رنو Kwid همراه با همنشین پرنده

این یک کانسپت بلند پروازانه است که در نمایشگاه خودروی دهلی نو 2014 معرفی خواهد شد. رنو Kwid اولین خودروی کانسپت این کمپانی فرانسوی است که خارج از اروپا معرفی می‌شود، رنو این مدل را خودرویی قدرتمند و در عین حال سرگرم کننده توصیف می‌کند که به منظور پاسخ گویی به نیازهای جوانان در بازارهای جدید طراحی و هدف گذاری شده است.

Renault Kwid concept
Renault Kwid concept

منحصر به فردترین بخش این خودرو چیزی است که رنو آن را همنشین پرنده می‌نامد، نوعی هلی‌کوپتر کوچک که از قسمت چرخان عقب خودرو به پرواز در می‌آید.
این هلیکوپتر را می‌توان در حالت اتوماتیک و با استفاده از ترتیب پرواز از قبل برنامه ریزی شده و GPS، یا در حالت دستی کنترل کرد. کنترل دستی آن توسط یک تبلت نصب شده روی داشبورد انجام می‌شود. همنشین پرنده می‌تواند ترافیک مسیرها را تشخیص دهد، عکس‌های مناظر مختلف را بگیرد و موانع موجود در مسیر را شناسایی کند.

Renault Kwid concept
Renault Kwid concept

یکی از مدیران شرکت رنو به نام Serge Mouangue در این باره می‌گوید: مشتریان ما در بازارهای جدید بسیار جوان‌تر هستند. آن‌ها علاقه‌ی بیشتری به تکنولوژی دارند و می‌خواهند از تمامی اوقات خود لذت ببرند. وی ادامه می‌دهد: در تاریخ بسیار طولانی خودرو این اولین باری است که ما قادر هستیم روی زمین رانندگی کرده و یک چشم در آسمان داشته باشیم.


این خودرو که با کمک استودیوی طراحی رنو در هندوستان طراحی شده است، از نوع دو چرخ متحرک بوده و دارای نوعی طراحی ناهموار ولی زیبا می‌باشد که برآمدگی‌های کوتاه آن حس خودرویی قوی و پر عضله را به آن می‌دهد. داشتن باله‌های ضخیم، درب‌های قیچی شکل برقی و رینگ‌های گلبرگ شکل آن Kwid را به خودرویی خاص تبدیل کرده است.

Renault Kwid concept interior
Renault Kwid concept interior

طراحی داخلی بسیار جذاب‌تر از طراحی خارجی آن است، رنو می‌گوید داخل کابین مانند یک پیله‌ی گرم و نرم بوده و در طراحی آن از لانه‌ی پرندگان الهام گرفته شده است. صندلی راننده در وسط خودرو بوده و دو صندلی دیگر در کنار آن برای سرنشین‌ها وجود دارند. دو صندلی نیز در پشت خودرو نصب شده‌اند که Kwid را به خودرویی با ظرفیت 5 سرنشین تبدیل می‌کنند.


صندلی معلق جلویی، با روکشی از دو نوع مواد الاستومری، به صورت الکتریکی بر روی یک ریل کنترل می‌شود. کنترل‌های سیستم تهویه‌ی قسمت عقب خودرو در پشت صندلی جلو نصب شده‌اند و تهویه از طریق چندین سوراخ هم مرکز انجام می‌شود.

[jwplayer mediaid=”61932″]
رنو Kwid کانسپت مجهز به یک موتور 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژردار می‌باشد که به یک گیربکس اتوماتیک EDC دو کلاچه متصل شده است. طراحی خودرو به گونه‌ای است که می‌توان با نصب چند باتری از آن به عنوان یک خودروی الکتریکی استفاده کرد، پریز مخصوص شارژ کردن باتری‌ها نیز در پشت لوگوی رنو قرار گفته است. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    این چیییه آخه !!! با اون اسباب بازی ش !!!

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      رو صندلیش باید بخوابیم یا رانندگی کنیم؟
      خیلی چیز مزخرفیه!!!!!!!!!

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    نمای بیرونیش که تقریبا هیچ مشکلی نداره اما داخلش یه کم اسباب بازی ماننده که این خودش تو ذوق میزنه در ضمن صندلی ها و داشبورد این ماشین خیلی ساده طراحی شده و هیچ امکانات رفاهی و آسایشی نداره…

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    هنوزم که هنوزه رینالت نتونست ماشینی درست کنه که طرفدار زیادی داشته باشه یا از خصوصیات فنی و زیبایی ویژه ای برخوردار باشه همیشه محصولاتش یکسان و بی روح و کسل کننده هستند…

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    کسل کننده !
    به نظر من که قشنگه نمی دونم کجاش کسل کننده است
    این مدل متفاوت است ماند ان ندیدم
    طراحیش مثل ماشینای اسباب بازی میمونه
    به این میگن ابتکار و خلاقیت
    خواحشا رو هوا نظر ندید و با ذکر دلیل منطقی
    حرف بزنید نه اینکه چند تا کلمه بچینید جلو هم
    محصولای یکسان وبی روح وکسل کننده
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    منم با علی موافقم .

    ماشین خوبیه . فقط برامن این سواله که ایران هم حزو بازار های جدید رنو

    هست یانه ؟؟؟

    ما جون ها در برنامه های رنو قرار داریم یا نه باید در پراید حبش بشیم .

    ایران و المان

    پاسخ
    1. آرش وان
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      مهم ترین بازارهای رنو و درصد مالکیت بازار هر کشور در سال 2013:
      Top ten Renault markets

      Total Sales Market Share
      France 547,693 25.4%
      Brazil 236,360 6.6%
      Russia 210,099 7.6%
      Germany 162,509 5.1%
      Turkey 144,706 17.0%
      Argentina 141,217 15.4%
      Algeria 111,378 26.2%
      Italy 101,387 7.2%
      Spain 98,024 12.1%
      Belgium + Luxembourg 77,353 13.0%

      پاسخ
  6. ياسر
    سوابق: (400 دیدگاه) ,

    يه جوراييه. در عين فوق العاده بودن، جذاب نيست.

    پاسخ
  7. فقط BMW
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    چه مصغره بازی های در میارن ایناها!!!حالم بهم خورد!!!

    پاسخ
  8. حامد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    نمیدونم از کجا شروع کنم… الان که نظرها رو مخوندم خیلی برام جالب بود که از کجا بعضی از این نظرها در میاد.(؟)
    همه ما میدونیم که خودروي مفهومي به خودرويي میگن که هدف کمپاني از ساخت اون نشون دادن توانمندي هاي اون کمپانی در توليد يک خودرو با طراحي مدرن ، آينده نگرانه و استفاده از قابليت هاي فني فوق العاده حرفه ایست که اين خودروها را از سايرين متمايز میکنه و خیلی خیلی خیلی بعید که دقیقا با همون خصوصیات به تولید برسند. مفهومي ها معمولا از نظر طراحي به مراتب پيشرفته تر از خودروهاي ديگري که به مرحله توليد مي رسن،هستن. طراحي اين خودروها معمولا آينده نگرانه است، به اين معنا که خودروي مفهومي مي تونه تفکرات يک خودروساز براي چندين سال آينده اش رو نمايان کنه. >>>>هدف اصلي کمپاني از به نمايش گذاشتن خودروهاي مفهومي نمايش قدرت خود در صنعت اتومبيل سازيه بنابراين مي توان انتظار هر نوع طراحي شگفت آور، عجیب، فرا واقع، دور از ذهن، غیر ملموس و… رو داشت.<<<< براي مثال؛ اگه یادتون باشه کمپاني مرسدس بنز در سال 2010 خودرويي مفهومي به نام "بایوم" رو معرفی کرد که روش تولید آن که با محیط زیست کاملا سازگار بود بطوری که تولید این خودرو از طریق کشت گلخانه ای یه گیاه دو لپه ای انجام میشد و تنها خروجی آن اکسیژن خالص بود.

    این ها رو گفتم که بپرسم چرا بعضی از دوستان نظر خیلی منفی و بدون دلیل میدن، من با ابراز نظر مخالف نیستم ولی کاش با دلیل باشه.

    البته از اون جایی که تب ماشین های کره ای ایران رو گرفته اگه این کانسپت از یه خودرو ساز گره ای بود، به به و چه چه همه اینجا براه بود.

    عکس العمل های منفی چنین افرادی از عواملیه که بیشترین تاثیر منفی رو بر خلاقیت میذاره. ما میتونیم برای تمامی پیشنهاد ها نو و تازه دلایل منطقی مبنی بر غیره ممکن بودن اونها بیان کنیم، اما مسخره کردن و ابراز نظر منفی بی دلیل، کار عبث و دور از تفکره. ناپلئون بناپارت میگه: "در راستای ارائه راه حل حتی به احمقانه ترین راه حل ها هم فکر کنید." پس چرا منفی گرایی؟

    مغز انسان از دو بخش الف: مغز خلاق که وطیفه تجسم کردن را بر عهده دارد و آینده نگر بوده و خلاقانه ایده ایجاد میکند و ب: مغز قضاوت کننده که کاره تجزیه و تحلیل، نفی و تایید را بر عهده دارد، قیاس میکند و انتخاب مینماید. استفاده از این دو بخش از مغز در جای درست بسیار خوب است، ولی متاسفانه ما ایرانی ها در بیشتر مواقع و نزدیک به همیشهه از مغز قضاوت گر مان مقدم بر مغز خلاق برای نفی و تمسخر ایده های نو استفاده میکنیم، که شاید این یکی از دلایلی باشه که نمی تونیم خیلی از تکنولوژی های جدید رو که کشور های پیش رفته به اونا میرسن، بهشون برسیم…

    به نظرتون موقعش نرسیده که این عادت بد رو تغییر بدیم؟

    مرسی پدال و شما دوستان که وقت گذاشتین و متن بنده رو خواندین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.