نخستین تصاویر از شاسی‌بلند نوین رنو; کولئوس هم”طلسم” شد!

تغییر نسل رنو کولئوس کلید خورده است و کمپانی رنو به‌زودی از این اس یو وی اندازه متوسط رونمایی می‌کند.

2015 Renault Koleos render
2015 Renault Koleos render

پس از خانه‌تکانی رنو در شیوه طراحی محصولاتش و به فاصله کوتاهی بعد از معرفی مدل جدید تالیسمان که یک سدان متوسط شهری است حالا تصاویری از نسل نوین اس یو وی اندازه متوسط و قدیمی رنو منتشر شده که نشان می‌دهد کولئوس هم طلسم شده است! و در طراحی بیرونی به تالیسمان شبیه شده است. تالیسمان که پرچم‌دار تغییر در طراحی برند رنو در دوره جدید است و به معنی طلسم یا جادو می‌باشد چندی پیش و طی مراسمی باشکوه با عنوان سورپرایز رنو به همگان معرفی شد.

2015 Renault Koleos render
2015 Renault Koleos render

کولئوس که هم‌اکنون فیس‌لیفت آن نیز در جاده‌های ایران نیز خریداران کم‌شماری دارد قرار است تا اواسط سال 2016 میلادی به بازارهای جهانی عرضه گردد. این مدل که بزرگ‌تر از مدل کجار است در اندازه و تجهیزات با پیشرفت‌هایی همراه بوده و در اصل بر روی پلات فرم مشترک با نیسان ایکس تریل که CMF-CD نام دارد بنا می‌شود. گفته شده در نسل جدید دو موتور 2 و 2.5 لیتری برای این مدل در نظر گرفته شده است.
انتظار می‌رود کولئوس جدید طولی حدود 5 متر داشته باشد که در این صورت از کجار بزرگ‌تر خواهد بود که طولی حدود 4.45 متر دارد. این طول بزرگ باعث شده تا رنو به این بیندیشد که آیا می‌تواند به فکر ارائه مدلی از کولئوس بیفتد که به 7 صندلی مجهز است یا نه؟ همچنین رنو عنوان کرده نسل دوم رنو کولئوس را فعلاً برای بازارهای آسیایی و استرالیا آماده می‌کند و تصمیمی برای ارائه این مدل در بازارهای اروپایی نگرفته است.

2015 Renault Koleos spyphoto
2015 Renault Koleos spyphoto

نسل دوم رنو کولئوس که کلیه کارهای توسعه و تولید آن در کشور چین انجام گرفته به احتمال فراوان در کره جنوبی نیز در قالب شرکت سامسونگ و مدل QM5 به تولید خواهد رسید. نسل نخست رنو کولئوس برای نخستین بار در سال 2007 ارائه شد و پس از دو فیس‌لیفت که در سالهای 2011 و 2013 بر رویان صورت گرفت به‌زودی از رده خارج خواهد شد.

منبع: paultan motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

19 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
    امین قوام‌ صفری
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    واقعاً رنو داره تغییر می‌کنه، اونم به سمت بهتر شدن.
    طراحیاش خیلی پیشرفت کرده و قوی‌تر شده.
    واقعاً به یه تحول بزرگ نیاز داشت تا بازم رو بیاد تو بازارای مختلف.
    کولئوس هم اگه این شکلی یا شبیه این باشه خیلی زیبا و پخته‌تر از قبل خواهد بود.
    ممنون از حسین شاوردی عزیز.
    🙂

    پاسخ
    1. محمدحسین شاوردی
      سوابق: (107 دیدگاه) ,

      ارادت داریم امین جان… لطف داری
      به نظرم رنو در دور جدید بازهم طراحیش بهتر شده و البته مشتری پسندتر

      پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      کاش حداقل مدلای بروز رنو رو میاوردن تو خط تولیدمون مثل ساندرو
      رنو داستر،کلیو رو هم واقعا دوست دارم

      پاسخ
    3. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      بهتر بود تیتر میزدین رنو کولئوس سانتافه شد.
      یعنی یه کپی خیلی خلاقانه از سانتافه هست و البته گیراتر و زیباتر.

      صنعت غصبی،بالاخره زمین گیر شد.بیایید سواد عمومی را هم بالا ببریم.
      با 1984 و نبرد من آغاز کنید.

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    رنو ماشینای خوبی میسازه
    مدل تالیسمان که خیلی زیباست و مثل اینکه طراحی های جدید رنو از تالیسمان شروع و نشات میگیرن.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    فرانسوی ها یذره به خودشون اومدن!
    اون از پژو که بعد از تحریم ایران داشت میمرد کلی از سودی که ایران نصیبش میکردو از دست داد و به خودش اومد و گفت بذار یه فکری بکنیم و گرنه حالا که ایران نیست ورشکست میشیم!

    پاسخ
  4. اميد چيت ساز
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بسیار عالی .
    پیشرفت در همه خودراسازان به چشم میخوره به جز ایرانی.
    خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
    به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      آقا امید میشه بپرسم چرا تو هر مطلبی این کامنت رو تکرار میکنید؟

      پاسخ
    2. کیان
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      خیلی هم خوب عالی
      ماشین خودتون چی هست ؟! چقدر تفاوت پلاک رسمی و اروندیش هست ؟
      خدمات پس از فروش چطوره ؟!

      پاسخ
  5. kasra
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    کلاسبک ماشینای رنویه جورایی همیشه فضایی بوده ..

    پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    چقدر بی ریخت
    یکی دیگه از محصولات کمپانی بی ریخت رنو

    پاسخ
  7. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    ممنون آقای شاوردی. مثل همیشه مطلب جذابی بود برای بنده.
    اگر واقعاً رخ اصلی خودرو چیزی نزدیک به این رندر باشه که باید بگم خیلی زیباست به نظرم.
    نسل قبلی کولئوس جذابیتی نداشت اما این یکی حقیقتاً خوش منظره.

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل HELL CAT
    HELL CAT
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    از تکنولوژی و نحوه ساخت ماشین های فرانسوی متنفرم اونایی که سررشته ای در ماشین دارن میفهمن چی میگم ولی تکنولوژی ماشین های سوئدی رو خییلی قبول دارم رنو کافیه یه مدلش خراب شه یا حتی پژو سیتروئن هرکدوم از ماشینت زده میشی

    پاسخ
  9. genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    خوشحالم که کمپانی حرفه ای رنو بسرعت داره بسمت رفع تنها ایراد محصولاتش که عدم جذابیت ظاهری بوده پیش میره البته یجورایی الهام گرفتن طراحیش بالاخص نمای عقب از خودروهای مطرح شرقی تو این کلاس مشهوده که بنظر نتیجه شراکت با نیسان و سامسونگه.
    امیدوارم هر چه سریعتر رنو بعنوان یارفرانسوی بازار خودرو ایران جایگزین پژوی بنجل بشه!

    پاسخ
  10. mostafa
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    چه عجب رنو یبار طراحی خوبی کرد خوشم امد بسه دیگه اینقد اسپرتیج توسان دیدیم تو خیابون امیدوارم یه روز شاهد دیدن پاسات شیراکو مزدا 6 نیسان التیما نیسان z370 فورد فوکوس فورد فیوزن فورد تاروس موستانگ کامارو شولت ایمپالا …..تو خیابونا باشیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.