مفهومی XAV-Adventure و یک سوال: آیا کوراندو باز می‌گردد؟

سنگ یانگ در چند سال اخیر حرکت جدیدی از خود بروز داده و به‌طور مداوم سیر مثبت و رو به رشدی از طراحی، تولید و فروش محصولات را طی نموده است. محصولات مفهومی چندسال اخیر سنگ یانگ همه از آینده حرف می‌زنند و اغواکننده‌اند، درعین‌حال به سنت‌های تاریخی شرکت توجه دارند، از حجم‌های جذاب و جدید نیز به‌خوبی سود می‌برند و پتانسیل مناسبی برای سنگ یانگ جهت تولید محصولات متنوع ایجاد کرده‌اند. این‌همه در حالی است که سنگ یانگ تا اوایل سال 2000 یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها درزمینهٔ تولید خودروهای زشت بود!

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

حالا و در عصری که هم سنگ یانگ معروف‌تر شده است و هم اهتمام بیشتری در طراحی و تولید محصولات عامه‌پسند دارد این شرکت کره‌ای پس از عرضه مدل موفق تیوولی، دست به ارائه مفهومی XAV-Adventure زده است و گویا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت با اقبال بالایی روبرو شده است. آنچه از نخستین مواجهه با XAV-Adventure حاصل می‌شود این است که ما با یک اس یو وی کامپکت و جان‌سخت روبروییم. مدلی که گویا در آینده نزدیک قرار است به‌عنوان نسل چهارم شاسی‌بلند کوراندو به خریداران معرفی گردد.

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

سنگ یانگ در طراحی این کانسپت آشکارا از نسل دوم خودروی زشت و جان‌سخت خود کوراندو الهام گرفته که در سالهای گذشته در ایران نیز به فروش می‌رسید. این خودرو که بر روی پلتفرم موسو دیگر شاسی‌بلند سانگ یانگ ساخته شد، در دو گونه سه در و پنج در تولید شد، به یک جعبه‌دنده بورگ وارنر و موتور 2.3 لیتری مرسدس بنز مجهز بود و با ظاهری غیرمعمول مزیت‌های مخصوص به خود را در میان انبوه رقیبانش ارائه می‌کرد. حال و در مفهومی جدید سانگ یانگ همان امر به شکلی مدرن تکرار شده است.

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

حجم‌های اغراق‌شده و پف‌آلود، خم‌های تیز و چراغ‌های اغواکننده به همراه مه شکن‌های کشیده دو طرف که در امتداد بچه گلگیرهای مشکی رنگ قرار گرفته‌اند به‌خوبی یادآور مدل قدیمی کوراندو است. این بچه گلگیرها که در گرداگرد خودرو کشیده شده و با رکاب‌های جانبی اتصال دارند از بارزترین ویژگی‌های مفهومی XAV-Adventure هستند. از آنجا که نخستین مکان معرفی XAV در فرانکفورت آلمان است و سنگ یانگ نیز مدت‌هاست درصدد حضور در بازار اروپا است به احتمال فراوان XAV-Adventure نخستین خودروی سانگ یانگ برای ورود به بازارهای اروپایی است.

SsangYong XAV-Adventure Concept
SsangYong XAV-Adventure Concept

احتمال می‌رود این مفهومی پس از طی نمودن مراحل تجاری‌سازی با استفاده از پیشرانه‌های 1.6 لیتری بنزینی و دیزلی ارائه شود و ممکن است در گونه خاص و هیبریدی E-4WD مشابه پژو یا لکسس نیز معرفی شود. این سیستم که به باتری‌های لیتیومی و دو موتور الکتریکی مجهز است می‌توان برای کوراندو رانندگی کم‌مصرفی در شهر و قدرت بیشتری در بیرون از جاده فراهم آورد.


منبع: carscoops wikipedia

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

16 دیدگاه

    1. وجدانی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سانگ یانگ یه چیزی نداره و ما داریم و اونهم مدیرهای فسیل شده و افکار پوسیده و چسبیده های به صنعت خودرو هستش که از هر طرف دارن میخورن و ول هم نمیکنن. نه ما همه چیز داریم و از اونها هم بیشتر داریم ولی همون بیشترها هستش که کار ما رو خراب کرده

      پاسخ
    2. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      تجربه داره تجربه
      شصت ساله که تو کره خودرو میسازه درحالی که خیلیا فکر میکنن هیوندا و کیا قدیمیترین خودروساز کره ای هستن،سانگ یانگ واقعا خودروهای خوب باکیفیت خوب و قیمت میان رده ای میسازه،بازم خداروشکر خودروهاش وارد میشه،طراحیش از 2014 به بعد خیلی بهتر شده بنظرم

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      کلا خیلی شبیه جیپ ، عقبشم تا حدی به ماستنگ ربط پیدا میکنه و داخلشم بی شباهت به مرسدس نیست. در کل از نسل قبلیش خیلی بهتره.

      پاسخ
      1. Ali
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        این تصاویر کانسبتی بیش نیست
        و تا این ماشین به تولید انبوه برسه خیلی تغییر میکنه

        پاسخ
  1. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    خوبه دیگه، هر روز یه چیزی طراحی میشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      ۱.۶ لیتر برای این کم نیست ؟ اخه حجم موتورش به اندازه پراید.

      پاسخ
      1. Ali
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        منم بر خلاف اکثر دوستان به موتور های حجم با تنفس طبیعی رو بیشتر دوست دارم

        پاسخ
  2. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    خوبه سانگ یانگ پیشرفت داشته طراحی های قبلیش افتضاح بود انگار یک مشت طراح که با خودشون هم قهر بودنند طراحی شده بود
    این یکی خشن و خطوط بدنش عالیه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    اون اکتیون قدیمیش که حال آدمو بهم میزنه
    گیربکس و موتور که مال خودش نیست قیافه هاش هم که چنگی به دل نمیزنه پس اینا چیکار میکنن؟؟؟

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Farzad
    Farzad
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    سنگ یانگ کالا برند بدرد نخور واشغالیه
    نه قیافه داره نه هیچی
    بنیان گذاراش کره ای بودن بعد بعد میگن برا کره هست ولی تو هند تولید میشه و در اصل یه ماشین هندیه
    مثلmg( البته ام جی خیلی با کیفیت تر از اینه) انگلیسی بوده بعد یه شرکت چینی خریدش بعد میگن ساخت انگلیسه

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    سانگ یانگ می خواد ادای تویوتا اف جی کروزر رو در بیاره با این ارتفاع کم بعید می دونم بتون به اون سخرهای تو عکس برسه این بیشتر شبیه تیولی هست تا جیپ کوراندو

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      با اینکه تویوتا تولید اف جیو متوقف کرده فکن میکنم قصد سانگ یانگ این نباشه
      در ضمن این با این موتور چطوری میخاد از پس موتور چهار لیتری بر بیاد

      پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    یه جورایی مثل کاکتوس سیتروئن بی ریخت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.