    alphaی عزیز ممنون از راهنماییت ولی اون سیلندره و دوام و استهلاک رو اشاره نفرمودین

    پاسخ
  18. ali
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    مگان ماشین محکمی از نظر بدنه !
    قدرت موتورش هم بالایه!
    ظاهر جوون پسندی هم داشت!!

    پاسخ
  19. ساهین حسینی
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    عقبش از هیوندای ولستر گپی کرد و هر چند سرعتش و شتابش بالا باشه طراحی بیرونیش یه ماشین اسپورتی رو نداره سرده با این سرعتو شتاب باید یه کابینه باحال داشته باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.