فروش 200 هزار خودروی الکتریکی توسط رنو و نیسان

فروش ماشین‌های الکتریکی مشترک گروه رنو-نیسان به رکورد 200,000 دستگاه رسید. این عدد بدین معنی است که 58 درصد کل اتومبیل‌های با آلایندگی صفر به فروش رفته در دنیا توسط این گروه تولید شده است.

renault fluence ze charging
Renault fluence ze charging

به گفته گروه رنو-نیسان اتومبیل‌های الکتریکی تولید شده توسط آن‌ها تا به حال 4 میلیارد کیلومتر راه را طی کرده‌اند (20,000 کیلومتر برای هر اتومبیل) که به عبارتی برابر با 100,000 بار به دور کره زمین چرخیدن است. اگر این مقدار اتومبیل فروخته شده بنزین سوز بودند به طور متوسط در طول این پیمایش 200 میلیون لیتر (به اندازه مصرف بنزین سه روز در ایران) سوخت مصرف می‌کردند درحالی‌که در اتومبیل‌های الکتریکی این مقدار صرفه‌جوئی شده است با این مقدار سوخت می‌شود 80 عدد استخر مسابقات المپیک را پر کرد. هم‌چنین در صورت بنزین سوز بودن، این اتومبیل‌ها درمجموع 450 میلیون کیلوگرم دی‌اکسید کربن وارد جو می‌کردند که ماشین‌های الکتریکی آن را تولید نمی‌کنند.

Nissan Leaf
Nissan Leaf

در ماه نوامبر امسال به لطف فروش فوق‌العاده مدل نیسان لیف در طول چهار سال این گروه به رکورد فروش 200,000 دستگاهی رسیدند. لازم به ذکر است که نیسان لیف پرفروش‌ترین اتومبیل الکتریکی تاریخ حساب می‌شود.

Renault Kangoo ZE
Renault Kangoo ZE

فقط در طول بازه زمانی ماه ژانویه تا هفته اول نوامبر امسال این گروه 66,500 خودرو الکتریکی فروخته‌اند که در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

renault twizy
Renault twizy

از هر 3 اتومبیل الکتریکی فروخته شده در دنیا 2 تا از آن‌ها ساخت گروه رنو- نیسان است ماشین‌های تولید شده توسط این گروه فقط محدود به نیسان لیف نیست بلکه مدل رنو twizy که دونفره است و هم‌چنین مینی ون e-NV200 هم در بازارهای اروپا و ژاپن فروش خوبی داشته‌اند.

Nissan e-NV200
Nissan e-NV200

کارلوس گوسن رئیس گروه رنو – نیسان پس از رسیدن به رکورد فروش 200,000 دستگاهی گفته است:

ماشین‌های الکتریکی که ما تولید می‌کنیم علاوه بر اینکه هیچ گاز آلاینده ای وارد جو نمی‌کنند توانسته‌اند رضایت خاطر خریداران را هم جلب کنند که این برای ما از همه چیز مهم‌تر است. بازخورد مناسب خریداران ماشین‌های الکتریکی و از طرفی تولید برق به‌وسیله انرژی‌های تجدید پذیر باعث شتاب دهی به فروش این نوع وسایل نقلیه می‌شود.

بزرگ‌ترین بازار نیسان لیف آمریکاست که به‌تنهایی 67,000 دستگاه در آن به فروش رسیده‌اند ژاپن هم با فروش 46,500 دستگاه در رتبه دوم قرار دارد و رتبه سوم هم مربوط به قاره اروپا با فروش 31,000 دستگاه است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

21 دیدگاه

  1. ELDORADO
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    ماشین فقط 8 سیلندرو بنزینی چین اینا عین ماشین کنترلین

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      این لیف ماشین خوبیه و به درد حمام میخوره ولی تسلا بهتر از اینه

      ولت هم همینطور

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        دم جفتشون گرم،از روندي ك رنو پيش گرفته خوشم مياد،تازه داره كم كم از اين كمپاني خوشم مياد.
        طراحياش ك خيلي باحال شدن تازه ي برند اروپايي هست و اين يني كيفيت ب تمام معنا

        پاسخ
    2. e36
      سوابق: (753 دیدگاه) ,

      آفرین ، برق مال اسباب بازیه

      پاسخ
    3. حامد
      سوابق: (216 دیدگاه) ,

      متاسفم …
      در ضمن به اون هایی که هنوز نمی دونن برقی بودن ماشین به معنی اسباب بازی بودنش نیست می تونند کمی تحقیق کنند و تسلا و بی ام و رو دریایند اصلا همین لیف نسبت قدرت به وزنش کاملا استاندارده و برای یک خودرو معمولی شتاب و قدرت قابل توجهی داره. پس لطفا نظرات… ندهید

      پاسخ
  2. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    دنيا به سمت اين خودروها حركت كرده و در اينده بيشتر هم به اين سمت پيش ميره،فقط كاش تو كشور خودمون اقداماتى براى فراهم كردن شرايط حضور اين خودروها زودتر انجام بشه تا از الودگى هوا كم بشه و شاهد اين هواى الوده نباشيم،هر چند وضع كنونى مربوط به خيلى چيزا ميشه مثل بنزين الوده اى كه تو كشورمون توضيع ميشه و ماشين هاى غير استاندارد ولى با اين وجود حضور اين خودروها خيلى ميتونه به بهبود شرايط كمك كنه
    هر چند كه چشممون اب نميخوره!!!!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل sirus
    sirus
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    تنها با وارد کردن خودرو های الکتریکی به کشور نمیشه از سوخت های فسیلی چشم پوشی کرد هنوز هم ایران در برخی مناطق کمبود جایگاه سوخت داریم با این که سوخت اول کشور بنزینه.حالا بیان با وغرد کردن این ماشینا باید یه قرن منتظر بمونیم تا جایگاه سوخت ها در کشور کامل بشه البته اگه اگه…

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل امیر محمد
    امیر محمد
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    واقا مجبورن ماشینای برقی رو زشت بسازن؟؟؟؟ یه کم سلیقه به خرج بدن فروششون بیشتر میشه یکم از تسلا یاد بگیرن بدنه مال یه ماشین دیگه هست ولی خوبه

    پاسخ
  5. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    راستی یه دوران گفتن اگه کسی ماشین برقی وارد کنه یا هیبریدی گمرک نمیخوره

    بعدش …زدن زیر حرفشون

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      اینو از کجا خوندی داش mory من نخوندم گفته باشن لغو شده باشه این طرح که از هیبریدی و برقی گمرک نمیگیرن میشه لینک اون سایتو برام بفرستی تو همین صفحه

      پاسخ
      1. mory
        سوابق: (403 دیدگاه) ,

        داداشم میگفت آخه کارش جنوبه واسه کشتی رانی کار می کنه ماشین

        وارد میکنن اینو می گفت

        حالا اگه کسی دقیقتر می دونه بیاد بگه

        منم فکر می کنم که گمرکش 0 نباشه اگه بود تویوتا یاریس هیبریدی باید فوقش 60 میلیون میشد.

        پاسخ
        1. mory
          سوابق: (403 دیدگاه) ,

          امید جون
          از همین سایت پدال از لینک http://www.pedal.ir/price/

          ببین لکسس CT200h هیبرید 200 میلیونه !!

          یعنی قیمت این ماشین 60 هزار دلاره؟!

          مسلما نه

          پس اینکه ماشینای هیبریدی و برقی هم گمرکی داره

        2. امید
          سوابق: (1324 دیدگاه) ,

          تا اونجایی که من میدونم نزدیک 12 درصد گمرک میخوره 8 درصد برای مالیات بر ارزش افزوده و 4 درصد گمرک که به قول خودشون صفر حالا بیشتر کشورا دارن برای خرید این خودروها به مردم وام بلاعوض میدن و مالیات هم نمیگیرن خدا بهمون صبر بده مخلص داش mory

        3. mory
          سوابق: (403 دیدگاه) ,

          12% اسمشه

          باور کن بیشتره

          ارادتمند

      2. مهمان
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        قبلنم تو این سایت در اینمورد نظر دادم ولی در پاسخ به شما:
        اردیبهشت امسال دولت تصویب کرد تعرفه ی خودورهای هیبرید وبرقی صفر بشه که بعدش گفتن تمام تعرفه نیس و تنها سود بازرگانیه. در اینصورت اون 12 درصد سرجاشه

        http://www.khabaronline.ir/detail/353783/Economy/commerce

        ولی این موضوع همچنان عملی نشده و چندی پیش هم وزیر صنعت و رئیس مجلس هم بهش اشاره کردن ولی جالبه یکی گفته بود امسال تعرفه صفر بوده و یکی میگه قراره صفر بشه

        http://www.khabaronline.ir/detail/386310/Economy/industry

        واین یکی
        http://www.khabaronline.ir/detail/386273/society/environment

        بهرحال معلومه که مافیا به این راحتیا اجازه نمیده یا نهایتن فقط مدلهای خاصی (مثلن چینی) رو مجوز بدن

        در مورد هیبریدیها هم با اینکه دوستان همه فنی هستن برای تاکید میگم بخصوص در مدلهای جدید چندان نیازی به استفاده از برق شهری برای شارژ نیست چون برخی ازونها با ترمز کردن یا حرکت در سرازیری و غیره موتور برقیشون شارژ میشه
        و میدونید که اینا موتور بنزینی هم دارن که حتا اگه موتور برقی شارژ هم نداشته باشه باز ماشین کار میکنه منتها با کارآیی کمتر

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا احساس خوبی نسبت به ماشینای هیبرید ندارم

    پاسخ
  7. Lion26
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    فقط می تونم بگم.

    Just France.

    پاسخ
  8. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    ماشینای پاک رو دوست دارم. راستی میگن برای تولید باتری ماشینای الکتریکی و هیبریدی، انرژی زیادی صرف میشه و دی اکسید خیلی زیادی به جو هوا وارد میشه. درسته؟
    به نظر من بهترین گزینه همون ماشینای هیدروژنی هستند که تازه آب هم تولید میکنند. مگر اینکه مشکل مدت زمان شارژ و مشکلات باتری این ماشینای برقی حل بشه.

    پاسخ
  9. amir
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    همینطوری اگه پیش برن……هم شتاب و سرعتشون بیشتر از ماشینای بنزینی میشه هم برد بیشتری رو میرن……

    پاسخ
  10. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    واقعا باید به رنو نیسان آفرین گفت…… یه آفرین دیگه به رنو و پژو که با اون قانون های سخت زیست محیطی فرانسه، خوب دوام آوردن…..و همچنان رو به جلو پیشرفت میکنن…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.