سانگ یانگ

انتشار تصاویر رسمی و اطلاعات نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون

چند روز پس از انتشار تیزری از نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون، حالا سازندهٔ کره‌ای نخستین تصاویر رسمی و اطلاعات پرچم‌دار خود را منتشر کرده است. این خودرو که رسماً در نمایشگاه خودروی سئول کرهٔ جنوبی طی این هفته رونمایی خواهد شد، نمایی مدرن‌تر از نسل قبلی خود دارد درحالی‌که با الهام از کانسپت LIV-2 طراحی شده که سال گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. رکستون ۲۰۱۸ دارای طراحی جلویی جسورانه با جلوپنجره‌ای عریض است که به قسمت پایینی چراغ‌های جلو چسبیده است. در سراسر پروفیل جانبی نیز خطوطی عضلانی و برجسته کشیده شده‌اند.

ssangyong-rexton-2018-01

سانگ‌یانگ هنوز تصویری از نمای عقبی رکستون جدید منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه طراحی آن بسیار به کانسپت LIV-2 شباهت داشته و قسمت جلویی آن تا حد زیادی مشابه این کانسپت است، انتظار می‌رود در قسمت عقب نسل جدید رکستون نیز شاهد طراحی مدرنی باشیم که به کانسپت LIV-2 شباهت خواهد داشت؛ بنابراین در کل طراحی نسل دوم سانگ‌یانگ رکستون بسیار به این کانسپت شباهت داشته و تفاوت‌های بین آن‌ها تنها در قسمت‌هایی چون گرافیک داخلی چراغ‌های جلو، سپرها و رینگ‌ها خلاصه می‌شود درحالی‌که نمای بیرونی آن لوکس‌تر از نسل قبلی شده است.

کانسپت LIV-2
کانسپت LIV-2

ساختار رکستون جدید از فولاد با مقاومت بسیار بالا و به شیوهٔ جدید Quad-Frame یا چهار فریمه شکل گرفته است که موجب کاهش وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است؛ اما با وجود وزن کمتر، ابعاد رکستون رشد داشته است به‌گونه‌ای که طول آن به ۴.۸۵ متر، عرضش به ۱.۹۲ متر و ارتفاعش به ۱.۸۰ متر رسیده است که ۱۳ سانتیمتر در طول، ۵ سانتیمتر در عرض و ۳ سانتیمتر در ارتفاع رشد داشته است. همچنین فاصلهٔ محوری نسل جدید نیز با ۴.۵ سانتیمتر افزایش به ۲.۸۶ متر رسیده است.

ssangyong-rexton-liv

اما علاوه بر بیرون، در داخل رکستون جدید نیز پیشرفت‌های عمده‌ای صورت گرفته است و تجهیزات ایمنی آن نیز بیشتر شده‌اند. در این بخش داشبورد کاملاً از نو طراحی شده است و در وسط آن بین دریچه‌های تهویهٔ مرکزی، یک صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی قرار گرفته است که از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند. برای نسل جدید این ماشین به دلیل ابعاد بیرونی بزرگ، یک سیستم نمایش و مانیتورینگ سه‌بعدی به‌صورت سفارشی ارائه شده است که از طریق دوربین‌ها، نمای کاملی از اطراف خودرو را روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمی‌آورد. همچنین تقریباً تمامی قسمت‌های کابین با چرم پوشیده شده‌اند و خریداران می‌توانند از بین رنگ‌های مختلف یکی را انتخاب کنند درحالی‌که کیفیت داخلی خودرو نیز ارتقاء یافته است.

ssangyong-rexton-2018-02

سانگ‌یانگ برای SUV پرچم‌دار خود دو پیشرانهٔ مختلف بنزینی و دیزل را در نظر گرفته است. موتور بنزینی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور دیزلی هم یک واحد ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربو جدید است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور توربودیزل کاملاً جدید بوده و سانگ‌یانگ آن‌را پاک‌سوز می‌نامد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک مرسدس بنز به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما خریداران می‌توانند برای آن سیستم چهارچرخ محرک را هم سفارش دهند.

ssangyong-rexton-2018-03

همان‌طور که اشاره شد، قرار است نسل دوم سانگ‌یانگ رکستون در پنج‌شنبهٔ همین هفته در نمایشگاه سئول رسماً معرفی گردد. پذیرش سفارشات خرید این خودرو در بازار محلی کُره نیز تقریباً بلافاصله پس از معرفی انجام خواهد گرفت و تحویل آن در بازار داخلی نیز در نیمهٔ نخست سال جاری صورت می‌گیرد. قرار است نسخهٔ جهانی رکستون اما در اواخر امسال در بازارهای بین‌المللی مانند اروپا عرضه گردد. جزئیات و مشخصات بیشتر این SUV کره‌ای نیز هنگام معرفی رسمی در سئول اعلام خواهد شد.

ssangyong-liv-2-concept-1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورلت

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی اصن به دلم نمیشینه ماشینای سانگ یانگ
    هر کاری که می کنه ها تهش یه ماشین جذاب یا دوست داشتنی نمی تونه بسازه
    البته حالا تیوولی را میشه یه کاراییش کرد اما بقیشون نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      اینک طراحی داخلیش قشنگه،حالا طراحی بیرونیش ی چیزی خیلی دلچسب نیس ای کاش به قشنگی کانسپتش بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. peyman

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      به شخصه تیوولی رو دوسش دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OMID-LAMBO

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (406 ديدگاه)

    رکستون چیه بابا ؟
    ما خودمون دنا پلاس و کوییک مذگان داریم..
    اندازه ی پول تحقیقات فرمول یک روشون هزینه شده !
    .
    سرش را به دیوار میکوبد :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این سان یانگ عاشق ماشین زشت ساختنه
    تیولی هم از دستش در رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دیگه، این نسل جدید رکستون هم انصافا زشت نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. kamran cooper

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (119 ديدگاه)

      خدا نکنه یه حرفی توی ایران جا بیفته. دیگه اگر سانگ یانگ همه ی جوایز طراحی دنیا رو هم درو کنه بازم مردم ما میگن نه چون سانگ یانگه پس زشته.فلسفه ی این حرف هم بر میگرده به نسل قدیمی اکتیون که هر چند زیبا نبود ولی طراحی جسورانه ای داشت.من شخصا شرکت هایی که در طراحی ریسک میکنند رو دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        خوب نگاه کن ساید بدنه رو ببین
        واقعا زشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نگاه کردم ، بازم زشت نبود به نظرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حميد

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1724 ديدگاه)

          اگه میشه دوباره برو خوب نگاه کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (358 ديدگاه)

      خداییش اون طراح انگلیسی گند زذه بود به طراحی های سانگ یانگ ،نمیدونم طراح ارشد الان کیه ولی از ۲۰۱۴به بعد خدایی طراحی هاش خیلی خوب شده ،اروم و دلنشینه
      تیوولی که عشقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یاسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظرم اگه با قیمت خوبی بیاد ایران میتونه خیلی خوب فروش کنه تا الان که قیمتهای سانگ یانگ واقعا قیمتهای منطقی و خوبین نسبت به قیمتهای تخیلی بازار مثلا کوراندو نیو فروش نوروزی علی الحساب قیمت خورده 136 تو نمایندگی اینم میتونه با توجه به طراحی خوبش(البته ممکنه یکی خوشش نیاد سلیقس دیگه به نظرم طراحیش برای سانگ یانگ خوبه) و کیفیتش با قیمت خوب مثل تیوولی بازار رو بگیره دستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طراحیش مخصوصا تو نمای جلو تا حد زیادی شبیه کوراندو هستش و نسبت به طراحی های تخیلی سانگ یانگ میشه گفت طراحی نرمال و شیکی داره اما از مد روز طراحی عقبه و چندون جذاب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pejman

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (59 ديدگاه)

    مثل ماشین های چینی به دل آدم نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      خودش از بیخ و بن چینیه فقط برچسب کره ای روش گذاشتن!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا