سایر خودروهای آسیایی

سه محصول جدید از تاتا موتورز در ایران

عرضه خودروهای کم‌مصرف و ارزان‌قیمت از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز ماست، زیرا که ترافیک و ازدحام فزاینده در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، مجال استفاده از خودروهای بزرگ‌تر را از بسیاری اشخاص ستانده و استمرار این وضع، هر روزه افراد بیشتری را ملزم به بهره‌گیری از خودروهای کوچک‌تری جهت ایاب و ذهاب روزمره خود می‌کند. ضمن اینکه، گرانی بنزین هم استفاده از خودروهای بزرگ‌تر را بسی پرهزینه نموده و از صرفه‌های اقتصادی‌شان هم به‌شدت کاسته است. در این میان، خودروسازان هندی را می‌توان از منادیان اصلی ساخت خودروهای کوچک، کم‌مصرف و به‌صرفه در دنیا دانست و در این میان، شرکت تاتا موتورز هم از سازندگان شاخص در این عرصه است.

Tata-Bolt-Front-and-Rear
بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که سه خودروی مدرن از تاتا راهی ایران زمین شوند، این سه به ترتیب بولت، زست و تیاگو نام دارند. در این نوشتار سعی داریم که به نحوی مختصر مشخصات هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

تاتا BOLT
تاتا بولت، هاچ‌بکی نسبتاً جدید است که در اوائل سال ۲۰۱۴ میلادی، و در نمایش خودروی ژنو سوئیس به نمایش درآمد. این خودرو از پلت‌فرمی نسبتاً همسان با مدل‌های دیگر تاتا از جمله مانزا و ویستا بهره می‌برد.

Tata-Bolt-India-review-revotron-17
عرضه این محصول بخشی از برنامه فالکون این شرکت به شمار می‌رود، برنامه‌ای که استراتژی آینده آن را بازتعریف می‌کند. تاتا بولت، از ظاهر شسته و رفته و باوقاری برخوردار است و در پیکره خود، از شاخص‌هایی همچون خطوط تیز و شارپ، ستون C مشکی رنگ و طرح خلاقانه هوزینگ مه‌شکن‌های جلو سود می‌برد. درون کابین این خودرو با تریم پیانو مشکی مزین شده و از متریال درخوری جهت ساخت و پرداخت آن استفاده شده است.

Tata-Bolt-83-1024x682
امکانات مناسبی از جمله سامانه اطلاعات – سرگرمی با صفحه لمسی به ابعاد ۵ اینچ در آن مشاهده می‌شود. این خودرو فعلاً با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود؛ نسخه بنزینی ۲ سیلندر با حجمی معادل ۱.۲ لیتر که به سامانه TURBOCHRGED MPFI مجهز است و توانی معادل ۸۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند؛ این نسخه که احتمال ورود آن به ایران از پیشرانه دیگر بیشتر است شتاب صفر تا صدی معادل ۱۷ ثانیه را برای بولت به ارمغان آورده و سرعت نهایی برابر با ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت را برای آن تدارک می‌بیند. پیشرانه ۱.۳ لیتری دیزلی مولتی جت این خودرو هم از توانی معادل ۷۵ اسب بخار برخوردار بوده و منشاء آن هم از کمپانی فیات ایتالیاست. هر دوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شوند.

Tata-Bolt-Interior-Dashboard
مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار هند، خودروهایی همچون هیوندای i10 گرند، فورد فیگو و ماروتی سوزوکی سوئیفت هستند. نسخه بنزینی تاتا بولت، بسته به تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، با بهایی بین ۴۵۸ هزار الی ۶۱۲ هزار روپیه (بین ۶,۸۰۰ الی ۹,۱۰۰ دلار) در بازار هند فروخته می‌شود.

tata-bolt-all-you-need-to-know
به‌احتمال‌زیاد، تنها نسخه بنزینی این خودرو وارد ایران خواهد شد و در این صورت، با خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ام وی‌ام ۳۱۵ به رقابت تنگاتنگی خواهد پرداخت.

Tata-Bolt-Front

تاتا زست
نخستین باری که «زست» در کنار هاچ‌بک «بولت» جای گرفت در نمایشگاه خودروی هند بود، نمایشگاهی که در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شد. با آنکه این خودرو بر روی پلت‌فرم مدل قدیمی ویستا تکوین و توسعه یافته، ولی کاملاً تحت بهسازی و اصلاح مجدد قرار گرفت، تا آنجایی که حتی در وجود یک پیچ هم با این مدل قدیمی اشتراک ندارد.

Tata-Zest-1.3-F-tronic-AMT-8
نمای ظاهری این خودرو هیچ تفاوتی، مگر در وجودی صندوقی اضافی با نسخه هاچ‌بک خود ندارد، ولی بنا به مندرجات برخی از سایت‌های هندی، وجود همین صندوق در برخی از زوایا ظاهر عجیب و ناموزونی را برای این مدل رقم زده و به شاکله کلی طرح تا اندازه‌ای لطمه وارد نموده است. برخلاف طرح بحث‌برانگیز بدنه، کابین این خودرو از طرح جذاب و گیرایی بهره می‌برد و فضای موجود در آن برای یک خانواده متوسط هندی کاملاً کفایت می‌کند.

Tata-Zest-Interior-Dashbaord
کیفیت متریال کابین نیز به نحو رضایت مندانه ای بهبود یافته و از تجهیزات خوبی از جمله سامانه اطلاعات – سرگرمی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان برخوردار است.

Tata-Zest-1.3-F-tronic-AMT-11
این خودرو از پیشرانه‌های یکسانی با مدل بولت بهره می‌برد، یک پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی مجهز به سامانه توربوشارژ، که از توانی معادل ۸۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن‌متر برخوردار است، تاتا زست با این پیشرانه شتاب صفر تا صد را در زمانی معادل ۱۵ ثانیه پر می‌کند و به سرعت نهایی ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد، این نسخه بیشترین شانس ورود به ایران را داراست؛ و از طرفی، یک پیشرانه ۱.۳ لیتری دیزلی با توان ۷۴ اسب بخار هم برای این خودرو ارائه می‌شود؛ هر دوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شوند. در نسخه بنزینی زست، سواری خودرو به حد شگفت‌آوری نرم است و تعویض دنده‌های گیربکس آن هم به نرمی و سهولت صورت می‌پذیرد.

TaTa-New-Car-Zest-Price-in-Kochi-Thrissur-Kerala
در صورت ورود نسخه بنزینی تاتا زست به ایران زمین، رقبایی همچون رانا، ام وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک و حتی پژو ۲۰۶ SD رویاروی او خواهند بود

تاتا تیاگو
بر مبنای برخی از مندرجات، شانس ورود مدل تیاگو (TIAGO) به کشورمان از دیگر محصولات تاتا بیشتر است. تیاگو، یک خودروی سوپر مینی و از جدیدترین ساخته‌های سازنده خود به شمار می‌آید.

TIAGO
فروش این خودرو از ماه آوریل سال جاری در بازار هندوستان آغاز گردید و فعلاً نیز با دو گونه پیشرانه اعم از بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی آن که برچسب ECO و یا اقتصادی را با خود یدک می‌کشد، از توانی معادل ۸۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۱۴ نیوتن‌متر برخوردار است؛ و پیشرانه دیزلی هم از توانی برابر با ۶۷ اسب بخار. هر دو نسخه، سه سیلندر بوده و انتقال نیرو را در آنها توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی صورت می‌پذیرد.

TIAGO 04
در آغاز، تیاگو با نام زیکا خطاب می‌شد، ولی به سبب همنام بودن تلفظ زیکا با ویروسی مسری و کشنده، مجدداً با نام تیاگو آرم گذاری شد. تیاگو، از ظاهری پخته و زیبایی برخوردار و ناحیه جلوی آن نیز از کاراکتری کاملاً مستقل سود می‌برد. خطوط میانی قوی در نیمرخ بدنه آن به کار رفته که در تلفیق با چین‌هایی برجسته، نمایی مدرن را برای آن به ارمغان آورده‌اند، نمایی که همچون سلاحی مستحکم مددکار این خودروی کوچک در مقابل رقبای توانمندی من‌جمله هیوندای i10 است.

TIAGO 01
برای طراحی درون کابین از طرحی شاد استفاده شده و کیفیت متریال به کار رفته، ترکیبی از خوب تا ارزان است. فضای درون کابین، در قیاس با دیگر رقبای این خودرو فراخ و جادار می‌باشد و از امکانات خوبی نیز بهره می‌برد که از جمله می‌توان به سیستم صوتی و تصویری آن اشاره داشت که توان سازگاری با گوشی همراه اندرویدی و ios را داراست. نسخه بنزینی تاتا تیاگو با بهایی بین ۳۲۰ الی ۴۷۵ هزار روپیه (۴,۸۰۰ الی ۷,۱۰۰ دلار) در بازار هند به فروش می‌رسد.

TIAGO 02
احتمالاً این خودرو در گونه بنزینی‌اش وارد ایران خواهد شد و رقبای اولیه آن را می‌توان خودروهایی همچون تیبا هاچ‌بک و تا حدی هم پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دانست.

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
TOPGEAR.COM
CARWALE.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    این هم تاتا موتور کبیر مالک جگوار و لندوور انگلیسی که ور شکست شد . همون برندهای مغرور که باد تو گلو میندازن با بهترین عکاسای دنیا و سفره عقد و جهیزیه چینهای معروف دنیا قرار داد میبندن تا ی چند تایی بیشتر بفروشن. میبینید چه دنیای عجیبیه تاتی تاتی وار برند تاتا وارد بازار ایران میشه و ناخوداگاه آدم میخواد فریاد بزنه یا چیکیتا مارو از دست اینا نجات بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3045 ديدگاه)

      بنظرم هیچ ناراحتی نداره این موضوع. بجاش تلاش کنیم پول در بیاریم و مثلا تویوتا بگیریم و دیگه اصلا در سایتها نیاییم و غصه نخوریم و به تاتا و این آشغالها فقط بخندیم. من هیچگاه از این دولت انتظار ندارم کاری برامون کنه بلکه خود فرد باید تلاش کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. محمود

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (18 ديدگاه)

        فاجعه س.ناراحتی نداره؟ روند توسعه ما طوری شده که الان خودرو قشر متوسط ما از چین و هند وارد می شه و احتمالا نسل بعدی خودروهایی که ما وارد می کنیم از تولید بومی های ماداگاسکار هست البته کار شرکت های هندی و چینی کاملا قابل ستایشه و بوی توسعه و پیشرفت کاملا استشمام. البته خودرو مصداق مشت نمونه خروار همه صنعت ماست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        رامتین عزیز وقتی پشتیبان نداشته باشی به هیچ جا نمیرسی
        وقتی اینقدر تورم وحشتناک شما با چه ایده ای میخوای پیشرفت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Ashkan

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (376 ديدگاه)

        بمیرم صبح تا شب سگ دو میزنی پول جمع میکنی بعد میبینی پولت بی ارزشه بعد میری دوباره تلاش میکنی بازم پولت بی ارش میشه و هیچ وقت بهش نمیرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          درود بر اشکان عزیز.امیدوارم موفق باشی
          باهات موافقم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامتین

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3045 ديدگاه)

          موافقم اما بالاخره باید راهشو پیدا کرد. در ایران میشه راحتتر از جاهای دیگه به پول رسید اما الان بسیار سخت شده. تحصیل هم بالای90 درصد جواب نمیده جز پزشکی. پزشکان درآمدهای بسیار خوبی دارند و البته من معتقدم کاملا حقشونه، چرا که در کشورهای دیگه هم درآمد پزشکان بالاست. در واقع درآمد مهندسین، وکلا و… در ایران به نسبت جاهای دیگه کمه. اما راهی غیر از تحصیلات چه باید کرد؟!! (برای کسی که سرمایه هم نداره)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          درامد پزشکان در ایران خیلی بالاتر مخصوصا متخصص های جراحی زیبایی.
          تواروپا همینجوری هم نیست که ی دکتر بیاد هرچقدر دوست داشت پول بگیره ولی در ایران عشقی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سعید

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      موتورها از دم ضعیف

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      و ایران همچنان در اندیشه تولید پراید و 405
      سلام و خسته نباشید خدمت خودروساز وطنی
      خیلی دلمون میخواد که هر چه دیرتر نشده بالاخره کله تو از برف بیاری بیرون ولی مثل اینکه خودت خیلی دوس نداری…
      تا زمانی که دولت حامی تو باشه ما را به خیر تو امید نیست حداقل شر مرسان…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بیا توروخدا نگاه کن.ما اندازه هند هم نیستیم
    هند داره خودروسازی میکنه و محصولاتشو بفرسته ایران ولی ایران خودرو و سایپا چی؟؟هنوز ممتاژ میکنن
    واقعا که

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همون بهتر که همچین شاهکارهایی وارد نشه ، صد زحمت به ۲۰۶ و پراید خودمون، چیه اخه این گاریا ، شتاب ۱۷.۵ ثانیه یعنی با هر بار سبقت کردن یه بار با عزراییل ملاقات میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. xan

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      نمونه زست شتابش 15 ثانیه س. بعد دوست عزیز میدونی اینا نصف 405 خودمون مصرف دارن ؟ شتاب 405 از این بهتره ؟ هنر کنه همون 15 ثانیه س دیگه ! مصرف دو برابری و طراحی صد سال قبل و ایمنی مطمئنا کمتر و تعلیق فاجعه هم بماند! و خیلی چیزای دیگه.
      البته منکر این نیستم خودروهای کاملا عادی و پیش پا افتاده ای هستن ولی به نسبت خودروهای داخلی دارم عرض میکنم که امیدی بهشون نیست.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        شتاب 405 فکرکنم 14 یا 15 ثانیه باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. adel

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (171 ديدگاه)

      این ماشین با این حجم موتور فقط به درد داخل شهر میخوره و آدم باید حسور باشه با 2 سیلندر توی این جاده های افتضاح ایران سبقت بگیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (313 ديدگاه)

    ***
    این تیاگو ماشین بدی نیستا ولی ما الان نباید این وضعمون بود که از هند ماشین وارد میکردیم. حالا نمیگم مثل کره بودیم)(اندازه این حرفا نیستن) ولی دیگه انقدم بدبخت نبودیم. بخدا توانایی و استعدادشو درحد شرکتای پیشرفته رو هم داریم منتها ارادش نیست. خودرو سازی افتاده *** خدا خودش یکاری کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بعد چینی ها نوبت هندی ها شد
    پس قالب سازها و قطعه سازها و بچه های خودمون چی که باید چوب بی کفایتی خودرو سازها رو بخورند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیدعلیرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ماشینای بدی نیست.
    ولی من پسندم نشد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      یه جوری نوشتی نه میشه منفی بهت داد نه مثبت، هر کدوم بدیم اون یکی نقض میشه
      در کل دوست عزیز فقط تو رو خدا روی خوش نشون ندیم به این ماشین ها که شششششششششششششششششک نکنید پنج سال دیگه در حالی که ما همچنان پراید و 405 میسازیم ماشین اینبار از پاکستان برامون میارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    گزینه اخر اونم برای جایگزینی پراید هاچ بک با حدود بیست میلیون قیمت شاید شانس داشته باشه !!
    البته گفته می شد یه سری قطعات مثل باطری و لاستیک جنس ایرانی باشه که یعنی بازم باید قیمتش کمتر بشه !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    یعنی دلم میسوزه واقعا ما نمی تونم یه خودرو بر مبنا پلتفرم ۲۰۶ تولید کنیم‌ ؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      البته که نه. اگه می تونستیم موتور 405 رو رو سمند و دنا نمی ذاشتیم بعدن اسمشو بذاریم موتور ملی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (38 ديدگاه)

        رانا رو ساختن دیگه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (58 ديدگاه)

          رانا کپی دوست عزیز !!!
          ۲۰۷ ارجینال پلتفرم ۲۰۶ ۲۰۸ هم همینطور !!!
          تو رانا حتی فرم درا عوض نشده !!
          موتور هم که tu5 !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مهندس عزیز ،اولا موتور 405 با موتور دنا و سمند فرق داره ، xu7 کجا و ef7 کجا؟؟؟ درضمن ساختن خودرویی جدید بر مبنای یه خودرو یعنی فیس لیفت که رانا بنظرم فیس لیفت خیلی خوبی از لحاظ زیبایی برای 206 ازآب دراومده اما حیف که مشکلات برقی داره و جنس مواد بکار رفتش جالب نیست ولی باید قبول کرد که خیلی قشنگ تراز ماشینهای عهد بوقه پژو هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از بس که از ماشین های تولید داخل بیزارم هر ماشینی رو که مبیبم حس می کنم بهتر از ماشین های تولید داخله.نمی دونم باید چطور خودمو راضی کنم از اینکه تو ایران متولد شدم ناراحت نباشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بی انصاف نباش داداش. ما توی خیلی صنعتا ( نظامی-هسته ای -نانو و …) پیشرفت داشتیم و داریم .بحث خودروسازی هم از بی کفایتی *** نشئت میگیره و حمایت بی حد و حصر دولت نه ناتوانی ملت ایران ….

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. ایرانی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تو کلاس تیبا … یه مقدار خوشگل تر……

    خخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    شرکتش گفته با هر خرید پنج فیلم اورجینال جدید از سینمای بالیوود هدیه داده می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pedro

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    منم موافقم اگه ما عرضه ساختنه ماشین نداریم که در حقیقت از بین برده شده عرضه، (برای سود و منفعت یک عده ) ماشین از چین و هند بیاد، ولی ماشین بیاد، ستاره های ایمنی این ماشینا از ستاره های بخت جوانای این مملکتم کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نوید جهرمی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    دیگه چ میخوان بر سرمون در بیارن؟
    یه زمانی بیوک و کادیلاک و جیپ توی این کشور مونتاژ میشد. حالا شدیم بازار هدف برای این گاریا!!!!
    یکی از دوستان گفت تلاش کنیم تا تویوتا بخریم و اینقدر ننالیم. خیلیا دارن تلاش میکنن تا نهایتا قسط بانک و اجاره خونشونو بدن و یه جوری تا آخر برج شرمنده ی زن و بچشون نشن. همه دلشون میخواد داشته باشن اما بعضی وقتا ممکن نیست.
    تنها جبری که ما دچارش شدیم این بود که در این برهه زمانی در این کشور دنیا اومدیم. حالا یا زمان اشتباه دنیا اومدیم یا مکان اشتباه.
    شاید ب نظرتون مسخره بیاد اما دیگه چیزی از ایرانی بودن باقی نزاشتن ک بشه بهش افتخار کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (189 ديدگاه)

    یا جبار سینک ، …
    صد رحمت به چینی ها
    بازم ما رکورد زدیم
    آورین ، آورین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من فقط منتظرم تابلوهای تبلیغاتی ای ماشینا رو ببینم تا ببینم چه شعاری واسشون انتخاب میکنن ! دیروز رفتیم مشهد اردهال تو اتوبان قم تبلیغ یه ماشین چینی سایپا رو دیدم نوشته بود “لمس کیفیت” یعنی نزدیک بود تصادف کنم بعد خوندن این شعار !!!! (شکلک خنده)

    فکر کنم تیم طراحی سایپا و ایرانخودرو 3-2 نفرن که اونام شغلشون چیز دیگست با حفظ سمت گفتن بیان تو این اتاق مثلا شما طراحین از اونور یه تیم بزرگ حداقل 50 نفره برای ساخت اسم ماشین و شعارش هست (شکلک خنده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    این بود 37 سال خون مردم برای یک خودوری بروز و مدرن به بهانه خودکفایی وتولید ملی افتخار ملی توی شیشه کردن ثمره این مشقت و صبر برای مردم عادی شد خودروهای نیم قرن پیش فرانسوی درجه 3 و چینی های معلوم الحال و حالا شاهد ظهور هندی ها و سپس پاکستانی ها خواهیم بود آقایان خود سوار پورشه و بنز و … میشن و وارد کننده هستند و با پول ملت بی نوا تجارت میکنن از طرفی ملت دعوت به غناعت و استفاده از خودورهای داخلی و چینی میکنند در سریالهاشون هم مدام تبلیغ میکنند نمیدونم من و امثال من چرا باید توی این مملکت این همه تناقض شاهد باشیم شایدم گناهمون اینه اینجا بدنیا اومدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیرحسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    میگن آدم خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودش رو به خواب زده هرگز حکایت خودروسازی ماست.هر کودکی با دیدن شرایط به این نتیجه خواهد رسید ولی مدیران خودرویی ما به علت منافع مالی حاضر به پذیرش اش نیستن
    الحق این محصولات در مقام ماقیسه بهتر از تیبا و ساینا و رانا هستن و لااقل از حداقل های استاندارد طراحی بهره مند اند ولی ساینا فاجعه طراحی هست
    غیر از شهروندان عادی,صنایع قطعه سازی و مهندسین ایرانی هم قربانی طمع ورزی و بی لیاقتی مدیران خودرویی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مانی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ایران در مسیر پسرفت…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهیار

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بابا بریتانیای کبیر هم تاکسیها رو از هند وارد میکنه این که ناراحتی نداره دوست نداری نخر این از میراژ بد قواره بهترنیست هر خودرو کم مصرف وخوب رو باید استقبال کرد تازه همین ای20 هندی است نه کره مگه بده ……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. حمیدرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امیدوارم حداقل به قیمت واقعیش فروش بره نه مثل لیفان و امثالهم باقیمتای فضایی ولی در کل برای خودم متاسفم چینو میگیم غول اقتصاد دنیاست تونسته کپی کنه پلتفرم بخره و صنعتشو یه جوری جلو ببره هند که دیگه ابرقدرت اقتصادی محسوب نمیشه تازه کلی مشکل داره ولی انقدر جلو رفتن حالا ماچی دنبال مقاومت اقتصادی میگردیم همش هم مصرف کننده محصولات درجه چند متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      هند ابرقدرت اقتصادی محسوب نمیشه؟ شوخی میکنی؟ هند هفتمین اقتصاد بزرگ دنیاس، بالاتر از ایتالیا و برزیل و کانادا و کره جنوبی و حدود 160 تا کشور دیگه! لینکو ببین:
      http://statisticstimes.com/economy/countries-by-projected-gdp.php

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2415 ديدگاه)

        اقتصاد هند براساس مالیات هست با اون جمعیت عظیم شما مالیات هر فرد رو حساب کنی قطعا به مکان هفتم میرسی ولی در صنایع سنگین هند خیلی کارداره تا جلو بره ولی تو ای تی خیر بسیار پیشرفتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ایمنی هم که طبق معمول مشخص نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ehsan

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. omid

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ” وجود همین صندوق در برخی از زوایا ظاهر عجیب و ناموزونی را برای این مدل رقم زده و به شاکله کلی طرح تا اندازه‌ای لطمه وارد نموده است. ”
    در برخی زوایا ؟!! تا اندازه ای لطمه زده ؟!! افتضاح به تمام معناست اون صندوقش.
    واقعا باید تاسف خورد به حال صنعتی که بانزدیک به پنجاه سال سابقه الان دارن محصولات شرکت های ده پونزده ساله رو میارن و تحت لیسانس اونا ( بدون اجازه کوچکترین تغییر) مونتاژ میکنن و از اونطرف ادعای تولید خودروی با برند ملی هم دارند، با پلتفرم چند دهه پیش و طراحی عقب مونده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. adel

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (171 ديدگاه)

      وقتی این ماشین رو با تیبا مقایسه کنی اونوقت می فهمی که طراحی تیبا فاجعست چون از نظر ظاهری خیلی بهم شبیه هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Alirankhodro

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بدبخت شدیم رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MjM

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    3 4 سال دیگه…هند چهارمین قطب خودرو سازی آسیا!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. سعید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    تاتا بولت باوقار؟ فاز نویسنده چیه دقیقا؟ تازه عنوان مقاله خودروی کم مصرف ولی حرفی از مصرف سوخت اینا نشده، اینا مهم نیست، مهم اینه که هند هم خودروساز شده و ما که بعد از ژاپن دومین کشوری بودیم توی آسیا که خودروسازی رو کلید زدیم الان در پس کره و چین و مالزی و هند هستیم، بنظرم باید به هندیا تبریک گفت هرچند خودروهای عالی نیستن ولی پنج سال دیگه همینا به آمریکا لیموزین صادر خواهند کرد، افسووس…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا پ

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      چجوری با دو سیلندر حجم موتورش 1.2 لیتره چه دلیلی داشته که دو سیلندر بزنه اصلا چرا با این حجم سه سیلندر یا 4 نزده ؟
      کسی بگه اطلاعاتمون بره بالا
      مصرفاشونم که ننوشته
      و کدوم شرکت میخواد مونتاژ کنه؟لطفا کاملتر بنویسید
      در ضمن اگه یه خودرو ساز خصوصی تازه تاسیس برای شروع اینارو مونتاژ میکرد باز یه جورایی به خاطر ایجاد اشتغال ضربتی و رقابت با دولتیهای خوناشام قابل قبول بود ولی اگه دولتیها اینارو بخوان مونتاژ کنن با اون سابقه پنجاه ساله(بخوره تو سرشون) واقعا فاجعس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. Genius

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    همونطور که قابل پیش بینی بود بنظر با رشد کیفی و کمی سرسام آور چینی ها ماه عسل مونتاژکاران با چینی ها نیز به پایان رسیده و من بعد فصل جدیدی در همکاری میان خودروسازان ایرانی با چندین دهه سابقه و خودروسازان نوظهور هندی و بنگلادشی و… آغاز شده است و فقط باید خدا خدا کنیم روزی از محصولات خودروسازان سنگالی(در گذشته نه چندان دور سنگال خط تولید پیکان را از ایران ناسیونال خریداری کرده است)آنهم با قیمت خودروهای روز اروپایی بهره مند نگردیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمدرضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ایمنی = صفر !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهیار

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یطوری بعضیها از پنجاه سال تولید خودرو حرف میزنن ادم قاط میزنه دوست عزیز ایران پنجاه سال پیکان مونتاژ میکرده نه تولید در ضمن بالا بالا نپرید حالا که شاسی مونتاژ میکنه پسرفت نیست حتی اگر چینی باشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Sajjad Ahmadi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ناهماهنگی عجیبی بین ارتفاع و بدنه وجود داره
    یه خال هندی کم دارن فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا