رولز رویس

پنج نکته جالب در طراحی رولزرویس ریث

اول یک سؤال! چه چیزی رولز رویس را از سایر رقبا جدا یا بهتر بگوییم در یک کهکشان دیگر قرار می دهد؟ البته جدای از قیمت نجومی، امکانات رفاهی و لوکس بودن بی‌همتا، تعداد انگشت‌شمار نمونه‌های تولیدی و سیمای حجیم و با اصالت آن. جواب مختصر ما برای شما: جزئیات دقیق، متفاوت و هوشمندانه!

2014 Rolls-Royce Wraith
۲۰۱۴ Rolls-Royce Wraith
این هفته دفتر ما شاهد حضور باشکوه یک دستگاه کوپه Wraith (بخوانید: ریث) بود که فرصت را غنیمت شمردیم تا بررسی کنیم این کمپانی واقع در منطقه “گود وود” چگونه و با چه امکاناتی اتومبیل‌های خود را از هر نظر بی‌همتا تولید می‌کندکند (پیشنهاد می‌شود برای هر چه لذت بردن بیشتر از این مطلب کنسرت فلوت شماره ۲ موتزارت در دی ماژور را در حین مطالعه گوش دهید!).

2014 Rolls-Royce Wraith
۲۰۱۴ Rolls-Royce Wraith
تریم داخل پانل درب از نوع چوب Bent-Wood: این پانل‌های چوبی با کیفیت اغواکننده در حال حاضر فقط مختص مدل Wraith می‌باشد. نکته جالب هماهنگی رگه‌های روی چوب هر قسمت است که به صورت قرینه درب مقابل و با زاویه ۵۵ درجه شکل‌دهی شده است. حیرت‌انگیز است نه؟ پس بی‌زحمت ۱۲۵۰۰ دلار پرداخت نمایید!
چترهای تعبیه شده: به صورت استاندارد موجود می‌باشند. لوگو RR بر روی دسته این چترها حک شده است و تنها با فشار یک دکمه از داخل گلگیرهای جلو بیرون می‌آیند. این گزینه ابتدا در مدل Phantom به کار گرفته شد.
درب‌ها با قابلیت بسته شدن الکتریکی: شاید در ظاهر زیاده‌کاری به نظر برسند اما از آنجایی که درب‌ها سنگین، کشیده و از نوع فرار (بخوانید: لولای درب در عقب قرار دارد و نه جلو) هستند، این مزیت بیش از پیش جلوه پیدا می‌کند. راننده و سرنشین با فشردن یک دکمه در کنار شیشه‌های کناری می‌توانند اقدام به باز و بسته کردن درب‌ها کنند. راننده به راحتی کنترل درب سرنشین و درب صندوق عقب الکتریکی Wraith را در اختیار دارد. نگارنده مطمئن است که این درب‌ها سنسور دارند تا مبادا روزی دست و یا پای سرنشین محترم خود را قطع کنند. ولی در انتها وی ترسوتر از این بود که به امتحان این فرضیه مبادرت نماید. البته برای نگارنده از این مطلب ترسناک‌تر، امکان زخمی کردن رنگ ۹۴۵۰ دلاری این اتومبیل بود!
قاب چرخ با لوگوی رولزرویس ثابت: یکی از جزییات نام‌آشنا این خودروساز که در مدل‌های مختلف به کار گرفته شده است. مرکز چرخ با لوگوی RR همواره ثابت است تا خدایی ناکرده این لوگوی اشرافی به صورت معکوس قرار نگیرد و غرور این اتومبیل را زیر پا (بخوانید: چرخ) بگذارد!
سقف با طرح ستاره‌ای: جدا از نام عجیب، اعضای گروه ما هنوز به نتیجه نرسیدند که آیا این طرح در حد لیموزین‌های دهه ۹۰ میلادی لوس و ضایع است یا اینکه در حد سوپر اتومبیل‌های لوکس در حد کلاس خیابان پنجم نیویورک (گران‌ترین خیابان دنیا) است. به هر حال با در نظر گرفتن زمان طولانی و دقتی که در نصب ۱۳۴۰ عدد چراغ کوچک از گونه فیبر اُپتیک در سقف چرم Wraith به کار برده شده باید گفت نتیجه در حد یک اثر هنری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

پژمان

پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هم‌اکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فل

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منظور از دی ماژور ” ر ماژور “هست استاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ROLLS R R ROYCE

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    I LOVE RR

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. vahid

    ۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    واقعا دل انگیزه…!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا سانت به سانتش با تفکر ساخته شده
    چی ساختن پسسسسسسسر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا