پروتونرنو

مقایسه رنو مگان و پروتون ایمپیان

دو خودروی رنو مگان ۲۰۰۰ سی سی دنده اتومات و پروتون ایمپیان دنده معمولی از جمله خودروهایی هستند که در رده قیمتی ۲۹ تا ۳۱ میلیون تومان قرار دارند.

Proton Impian

این دو خودرو که یکی تحت لیسانس شرکت پروتون در کشور تولید و دیگری توسط شرکت پارس خودرو وارد بازار کشور شده، طی یک سال گذشته با نوسانات قیمتی در بازار خودرو کشور مواجه بوده اند، به طوری که با ورود ایمپیان به ناوگان تاکسیرانی این خودرو بخشی از طرفداران خود را از دست داد و مگان نیز با آغاز تولید مدل ۱۶۰۰ سی سی دنده معمولی آن در کشور و توقف واردات، کاهش قیمت را تجربه کرد؛ به طوری که در حال حاضر قیمت این خودرو از ۳۵ میلیون تومان در سال گذشته به ۳۱ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.
مگان ۲۰۰۰ سی سی همان گونه که از مشخصات آن پیدا است از موتور ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد که توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت را دارد، اما ایمپیان دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی است که به واسطه آن می تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

Renault Megane Sedan
از سوی دیگر شما با ایمپیان می توانید تا سقف  ۱۷۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید، اما مگان به شما این فرصت را می دهد که سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.
همچنین با وجود آنکه مگان از موتور پرقدرت تری نسبت به ایمپیان بهره می برد و به این طریق باید از شتاب اولیه بهتری برخوردار باشد، اما این دو خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱۱ ثانیه زمان هستند که ظاهرا این امر به دلیل سبک بودن ایمپیان نسبت به مگان است. حال نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از بهینه بودن ایمپیان دارد؛
به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۷ لیتر بنزین می سوزاند در حالی که مگان برای طی کردن این مسافت نیازمند ۷.۵ لیتر بنزین است. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو دارای ترمز ABS و ایربگ هستند که این امکانات موجب می شود که هر دو خودرو در رده خودروهای ایمن قرار گیرند. هم اکنون مگان ۲۰۰۰ سی سی دنده اتومات با قیمت ۳۲میلیون تومان و ایمپیان نیز با قیمت ۲۹ میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار معامله می شود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. منصور غلامى

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتومبیل پروتون ایمپین اتومات را چهار ساله دارم بسیار راحت وشیک وکم مصرف است
    الحمدالله فقط آب وروغن ولنت ترمز تعویض کرده أم البته بِنَا بر گفته رانندهها مبنى بر
    تعویض تسمه تایم پس إز شصت هزار کیلومتر تعویض کردم
    بدین وسیله إز سازندگان کمال تشکر را دارم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  2. خليل

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر شما ،عرضم به حضور دوستان ‘من خودروی پروتون امپیان دستی رو دارم ، با سرعت 230هم باهاشون رفتم ، تو بیشتر سایت ها حداکثر سرعت ١٧۵زدن !اگه جاده یاری می کرد که 240 تا رو میرفتم

    موافقم 10
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا