امکان تغییرات سفارشی در دایهاتسو کوپن

دایهاتسو در سال 2013 از مدل مفهومی کوپن در نمایشگاه توکیو، پرده‌برداری کرد. پیش‌نمایش این خودروی کوچک روباز، نشان دهنده خودرویی رودستر و جذاب و با طراحی عجیب بود. اما عجیب‌تر آنکه اکنون با پانل های سفارشی که برای بدنه این خودرو آماده شده است، می‌توان به راحتی ظاهر آن را نیز تغییر داد.

Daihatsu Copen 2014
Daihatsu Copen 2014

پانل‌های بدنه در مجموع 11 قطعه شامل کاپوت جلو، درب صندوق، سپرهای جلو و عقب، گلگیرهای عقب و قفل و درب باک سوخت می‌باشند. جالب اینکه حتی چراغ‌های جلو نیز قابل تعویض‌اند. بدین ترتیب اگر از طراحی ظاهری اتومبیل خود خسته شدید، می‌توانید طراحی آن را کاملاً تغییر دهید.

Daihatsu Copen frame panel
Daihatsu Copen frame panel

دایهاتسو کوپن جدید با طول 3395، عرض 1475 و ارتفاع 1280 خودرویی بسیار جمع‌وجور به نظر می‌رسد. برای روزهای بارانی باید سقف الکتریکی تاشوی ماشین را که از دو قسمت سخت تشکیل شده، ببندید. چنین سقفی برای خودرویی در این رده کاملاً اشرافی و دور از انتظار می‌نماید.

Daihatsu Copen frame panel
Daihatsu Copen frame panel

قدرت کوپن از یک موتور بسیار کوچک 660 سی سی توربو تأمین می‌گردد که 64 اسب بخار قدرت و 92 نیوتن متر، گشتاور خروجی آن است. نیرو هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

اگر علاقه‌مند به خرید کوپن باشید، نمونه پنج سرعته دستی آن با قیمت 1,819,800 ین (17830 دلار) و نمونه CVT آن با قیمت ارزان‌تر 1,798,200 ین (17617 دلار) قابل خریداری می‌باشد. فعلاً برنامه‌ای برای عرضه این خودرو در بازارهای خارج از ژاپن اعلام نشده است.

46 دیدگاه

  1. paydar
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با این قیمت ادم میره بنز بی ام و میخره. چیه این دایهاتسو!!!1

    پاسخ
    1. k-sh
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      شاید نتونیم بنز یا BMW خرید اما انتخابهای بسیار بهتری پیش روی یه خریداره که میخواد چیزی حدود 18000 دلار هزینه کنه اونم برا یه ماشین 64 اسبی تقریبا با این پول میشه یه هیوندای i40 خرید که به نظر من حداقل از نظر ظاهر و موتور خیلی بالاتر از اینه.با این فضای داخلی….

      پاسخ
      1. محمدرضا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        دوستمون کاملا صحیح میگن.با این پول میشه هیوندای ولوستر و هیوندای i30 خرید یا گزینه هایی مثل مزدا2 و دوج دارت هم وجود دارن.به نظر بنده اگه یکی قدرت موتور و امکانات و زیبایی وامنیت رو فدای مصرف سوخت پایین بکنه قطعا مشکل عقلی و روانی داره

        پاسخ
    2. meysam
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      گفتن ماشین باید کم مصرف باشه ولی دیگه نه به هر قیمتی، 64 اسب بخار اونم تو سال 2014. ما اگه پراید 64 اسبی سوار میشیم چون بهمون تحمیل شده، اونا دیگه چرا؟ کم مصرف میخوای، فورد فیستا اکو 123 اسب، فولکس up، هوندا فیت و … !!! . بدبخت ترین خودرو 2014.

      پاسخ
    3. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      آخه واسه تو شهر ماشین خوبیه ای کاش مصرفشم مینوشتن
      فقط ای کاش هیبرید می بود چون انقد ماشین باید برقی باشه
      بنزینم واسه اینکه تو راه شارژت تموم نشه یه وقت

      پاسخ
  2. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    660 cc ! واقعا موتورش اندازه یه پاکت شیر هست !

    پاسخ
  3. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    حقا و انصافا طراحیش خوبه.اینو در نظر بگیرین که این خودرو چقدر جمع و جور هستش و طراحیش چقدر کار سختیه.
    کاملا مناسب ذائقه ی مردم جنوب شرق آسیا هستش.البته کاش وزنشم مینوشتین.
    نکته ی تستی: حجم موتور نصف خودروی معروف که اسمشو نمیبرم! 🙂 قدرت تولیدی برابر عزیز نامبرده شده!
    راستی دوستان با 23-20 تومن چه ماشینایی میشه خرید؟ غیر از همون عزیز صفر رو میگم! 🙂

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        زیگما جون سمند زود از پا میوفته.میشه 405 گرفت؟ مدل 89-88 اینا مثلا.

        پاسخ
        1. hamid3x
          سوابق: (185 دیدگاه) ,

          آقا شاهین
          206 مدل 88و89 تمیز واقعاٌ عالیه
          تست کیفیت گیربکش یه سرو گردن از سمند و 405 و پرشیا بهتره چون ساخت فرانسه و مونتاژ نیرومحرکه قزوینه.
          ولی فکر کنم گرونتر در بیاد

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          منظورت چیه از پا میوفته؟
          انجین و پلتفورم و گیربکس و خیلی از چیزاش با 405 یکیه!
          خیلی مسخرس اگه بگیم کدومش بهتر از دیگریه چون در اصل، هر دو یکی هستند!

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          شاهین من اگر جای شما بودم یدونه دوو سیلو تمیز و بکز

          میگرفتم . مصرف عالی . سواریه عالی . قدرت کم .

          کولر بیسار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار عالی .

          به جرأت میگم کولرش 3 برابر زانتیا خنک کنندگی داره .

          کلا از دوو سوار ها بپرسی ، بهت میگن . روی درجه دو

          بذاری اتاق یخ میکنه . هزینه ی کم . کیفیت خوب .

          صندوق بزرگ . فرمان بسیار بسیار نرم . ظاهر خوب .

          معایبش :

          شاسی ضعیف . ایمنیه ضعیف . فضای عقب کوچک . موتور کم

          بازده . 72 اسب بخار . کمبود لوازم .

          اما از نظر من بهترین انتخابه .

          اگر برای خودت میخوای . اگر برای خانواده میخوای سمند

          بگیر . فقط باید بهش برسی . نباید بذاری لش بشه .

          405 هم خوبه و روبورسه . اما سمند و 405 مصرفشون خیلی

          بالاست .

          زیگما جان سمند به خاطر وزن بالاش زود خودشو ول میده .

          البته باید بهش برسی .

          من سمند و قبولش دارم . تازه دریچه ی تهویه برای

          سرنشینان عقب هم داره . باند عقب هم فابریک داره .

          دسترسی به صندوق هم داره . 4تا شیششم برقی است .

        4. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          میلاد جون ممنون ازت.الان پیدا کردن سیلوی تمیز خیلی سخته.
          از اون ور هم مدل پایینش به درد نمیخوره.من که تمام تلاشمو میکنم که فامیلو از خریدن خودرو منصرف کنم.به خدا وقتی به هزینه هاش فکر میکنم میبینم اصلا ماشین داشتن صرف نمیکنه.

        5. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          سمند اس ای پنجره های عقبش دستیه
          و خیلی چیزا نداره.

    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      شاهین جان کم لطفی نکن ، ببین شما برای همین عزیز چند ده تا انتخاب داری از مثل SE , LE , EL , ST , ME , FE , PE , KE , SL , EX , XP , و … البته اینکه هر کدوم با اون یکی چه فرقی داره ، خدا میدونه
      مثلا مدل فول یا SE ایربگ داره با فرمون هیدرولیک
      یا این عزیزان معنی کلمه فول رو نمیدونند یا فول رو به استهزا گرفتند

      در این رنج قیمتی که گفتی میشه MVM 0.8 خرید ، که من کلا از این شرکت مدیران خودرو بدم میاد

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        ممنون از همه ی دوستان.
        زیگما جون میدونم که نه تنها سمند و 405،بلکه پرشیا هم کوچکترین تفاوتی با هم ندارن اما سمند 150 کیلو از 405 سنگین تره و 1/5 برابر اون نقطه ی جوش توی بدنه داره.اگه یه کم با سمند بد رانندگی کنی به اصطلاح زود “لش” میشه ولی 405 اصلا اینجوری نیست.ضمن اینکه زودتر به سر و صدا میوفته.
        در مورد 206،حمید جان ممنون از نظرت ولی همونچوری که گفتی با 23-20 تومن،نمیشه 206 سرحال و مدل بالا خرید و مدل پایین ها هم خرجشون بالاست.
        احسان جون MVM رو که کلا بی خیال!!!
        موندم بین دو تا گزینه،پراید صفر یا پژوی کارکرده.شما باشین کدومو میگیرین؟ به خودم باشه پیاده طی طریق میکنم ولی به خاطر کار و درس باید ماشین باشه.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          راستی امروز که اینجام،یه چیز بگم روحیه تون عوض بشه!

          با همه ی طرفدارهای “اسپانیا” و “انگلیس” همدردی میکنم!!! 🙂
          ای کاش به جای نیجریه و بوسنی،اسپانیا و انگلیس توی گروه ما بودن! راحت میتونستیم با 6 امتیاز صعود کنیم! 😀
          طرفدارای اسپانیا الان صد در صد طرفدار یه تیم دیگه شدن!

          پ.ن: شاهین فیت جام جهانی!

        2. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          اگر برای استفاده داخل شهر میخواهی و کم هزینه بودن برات مهمه و زیاد استفاده نمیکنی به نظرم پراید صفر ، البته پژو تا حداکثر 50-60 هزارتا کارکرد اگر گیرت بیاد خوبه ولی اگر غیر از اینه بهتره که پزو بگیری

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          احسان داداشم من باهات مخالفم . به جای پراید یدونه

          تیبا بگیره . پراید هیچی نداره .

          البته منظورم از تیبا ، پراید پیشرفته بود .

          اما من نظرم روی سیلو است . با تمام مشکلاتش .

          تازه سیلو یکچیز داره که کمتر ماشینی داره .

          اگر تونستید حدس بزنید .

          تورانندگی خیلی خیلی تاثیر داره .

          رقیباش این حسن و ندارن . البته یذره سمند ال ایکس

          EF7 داره .

          اما موردی هست که در 405 . سمند . ریو . ال90 . پرشیا

          . تیبا و ….. موجو نیست .

          به طور کلی میتوان گفت که همه ی دوو های موجود در

          ایران این خصوصیت رو دارند .

          بچه ها فکر کنید و بگید ببینم اون خصوصیت چیه !!!!

        4. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          میلاد جون همه ی دوو ها ترمز و بدنه ی ضعیفی دارن!
          راستی الان خرید سیلو به مصلحت نیست،چرا؟ چون تا مدل 82 الان فرسوده محسوب میشه.ما یه 82 خریده بودیم،فرداش این قضیه رو اعلام کردن! هیچی دیگه پسش دادیم! با جبران ضرر و زیان البته!

        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          ترمز که مهم نیست درست میشه .

          اما منظور من خصوصیت خوب این ماشین بود .

          1 – صدای بسیار جذاب پیشرانه . چه در حالت درجا و چه در

          حالت گازخور .

          2 – صدای پیس پیس کمک ها در جاده و عبور از دست

          اندازها .

          برای خودش دنیاییه . مخصوصا صدای موتورش .

          اگر بنا به حرف شما باشه که من هم الان باید پیکانمو

          بدم بره . پس این ماشین های قدیمی چی میگن ؟؟؟

          این فکرارو بریز دور . به منم میگفتن .

        6. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          آره داداش این صدا رو هر روز میشنوم چون همسایمون یه 82 سفیدشو داره که ماشین سر حالو خوبیه.
          میلاد الان دو تا دیدگاه وجود داره،یکی اینکه افراد با پولی که دارن ماشین روز با کیفیت پایین تر بخرن،یکی هم اینکه با همون پول ماشین های مدل پایین تر بخرن ولی ازش بیشتر لذت ببرن.البته سوءتفاهم نشه داداشی،پیکان یه اسطوره هستش.سال آخری که تولید شد یه صفرشو گرفتیم با آمپر پرشیایی! دورانی بود واسه خودش! ماشین روندنو با پیکان یاد گرفتم داداش!
          اگه تونستی یه عکس ازش واسم بفرست!

        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          منظور من فقط پیکان نبود .

          تویوتا کریسیدا . کرونا . بنز دانشجویی . و ….

          منظور من از قدیمی ها این ها بودند . اتفاقا چندروز پیش

          تو خیابان حافظ ، بایه پراید روی پل هوایی کورس گذاشتم .

          تعرف از خود نباشه ، من بردم . بعد سر تقاطع انقلاب و

          حافظ پشت چراغ قرمز بهم رسید گفت موتور ماشین و دست

          زدی ، گفتم نه ، بعد از پیکانم تعرف کرد .

          چشم فردا عکسشو برات میفرستم .

        8. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          آره میلاد جان در مورد پراید باهات موافقم
          البته من در جواب شاهین جان بین پژوو پراید گفتم و خودروی دیگری مد نظرم نبود

      2. Japan & Germany
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        اگه 20 میلیون داشتم ، میزاشتمش بانک 20 درصد سود بیاد روش ، بنزین ها هم که اروپایی شد دیگه هوا تمیزه پیاده روی میکردم ، اگه هم عجله داشتم با BRT میرفتم مفت هم در میومد

        پاسخ
    2. sorena scirocco
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      فقط،فقط،فقط تیپ 5 سال 84/ای سی یو 7.4.4

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        سورنا جان خرجش سنگینه.آدم اگه پول داشته باشه،یه دونه صفرشو بگیره خیلی خوبه.تو شتاب خیلی از مدعیارو مغلوب میکنه.

        پاسخ
        1. Japan & Germany
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          داداش زانتیا 84 بگیر حالشو ببر

        2. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          شاهین جان به نظر من یک405-89 یا اسپرو و سیلو تمیز گیرت بیاد خوبه.زانتیای84 هم خوبه

        3. sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          شاهین عزیز بارها گفتم چیزی به عنوان 206 صفر نداریم،اینایی که میبینی فقط شبیه 206 اند و خیلی خیلی افتضاح تر از ال 90 و اینا(این فقط نظر من نیست،میتونی از تعمیرگاه های تخصصی206 بپرسی به قول خودشون ایرانیزه اند) ،بهترین 206 تولید شده در تاریخ ایران تیپ5 سال 84-85بوده،اگه یه تمیزش رو پیدا کنی مطمءن باش نهایتا یکی دو میلیون خرج داره ولی عوضش هم رو تیونینگش خیلی بهتر از ماشین های دیگه میشه کارکرد و هم به قول خودت شتابش برای کلاس خودش عالیه

    3. مک میسل
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      شاهین جان میتونی یک دوو اسپرو یا یک زانتیا بخری

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        ممنون از همه ی دوستان عزیز.ارادتمندم

        پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    خب 5 هزار تای دیگه میذاری روی این پول و یک موستانگ میخری!
    عجب.

    پاسخ
  5. hamid3x
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی باحالیه ،کوپن رو مخصوص(ابعاد) خودشون طراحی کردند
    شاید در کشورای اسیای شرقی مثل چین و کره و.. هم عرضه کنند
    ولی طراحی زیبایی داره.
    این دای هاتسو را تا حالا نشنیده بودم،ژاپن نه تنها یک قدرت صنعتی محسوب میشه بلکه اقیانوسی از خلاقیت و برندسازی هم است

    پاسخ
  6. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    دایهاتسو زیرمجموعه ی تویوتاست؟؟

    پاسخ
  7. hamid3x
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    قدیمی ترین شرکت خودروساز ژاپنی که تویوتا 51 درص سهامشو داره

    پاسخ
  8. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    17 هزار دلار فقط برای 64 اسب بخار…

    خیلی عجیبه..

    پاسخ
    1. sorena scirocco
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      عجیب تر این که گیرباکس سی وی تی ارزون تر از 5 سرعته دستیه!!!!

      پاسخ
    2. مک میسل
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      با 17 تا دیگه بذارین روش یه سی کلاس بخرید چه کاریه

      پاسخ
  9. مهدی ف
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    یک شرکت بی سرصدا و گوشه گیر ژاپنی

    پاسخ
  10. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام و عرض ادب
    تا اون جایی که من می دونم این تیپ ماشین ها توی ژاپن طرفدارهای زیادی داره و دولت ژاپن تخفیفهای مالیاتی زیادی براشون در نظر گرفته.ترافیک شهرهای ژاپن واقعا وحشتناکه و جاده هاش عمدتا باریک،به همین خاطر خودروهای کوچیک و مخصوصا ماشین های نوع K (ماشین های باطول 330 سانتی وکمتر)تو اونجا خریدار زیاد داره.ژاپنی ها خیلی اقتصادیند و زیاد اهل تجملات نیستند.فکر و ذکرشون هم صادرات و فتح بازارهای جهانیه.در ضمن ژاپن 372000 کیلومتر مربع مساحت و در حدود 125 میلیون نفر جمعیت داره یعنی کشوری با تراکم زیاد.

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    به نظر من که ماشین عالی ایی هستش .

    نمیشه گفت Xمقدار رو پولمون میذاریم و میریم این ماشینو میخریم . این

    ماشین برای کشورهای کوچک با خیابان های تنگ طراحی شده . همچنین سوخت گران .

    پس این شرایط هستند که معیار رو برای شما رقم میزنند .

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      حالا چون مخصوص خیابان های باریکه، باید گرون باشه؟
      این ماشین با این ابعادش و انجینش، ارزشی بیشتر از 12 هزار تا نداره.

      پاسخ
  12. milad
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    جالبه تقریبا 10000 هزار دلار از ارزون ترین ماشین کبریولت با سقف هاردتاپ ارزون تره …

    پاسخ
  13. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    من تو ارزوهام به همچین چیزی فکر می کردم

    فقط چقد خوب میشد شب قبل خواب ظاهر ماشینتو با رنگشو عوض می کردی

    من که هر شب همین کارم بودم

    (البت این دو تا خط بالا صرفا آرزو و یه جورایی شوخی بود :))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.