سانگ یانگ

رونمایی کانسپت LIV-2 سانگ‌یانگ در نمایشگاه پاریس

شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ در نمایشگاه پاریس امسال از یک SUV کانسپت جدید با نام LIV-2 رونمایی کرد که پیش‌نمایشی است از یک SUV جدید تولیدی که سال آینده معرفی خواهد شد. این کانسپت جدید در اصل نسخۀ تکراری و بروز شده‌ای از کانسپت LIV-1 است که قبلاً در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۳ معرفی شد. هدف از طراحی این کانسپت‌ها ایجاد رابطهٔ عاطفی میان راننده و ماشین و همچنین نمایش فلسفهٔ طراحی جدید سانگ‌یانگ است.

ssangyong-liv-2-concept

کانسپت LIV-2 سانگ‌یانگ در بیرون دارای یک طراحی منسجم است درحالی‌که جلوپنجره و چراغ‌های جلو ترکیبی یکپارچه دارند. رنگ بدنه سفید مات بوده و با رنگ سفید داخلی کاملاً هماهنگ است که این موارد نشان از یک طراحی قدرتمند در داخل و خارج محصول آیندهٔ سانگ‌یانگ دارند. دیگر ویژگی قابل‌توجه بیرونی این کانسپت، نصب چراغ در رکاب‌ها با تکنولوژی پیشرفته‌ای است که مسیر را برای ورود و خروج سرنشینان در شب روشن می‌کند.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-01

مدیر عمل سانگ‌یانگ «Johng Sik Choi» در رابطه با این کانسپت گفته است:

«کانسپت LIV-2 نمایانگر رویکرد لوکس ما در بخش بسیار محبوب SUVها است درحالی‌که همچنین در آن از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده و سطح بالایی از ایمنی را ارائه می‌کند. ما مطمئنیم که این کانسپت نقطهٔ عطفی برای سانگ‌یانگ بوده و این برند را به سطحی دیگر انتقال خواهد داد. سپس ما طی چند سال آینده در هرسال یک محصول جدید به سبد محصولات خود اضافه می‌کنیم. طراحی هریک از این محصولات جهت گسترش بازار برند ما در بازارهای بین‌المللی صورت می‌گیرد».

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-03

داخل خودرو با ایدهٔ ایجاد یک اتاق لوکس و پریمیوم طراحی شده است. به همین دلیل در کانسپت LIV-2 صندلی‌ها به‌صورت تکی بوده و کنسول وسط به‌طور کامل برای سرنشینان عقب ادامه پیدا کرده است. هریک از صندلی‌ها نیز مجهز به ماساژور هستند که با لمس یک دکمه فعال می‌شوند. یک سیستم ارتباطی هم از طریق یک نمایشگر ۹.۲ اینچی در مرکز داشبورد و دو نمایشگر ۱۰.۱ اینچی نصب شده در هر یک از پشت‌سری‌ها ارائه شده است که مجهز به اینترنت وای فای و سیستم‌عامل‌های اندروید اتو و کارپلی است.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-06

نیروی موردنیاز این SUV زیبای کره‌ای از طریق یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزل یورو ۶ ساخت سانگ‌یانگ تأمین می‌شود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز انتقال میابد که به گفت سانگ‌یانگ عملکردی مطلوب و بهره‌وری بالایی دارد. همچنین برای نسخهٔ تولیدی LIV-1، علاوه بر موتور دیزل مذکور یک موتور ۲ لیتری بنزینی GDI توربوشارژ که به‌تازگی توسعه یافته است نیز ارائه خواهد شد. این موتور ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-02

همان‌طور که اشاره شد، سانگ‌یانگ بر ایمنی LIV-2 تمرکز زیادی داشته است به‌گونه‌ای که این کانسپت را مجهز به ۹ ایربگ (شامل دو عدد جلو، دو عدد جانبی عقب، چهار عدد پرده‌ای و یک عدد زانوی راننده)، یک سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS)، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم دستیار تغییر خط، سیستم کمک ایمنی در ترافیک و سیستم دستیار نوربالا جهت ارائهٔ دید بهتر در شب کرده است.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-04

علاوه بر این، سانگ‌یانگ در نمایشگاه پاریس امسال در کنار رونمایی از کانسپت LIV-2 از به‌روزرسانی‌هایی برای مدل‌های تیوولی و تیوولی XLV خبر داد. طبق اعلام سانگ‌یانگ، این دو خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم‌های AEBS، هشدار خروج از خط، کمک به حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص ترافیک مجهز خواهند شد. همچنین از دیگر ویژگی‌های جدید تیوولی می‌توان به فرمان قابل تنظیم به‌طور کامل، تهویهٔ بهتر برای سرنشینان جلو و تا شدن راحت‌تر صندلی‌های عقب اشاره کرد درحالی‌که تیوولی XLV نیز به گرم‌کن صندلی‌های عقب مجهز شده است.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-05

همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶

paris-motor-show-2016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    عقبش یه جوریه… خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    شاسی بلندای سانگ یونگ خیلی خوبن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحیش خوشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چه عجب خوشکله. بخصوص داخلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه طراحی عجیب دیگه از سانگ یانگ !!!!!!!!!!!!
    معلومه تیولی فقط یه جرقه بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Radison

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    من از طراحیش خوشم اومد هر چند به نظرم بازم جای کار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قطعا همین که گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. nima

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    کم کم طراحیشون داره خوب میشه و به سبک کره ای نزدیک میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    پیشرفت خیلی خوبی داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parham

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    باز هم حماسه ای زشت از سانگ یانگ :))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا