سانگ یانگ

رونمایی از کانسپت سانگ‌یانگ XAVL در نمایشگاه ژنو

سانگ‌یانگ امسال در نمایشگاه ژنو کراس‌اوور کانسپتی بنام XAVL را رونمایی کرد. این کراس‌اوور کانسپت یک نمونهٔ هفت‌نفرهٔ است که به گفتهٔ سانگ‌یانگ ظاهر یک کراس‌اوور و کارایی یک مینی‌ون را دارد. این کانسپت در بیرون مشابه دیگر کراس‌اوورهای متوسط دارای ظاهری جعبه‌ای شکل بوده که البته کمی چاشنی خشونت و آفرود نیز به آن اضافه شده است. در قسمت جلو تنها جلوپنجره‌ای بسیار باریک به چشم می‌خورد درحالی‌که سپر عظیم خودرو بخش اعظمی از نمای جلویی را به خود اختصاص داده است.

ssangyong-xavl_concept-2017-1024-02

در بخش بالایی دماغهٔ XAVL نواری از LEDها تعبیه شده است که نقش چراغ‌های جلو را بازی می‌کنند درحالی‌که قسمت انتهایی کاپوت نزدیک به شیشهٔ جلو نیز با فیبر کربن پوشیده شده است. در پروفیل جانبی دستگیرهٔ درها به‌صورت مخفی بوده و سقف نیز به‌صورت شناور طراحی شده است که نمایی مدرن‌تر به خودرو می‌بخشد. در آینه‌های جانبی نیز از LED استفاده شده که روشنایی بیشتری را فراهم می‌کنند. چراغ‌های عقب هم از نوع LED هستند که در سراسر درِ صندوق کشیده شده‌اند؛ اما یکی از عجیب‌ترین سر اگزوزها را می‌توان در سپر عقب این کانسپت دید که بسیار باریک و کشیده هستند.

هرچند نمای بیرونی کانسپت XAVL آفرودی به نظر می‌رسد اما سانگ‌یانگ پیشرانه‌های نسبتاً کوچکی را برای آن در نظر گرفته است. سازندهٔ کره‌ای برای این کراس‌اوور یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی و یک واحد ۱.۶ لیتری دیزل را ارائه کرده است که نیروی آن‌ها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک به تنها یک محور انتقال پیدا می‌کند.

ssangyong-xavl_concept-2017-1024-04

همان‌طور که اشاره شد، XAVL در داخل می‌تواند تا هفت نفر را در سه ردیف صندلی حمل کند. برای راننده نیز یک صفحه آمپر مدرن تعبیه شده است که شبیه به سیستم صفحه آمپر مجازی آئودی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، در کانسپت XAVL طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم کمکی تغییر خط، نوربالای خودکار و سیستم هشدار نقاط کور ارائه شده است. همچنین سرنشینان می‌توانند از اینترنت وای فای پرسرعت نیز لذت ببرند.

ssangyong-xavl_concept2

سانگ‌یانگ مشخص نکرده است که آیا XAVL به خط تولید راه پیدا خواهد کرد یا نه اما گفته است که از ایده‌های آن در محصولات آیندهٔ شرکت استفاده خواهد شد. طراحی این کانسپت نیز هنوز هم تداعی‌کنندهٔ برخی از محصولات کنونی سانگ‌یانگ است بنابراین جای تعجب نیست که از این استایل مخروطی شکل در ساخته‌های آیندهٔ این شرکت کره‌ای استفاده گردد.

ssangyong-xavl_concept-2017-1024-08

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    رخ ماشین شبیه پوزه سگ اقای پتی بل است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. peyman

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    باریک به سانگ یانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hrezzati

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    داشبوردش که رسما ب ام و ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahin

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی عجیبه! حتما یه جای کار اشتباه شده! مگه سانگ یانگ نیست؟ پس چرا خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kamran cooper

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید که این نمونه کانسپته نه نسخه ی نهایی
    به جز اون سانگ یانگ برای من به شدت برند قابل احترامیه چرا که به سرعت و کاملا هدفمند رو به جلو حرکت میکنه
    هدف این خودروساز فراتر از بازار های آسیاییه این رو در چند سال آینده خواهیم دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      البته همین الان سنگ یانگ در برخی از کشورهای اروپایی مثل انگلستان حضور داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من کاری به طراحی سنگ یانگ ندارم، ولی خود ماشین هاش واقعا باکیفیت هستن. من الان 4 ساله که یه موسوی 6 سیلندر 84 دارم با 184 هزار تا کارکرد. واقعا ماشین باکیفیت و بی نظیریه. هم قیمت یه ال 90 اتوماتیک خریدمش، ولی واقعا نسبت به پولی که دادم راضی هستم. این ماشین بعد این همه مدت تا حالا هیچ ایراد اساسی پیدا نکرده. تازه صاحب قبلیش هم متاسفانه خیلی بد از این ماشین نگهداری کرده بود. اما واقعا حاضر نیستم حتی یه چرخش رو با خیلی از ماشینای حتی گرون تر از این، عوض کنم. حساب کنید این ماشین اون زمان گرم کن صندلی، سیستم تنظیم نرمی و سفتی کمک فنرها، و آینه الکتروکرومیک داشته. واقعا معنای واقعی این جمله که می گن فلان ماشین مرگ نداره رو درک کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    الان این نمای جلوییش شبیه تیوولیه عیب نداره و دوستان کره ای پرست چیزی نمیگن اما اگر نمای جلوی تلیسمان و کولیوس شبیه به هم باشه میشه کپی برداری و عدم خلاقیت و نادانی رنو!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      سانگ یانگ شرکت سازنده تیوولیه و این خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا