رنو کلیو، سریع‌ترین هاچ‌بک پیست نوربرگ‌رینگ

رقابت برای کسب سریع‌ترین خودروی هاچ‌بک در سگمنت B در پیست معروف نوربرگ‌رینگ به اوج رسیده است. اکنون رنو بار دیگر رکورد جدیدی بنا نهاده و عنوان سریع‌ترین خودروی این کلاس را تجدید نموده است.

Renault Clio RS 220 Trophy
Renault Clio RS 220 Trophy

رنو کلیو RS 220 تروفی، توانست در زمان 8 دقیقه و 32 ثانیه مسیر پر پیچ و خم نوربرگ رینگ را طی کند. این زمان 36 ثانیه از برادر ضعیف‌تر آن یعنی RS 200 EDC کمتر است و سه ثانیه نیز سریع‌تر از رقیب بعدی یعنی مینی جان کوپر JCW است. برای مقایسه، اوپل کورسای OPC زمانی معادل 8 دقیقه و 40 ثانیه و آئودی S1 هم زمانی به اندازه 8 دقیقه و 41 ثانیه در این پیست ثبت نموده‌اند. از سویی رکورد هوندا سیویک تایپ R جدید به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو همچنان برقرار است.

Renault Clio RS 220 Trophy
Renault Clio RS 220 Trophy

همان گونه که از نام این مدل کلیو پیداست، پیشرانه آن مشتق از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوی نیسان است که 220 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام 20 اسب بخار و 40 نیوتن متر بیشتر از مدل EDC می‌باشند. چنین ارتقایی در مدل تروفی به لطف تجدیدنظر در برنامه‌ریزی موتور، توربوی بزرگ‌تر و طراحی ورودی‌های هوا و خروجی‌های اگزوز جدید حاصل آمده است.

Renault Clio RS 220 Trophy
Renault Clio RS 220 Trophy
Renault Clio RS 220 Trophy
Renault Clio RS 220 Trophy

Renault Clio RS 220 Trophy
Renault Clio RS 220 Trophy

بعلاوه در مدل تروفی، تعویض سریع‌تر دنده گیربکس شش سرعته EDC با کلاچ دوگانه با 50 درصد افزایش سرعت شیفت، فرمان دقیق‌تر، سیستم تعلیق سخت‌تر و تایرهای چسبنده‌تر میشلن پایلوت سوپر اسپرت همراه با رینگ‌های 18 اینچی مدنظر قرار گرفته‌اند. در این نسخه، صندلی‌های سطلی شکل مسابقه‌ای و قطعات فیبر کربنی نیز به چشم می‌خورند.

12 دیدگاه

  1. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    میزخبر:1)فراری290مدل1956به قیمت28میلیون دلار فروخته شد.2)احداث کارخانه تولیدی فارادی درنوادا جهت رقابت با تسلا.3)تصاویری از جیپc-suvکه جایگزین کامپس و پاتریوت خواهد شد و احتمالا پلتفرم مشابه رنگید خواهد داشت در آمریکای جنوبی درز کرد.4)مدل جدید فیسکرthe force 1‎با بدنه فیبر کربن و موتوروسط و یکی ازقویترین پیشرانه های دمش طبیعی همراه با رینگ21اینچی در راه است

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1456 دیدگاه) ,

    فک کن سایپا یا ایرانخوردرو بخوان اینو مونتاژ کنن. ی لگن از توش در میارن طوری که خود رنوی فرانسه هم توش میمونه ک چ بلایی سرش دراومده. بعد با قیمت سه برابرخارجیش میندازن ب ملت. همه مدلاش هم پیش فروش میشه.
    اون موقس که خارجیا میگن هنر نزد ایرانیان است و بس. میگن ما اینهمه کار میکنیم تا ماشینامون رو بفروشیم و اینا اینهمه کار نمیکنن و ….

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      یه کاری میکنن که رنو اگه بخواد هم نمیتونه انجامش بده

      پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    خداییش طراحی فرانسوی ها به خصوص رنو آدمو نا امید میکنه! اصلا دلنشین نیست

    پاسخ
  4. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    به این علت بعضی دوستان فکر میکنن طراحی اروپایی ها و از جمله رنو زیبا نیست چون چشم آنها به طراحی اغراق آمیز و شلوغکاری کره ای ها عادت کرده و معیار مقایسه شان کره ای شده وگرنه عقب این ماشین زیبا نیست؟؟مگر اینکه زیبا از نظر شما ولستر باشه
    مطمئناً این ماشین تو ایران مونتاژ نمیشه ولی امیدوارم مدیران خودرویی جوانمردی بخرج بدن و مدل 1.2 لیتری توربو رو مونتاژ کنن و لااقل از سیستم های کمکی و الکترونیکی اش نزنند

    پاسخ
    1. germany
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      طراحی اروپایی ها!!؟؟؟ یعنی شما رنو رو با بی ام و و بنز و آئودی یکی کردی!!؟؟ نه دوست عزیز رنو رو با غول های خودروسازی اروپا یکی نمیکنن!

      پاسخ
    2. Nima4Game
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      امیرحسین من خودم طراحی ولستر رو قبول دارم
      اما لاستیک کهنه کلیو نمیشه
      باهات موافقم امیرحسین جان اما اینکه بخوای زیبایی ولستر رو نادیده بگیری باهات مخالفم

      پاسخ
  5. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    نمای عقبش خیلی جذابه ………………خیلی…….
    در کل فوق العادس ولی میتونست از موتور بهتری استفاده کنه یه 6 سیلندر توربو ……….عالی میشد

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    ماشین واقعا زیباست ولی گمون نمیکنم داخلیش کمتر 100 تومن در بیاد که طبق معمول ارزش خریدن نداره.
    البته بدون توربو شارژ و ….

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    در نوع و سبک خودش، ماشین قابل قبولی هست.

    پاسخ
  8. genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    تیفوسیهای پژو کجان؟!؟!
    به امید جایگزینی کامل رنو در بازار ایران بجای پژوی کلاش!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.