سانگ یانگ

انتشار تیزر نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون، پرچم‌دار کُره‌ای

طراحی‌های سانگ‌یانگ هرگز جذاب نبوده‌اند اما به نظر می‌رسد در نسل جدید SUV پرچم‌دار این شرکت یعنی رکستون که به‌عنوان پروژهٔ Y400 شناخته می‌شود، این رویه در حال تغییر است. نسل جدید این SUV پرچم‌دار پنج‌شنبهٔ آینده رسماً در خانه‌اش کرهٔ جنوبی، در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی خواهد شد اما پیش از آن، سازندهٔ کره‌ای تیزری از آن‎را منتشر کرده است. در این تیزر تقریباً طراحی نمای جلویی این SUV قابل‌تشخیص است و مشخص است که به‌طور کامل با الهام از کانسپت LIV-2 که در نمایشگاه پاریس گذشته معرفی شد طراحی گردیده است.

ssangyong-rexton-tease

بنابراین می‌بینیم که طراحی رکستون کاملاً متحول شده و بسیار نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. البته این امر ممکن است به این دلیل باشد که شرکت مادر سانگ‌یانگ یعنی شرکت هندی ماهیندرا در اواخر سال ۲۰۱۵ شرکت طراحی پینین‌فارینای ایتالیا را به ارزش ۲۸ میلیون دلار خریداری کرد. بااین‌حال هرچند مشخص نیست که این طراح مشهور ایتالیایی نقشی در طراحی نسل جدید رکستون داشته است یا نه ولی درهرحال ما آنچه که تاکنون از طراحی بیرونی این خودرو دیده‌ایم را کاملاً دوست داریم.

Ssangyong LIV-2 Concept 2016
Ssangyong LIV-2 Concept 2016

اما کابین رکستون جدید بسیار بسیار ساده طراحی شده است و برخلاف نمای بیرونی انسان را شگفت‌زده و متعجب نمی‌سازد ولی این قسمت برای بخش خاصی از بازار طراحی شده است که به دنبال یک طراحی ساده و بدون موارد اضافی بوده که به قابلیت‌های کاربردی اهمیت داده و بر آن تأکید دارد. در بخش جزئیات و مشخصات فنی اولیه نیز سانگ‌یانگ تاکنون ابعاد رکستون را اعلام نموده است که ۴.۸۵ متر طول، ۱.۹۲ متر عرض و ۱.۸۰ متر ارتفاع دارد درحالی‌که از فاصلهٔ محوری کشیده و سخاوتمندانه‌ای برابر با ۲.۸۶ متر هم برخوردار است. در زیر کاپوت این SUV بزرگ کره‌ای نیز یک موتور بنزینی و یک واحد دیزل جدید که پاک‌سوز نامیده شده است قرار خواهد گرفت. نیروی هردوی این موتورها به چرخ‌های عقب و یا هر چهارچرخ انتقال میابد.

2018-ssangyong-rexton-tease

سانگ‌یانگ همچنین گفته است که نسل جدید رکستون اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود که دارای ساختاری چهار فریمه است که با استفاده از فولاد با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است. بدین ترتیب در ساخت بدنۀ رکستون جدید از فولاد با مقاومت بالای پیشرفته‌ای استفاده شده است که موجب شده ۶۳ درصد قدرت و استحکام بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد درعین‌حالی که از وزن کمتری هم برخوردار است. قرار است فروش نسل کاملاً جدید سانگ‌یانگ رکستون در نیمهٔ اول سال جاری در بازار داخلی کُره آغاز شود درحالی‌که تا پیش از پایان سال نیز در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-03

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    طراحی ساده ای داره کلا با طراحی های سانگ یانگ حال نمیکنم قبلا که طراح انگلیسی داشت و اون خودروی اکتیون بشکل مورچه خور ساخت که باعث حیرت جامعه خودرویی شد الانم که با پنین فارینا همکاری میکنه آنچنان آش دهن سوزی نشده باید دید که بازار چطور ازش استقبال میکنه
    برخلاف کیا هیوندای که بهترین طراحی ها ارائه میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      کلا شما با چیزی جز کیا و هیوندای حال میکنی؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. یاسین

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    سنگ یانگ اگه رو بحث طراحیش کار کنه واقعا موفق میشه چون خیلی خودرو ساز با تجربه و با قدمتیه کیفیت فنی ماشیناش واقعا قابل قبوله ولی بخاطر ضعف طراحیه که برند مطرحی نیست البته تیوولی یه استارت خوبی بود براش ولی الان همین مدل به نظرم هنوزم با مثلا طراحی های کیا هیوندا هم خیلی فاصله داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (751 ديدگاه)

    کاش سبک طراحی تیوولی رو ادامه میداد این خیلی زمخت و بی قوارست بر عکس تیوولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    هر چی باشه بازم داره تلاشش رو میکنه…خیلی هم خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    خودروی عالیه بطور کلی کره ای ها رو قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sevlan

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نسل قبلیشو( همونی که چراغای نیم بیضی داشت)۷ماه داشتیم،واقعا خوب بود ، شاسی جدا از بدنه داشت،موتور ۶ سیلندر تکنولوژی بنز و …خوره آفرودبود ، جاهایی میرفت که سانتافه توخوابم نمیبینه،نرم و راحت و فول امکانات،قیافشم ساده و شکیل بود،من یکی لاشه شو ببا بقیه ی مثلا شاسی بلندا عوض نمیکنم،ولی چه میشه کرد که مردم ما فقط قیافه ماشین واسشون مهمه و دیگه هیچ!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    امیدوارم که قابلیت های آفرودشو از دست نداده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Madjid911 GT2

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    جدیدا طراحی سانگ یانگ خیلی پیشرفت داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نمی دونم چرا این سان یانگ از سبک طراحی تیولی استفاده نمیکنه
    این خیلی زخمت و زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا