سایر خودروهای آسیایی

نقشه های تاتا برای حمله به اروپا

تاتا موتورز هندوستان که سازنده ارزانترین خودروی جهان (تاتا نانو) با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان است، اینک عزم خود را جزم کرده که با نمونه ای ارتقا یافته از این کوچولوی خبرساز، خود را به دروازه های اروپا نیز برساند.

مینی خودروی تاتا پیکسل

تاتا نام این خودرو را پیکسل pixel نهاده است. این یک خودروی کامل روز و چهارنفره است که روی پلاتفرم nano بنا نهاده شده است.  بنظر می رسد که با یک خودرو کوچک خانوادگی نظیر تویوتا IQ طرفیم. طراحی مدرن و خوب خودرو، فضای داخلی مناسب برای چهار بزرگسال و رعایت نکات امنیتی در این خودرو قابل توجه است.

درهای قیچی مانند آن باعث می شوند که سوار و پیاده شدن همه سرنشینان به آسانی انجام شود. در عین حال دو درب بودن آن یعنی صرفه جویی در دو در، دو پنجره و شیشه بالابر آنها و در نتیجه هزینه و پیچیدگی  و وزن. این یعنی راهکار هوشمندانه برای ارزان سازی نه کاهش کیفیت و حذف تجهیزات!

موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو دیزل آن در قسمت عقب قرار می گیرد و میزان آلودگی و مصرف گازوئیل آن بسیار پایین خواهد بود. با این حال تاکنون در مورد قدرت و گشتاور آن اعداد دقیقی اعلام نشده است. قرار گرفتن موتور در عقب و انتقال قدرت به چرخهای عقب با یک مکانیزم هوشمندانه نیز باعث کاهش هزینه های تولید و همچنین هزینه های نگهداری خودرو برای دارنده آن خواهد شد. این خودرو ۳ متری در نمایشگاه جنوا به نمایش درآمده و به زودی در خیابانهای اروپا نیز دیده خواهد شد.

بخاطر بیاورید که کارشناسان خودروی ایران قبلاً محاسبه نموده اند که ساخت خودروی روز با هزینه ساخت زیر ۸ هزار دلار غیرممکن است بنابراین برای برنامه ریزی تولید خودرو قیمت پایه را ۸ تا ۱۰ هزار دلار درنظر می گیرند که در نهایت هنگام تولید به ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار می رسد. نمونه آنها: سمند، تندر، تیبا، رانا …

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. SAEEDSPEED

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در یک کلام – اصلا شبیه خودرو نیست که آدم بهش پول بده
    =====نظر یادتون نره======

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      ماشین خیلی خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرشاوین

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز شاید این یه ماشین خوبی نباشه ولی اینو فراموش نکن که همین ماشینو کسایی طراحی کردن و ساختن که هیچ کدوم ازماها اونارو اصلا به حساب نمی اوردیم، یادت باشه وقتی که ما تو ایران پتروشیمی داشتیم توی دبی تازه داشتن اولین ساختمون بتنی شونو می ساختن، حاا این همون حکایت خودروسازی ماست که 20 ساله تو پراید گیر کرده و بدتر از اون بالای 40 ساله که تو پیکان مونده، پس لطفا برای پیشرفت دیگران احترام قائل شید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هادی

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما این ماشینو با MVM110 مقایسه کنید همچنین نسبت قیمتهارو در نظر بگیرید.واقعا ایده آله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مرتضی رحیمی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    خصوصا واسه طهرون

    اگه بیاد ایران من اولین روز میخرم
    قول میدم
    از تمام داخلیها بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. داود خیری

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسیار شیک و زیبا برای تمامی خانواده های کم درآمد ایرانی . اگر مسئولین مبوطه بفکر هم میهنان باشند خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا