اولین کراس اور کانورتیبل سانگ یانگ

نمایشگاه پاریس 2014: کمپانی 59 ساله سانگ یانگ از نخستین کراس اور کانورتیبل خود پرده برداشت؛ خودرویی که برخلاف مفهومی های گذشته این کمپانی، نسخه نهایی آن تا نیمه اول 2015 به خط تولید می رسد . . .

SsangYong XIV-Air concept
SsangYong XIV-Air concept

قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کرد که سانگ یانگ در پروژه XIV که اولین بار در سال 2011 و در اتوشوی فرانکفورت رونمایی شد، هرسال درحال آزمون و خطا بود تا به بهترین جواب ممکن برسد. نتیجه نهایی پروژه XIV ساخت یک کراس اور جمع و جور است که باید از سال 2016 به تولید سالانه 100,000 دستگاهی برسد.

XIV-Air در واقع یک مدل مفهومی نیست بلکه پیش نمایش محصول جدید سانگ یانگ است که قرارست برای اولین بار با سقف تارگا عرضه شود. اگر روکش پلاستیکی بدنه و چراغ های زنونی این خودرو را نادیده بگیریم، اما نباید طراحی درون کابین آنرا دست کم گرفت. می توان اعتراف کرد که کابین این کراس اور، جذاب ترین و منطقی ترین کابینی است که سانگ یانگ تاکنون طراحی کرده!

SsangYong XIV-Air concept
SsangYong XIV-Air concept

کابین XIV-Air که از ترکیب دو رنگ مختلف طراحی شده، ویژگی های متداولی مانند گرمکن صندلی های جلو، تهویه دوگانه اتومات، دوربین عقب و سیستم چندرسانه ای دارد. در قسمت اینمی هم فعلا وجود ESP و داشتن 7 ایربگ (جلو، پرده ای و زانویی راننده) در این کراس اور قطعی است.

هنوز خبری از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما با این حال پیش بینی می شود که انجین 1.6 لیتری بنزینی/دیزلی با تکنولوژی استاپ/استارت و استاندارد یورو6 به همراه گیربکس 6 سرعته خواهد داشت. آنطور که کمپانی گفته این کراس اور بصورت استاندارد دیفرانسیل جلو بوده اما مانند همه سانگ یانگ ها سیستم محرکه AWD را هم بصورت سفارشی دارد. برای اطلاعات بیشتر این خودرو باید منتظر ماه های آتی باشیم.

36 دیدگاه

  1. فرید
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    کوراندو 2014 فسقلی با موتور 2000 رو بدن 130 میلیون اینو چند بدن دیگه

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      خدایی اینم ماشینه ایشالله وقتی لگن شد ایرانخودرو شروع به تولیدش میکنه

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      چقدر زشته.سانگ یانگ اصلا جزء ماشین میشه

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا اصلا نمیتونم با این کمپانی کنار بیام

    پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          پس هیچی اشتباه گرفتم
          اصلا یادم نبود اون طرف که با شما اشتباهش گرفته بودم از سانگ یانگ خوشش میومد
          ببخشید در هر حال

  3. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    گرچه خیلی از رو دست اینو واون اسکی رفته ولی در کل حجم مناسبی طراحی کرده و به نظرم زیباس

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسین
      حسین
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      البته بستگی داره ملاکای زیبایی برا یه مدل کانسپت رو تو چه سالی تعریف کرده باشن

      پاسخ
  4. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    بهتره چینیها همون اسباب بازی و کالسکه بچه بسازن

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        سانگ یانگ شرکت کره ایه
        کلمه سانگ یانگ به زبان کره ای معنیش میشه اژدهای دو سر(ظاهرا لوگوشم از رو همین طراحی کردن)

        مالکیت سانگ یانگ در دست هندی هاست(شرکت ماهیندرا)
        تو ماشیناش با مرسدس همکاری زیادی داره مخصوصا تو چیرمن ولی اینو نمیدونم!!!

        پاسخ
  5. sajad
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    البته سانگ یانگ تا جایی که من می دونم کره ای هستش

    پاسخ
  6. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    حالا جلوشو به هر بدبختی هست تحمل میکنیم…
    عقبشو چیکار کنیم؟!!!

    پاسخ
  7. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    عجیبو زشت
    یه عجوزس واقعا

    پاسخ
  8. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    ماشینای سانگ یانگ گاهی تو خیابون های ایران بد خود نمایی می کنن

    بیشتر مردم می رن تو خودشون که این ماشینی که الان رد شد قشنگ بود یا خیلی زشت ؟

    امیدوارم اینو رامک خودرو(حالا خوبه رامک پنیره) به ایران نیاره و الی امار تصادفات بالا می ره

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    تاجایی که من می دونم کره ای ها خوشگل ترین طراحی رودارن درحد خودشون ولی سانگ یانگ موتور وگیربکس بنز روش نصبه وباکیفیته ولی چون طراحی ضعیفی داره توی ایران فروش نمی ره ولی انصافا این مدل از سانگ یانگ طراحی خوبی داره
    1هرکی بگه کدوم ماشین رقیب اینه جایزه داره….

    پاسخ
    1. مهران
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      بالاخره یه نظر منطقی و بدور از تعصب از کاربران دیدیم.
      متاسفانه بیشتر ایرانی ها به واسطه عدم وجود بازارآزاد خودرو و اینکه ایران سالهاست با دنیا قهره اطلاعات خیلی ضعیفی از دنیا و خصوصا صنعت خودرو دارند. و در مورد استایل و خیلی چیزهای دیگه کاملن احساسی و تعصبی برخورد می کنن.و حس زیبایی شناسی شون به عوامل متعددی بستگه داره و کمتر نشان از صاف و صادقانه بودن توشه. مثال می زنم آرم یک خودرو رو بردارید و به معرض قضاوت بزارید.نتیجه برخورد کاملن متفاوت خواهد بود.

      پاسخ
      1. من
        سوابق: (17 دیدگاه) ,

        دستت درد نکنه دیگه حالا ما ایرانیا شدیم بی اطلاع از بازار خودرو و احساسی!
        متاسفانه بزرگترین مشکل این مردم همین تعصبشونه که فک میکنن فقط خودشون راس میگن!
        من نمیدونم کجای این ماشین رو ظریف میدونی ولی این رو هم نمیدونم که چرا اگر برای تو ظریف میزنه فک میکنی که باید برای بقیه هم همینطور باشه و فقط تویی که اطلاعات داری!

        پاسخ
  10. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    به نظرم سانگ يانگ به زبون كره اى معادل آشغال بايد باشه!

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    pgعزیز اگه سنگ یانگ اشغاله پس سایپا چیه؟؟؟

    پاسخ
    1. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      والا هر چى فكر كردم اسمى براى سايپا به نظرم نرسيد!همون سايپا بهترين اسمه براش،حق مطلبو ادا ميكنه!
      ولى هيچ وقت از سانگ يانگ خوشم نيومده،نمياد و نخواهد اومد!ماشيناش حروم زاده هستند،هر چيزيشو از يه جا ورداشتن اوردن،به علاوه ى طراحى داخلى و ظاهرى فوق العاده افتضاح كه آدم ميبينه حالش به هم ميخوره!شايد قابل تحمل ترين محصولشون كوراندو باشه!من كه هنوز نفهميدم بعضيا با چه سليقه و ذوق زيبايى شناسى به ماشينايى مثل موسو و اكتيون پول ميدن!!!

      پاسخ
  12. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    سانگ یانگ باید از کمپانی های دیگه درس بگیره که اینجور خودرو ها هیچ وقت فروش خوبی ندارند…حالا این خودرو هر چقدر هم که خوب باشه به نظر من دغدغه سانگ یانگ، یعنی فروش بالا را بر آورده نمیکنه….

    پاسخ
  13. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    زیادم بد نیست در کل طراحیش به دل نمیشینه

    پاسخ
  14. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    سلام…
    طراحيرو 🙂
    رو سقفش ميشه بره بچه تاب درس كرد 🙂

    چرا بعضي از دوستان نيستن چن وقته ؟!!! اقا ميلاد ، اقا شاهين و…
    هر چقد كامنتارو نگا ميكنم نميبينمشون!!!!

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      عزیزم شاهین درس و مشق داره…میلاد هم درحال پول دراوردنه!! خداوند وجود هردو را مستدام دارد! 🙂

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (157 دیدگاه) ,

        ولي در كل ديگه كامنتا مثل قبل نيس
        سر كامنت اول بودن دعواس…. 🙂

        دمت جيز بابت اطلاع رساني 🙂

        پاسخ
  15. رضا
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    طراحی ماشیناش خوب نیست اما فنی ماشیناش به لطف همکاری بنز خوبه

    پاسخ
  16. yekta
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    خداییش پیشرفت اش خیلی خوب بوده ، کاری به کپی کاری و چیزهای دیگشون ندارم ، همین که عرضه اش رو دارن که حداقل یک ماشین با استانداردهای روز میسازن ، جای تحسین داره.

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    سانگ یانگ خودروهای با کیفیتی میزنه

    با این چند نمونه که توی ایران هست برخورد داشتم اغلب راضی بودن

    این کانسپته هم خودروی جالبیه، اقدامات فنی خوبی هم روش صورت گرفته، فکر میکنم توی تولید انبوه، فروش خوبی داشته باشه

    پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    خیلی ماشینای بیریختی میزنه

    پاسخ
  19. F16ZG فقط فرانسه.فقط پژو
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    بیشتر شبیه دلقکهاست تا ماشین.

    پاسخ
  20. حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    درود. دوستان من با ظاهرش ميتونم كنار بيام اما يكم گيجم. كراس اور كانوريبل؟؟ جاي ديگه اي هم شبيهش هست؟؟؟

    پاسخ
  21. ramin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من چند سال موسو دارم که قابل توجه دوستان کیفیتش فوق العاده بالاست و آفرود خوبی داره موسو سانگ یانگ 17سال پیش تولید شد دارای ایربگ و گرمکن و آپشن های دیگه بود تازه الان بعد اینهمه سال ماشینهای امروزی این امکانات رو داره .در ضمن از نظر نرمی ماشین با پرداو برابر ی میکنه …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.