سایر خودروهای آسیایی

تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

هند سرزمین عجیب و شگفتی است، این خطه پهناور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفوس را در خود جای داده و هزاران قوم و قبیله را از هر نقطه عالم مجذوب و شیدای خود نموده است. اقلیمی که لسان‌های رسمی‌اش از بیست نیز فراتر می‌رود و شعار ملی‌اش هم چنین است: تنها راستی است که پیروز است. بگذریم!

mahindra
Mahindra
از زمانی که هندوها وارد عرصه خودروسازی شدند دهه‌هاست که می‌گذرد. گرچه در این مدت رشد آن‌ها چندان سریع نبوده اما درعین‌حال، این روند هیچ‌گاه توقف هم نیافته و این طریق آهسته و پیوسته در مسیر رشد و تکامل گام برمی‌دارند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های فراوانی از سوی کمپانی‌های معظم خارجی در این کشور صورت پذیرفته و خودروسازان بسیاری هم از جمله سوزوکی، تویوتا، هیوندای، بنز، ب ام و و آئودی و نیسان و…

thar legacy
thar legacy
به این دیار راه یافته و مشغول به کارند که همین امر نیز موجب شده است که این کشور به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در دنیا مطرح گردد و صدالبته صادراتی را هم به اقصی نقاط گیتی داشته باشد. در میان برندهای ملی این سرزمین، دو خودروساز هستند که نسبت به بقیه از شهرت بیشتری برخوردارند، یکی از آن‌ها تاتا نام دارد و دیگری نیز ماهیندرا. این دو سازنده درعین‌حال شرکت‌های تجاری موفقی هم محسوب می‌شوند، به طوری که تاتا توانسته کنترل شرکت‌های معروفی همچون لندروور و جگوار را در دستان خود گیرد و ماهیندرا نیز کنترل شرکت سانگ یانگ کره جنوبی را.

Mahindra Thar
Mahindra Thar
شرکت ماهیندرا (MAHINDRA) در سال ۱۹۴۵ میلادی و با مشارکت اشخاصی از هند و پاکستان، به نام‌های برادران ماهیندرا و مالک غلام محمد، بنیان نهاده شد. در سال ۱۹۴۸ میلادی و پس از استقلال پاکستان از هند و تفکیک مرزهای بین این دو کشور، مالک پاکستانی نیز از این شرکت جدا شد. به همین خاطر، نام این شرکت از ماهیندرا و محمد به ماهیندرا و ماهیندرا تغییر یافت. ماهیندرا، که هم‌اکنون دفتر مرکزی آن در شهر مومبای (بمبئی) هند قرار دارد عمده محصولاتش را خودروهای کلاس SUV، پیکاپ، خودروهای تجاری، تراکتور و نیز موتورسیکلت و سه چرخه تشکیل می‌دهند.

Mahindra REVA
Mahindra REVA
در حال حاضر این کمپانی بزرگ‌ترین تولیدکننده تراکتور در جهان نیز محسوب می‌شود. علاوه بر آن، ماهیندرا با همکاری شرکت NAVISTAR آمریکا نیز به تولید کامیون می‌پردازد و درعین‌حال کارخانه‌هایی را در چین، انگلستان و همچنین سه مجتمع تولیدی در آمریکا را تحت اختیار و سرپرستی خویش دارد. از آنجایی که در حال حاضر، در حدود ۵۰ درصد از سهام شرکت جگوار – لندروور چین توسط شرکت چری خریداری گردیده است، این دو در شراکت با یکدیگر، یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های تولیدی را در خاک چین احداث نمودند؛ این مرکز به‌منظور ساخت و عرضه خودروهای لوکس جگوار XE و نیز لندروور ایووک بنا نهاده شد. ظرفیت این مرکز تولیدی هم در حدود ۱۳۰ هزار دستگاه در سال است.

Mahindra XUV 500
Mahindra XUV 500
Mahindra Verito
Mahindra Verito
Mahindra Xylo
Mahindra Xylo
اولین خودروهای تولید شده توسط کمپانی ماهیندرا انواع جیپ ویلیز بودند که تولیدشان تا سال‌های مدید ادامه داشت. در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز این کمپانی اولین خودروی سدان خویش را با همکاری رنو فرانسه عرضه نمود. این خودرو همان رنو/ داچیا لوگان است که با کمی تغییرات جزئی در بدنه، در دو فرم متفاوت تولید می‌شود. نمونه سدان آن VERTIO نام دارد و مدل هاچ‌بک آن نیز با نام VIBE به فروش می‌رسد. در سال ۲۰۰۸ میلادی هم این کمپانی با همکاری شرکت فورد آمریکا مدل BOLERO را روانه بازار نمود و بعدها نیز مدل‌هایی چون SCORIPO و E20 و XLYO و QUANTO و… روانه بازار نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    عجب بدسلیقه هستن این هندیا!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. احسان آرسنالی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    هرچی باشه مالِ خودشونِ مثل شرکت های ما نوکر فرانسه و پژو و بقیه نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DAIMLER

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ماهیندرا verito همان لانچیا لوگان(تندر90) که تحت لایسنس رنو در این شرکت تولید میشه . البته تولید ماشین برقی reva پرفروش از بهترین های این این شرکته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        سلام داوش
        فکر کنم منظورت داچیا هست
        لانچیا که گفتی، یکی از برند های فیاته
        در واقع تندر ال 90، داچیا لوگان هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. DAIMLER

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          آره ، ببخشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بیژن

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ما بهترین جوانهای تحصیلکردمون رو صادر میکنیم و هندیها هم عوضش ماهانه و روزانه و بی سروصدا کولی های گدای حرفه ایشو راهی شهرهای ایران میکنه تا توی اتوبانها گدایی کنند حاشیه شهرها کپرنشینی کنند و ایرانو به گند بکشن و بعد از چندسال همشون با مظلوم نمایی شناسنامه بگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
    یه روز بریتانیای به اصطلاح کبیر، بر نیمی از دنیا تسلط داشت
    از جمله بر هند،
    کل منابع این کشور رو در اختیار داشت و حتی سربازاش هم هندی بودن!
    حالا تاتا مالک یکی از معدود خودروسازای بریتانیاست! (تولید انبوه)
    مضحکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      ماهیندرا مالک سانگ یانگ هم هست
      و
      بزودی قراره اولین محصول از سانگ یانگ رو که تحت مالکیت ماهیندرا ساخته شده رو وارد ایران کنه
      سانگ یانگ تیوولی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      زیگما جان فک کنم فقط ما هستیم که این ضرب المثل دربارمون صدق نمیکنه و همیشه زین رو پشت ما بدبخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        بالاخره زمان زین سواری ما هم میرسه رضا جووون :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          امیدوارم!!
          ولی اونوقت دیگه تا ابد نباید پیاده بشیم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. tadano

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      با سلام
      زیگمای عزیزهمه فرمایش شما صحیح ولی من نفهمیدم چی این وسط مضحکه؟ اگه در مورد بریتانیا کلمه به اصطلاح رو نمیاوردی شاید فکر میکردم از این قضیه ناراحتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        اینکه دنیا توی کمتر از 100سال از این رو به اون رو شده مضحکه
        چرخ زمانه است که مضحکه…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. BEHDAD

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشیناشون انگار از دماغه فیل افتادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهزاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    هفته ی پیش این شرکت 33 درصد از سهام بخش تراکتور میتسوبیشی رو خرید و قراره وارد همکاری بشن و شاید در آینده این همکاری به کراس اوور های ماهیندرا هم برسه و شاهد انتقال تجربه و تکنولوژی میتسوبیشی باشیم. البته میتسوبیشی چند وقت پیش هم قراردادی برای ایجاد کارخانه کشتی سازی با هندی ها بست و میشه گفت قطب جدیدی در کشتی سازی در آینده ظهور خواهد کرد و همپای کره ای ها و چین و ژاپن حرف هایی دراین صنعت خواهد زد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    ولی خدایی ماشیناش خیلی زشتن…باز چینی ها کمی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. h112

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    قبلا به سایتش یه نگاهی انداخته بودم….اونم به خاطر thar یا همون جیپ و Verito یا همون تندر ال90….دوستان هرچی باشه شرف داره به مونتاژ کاران ایران….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. milad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    جیپ هم خوشکله هم ارزون….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فکر کنم باید خیلی روی ماشینهاشون کار کنن تا به یه جایی برسن، به هر صورت پیشرفت خیلی خوبی داشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اسم خیلی قشنگی داره:ماهیندرا ،ولی ماشیناش به قشنگی اسمش نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    سعی و تلاششون تحسین بر انگیزه…ما هم باید راه هندی ها رو بریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اون مدل xuv500 واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کامیار

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بچه ها این ماهیندرا طرح جیپه پرواز میکنه من خودم تو یکی از فیلماشون دیدم :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. navid

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    چه کمپانی های جالبی. هم ماهیندرا هم تاتا . واقعن باید به مدیریتشون آفرین گفت با این که آهسته و بی سروصدا پیش رفته اند اما پیش رفتن وادعا و بلف ندارند(قابل توجه مدیران داخلی) به جای این که برن التماس این خودروساز و اون خودروساز کنند برای مونتاژ بنجل های مونده تو انبار واز رده خارجشون حتی مالکیت کمپانی ورشکسته رو به عهده گرفتن و به سوددهی هم رسوندنش.

    آفرین دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا