مصاف سئات آتکا و رنو کجار

خودروساز اسپانیایی سئات با هدایت‌های گروه فولکس‌واگن روز به روز تواناتر شده است. مدل‌های کنونی این خودروساز دارای هندلینگی اسپورت و کمی ذائقه‌ی لاتین هستند که کمک می‌کنند تا این محصولات از برادران فولکس و اشکودا متمایز گردند. مدل‌هایی چون لئون، ایبیزا و Mii رقبایی قوی در کلاس خودشان هستند.

SEAT Ateca vs Renault Kadjar
SEAT Ateca vs Renault Kadjar

هرچند، درحالی‌که دیگر خودروسازان به محبوبیت کراس اوورها پی برده‌اند، سئات این بخش از بازار را از دست داده است. این مورد با معرفی مدل آتکا تغییر کرده است.

برای دیدن اینکه آتکا در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند، این خودرو را در برابر رقیب قدری به نام رنو کجار قرار داده‌ایم.

SEAT Ateca vs Renault Kadjar
رنو همه‌ی رقبای خود را در این کلاس شکست داده و به عنوان پیشرو قلمداد می‌شود و با وجود کارایی، قیمت و فضای مشابه با هم مطمئناً این رقابت نزدیک خواهد بود.


برای اولین تست ما نسخه‌های فول چهارچرخ محرک دیزلی هر خودرو را دعوت کرده‌ایم تا بفهمیم که آیا آتکا توانایی صدرنشینی در این کلاس را دارد یا خیر.

SEAT Ateca vs Renault Kadjar

شاخ‌به‌شاخ

فضای صندوق بار

آتکا می‌تواند با درب پشتی برقی به قیمت 415 پوند سفارش داده شود. این مورد حتی به‌صورت آپشن نیز در کجار وجود ندارد. دهانه‌ی ورودی محفظه‌ی بار سئات بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری نیز دارد. هر دو خودرو دارای صندلی‌های پشتی تاشونده اند.


سیستم تعلیق

خودروهای حاضر در تست دارای لاستیک‌هایی با ابعاد 45/225 و رینگ‌های 19 اینچی هستند اما تنظیمات سیستم تعلیق آتکا توازن بهتری را بین راحتی و هندلینگ ارائه می‌کند. این خودرو سواری نرم‌تری در هنگام رانندگی آرام دارد و در سر پیچ‌ها ثابت می‌کند که خودروی درگیر کننده تری است.


آلایندگی

این مدل‌های دو دیفرانسیل در بحث آلایندگی شبیه هم هستند. آتکا ادعا می‌کند که در هر کیلومتر 128 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که این عدد برای رنو 129 گرم است. با انتخاب مدل‌های دیفرانسیل جلو این مقادیر برای سئات و رنو به ترتیب به 114 و 117 گرم در هر کیلومتر کاهش می‌یابند بنابراین در بحث هزینه‌ها و مالیات‌ها سئات انتخاب بهتری است.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: سئات آتکا

آتکا قدم‌های لئون را دنبال کرده و مستقیماً در صدر این کلاس قرار گرفته است. ترکیب کاربردی بودن، پرفورمنس، هزینه‌های سواری و تجهیزات ارائه شده توسط این خودرو بسیار خوب است. مدل فول آپشن Xcellence دارای تجهیزات زیاد بوده و پیشرانه‌ی 2 لیتری TDI آن مخلوطی عالی از سرعت و مصرف سوخت کم را پیشنهاد می‌کند.

SEAT Ateca


رتبه‌ی دوم: رنو کجار

شکی وجود ندارد که کجار هنوز هم کراس اووری فوق العاده است اما آتکا در برخی مناطق بر این خودرو سایه می‌اندازد. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری dCi کجار در مقایسه با آتکا کند بوده و سواری لذت‌بخش آن را نیز ندارد. هنوز هم این خودرو راحت بوده و در تریم S از تجهیزات زیادی سود می‌برد. اینجا نیز همانند سئات نسخه‌ی دیفرانسیل جلو را به دلیل مصرف و آلایندگی کم به نسخه‌های چهارچرخ محرک ترجیح می‌دهیم.

Renault Kadjar

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

هیوندای توسان 2.0 CRDi Premium 4WD

قیمت: 28425 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری 134 اسب بخاری

توسان تجهیزات بسیار خوبی دارد اگرچه که هزار پوند گران‌تر از سئات بوده و آلایندگی بالای آن به معنی هزینه‌های مالیاتی بالای آن است. گارانتی حداقل 5 ساله‌ی آن نیز یک سال بیشتر از گارانتی رنو است.

مزدا CX-5 2.2D 150 SE L Nav 4WD

قیمت: 26995 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2.2 لیتری 148 اسب بخاری

کراس اووری دیگر با طعمی اسپورت در کنار آتکا، مزدا CX-5 است. وزن کم خودرو باعث بهبود هندلینگ شده و مصرف سوخت خودرو کم شده است. مدل سطح میانه‌ی SE L تجهیزات معقولی دارد اگرچه که مدل‌های دو دیفرانسیل مالیات بالاتری را تحمیل می‌کند.

 

سئات آتکا 2.0 TDI 150 Xcellence 4Drive

رنو کجار 1.6 dCi Signature S 4WD

بهای مدل تست شده (پوند)

31500

29020

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4363/1841/1611

4449/1836/1613

پیشرانه

4 سیلندر خطی، 1968 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 1598 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

148

128

گشتاور (نیوتون متر)

340

320

گیربکس

6 سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک

6 سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک

ظرفیت صندوق بار (لیتر)

485

472

وزن خالص (کیلوگرم)

1548

1536

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

9

10.6

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

196

190

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

اعلام نشده/اعلام نشده/4.9

5.5/4.6/4.9

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    دوستان این رنو کجار تو ایران هم هست؟چنده قیمتش؟ممنون میشم اگه جواب بدید.

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      نه نیست متاسفانه فکر کنم اگه وارد بازار بشه میتونه موفق باشه اما دو مورد قیمت فکر میکنم باید قیمتی کمتر از کلیوس داشته باشه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1455 دیدگاه) ,

      فعلا برنامه ای برای وارداتش نبوده. اما اگ بیاد فک نکنم کم تر از 150 قیمت بزارن روش.

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مقاله از اون دست مقالات بود که قصد برتر نشون دادن یک ماشین ودر این مورد سیات را داره. بررسی فقط شامل چند مورد محدود بود. بررسی به هیچ وجه کامل وجامع نیست کجاردر مدت تولید تمام رقبا را کنار زده

    پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    چقدر قدرت این ماشینها کمه فکر نکنم لذت دانندگی داشته باشند
    در جمع سیات یکجورایی بهتر به چشم میاد

    پاسخ
  4. Amirenault
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بعیده وارده کشور بشه. گویا تشابه اسمش با سلسله قاجار عامل این قضیه هستش.
    یک خودرو فوق العاده زیبا و بهینه ، مابین کلاس رنو کلئوس و رنو کپچر قرار میگیره.
    ای کاش خیابونای ایران با این خودرو زیبنده تر میشد.

    پاسخ
  5. amirhosein
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    اولا نقد برسی همش 4 خط نیم بیشتر نبود سریع رفت سراغ اصل مطلب
    دوما:
    خداوکیلی دمشون گرم موتور 2.0 لیتری دیزل رو با موتور 1.6 لیتری دیزل مقایسه میکنن حیف که این رنو احمق پیشرانه ضعیفی برای kadjar انتخاب کرده از همین پیشرانه دو نمونه داره dci130 که اینه و dci 160 که دقیقا 160 اسب بخار رو تولید میکنه با حجم 1600 سی سی یعنی از نمونه 2.0 لیتری فلکس واگن قدرت بیشتری رو تولید میکنه اونم اون وقت این رنو احمق روی کادجار سوارش نکرد !!!!!!!!! این موتور dci160 عضو برترین پیشرانه های دیزلی جهان محسوب میشه

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    هر دو ظاهر جذابی دارن اما رنو بنظر میاد باحاتر باشه

    پاسخ
  7. سعید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    طراحی خودروهای رنو خیلی خوب و در حال پیشرفت هستن

    پاسخ
  8. amirhosein
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    اقا معذرت میخوام اکثر اطلاعات اشتباه هست یعنی کلش
    قسمت فضای صندوق عقب زده 472 لیتر در صورتی که 527 لیتر هست
    قسمت مصرف سوخت شهری زده 5.5 در صورتی که 5.4 هست بزرگراهی زده 4.6 رد صورتی که 4.4 هست و ترکیبی زده 4.9 در صورتی که 4.8 هست
    طول /عرض / ارتفاع/ رو زده 4449/1836/1613 در صورتی که 4450/1836/1608
    یا میزان لایندگی اینجا گفتین 129 در صورتی 126 هست
    اقا همش اشتباه هست همش خواهشا یا مقاله رو حذف کنید یا اصلاحش کنید

    رنو:
    http://www.autoevolution.com/cars/renault-kadjar-2015.html#aeng_renault-kadjar-2015-16-dci-6mt-awd-130-hp

    سئات:

    http://www.autoevolution.com/cars/seat-ateca-2016.html#aeng_seat-ateca-2016-20-tdi-4drive-7at-150-hp

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    قبل از خوندن مقاله شک نداشتم سئات بهتر از رنو هست…

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    سئات هم خوب کار کرده.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    واقعا بهتر از رنو به نظرم هم از نظر ظاهر و هم فنی ولی من تو این رده مزدا رو ترجیح میدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.