رنو

گیربکس جدید داچیا

داچیا اطلاعات تکمیلی در مورد اولین گیربکس نیمه‌اتوماتیک تاریخ خود را ارائه داده است. این گیربکس که همراه با موتور TCe 90 در مدل‌های لوگان، لوگان MCV، ساندرو و ساندرو استپ‌وی عرضه می‌‌شود، به صورت ۵ سرعته دستی بدون کلاج و با عنوان Easy-R است که گفته می‌شود نسبت به گیربکس‌های دستی معمولی، راحتی بیشتری را برای راننده به همراه دارد.

Dacia Easy-R automated manual transmission
Dacia Easy-R automated manual transmission

تا پایان سال جاری میلادی، تمام مدل‌های لوگان، لوگان MCV، ساندرو و ساندرو استپ‌وی همراه با سیستم گیربکس جدید Easy-R در دسترس خواهند بود و همان‌طور که داچیا می‌گوید، «قیمت مناسبی برای استفاده از آن درنظر گرفته شده است». مصرف سوخت ترکیبی موتورهای TCe 90 در کنار گیربکس‌ Easy-R برابر ۴/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. همین‌طور آلودگی CO₂ برای مدل‌های ساندرو، لوگان و لوگان MCV معادل ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر است که این میزان برای مدل ساندرو استپ‌وی به ۱۱۵ گرم می‌رسد. این آمار شباهت زیادی به عملکرد مدل‌های با گیربکس دستی دارند.

Dacia Easy-R automated manual transmission
Dacia Easy-R automated manual transmission

سیستم انتقال قدرت Easy-R به یک سری محرّک‌های الکترومکانیک با کنترل کامپیوتری مجهز است که به عنوان جایگزین راننده، در آزاد کردن کلاج، تعویض دنده و درگیر کردن دوباره کلاج نقش دارند. برای این گیربکس دو حالت می‌توان انتخاب کرد؛ «درایو» و «منیوال». در حالت «درایو»، راننده از برخی کارهای خاص مانند درگیر و رها کردن کلاج و انتخاب دنده، آزاد است و سیستم انتقال قدرت، خودش بهترین تصمیم را در رابطه با مصرف سوخت و شتاب‌گیری می‌گیرد. ولی در حالت «منیوال» راننده در مورد زمان انتخاب و تعویض دنده‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. برای انتخاب این حالت، راننده باید «دسته دنده» را به موقعیت “M” حرکت دهد و برای بالا و پایین کردن دنده‌ها از + یا – استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. سبحان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    گیربکس دستی دوست دارم شخصا. با کلاچ و متعلقات :)))
    در مطلب نوشته شده 109 “کیلوگرم” کربن دی اکسید. لطفا تصحیح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سکوت

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    داچیا واقعا چیز بدیه…و همیشه شکست میخوره…مزخرف ترین زیر مجموعه رنو..با بهای بیش از ارزش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      سکوت…! اتفاقا بهتره یه سرچی توی اینترنت بکنین با عنوان : ” داچیا گاو شیرده رنو!”
      بحران خودروئی اروپا تاثیر بسیار زیادی روی خودروسازهای بزرگ این قاره گذاشت ولی رنو با کمک بازوی داچیایی خودش تونست خیلی از ضررهای بخشهای دیگه رو جبران کنه.
      ضمنا هنوزم ال نود بهترین خودروی رنج قیمتی خودش هست. البته اگر افکار و چشمهای متعصب اجازه بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ی سرچی بزنی و تاریخچه داچیا رو بخونی متوجه میشی که از چ وضعیت پایینی ب چ جایگاهی رسیده و الان سهم خیلی پررنگی در فروش رنو بازی میکنه.لطفاً رو هوا و تعصب یه حرفی نپرون.
      اگه هم میخوای نظرت رو بیان کنی ی جور دیگه مطرحش کن.
      بنده شخصاً از ماشین های فرانسوی خوشم نمیاد و این نظر بندس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شایان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خسه نباشی دلاور خدا قوت پهلوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    مطمئناً مدیران کارخانه هایی مثل رنو از تعقل و تفکر کافی بهره مند هستند که بتوانند از سود و زیان شرکت های زیر مجموعه خود آگاه باشند
    کارخانه داچیا توانسته با داستر یکی از پرفروشترین کراس اوور های ارزان قیمت اروپا باشه.دوستانی که از ال90 بدلیل اینکه رقیب پرشیا میباشد بیزار هستن لطفاً اطلاعات غلط ندن چون فروش جهانی داچیا روشنگر هست.
    گیربکس نیمه اتوماتیک نیاز به کمی زمان داره تا راننده به آن عادت کنه ولی برای ماشین های شهری گزینه مناسبی هست.ام جی 3 هم از این نوع گیربکس استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shahab

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    کی گفته ال90 رقیب پرشیاست؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین با کیفیت و خوبی مثل ال90 رو نباید با ***بی کیفیت ، پرمصرف و نا ایمنی چون پرشیای ایران خودرو مقایسه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. shahab

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    گیربکس نیمه اتومات بدرد نمی خوره یا باید کلاچ داشته باشه یا کاملا اتومات باشه باقابلیت تعویض دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    امیرحسین زیاد حرفتو قبول ندارم. داچیا درسته ارزان سازی کرده اما اصلا جذابیت خرید نداره. داستر هم در ایران فروش خوبی نداشته. بطورکای صرفا محصولات تاپ رنو مثه تالیسمان، کلیوrs، مگان gt و… ارزش خرید دارند. همچنین امجی3 گیربکسش اونقدر مشکل داره که در تایپیکها میتونی ببینی. در سربالایی بسیار برای راننده اشکال ایجاد میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این گیربکس نیمه اتوماتیک همون AMT هست یا یه چیز دیگست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال گیربکس خوبیه، دو حالت هم داره، اگر کیفیت خوبی داشته باشه که مشکلی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سکوت

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    آقا مهدی خودرو های چینی هم خیلی دارن فروش میدن…چون واسه جهان سوم که ثروت مند نیستن خودرو تولید میکنن…داچیا عین اینهاست…ال 90 در بین لگن های ایرانی خودروی خوبیه..وگرنه رنو یعنی کپچر..یعنی لیتوید…نه ال 90 و ساندرو و داستر ..اینا بیش از حد بها گرونن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      البته که رنو یعنی کپچر یعنی لتیتیود یعنی تالیسمان ولی در اروپای شرقی برزیل یا هندوستان و حتی ایران خودمون هرکسی توان خرید این خودروها رو نداره بنابراین تفکر رنو مبنی بر فروش خودرو با برند داچیا نه تنها بد نیست بلکه بسیار هوشمندانه س. البته مقایسه خودروهای چینی با داچیا واقعا یه بی انصافی بزرگه. داچیا خودروسازی هست که قابل اعتماده و خودورهاش هم انصافا بسیار کم خرج و هزینه هستن و ضمنا در مقابل بهائی که میپردازین واقعا ارزشش رو داره. البته و صدالبته بازار ایران و خودروسازهای دزدی که حتی از یک خودروی هفت هزار دلاری هم تا این حد دزدی میکنن رو بیخیال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. amir hosein

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دوستای عزیز داپیا اونقدرا هم که فکر میکنین اشغال نیست مثلا داپیا ساندرو جدید 4 ستاره ایمنی داره و به علاوه سیستم های abs ebd eba asr esp و 4کیسه هوای ایمنی سیستم مالتی مدیا کامپیوتر سفری و کلی اپشن های دیگه که یک خودرو روز نیاز داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. لانتا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تو یکى از برنامه هاى تاپ گىر با اینکه داچىا. عملکرد مناسبى داشت اما با نقد مثل بدرد نخور و اشغال و بى کىفىت. همراه بود و هر سه مجرى هم موافق بودن که داچىا ارزش خرید نداره. راستش داچىا براى کشور هاى جهان سومى خودرو هاى با کىفىتى هست ولى در واقع در بازار اروپاى جز کم طرفدار ترین مدل هاست . اگه بازار ایران مد نظر باشه اره داچىا عالىه اصطحلاک پایین عملکرد مناسب البته هزینه نگهداری مقدارى گرون تر. نسبت به خودرو هاى وطنى. اما در بازار اروپا جز بدترین مدل ها واسه خریده.البته این نظر شخصى منه .گىربکس جدیدم به نظر من در سر بالاى ها به دلىل نبود کلاج مشگل ساز مىشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (88 ديدگاه)

      ما داریم اینجا زندگی میکنیم و خودروی خوب رو از منظر بازار خودمون انتخاب میکنیم نه اونی که تو آمریکاس و سطح درآمد و کلا شرایط اقتصاد کشورش متفاوته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا