چراغ سبز سانگ یانگ برای تولید شاسی‌بلند XAV

سانگ یانگ در چند سال آینده با معرفی یک شاسی‌بلند کاملاً جدید که تمرکز خاصی روی آفرود خواهد داشت خط تولید خود را گسترش می‌دهد. این شاسی‌بلند بر پایه‌ی خودروی مفهومی XAV ساخته خواهد شد.

SsangYong XAV-Adventure Concept
اولین بار XAV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال پیش دیده شد و با معرفی شاسی‌بلند جدید سانگ یانگ در سال 2019، تعداد مدل‌های تولیدی این خودروساز کره‌ای به 7 مدل افزایش خواهد یافت.

SsangYong XAV-Adventure Concept
مدیران ارشد این خودروساز از زمان نمایش عمومی XAV در فکر عرضه‌ی نسخه‌ی تولیدی آن بودند اما حالا ما می‌توانیم بگوییم که نسخه‌ی تولیدی چراغ سبز را دریافت کرده است. انتظار می‌رود که ورود این خودرو با سودآوری این خودروساز که برای اولین بار از زمان خریداری توسط ماهیندرا در سال 2011 رخ داده مصادف شود.

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

ما می‌دانیم که این شاسی‌بلند بر پایه‌ی پلتفرم کشیده شده‌ی مدل تیوولی ساخته خواهد شد و احتمالاً در طراحی آن از اِلِمان های نسل دوم کوراندو تأثیر گرفته خواهد شد.

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

خودروی تولیدی با 4400 متر طول طویل‌تر از مدل کانسپت خواهد بود اگرچه که هنوز مشخصات تناسباتی و اندازه‌ی خودرو کاملاً معلوم نشده است. ما می‌دانیم که تمرکز خودرو روی توانایی‌های آفرود خواهد بود بنابراین سپرها و رکاب‌های جانبی زمخت و ضخیم مدل XAV که باعث بالاتر بردن ارتفاع سواری خودرو و زوایای اُورهنگ کوتاه‌تر شده به خودروی تولیدی نیز راه خواهند یافت.

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

از آنجایی که این خودرو از پلتفرم تیوولی سود می‌برد بنابراین از جدیدترین نسل پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی این خودرو سود خواهد برد اگرچه که در نمایشگاه فرانکفورت نسخه‌ی کانسپت با سیستم هیبریدی الکتریکی چهارچرخ محرک عرضه شده بود. در این سیستم از باتری‌های لیتیوم یون 2.1 کیلووات ساعتی و دو پیشرانه‌ی الکتریکی که روی اکسل عقب واقع شده بودند استفاده شده بود. احتمال استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی در شاسی‌بلندی تولیدی نیز وجود دارد.

SsangYong XAV-Adventure Concept
ویژگی‌ای که بعید است از نسخه‌ی کانسپت به مدل تولیدی انتقال یابد سیستم 3S-CUBE است. این سیستم به منظور حداکثر کردن توانایی آفرود با استفاده از وسایل حسی و سیستم تعلیق بادی طراحی شده است. سیستم تعلیق بادی سانگ یانگ به منظور حداکثر کارایی در سطوح متفاوت به‌صورت خودکار ارتفاع سواری خودرو را تنظیم می‌کند.

SsangYong XAV-Adventure Concept
احتمالاً هزینه‌ها و پیچیدگی این سیستم باعث شده تا سانگ یانگ از قرار دادن آن در مدل تولیدی منصرف شود. چنانکه یکی از مدیران سانگ یانگ گفته که خودروی نهایی باید با بودجه و ارزش در برابر مبلغ پرداختی همخوانی داشته باشد.


XAV تنها خودروی کاملاً جدیدی نیست که سانگ یانگ تا سال 2019 عرضه می‌کند. سال آینده ما رکستون جدید را خواهیم دید و سال بعد از آن نیز پیکاپ تراک تازه‌ای به منظور جایگزینی با کوراندو اسپورت به بازار خواهد آمد. درست قبل از عرضه‌ی XAV نیز شاسی‌بلند میدسایز کاملاً جدید کوراندو عرضه خواهد شد که بر پایه‌ی نسخه‌ی طویل‌تر پلتفرم تیوولی و تیوولی XLV ساخته می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. Me
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    خودروهای سانگ‌یانگ از جایگاه قبلی‌شون یعنی “عجیب و خیلی زشت” اومدن پایین و بر جایگاه “عجیب و -شاید- یه‌کم زشت” تکیه داده‌اند!

    پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      قبلنا تا قبل از ۲۰۱۲ طراحشون یه مرد انگلیسی بود،ولی الان دو سالی میشه طرح خاش واقعا جالب شده فکر کنم طراح ها عوض شدن،در ما خوبه که یه برند با قیمتی منصفانه داره تو ایران میفروشه ولی مردم هنوز اطلاعی در موردش ندارن هنوز خیلیا فکر میکنن این برند چینیه،نمیدونن که زمانی که هیوندای و کیا نبود اولین برند کره سانگ سانگ‌بوده

      پاسخ
      1. Ali
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        شرکت ماهیندرا که شرکت مادر سانگ یانگ حساب میشه سال گذشته سهام شرکت ایتالیایی pininfarina که طراح چند مدل فراری و آلفارومئو بوده رو خرید. برای همین تولیدات جدید سانگ یانگ طراحی متفاوتی دارند. توصیه میکنم کانسپت های سایت اصلی سانگ یانگ رو هم ببینید!!

        پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    این سبک طراحی هم طرفدار خودشو داره و اینکه ماشینایی که می زنه کیفیت خوبی هم دارن و بزرگترین سازنده شاسی بلند تو کره هستش

    پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    اگه خوب نگاه کنی تنها خودرویی که امروزه تو ایران یکم با قیمتش هم خونی داره این تیولی هست

    پاسخ
  4. ehsan
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی سانگ یانگ رو دوست دارم.مخصوصا رکستون 2016 اینجا تو تبریز پلاک ازادش زیاد شده .

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3726 دیدگاه) ,

    هزار بار از MG و لیفان و زوتی و چانگان و هاوال و جک بهتره. نظر شخصی

    پاسخ
    1. Developer
      سوابق: (117 دیدگاه) ,

      اونایی که گفتی آره اما MG رو موافق نیستم ، اگه قبول داشته باشی سانگ یانگ کره ایه پس با همون منطق باید انگلیسی بودن MG رو قبول داشته باشی!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3726 دیدگاه) ,

        آره کاش اسمی از MG نمیبردم.
        ام جی یکم فرق داره. کسایی که دارن ناراضی نیستن.

        پاسخ
  6. REVENTоN 👍
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    من هر چی به بابام میگم بیا تیوولی بگیر نمیگیره 😐
    چرا واقعا!

    پاسخ
  7. ياسر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    از دوستان اگه کسی تیوولی داره تجربیاتشو بگه

    پاسخ
  8. کامبیز
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    درود
    چقد شبیه کوراندو مدل قدیمی هست !! با یکمی تغییر !!

    پاسخ
  9. Majid
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فکرنکنم براى افرودچیزه بدى ازاب دربیاد چون سانگ یانگ تجربه بالایى توى ساخت خودروهاى شاستى بلندداره واین نمى تونه بى تاثیرباشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.