رولز رویس، مایباخ را رقیب خود نمی‌داند

چند سال پیش، ریچارد کارتر، مدیر ارتباطات جهانی رولز رویس گفته بود که خودروهای این شرکت را نباید با خودروهای سایر برندها مقایسه کرد بلکه باید با هلیکوپتر و قایق‌های لوکس مقایسه شوند!

Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II

زمانی که مرسدس، مدل‌های مایباخ 57 و 62 خود را به عنوان رقبای مستقیم رولزرویس فانتوم وارد بازار کرد، رولز رویس این خودروها را تنها رقیبی برای مدل‌های دست دوم خود می‌دانست. حالا اوضاع فرق کرده و مرسدس مایباخ حتی نسبت به قبل از اشرافیت کمتری برخوردار است. به همین دلیل جری اسپان، مدیر آمریکای شمالی رولز رویس در مصاحبه با CarAdvice، این مدل‌ها را هنوز رقبایی در حد رولزرویس نمی‌داند.

Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II

به عقیده او خریداران رولز رویس برای یک قایق بادبانی 20 میلیون دلار صرف می‌کنند بنابراین ممکن است یک یا دو رولز رویس نیز داشته باشند. وقتی که از وی پرسیده شد چرا مرسدس مایباخ کلاس S با قیمت مشابه رولزرویس گوست را به عنوان یک رقیب قبول ندارد، وی گفت که قیمت برای مشتریانی در این حد، اهمیتی ندارد. خریداران به دنبال انحصار می‌گردند. در مقایسه با مایباخ و حتی بنتلی، رولزرویس های سفارشی بسیار منحصر به فرد و فراتر از رقبا هستند.

Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II

از دیدگاه شما، آیا انحصار و اشرافیت برای تمایز یک خودرو کافیست؟ جایگاه تکنولوژی، طراحی، ارزش در برابر پول پرداختی، امکانات ایمنی و مهندسی کجاست؟

67 دیدگاه

  1. اول انگلیس بعد المان
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    از نظر محکمی-اشرافی بودن-کیفیت ساخت-امکانات-قدرت موتور-هندلینگ از تمام خودرو های سدان المان به جز بنز اس63بهتره تازه بنز اس63فقط امکاناتش چندتابیشتره که به اندازه امکانات رولزرویس کاربردی نیستن وهندلینگش فقط یکم بیشتره شایدم بیشتر نباشه درکل دوبرابر اس 63قیمت داره پس حتما بهتره اگر بدتر بود باید ارزان تر باشه نه گران تر اگر قبول دارید بنز اس63از رولزرویس گوست بهتره باید قبول کنید بنز اس63از دوج چارجر اس ار تی بدتر هستش

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترش هست اگه منطقی بخوایم قضاوت کنیم رولزرویس بدون بی ام و هیچ حرفی نداره بزنه
    در اصل این شرکت آلمانی بی ام و هست که ستون فقرات رولز رویس رو تشکیل میده و مالک اون هست که خیلی وقتا خودش از مرسدس بعضی چیزاشو تقلید میکنه اگه یک کالایی کم تولید شد دلیلی بر برتری اون نسبت به بقیه نیست
    کل کارخونه رلزرویس توسط بی ام و 360 ملیون پوند خریداری شده
    این یعنی کمتر از فروش مرسدس اس کلاس w222 در سال 2014

    پاسخ
  3. فقط انگلیس
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    حالا بگیم المان بنتلی ورولزرویس رو تولید می کنه -المان میاد یک بی ام و ام4 رو می زنه باتمام تکنولوژی وموتور وهرچی که داره رو سرجم می ده نود هزار دلاربعد یک بی ام و ام6 روتولید می کنه باموتور قوی تر وامکانات بیشتر واز هر نظر بالاتر رو می ده صدو سی هزار دلار حالا همون شرکت المانی باتوجه به حرف شما میاد یک رولزرویس روتولید می کنه باموتور قوی تر امکانات وکیفیت بیشتر وخلاصه از هر نظر بهتر روتولید می کنه ومی ده سیصد هزار دلار پس چون خود المان رولزرویس وبنتلی روتولید می کنه همون تکنولوژی وامکانات وپیشرفتگی که روی خودروهای خودش می گذاره رو خیلی بیشتر می کنه وروی خودرو های رولز رویس وبنتلی می گذاره وبا قیمت خیلی گران تر ازخودرو های خودش می فروشه چون هر خودرو یی روکه تولید می کنه هر چه خوبتر باشه رو گران تر می فروشه قانون خودرو سازیه پس در نتیجه رولزرویس وبنتلی امکانات وتکنولوژی وقدرت موتوروکیفیت وازهمه نظر ازخودرو المانی خیلی بهتره -خخخخخخخخ اره خوب نقطه ضعفتونو پیدا کردم حالا تادیر نشده خودتون با زبان خودتون بگید که انگلیس خودش خودرو هاشو تولید می کنه خخخخخخخخخخخخ

    پاسخ
  4. ایرانی
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    ای جانم رولزرویس… نوستالژی دورانها…

    یه جورایی راست میگه…
    (بماند که اون دید تعصبی برند سواران و قضاوت کورشون قابل اعتنا نیست…)

    بنز همیشه لوکس بوده..اما…………….

    اما در این کلاس(کلاس رولزرویس) هنوز تازه کاره….

    مثل لکسس که زمانی تازه وارد لوکسهای تویوتا بود…

    مایباخ هم هنوز به ابهت چشمگیری بیشتر از اس کلاس نرسیده… شاید..(به جز یه موارد قابل تحسین در داخل ماشین)
    باید بدنه مایباخ و یا هر ماشینی که بخاد وارد کلاس رولزرویس بشه.. ابهت واقعا بالایی داشته باشه…(مایباخ هرچند پر از امکانات).. اما هنوز اون ابهت و اصالت فوق لوکس بودن را نداره..
    هرچند بنز واقعا از عالی ترین برندهای لوکس دنیا باشه…

    مایباخ مثل لکسس که مخصوصا در اوایل ورودش به بازار لوکسها .. برای لوکس سواران سنتی جدی گرفته نمیشد…

    باید صبور بود…………….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.